Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Képviselőjelöltek és a SEO

Címkék: seo keresőoptimalizálás polblog

2009.03.26. csütörtök 22:08 Konrad

Ezt az írást most elsősorban azoknak szánom, akik előbb vagy utóbb képviselőjelöltek szeretnének lenni valamelyik választáson. Jelen bejegyzés alapfelvetése az, hogy minél nagyobb településen indul valaki, annál kevésbé ismerik őt a potenciális választók, vagyis a nevével elsősorban a kampány alatt találkoznak.

Ezért megpróbálnak majd információt kapni az adott személyről, amit a legkönnyebben természetesen a Google segítségével kaphatnak meg. Lássuk, milyen lehetséges találatok jöhetnek elő!

A legsemlegesebb eredmény az, ha semmi. Persze ez nem annyira jó, de majd látjuk, lehet rosszabb. A semmi persze lehet olyan semmi, ahol tényleg nincs semmilyen információ a jelöltről (mert még az életben eddig nem került fel a neve egy weboldalra sem), illetve lehet olyan semmi, amikor abszolút semleges információt kapunk (pl. a helyi újság egy cikkét, amiben megemlítik azt a tényt, hogy a keresett személy indul a választásokon).

A jó eredmény az, ha kapunk információt a jelöltről. Az a legjobb, ha az első találatok közt a jelölt saját oldala jön fel: a saját bemutatkozó oldala, vagy a jelöltet állító párt, szervezet egyik oldala, ahol a jelöltet bemutatják. Ezen kívül néhány hír, esetleg semleges vélemény.

A rossz eredmény értelemszerűen az, ha kapunk egy-kettő - vagy éppen sok - negatív információt: az ellenfelek bírálatát, negatív fórumvéleményeket, a jelöltet fikázó blogbejegyzéseket. Ráadásul az ilyen vélemények túlsúlyban is lehetnek - ad absurdum az első tízben a Google keresésnél csak ilyen van.

Nos, aki csak kicsit is foglalkozik az internettel, az hamar megérti: a jó megoldás csak az, ha a jelölt saját dolgai kerülnek első helyekre! De ezért tenni kell.

Ugyanakkor a keresőoptimalizálás nem az a dolog, ami majd egyik napról a másikra működik. A keresőoptimalizáláshoz kell némi idő. Egy normális weboldal sincs kész egy fél délután alatt, ráadásul azon látszik is, hogy sebtében készült. Ezért én az alábbi olcsó, de hatékony megoldást javaslom mindazoknak, akik indulni akarnak esetleg egy választáson a közeli jövőben (legyen ez már 2009-ben vagy 2010-ben):

  • Ha még nem tette meg, jegyeztesse be a saját nevét domain névnek! Erre rakjon fel egy bemutatkozó oldalt, én például egy egyszerű ingyenes blogmotorra épülő megoldást tartok a legjobbnak. Írjon nem túl szélsőségesen aktuális témákról, mutatkozzon be, rakjon fel rövid videókat (ha vannak), saját képeket. De ezt már most kezdje el, akár már holnap!
  • Kezdjen el politikai blogokban, fórumokon saját néven hozzászólni! Legyen egyértelműen beazonosítható, hogy ki ő, és persze a hozzászólások azért normálisak legyenek. Ha van az adott szolgáltatásnál adatlap, ott tüntesse fel a weboldalának is a címét!
  • Ezt a weboldalt adja meg a pártja hivatalos oldalain is, sőt, ha jelenleg is képviselő pl. az önkormányzatban, akkor ott is legyen meg a nevénél a weboldal.
  • Nagyon fontosak a helyi portálok, nem árt néhány olyan hírt is generálni, ami a weboldallal kapcsolatos. Például ha véleménye van egy helyi kérdésben, akkor azt meg kell írni, és el kell küldeni a portál szerkesztőinek, hátha rácuppanak, és talán még linkelik is!
  • Keresse meg a lakóhelyének a lap.hu oldalát, próbáljon meg arra is felkerülni.
  • Csináljon a Wikipedia-ban magáról egy oldalt.

Összefoglalva: legyen aktív, és ahol csak lehet, szerepeljen a neve, ami a legjobb esetben még link is legyen a weboldalára!

Persze kellenek az egyéni ötletek is, ki-ki habitusa, tudása, érdeklődése szerint. Ha jól csinálja, akkor elég hamar a saját oldala lesz az első találat a nevére a Google-ben. És jelen esetben pont ezt akartuk elérni.

Így már kicsit nyugodtabban vághat bele a jövendő kampányba!

50 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr551028089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éjszakai őrség · http://eo.blog.hu 2009.03.26. 23:39:06

Alszik mindenki? :)

Egy megjegyzést csak. A blogmotorhoz valami értő ember is kell majd, hogy be tudja az oldalt rendesen kulcsszavazni, már metailag. A lényeg úgyis a posztokban lesz, de a header infókat még mindig nem szabad lenézni.

Martinicske 2009.03.27. 09:13:08

Konrád, gratulálok a cikkhez, én is így oldanám meg és ezt tanácsolnám, bár nem szívesen paktálok politikusokkal.

Nakhchivan 2009.03.27. 09:29:03

Az általános recesszióban feltűnt a szezonmunka, de van aki úgy dönt, hogy hosszú távon nem érné meg, ha a referencialistáját ilyesmi csúfítaná.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.27. 10:13:47

@Nakhchivan: lehet utáni a politikusokat, de ez itt és most pont nem erről szól...

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.03.27. 10:37:49

Ez most vagy valami vicc, vagy egy suttyomban kitalált, a kommenteket használni tervező ötletbörze, vagy tényleg nem ismertek politikusokat, nem dolgoztatok sose velük, nekik, egyáltalán Mo-on politikai kampányban.
Nem, nem fog blogmotorozni, írogatni, vergődni vele egy-két olyantól eltekintve, akiknek meg egyáltalán nem kéne. Ahogy politikusi pályára se lépnie...
Egyrészt hülye hozzá, másrészt nem foglalkozik vele, mert aszongya, hogy van ennél jobb dolga is és nem ezen múlik (tényleg nem, listán bekerül a többség, a maradékot meg tolja a pártja).
Ha marad valaki, aki valamennyire mégis, és igen, akkor nyögvenyelősen leadja a csicskája az ezzel foglakozó madárnak az anyagot, majd másnap leugatja, hogy mi van már, miért nincs kész, ott a gugléban benne, meg ki nézte meg? Persze senki...
Az anyag meg nem profi fotó, videó, aktuális írás, hanem valami összeollózott szar, késve, nem úgy, nem oda való, gyakorlatilag használhatatlan.
Ha van profi sajtófőnöke (marketingese) a független, vagy némileg különutas politikusnak (nincs, illetve a régi haver, kocsmai ismerős, egykori beosztott, lecsúszott újságíró, aki végképp nincs képben, a maradék meg - jó esetben -ezek fiacskája, aki elvégzett egy három hónapos marketingtanfolyamot valami dán szabadegyetemen), akkor talán valamivel jobb a helyzet az anyagleadás terén, de nem sokkal jobb a megvalósítás lehetőségeiben, viszont nem csak a síkhülye, a témát nyűgnek érző "politikussal", hanem az idióta csicskákkal is meg kell küzdeni.

Nagyjából a legtöbb, amit az átlagpolitikusból ki lehetne csiholni, annyi, hogy a másikról kerüljön fel kép, ahol épp részegen csirkét baszik.

És még ez a legkonstruktívabb darab, aki legalább valamit nyomokban felfog az egészből.

A többinek meg intézi a dolgait pártja által megbízott csapat, de azok se kapnak anyagot, nem hallgatnak rájuk, nem hisznek nekik, szükséges rossznak tartják, amire el kell költeni egy kis pénzt, csak azért, hogy a tulaj keressen rajta, és visszatoljon valamit a pártkasszába, miközben a T. Politikus képtelen józanul, megfürödve elmenni a rég leegyeztetett fotózásra, csak küld valami mobilképet, a zakót meg montírozzák rá, a rücskös, ronda fejét meg az unokaöccse is pár kattintással megoldja.

A torta szép, a torta jó, de sajna ennek a tortának egy szép, nagy darab szar gőzölög a tején, és tulképp nem is torta...

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.03.27. 15:05:43

A képviselői szinten még nincs sok értelme a SEO-nak. Azzal érvelni, hogy az adott jelölt nevére keresve annak hivatalos oldalát találják meg; hát ez kéremalázattal komolytalan: ez nem SEO.

A SEO sokkal érdekesebb a dolog azonban a pártok szintjén. Kulcsmotívumai az alábbiak.

1., Hogyan lehet úgy megfelelően apróra (regionalitás, tematika) szabdalni a tartalmat, hogy a nagytömegű longtail-pályán jól muzsikáljon?

2., Milyennek is kell lennie ennek a tartalomnak, hogyan is kell összeállnia ahhoz, hogy jól szabdalható, illetve tálalható legyen.

3., Sikerül-e úgy felajzani a Googlebotot, hogy olyan gyakran látogasson, hogy az aktualitásokról az adott weblap nem csússzon le? (azaz jó gyorsan kerüljenek oldalai a Google-be: a reggeli breaking news délben már bent legyen)


Ez az a három általános felvetés, melyekre jó válaszokat kell tudni adni, illetve azokat jól operatívra fordítani.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.27. 15:55:37

@bano: teljesen egyetértek a felvetéseiddel, de én pont nem erről beszélek. Te ugyanis pártokról beszélsz, jellemzően valamelyik nagyról, én meg egy akármilyen képviselő jelölt jelöltről.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.03.27. 16:04:54

Értem én, világos. Pont erre mondom, hogy nincsen értelme.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.27. 16:15:39

@bano: ebben nem értünk egyet. De majd kiderül hamarost, kinek lesz igaza :)

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.03.27. 16:55:29

És az hogy fog kiderülni? :) Mert attól, hogy esetleg sokan akarják majd, még nem lesz értelme, maximum divatos lesz.

Mindamellett a (talán jól emlékszem) 1m-es kampánykeretből per jelölt még komoly webes megjelenést sem nagyon lehet csinálni, nem hogy SEO-t. Ez a vonal szerintem komolytalan.

Ha már homár, akkor PPC. A SEO egy-két layerrel feljebb 'térül' csak meg.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.27. 17:07:28

Majd lehet nézni, mennyit keresnek a nevekre.

A kampány 1 mió sem ennyi, egy weblapot majd pont nem abból fognak fizetni, az tuti. Egyébként pedig éppen azzal vitatkozom, hogy nálad a SEO az egy milliós költség, miközben ezen a szinten ez egy tök más pálya. A lényeg itt a láthatóság, és a névre történő láthatóság - az is SEO, hogy odafigyelsz az alap dolgokra, de közben nem fizetsz ki havi 100e-600e Ft-t linképítésre, tanácsadásra.

Mint ahogy van PPC kampány 10e Ft-ból is és 1 millióból is.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.03.27. 17:59:47

Hol lehet majd megnézni, hogy 'mennyit keresenek a nevekre'? :)

Longhand · http://longhand.hu 2009.03.27. 18:25:11

bano: egy seós ilyet nem kérdezhet. ;)

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.03.27. 18:28:56

Ha tudsz rá választ, gyerünk, segítsd ki a Konrádot. :)

Longhand · http://longhand.hu 2009.03.27. 18:33:21

bano: nem kell segítenem neki szerintem.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.03.27. 20:58:21

Pedig ráférne, mert az alapállítása, a "majd kiderül hamarost" lóg a levegőben, nincsen alátámasztása; jelesül hogy hogyan is derülhet ki, hogy "mennyit keresnek a nevekre".

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.27. 21:09:00

@bano: pedig egyszerű, megnézem a Google AdWords-ben az adott névre történő keresések számát mondjuk a kampány végén.

mark.hu · http://mark.hu 2009.03.27. 21:57:23

@Konrad: és még a kampány vége sem kell hozzá:)

Longhand · http://longhand.hu 2009.03.27. 22:47:26

mark.hu: abban a tekintetben szerencsésebb később vizsgálni, hogy az eredmények amiket látsz, egy hosszabb időszak átlagai alapján jönnek ki.

De egyébként van sok, egyéb kalóz-megoldás, még guglén kívüli is.

De mostmár befejezem a posztom (talán).

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.03.28. 07:17:50

Elmismásoljátok a választ.

Az nem válasz a "nevekre" (így többesszámban), hogy kiragadunk *egyetlen egyet*.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.28. 07:43:37

@bano: véges számú induló van, vagyis mindössze a ráfordított véges számú kereséseket kell lefuttatni az AdWords eszközében.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.03.28. 08:29:18

Komolytalankodtok itten, az az én véleményem.

Ha majd párezer nevet korrektül legyűjtötök és csináltok hozzá egy értékelhető illetve komoly elemzést, abból majd ki fog derülni, hogy havi 30-50 keresés fog jutni átlagban egy-egy névre. Erre a baromi nagy célcsoportra meg a gyúrás most.

Ha az elemzésből más jönne ki, hajlok arra, hogy a véleményemen változtassak, ehhez azonban egy teljesen nyílt metodikájú és ellenőrizhető elemzésre lesz szükség, ami egymás mellé teszi a brandre (név) és egyéb keresésekre érkezőket; merthogy mihez képest, Vasedény?

Mondom tehát mégegyszer: mezei képviselőjelöltként a SEO csodavárás. Menőbb képviselőknél talán, pártszinten biztos, hogy van létjogosultsága.

gg 2009.03.28. 09:00:55

Urak, urak, urak.

Komolyan gondoljátok, hogy emberek nagy tömegű kereséseket fognak indítani különböző képviselőjelöltek neveire?

És ezt így hogy? Minek? Érdekelte valaha a választópolgárt, hogy az ő körzetében ki mit képvisel? Az egy olyan evidencia, hogy ilyen nincs, hogy még említeni sem érdemes!

Az a színtiszta helyzet, hogy ha az MSZP-nek áll a hangulat, akkor bárki indul, az fut be többnyire, ha a Fidesznek, akkor meg az. Ez a húszéves tapasztalat.

(Amekkora buli volt, még farkaskutya is lehetnél.)

(És a helyben induló jelöltek tényleges büdzséje valóban összemérhető az egymillióval, a híres tolvajkodás csak az országos szinten, a pártkampányoknál megy.)

Longhand · http://longhand.hu 2009.03.28. 13:40:27

gg:
Az igaz, hogy a választás, tömegpszichózis mentén dől el, a választók jelentős részének a fejében.
Van viszont egy kisebb csoport, akik tényleg nem színek alapján döntenek,
Ahhoz, hogy egy képviselő "saját" oldalai kerüljenek a gógle élére, nem egy súlyos feladat, talán még SEO-nak sem nevezhető igazán, ennyi törődést mindenképp' megérdemel a webes megjelenés.

bano: te is óvasd el Zoltáán a fentieket, fiam.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.03.28. 14:18:11

Longhand:

Hazudnék, ha azt állítanám, hogy imponál a stílusod, de hogy ekkora komolytalanságot ekkora vehemenciával képviselj - hát ez nehezen védhető.

Longhand · http://longhand.hu 2009.03.28. 14:28:01

bano: milyen vehemenciával?
Eleve nem is állítottunk semmit, úgy rontasz nekünk többes számban.
Olvass vissza.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.03.28. 14:46:08

Be kell valljam, a komolytalanság e szféráiban én már nagyon bizonytalanul mozgok. Nehezen tudom visszafojtott röhögés nélkül kibírni azt, amikor azt állítod, hogy nem is állítottál semmit.

Azt állítjátok (illetve kifejezetten nem opponálsz neki), hogy van értelme egyedi képviselőjelölteknek saját nevükre SEO-zni (merthogy ez a post címe, tetszik érteni).

Én azt állítom, hogy nincs.

Többek közt azért sincs, mert az általad hivatkozott szűk, nem pártszínek alapján döntő réteg pont nem a hivatalos oldalból fog tájékozódni, hanem végigolvassa az első 6-8 találati oldalt: az 5 évvel ezelőtti regionális híreket az emberünkről, a tavalyi felszólalását a helyi nyugdíjasklubban, mindent.

Ezt a réteget ne becsüld alá, mert nem tudod megkajáltatni vele az official infot.

Longhand · http://longhand.hu 2009.03.28. 15:03:30

bano:
először foglaltam állást a kérdésben, ebben ez egy kommentben itt feljebb, amit gg-nek címeztem.
(Bocs, ha bántónak érezted a megszólítás stílusát benne, azt gondoltam személyes ismeretségünk okán ennyi belefér)

Ennek ellenére bőszen többesszámoztál már korábban, erre gondolok.
Vitatkozol már akkor is, amikor meg se szólalt, állást sem foglalt az illető. (Illetve megszólaltam, abban a témában röviden, hogy keresési volumeneket hol lehet megnézni.)

Én annyit mondtam, nem olyan sok befektetés az, hogy megjelenjen pár saját tartalommal a nevére, a képviselő.
Te ezt teljesen feleslegesnek tartod, én azt gondolom, hogy egy politikusnak ennyi befektetést megéri megtenni.

Azt senki nem mondta ellenben, hogy ezzel választást lehet nyerni.

Longhand · http://longhand.hu 2009.03.28. 15:20:16

bano: többféle forrást elolvasnak, ez teljesen bizonyos, ebben igazad van.
Viszont nemcsak penésszagú, official tartalmakat lehet készíteni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.28. 19:19:12

@gg: nem az az alapvetés, hogy ez számít. Az írás mindössze pár tipp azoknak, akik szeretnék, hogy a róluk szóló saját információik is megtalálhatóak legyenek a Googleben.

Vagyis nem állítom, hogy ettől lesz több szavazó. Nem állítom, hogy ez egy kötelező elem. Ez csak egy elem a sok lehetséges közül.

@bano: az a vicces, hogy miközben arról beszélünk máshol, hogy mennyire fontos a véleményvezérek véleménye, akkor elfogadjuk, ha kevesen olvassák pl. a blogunkat. Amikor pedig egy olyan terep van, ahol tudhatóan a véleményvezérek is befolyásolják a döntésünket (mit is mondott a szomszéd? melyik jelölt a Viktorék embere?), ott azt mondod, nem ér semmit, ha néhány érdeklődő ember megtalálható információt kap. A véleményeidet olvasom, egyetértek vele, és azt érzem, nem ugyanarról beszélünk... ennyi.

Longhand · http://longhand.hu 2009.03.28. 19:36:12

@Konrád: mostmár én sem értelek!! :D

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.28. 20:36:45

@Longhand: szóval félreérthető lehettem. Tehát: "nem az az alapvetés, hogy ez számít: nem az az alapvetés, hogy ezen múlik a választás eredménye".
Így érthető vagyok?

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.03.29. 12:35:28

Konrád,

Tényleg hiszel abban, hogy a politikai véleményvezérek, azaz a társadalom véleményét érdemben befolyásolók, és a nem pártszínek alapján döntők csoportjának van mérhető metszete?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.29. 13:15:16

@bano: igen, de nem minden esetben. Vannak olyan esetek, amikor valakinek az ismertsége pozitív vagy negatív irányba tudja módosítani a papírformát. Ilyen esetekben igenis fontos a véleményvezérek véleménye.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.03.29. 13:49:10

Akkor máshogy kérdezem: mekkora szerinted a két halmaz metszete? Azaz akik pozitív vagy negatív irányba befolyásolhatnak *és* nem pártszínek alapján szavaznak?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.29. 14:22:04

@bano: ez változó. A bizonytalan szavazók arányát nézd, és látni fogod.
A te feltételezésedből kiindulva ne is legyen kampány, az emberek úgyis döntöttek már...
Nagyon magas a bizonytalanok aránya, és ezzel együtt sokat változott még az elmúlt évben is a médiafogyasztási szokás.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.03.29. 14:33:30

Jó, akkor menjünk tovább a bizonytalan szavazós vonalon: a bizonytalan szavazók és a véleményvezérek halmazának metszete mekkora?

És milyen összetételű halmaz is ez, kik tartoznak bele (példákkal)? Mert én nem nagyon tudok egyetlen egy nevet/szereplőt/társadalmi csoportot sem mondani - még sok-sok perc gondolkozás után sem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.29. 16:42:53

@bano: figyi, ez a post nem erről szól. Ha te mindnáron vitatkozni akarsz, akkor nem én vagyok ebben a partnered. Bocs.

emerikusz · http://cylex.blog.hu 2009.03.29. 21:37:20

Eljön még az az idő amikor az fogja megnyerni a választásokat akinek jobb SEO szakemberei vannak...

emerikusz · http://cylex.blog.hu 2009.03.29. 21:58:39

@emerikusz: pontosabban jobb online marketingesei

Longhand · http://longhand.hu 2009.03.29. 23:22:21

@emerikusz: és cybernagyik túrják majd a webet, az unokától kölcsönkapott ájfonon a szavazóhelységek bejárata előtt, hogy megnézzék, mit üzen a párt az utolsó percben, "13. havi nyugdíj" vagy "ingyenbérlet Hajdúszoboszlóra".

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.03.30. 07:26:40

Konrád,

Ha megkerülöd az egyenes válaszadást, akkor máshogy nem tudok rávilágítani állításod pongyolaságára; kérnem kell az alátámasztását.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.30. 08:18:21

@bano: ha azt gondolod, hogy egy darab blogbejegyzés felér egy komolyabb előadással, beszélgetéssel, tanulmánnyal, akkor félreérted ezt az egész dolgot.

Martinicske 2009.03.30. 08:49:30

Longhandnél ugyanez a maszlag. Még a Dobó Mátyásban bízok, talán ott nem ezt fogom olvasni ma reggel, lássuk szerencsém lesz-é.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.03.30. 09:42:32

Konrád,

Az igazság és a szakmaiság műfajtól független érték.

Longhand · http://longhand.hu 2009.03.30. 11:40:22

@Martinicske:
egy megkezdett véletlen publikált bejegyzést láttál, ha beleolvastál egyáltalán.
Törlöm is gecibe, mielőtt folytatnám, jó figyelmeztető jel a nyavalygásod, hogy elég ebből a témából itt is.

Mária 2009.03.30. 14:37:46

@Martinicske:

Olvasgatni azért sokkal könnyebb, mint írni, ezt azért ismerd el!

Martinicske 2009.03.31. 08:26:43

@Mária
Tökéletesen igazad van, ez az a helyzet volt, amikor inkább magamban kellett volna tartanom a véleményem.

@Longhand
Most egy kicsit lelkiismeretfurdalásom van, hogy a hozzászólásom nyomán törölted a postot, csak momentán kicsit besokalltam a témától, de enélkül a post nélkül nem lesz kevesebb a blogod :)

Longhand · http://longhand.hu 2009.04.01. 14:22:52

@Martinicske: ne legyen, csak segítettél a döntésemben, de az én döntésem volt, nincs harag. ;)


süti beállítások módosítása