Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mobilos célzás

Címkék: reklám célzás hónap

2009.03.30. hétfő 21:38 Konrad

Amikor a célzott reklám ötlete felmerül, akkor adódik az egyik legtriviálisabb megoldás: érkezzen a reklám a telefonunkra! Egyrészt szinte mindenkinek van, másrészt mindenkinek sajátja van.

A mindenkinek van a gyakorlatban azt jelenti, hogy a reklámozók számára fontos célcsoportokat 95% fölött el lehet érni. Ráadásul a telefon a legtöbb ember számára fontosabb, mint a tévé. Nem utolsó sorban mindig nála van!

Persze a mobilra történő célzás fokozottan felveti a személyes szféra védelmét, hiszen nagyon sok információ ki tud derülni egy-egy ember mobilforgalmának az elemzéséből.

De lássuk a lehetőségeket!

A mobilokból nagyon sok információ kinyerhető. Az alábbi elvi lehetőségek viszont nem jelentik azt, hogy ezeket használják is! Írok majd arról is, mit lehet valójában.

A legegyszerűbb az előfizetési adatokból kiindulni, és ez valójában megegyezik azzal, mint amikor valaki regisztrál valahova, és az alapján célzunk. Pont annyira pontatlan is, hiszen vannak céges mobilok, vannak minimális előfizetői információval eladott mobilok (a feltöltőkártyásak), és persze van, amikor más nevén van a mobil.

A következő lehetőség a telefon típusa alapján történő célzás. Ez nagy általánosságban persze mindegy, de azért vannak különleges szegmensek. Pl. a haza BlackBerry felhasználók, vagy az iPhone-osok, stb.

Célozhatunk hely szerint, és erre több lehetőség is van, jelesül kettő biztosan: az egyik a mobilcella alapján, vagyis az alapján, hogy éppen hol vagyunk. A másik pedig bluetooth segítségével - ilyenre példa lehet egy áruházban történő direkt információ küldés.

Célozhatunk elvileg a felhasználói aktivitás alapján is - például a nagy számlát fizetők elérése, vagy a sokat telefonálók mind-mind lehetnek potenciális célok.

Lássuk a hazai lehetőségeket!

A fentiek közül sok szolgáltatás nem, vagy csak korlátozottan használható. Pl. az sms, mms küldésre ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint az e-mailre: csak előzetes beleegyezéssel lehet küldeni üzenetet. Ugyanakkor ilyen megoldás már évek óta elérhető, például az e-mail adatbázisokban megadott mobilszámra lehet sms vagy mms kampányt futtatni.

Amikor az e havi reklám célzás hónapot elindítottam, megkeresett a Vodafone mobilhirdetési vezetője, Kiszely László, és adott információkat arról, milyen elérhető és működő módszereik vannak. Olyan megoldások, amiket már használnak, hiszen tavaly június óta lehet náluk ilyen jellegű reklámokat futtatni.

A legfontosabb kérdés az, hogy engedélyezve van-e célzás az adott előfizetőnél, illetve, hogy a hirdető rendelkezik-e olyan aktuális és érdekes információval, ami valóban érdekli az előfizetőt.

Fontos az egyéb célzás mellett az időzítés is: más hatást érhetünk el reggel, mint például koraeste. A Vodafone előfizetők engedélyezhetik az üzenetek megkapását, és ráadásként megadhatnak érdeklődési kört, így a célzásra máris lehetőség nyílik.

Ha mobilos célzásról beszélünk, akkor meg kell említeni a mobil webes elérést is. Sőt, nemcsak említeni kell, hanem lehet ezzel komolyan számolni is. A mobil web ugyanis most ott tart elérésben, mint ahol az internet tartott idehaza kb. 10 éve, de a tinik nélkül: egy kiemelt, a hirdetők számára fontos réteget lehet ezzel elérni. Ráadásul a mobil web önmagában céloz és szűr is.

A mobil webes megoldást lehet kombinálni sms-el, vagyis sms-ben küldött webcímmel, így direkt oldalra küldve az érdeklődőt, de lehet már hirdetni különböző mobil webes tartalmakon is.

Ami még említést érdemel, az a mobilos direkt reklámok lehetséges interaktivitása: egy sms-re adott válasz lehet például endegélyadás arra, hogy kereshessenek telefonon (ez egyfajta click2call), de lehet eleve jelentkezés is mondjuk egy tesztvezetésre.

Összefoglalva: a mobilos célzás már nemcsak lehetőség, hanem valós megoldásokat kínál. Idehaza is. Érdemes kipróbálni, használni azokat!

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr691036234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blog.sancho.hu · http://blog.sancho.hu 2009.03.30. 22:53:38

Említed, hogy csak előzetes beleegyezéssel lehet elektronikus tartalmat küldeni. Azonban a törvény azt írja, hogy ehhez teljes névvel és pontos lakcímmel kell feliratkoznia a delikvensnek. Ez Bluetooth esetén irreális. A leiratkozást is biztosítani kell, melyről egyértelmű leírást kell tenni az SMS-ben is, és üzenetenként akkor is, ha több darabban megy ki az SMS. Ez is irreális, hiszen akkor mi fér bele az SMS-be? A 2008. évi XLVIII. törvény 6.§ (5) bekezdést is elég nehéz teljesíteni SMS-ben és BT-n át.

Szerencsére, amíg nem lesz bejelentés az adatvédelminél, addig működhet a piac, egyébként ha lenen kapacitásuk erre is figyelni, ez a küldési metodika hallott. Jelenleg meg törvénysértő, mert nem tudsz a törvénynek megfelelni. A jogászok vitáznak ugyan, de próba pert senki nem mer indítani.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.30. 22:58:04

@blog.sancho.hu: az sms-nél egyszerű, offline vagy interneten, de nem mobilon kell kérni. Mobilon (wap-on, web-en) is lehet elvileg, de ugye irreálisan nehézkes.
A BT tényleg érdekes kérdés, erre tippem sincs. Elvileg ugye elfogadod a küldést, de a törvény szerint az engedélykérés is tilos... valszín. ez a vacak tv. nagyon sok sebből vérzik, tényleg.
De a BT mégis megy, pl. a TESCO-k egy részében biztosan.

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.03.30. 23:38:55

Én most azon gondolkoztam el, hogy a mobilszolgáltatón keresztül futó reklám sms-eknél és mms-eknél a szolgáltató kvázi médiapiaci szereplővé válik. Érdekes... Mondjuk lehet, hogy ez a gondolat csak nekem új. :)

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2009.03.31. 11:10:09

A törvény, amíg engem, vagyis a fogyasztót véd, addig jó. A hirdetők meg találják ki a módját, hogyan teremtenek lehetőséget arra, hogy én, ha tényleg érdekel, akkor elvehessem a számomra célzott üzenetet. A BT ilyen szempontból szerintem is kivétel, de jól működik. Passzív módot beállítva nem zavar senki.
Az is jogos, hogy a mobiltelefon már már média. Lassan meg fogjuk tanulni hasonlóan használni, mint a rádiót/tévét. Ebben is hasonlít a BT-s vétel. Ha bekapcsolom, veszi az adást (a reklámmal együtt), ha meg kikapcsolom, akkor békesség van. :)

Kiszely Laci 2009.03.31. 12:37:16

@blog.sancho.hu: A mobilszolgáltatók valamivel szerencsésebb helyzetben vannak más adatbázis építőknél, ugyanis folyamatosan szerződéses kapcsolatban állnak az ügyfeleikkel. így meglévő folyamatokba illeszthető a jóváhagyás és jóváhagyás-kezelés, valamint lehetőségük van akár hirdetés-alapú szolgáltatások indítására is (pl. tartalom, szolgáltatás vagy éppen folyamatos nyereményjáték mellé társítható a hirdetés). Ezeket az operátorokon kívül csak igen nagy nehézségekkel lehetne megvalósítani, így a törvényes kereteknek is nehezebb megfelelni.
A BT más tészta és kevésbé operátori terep.

Jaames53 2009.04.02. 14:02:17

@blog.sancho.hu:

A módosított reklámytörvény értelmében cégek esetén nem kell előzetes hozzájárulást kérni, sőt az elkérendő adatok sincsenek rögzítve. A különböző céges számokat több forrásból viszonylag "könnyű" gyűjteni. Így egy cégekre célzó kampány viszonylag könnyű legálisan összehozni. SMS-ben való leiratkozási lehetőség valóban izgis, sőt annál inkább, hogy törvény értelmében a leiratkozásra ingyenes lehetőséget kell biztosítani. Jó módszer például egy ingyenesen hívható számot megadni, amit felhívva ingyen "mentheti fel" magát az illető a további reklámcélú sms-ek alól. Mivel nem vagyunk már 160 karakter közé szorítva, így ügyes fogalmazással a reklám mellett könnyen tudunk erről tájékoztatást adni.
Technika: a magyar autoresponderek még nincsenek kifaragva erre, sőt sajnos másra sem, de nálunk fejletteb országokban elég jó autoresponderek vannak erre is. Magyar aplikációt még nemláttam, de technikailag bizonyosan megvalósítható.

Ennek a felügyelő szerve egyébként a fogyasztóvédelem. Akinek volt már dolga ezzel a szervvel valószínű tudja, hogy gyakorlatilag egy teljesen nem működő rendszer ez :) Hivatalból is indíthat eljárást, aminek esetén, ha "bűnösen" is jövünk ki a kiszabható büntetés mértéke 500000 huf :) Mindenki eldöntheti fedezi-e neki az árrése:)


süti beállítások módosítása