Az időtényező az online világban nagyon érdekes. Valamikor 2000 környékén fogalmazódott meg az a gondolat, hogy olyan háromszor gyorsabban fejlődik az internet, mint az interneten kívüli világ. Vagyis ha valaki kihagy egy évet, az olyan, mintha három évvel maradna le a fejlődésben. És bár a tempó némileg lassult, még mindig az újdonság varázsa is pörgeti az internetet.
Nagyon szűk az a réteg, amelyik az újdonságokat használja. És miközben egy angol vagy kínai nyelvű piacon az igazi rétegszolgáltatások is megélhetnek, addig nálunk ennek nagyon kicsi az esélye. Emiatt aki csak a hazai piacot figyeli, és azt sem nagyon belülről, nem is biztos, hogy szembesül ezzel a hatalmas rohanással, fejlődéssel. Az eheti kisebb internetpiaci csörte is megmutatta, hogy az internetes mainstream nem rohan sehova, és a fejlődés hazai mozgatói a kicsi és közepes cégek.
My only enemy: is time, mondta volt Chaplin. Ez a kijelentése nagyon igaz az internetes cégekre, főleg az internetes induló cégekre. Míg egy hagyományos cégnek van ideje felépülni, profitot termelni, addig az interneten kicsit gyorsabban pörögnek az elvárások is. Ha nem is kell azonnal profit, de meg kell mutatni, hogy van-e értelme az új szolgáltatásnak, amit épp fejlesztünk, bevezetünk.
Ma az interneten sem könnyű a cégeknek, sőt, nagyon nehéz itt is. Mindenki óvatos, akinek pénze van, az se szívesen költi el. És bár egyes szegmensek pörögnek, az összhatás mégsem szívderítő.
De induló cégek ilyenkor is vannak! Vajon mit kínál a piac, mit kínál az internet most a startup-oknak?
Erről is fog szólni az idei Startup konferencia, ami március 17-én lesz. Legyen ez most egy előzetes beharangozó: tedd magad szabaddá! És majd jövök a részletekkel is a jövőhéten.
Utolsó kommentek