Az ügyfeleim egy része számára fontos kérdés, hogy hogyan, milyen csatornán értékesítse a reklámhelyeit. Ezek jellemzően kicsi - illetve nem túl nagy - forgalmú, ám speciális célcsoportal rendelkező szolgáltatások.
Tavaly őszig azt gondoltam - és azt is tanácsoltam -, hogy akkor járnak a legjobban, ha meg tudják szervezni a saját értékesítésüket. Ez két ok miatt előnyös: sokkal jobban ismerik a saját oldalukat, mint bármilyen közvetítő, és ráadásként így van lehetőségük speciális, az adott szolgáltatásból következő megoldások eladására is.
Aztán két dolog történt a piacon, ami miatt mára megváltozott a véleményem.
Egyrészt jött a válság. Ennek következtében a pénzköltés a piacon átrendeződött: a nagyobb cégek jellemzően visszafogták a költést, a kicsik vagy leálltak, vagy átrendezték a portfóliójukat. Vagyis kevesebb pénz lett a piacon, jellemzően az ügynökségi szegmensben, és kicsit talán több pénz jelent meg a direkt oldalon.
A másik történés az új sales house-ok megjelenése illetve a nem annyira újak megerősödése. A sales house-ok nagyon jó érdekérvényesítők az ügynökségek felé, vagyis az ügynökségi pénzek egy jelentős részét meg tudják szerezni - mindenképpen többet (arányában), mint ami tavaly ilyenkor. Vagyis kevesebb (ügynökségi) pénz jut a kisebb portáloknak.
Így mára a javaslatom az, hogy érdemes keresni egy sales house-t és megegyezni vele, így lesz inkább esélyünk az ügynökségi pénzekhez. Persze e mellett kell egy jó saját értékesítő is a direkt ügyfelekre - amennyiben ez megoldható.
Így lehet szerintem optimalizálni a bevételeket.
Utolsó kommentek