Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Félelmeink

Címkék: internetes fejlesztések hónap

2009.05.08. péntek 19:01 Konrad

Arról már jópár hónapja írtam, hogy az online marketing alapvetően két nagy területre szétválasztható, elsősorban a cégek nagyságától illetve az internethez való viszonyuktól függően (ez a felosztás egyébként általában a marketingre is igaz). Ez a két nagy csoport pedig alapvetően a kis- és közepes vállalkozások és a nagyvállalatok csoportja.

Persze a képlet nem ennyire egyértelmű. Sok kkv viselkedik nagyvállalatként marketing szempontból, és tudok olyan multinacionális nagyvállalatot, amelynek a hazai marketingje igazi kkv marketing. De a két csoport létezik, és a különbség igazából nem is pénzügyi, hanem szemléletmód beli. Ez a szemléletmód pedig alapvetően a megtérülés.

A megtérülés egy olyan fontos dolog persze, ami fölött egyik csoport sem mehet el becsukott szemmel. De míg a kkv-k szempontjából a megtérülésnek azonnalinak kell lennie, addig a nagyvállalatoknál a megtérülés időben jelentősen is késhet. Vagyis van, akinek módja van tőkét fektetni a marketingbe, bízva abban, hogy ez hónapok vagy évek múlva bevételt hoz, és van, akinek nincs tőkéje, neki ahhoz, hogy tovább létezzen és tovább hirdessen szinte azonnal kell bevétel és megtérülés.

E két csoport az internettel kapcsolatos fejlesztésekhez is máshogyan áll hozzá. Ez a másképpen történő hozzáállás megintcsak több annál, minthogy mennyi pénzt tudnak elkölteni. Míg a nagyobb vállalat tud például egy fejlesztő partnert találni, és ha véletlenül nem jön össze a kapcsolat - például egy év múlva megszakad az együttműködés -, akkor van lehetősége akár nulláról újrakezdeni a munkát. Például weboldal fejlesztését.

Ezzel szemben a kkv-k nem engedhetik meg maguknak ezt a luxust. Tudok olyan milliárdos éves forgalmú cégről, amelyik konkrétan tizenmilliós website fejlesztést volt kénytelen "benyelni": az elkészült munka nem volt jó arra, amire kellett volna, így gyakorlatilag az egész veszteség lett. Ezt egy olyan cég, amelynek az éves forgalma alig 100 millió biztos nem teheti meg, egy ilyen bukás akár a létét is veszélyeztetné.

Azt tapasztalom, hogy a kisebb cégek legnagyobb félelme internetes fejlesztéseik esetében az, hogy tudnak-e olyan partnert találni, akik a fejlesztésben nem verik át őket, akik olyan oldalt csinálnak, ami nem drága de hatékony, akik nem fognak két év múlva eltűnni vagy radikálisan árat emelni.

Ez a fajta félelem sok esetben azt is jelenti, visszafogják a fejlesztéseket. Hiszen nem ismerik a piac ezen szegmensét, ők maguk nem értenek a programozáshoz, és annyira sok csalódás érte már őket, hogy inkább kevesebbet invesztálnak egy ilyen területre.

A május hónap ezért a kkv-knak szóló internetes fejlesztések tematikus hónap lesz. Szeretném egy kicsit úgy körbejárni ezt a témát, hogy segíthessen a döntésekben. Nem programozói alapossággal, hiszen egy kkv döntéshozónak nem arra van szüksége, hanem inkább üzleti szemmel.

Tehát májusban webre fel, kedves kkv-k!

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr691110378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemuccaszoc 2009.05.08. 21:02:51

És aki egy abszolút pénz nélküli témával foglalkozik az oldalán (blogján), mégis fontosnak tartja, hogy azt sokakhoz eljutassa -mert közös gond-, akkor az mit tegyen?

navera 2009.05.08. 21:08:14

Ha ilyet ér:
www.leo-poldi.hu
Kisvállalat, de teli ambiczióval, ám semmilyen marketinggel, csak egy weblappal, ahol lehet rendelni...

PS: kedves bloggoló, segíts!

nemuccaszoc 2009.05.08. 21:19:13

Legalább már nem vagyok egyedül.

NemethR 2009.05.08. 21:24:32

Egy hasonló oldal kellene, mint a www.toptarhely.hu, csak webfejlesztő cégeket lehetne értékelni, nem csak tárhelyeket.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.08. 21:25:42

@uccaszoc: keressen olyanokat, akik segítenek neki. Komolyan, a weben ilyen (is) van.

@navera: nem igazán lehet, ez komment spam. Most a téma miatt nem dobom ki, de máshol ilyet nem illik, sőt, van ahol nemcsak törölnek, de ki is tiltanak ilyen miatt.

Egy olyan weblap, aminek nincs reklámja leginkább ahhoz hasonlít, mint mikor legyárt valaki 10 ezer szórólapot, és aztán az íróasztala mellett tárolja - és csodálkozik, miért nem jönnek a vevők, hiszen még szórólapra is költött...

nemuccaszoc 2009.05.08. 21:28:45

valami konkrét tippet kaphatnék?

◄ViZion 2009.05.08. 21:30:14

Ahogy mondani szokták: mindenhol a gazda parancsol...
Tehát a marketing alapvetően a tulajdonos, döntéshozó tájékozottságának a függvénye. Aki eljut oda, h hozzáértőre bízza a marketinget, már félig nyert is.
Persze ez így nem biztos, h minden cégre igaz, de kkv szinten ez a helyzet szerintem.

Salesman 2009.05.08. 22:31:30

1. Hét én mindig s azt mondtam, hogy az ár kifejezi a minőséget. Persze nem arányosan mert a 7X annyiba kerülő csoki sem 7X jobb, de azért sokat mutat.

2. Erre a problémára már megszületett a megoldás. Úgy hívják, hogy sikerdíj. Kapásból tudok olyan webshop programozó és marketingcsapatot, aki ingyen csinálja a bulit, de minden értékesített termék után elteszi a X százalékot. Szerintem kockázatmentes.

nemuccaszoc 2009.05.08. 22:35:34

De neveket nem mondotk, vagy írjatok üzit. Köszi előre is.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.05.08. 23:21:34

Fejlesztesi felelmek ugyben: ez azert nem kulonbozik barmilyen mas megvasarolt termektol vagy szolgaltatastol. Alapvetoen kis cegkent olyan dolgokat veszunk meg, amiket mi magunk nme tudunk elkesziteni altalaban szakertelem hijan. Na jo, persze neha egyszeruen csak nem eri meg, nyilvan a szoftverfejleszto cegek nem allnak neki mind sajat maguk szamara ugyviteli programot fejleszteni pl., de ez mas kerdes.

Szoval a vasarlas - barmirol is legyen szo - mindig kockazatos es korultekintest igenyel. Ingatlan, irodaberendezes, gepkocsi, stb. Ezeken is kemenyen lehet bukni, de ezekre jobban odafigyel a vevo, kevesbe hagyja magat megvezetni, informalodik is elotte. Es ahol megsem tud, ott fogad egy _tanacsadot_. Ugye ingatlan vasarlasnal pl. nem ritka, hogy legalabb egy statikussal megnezeti az ember a kiszemelt hazat, de eleg gyakran eleve ingatlan ugynokot keresunk meg. Bar o altalaban az eladokat tamogatja, szoval o nem jo pelda. Jo pelda viszont a lakasfelujitasnal/atalakitasnal a general kivitelezo - ha igy hivjak. :) A lenyeg, hogy nem egyenkent vadaszod ossze a villany-, viz- es gazszerelot meg a komuvest, hogy aztan egymasra mutogassanak meg atverjenek az anyaggal, hanem megbizol valakit, hogy mindezt intezze el, es te rajta vered le, ha nem olyan.

Mindenesetre ilyen tanacsadas, kliens oldali tamogatas letezik szoftveres teruleten is, a nagy cegek mar csak azert is buknak kevesebbet, mert ok sajat embereket tartanak erre. Ok targyalnak a fejlesztokkel es dobjak vissza meg tervezesi fazisban az egeszet, ha valamirol messzirol latszik, hogy nem hasznalhato. Ezt a szolgaltatast persze meg kell fizetni, de a kockazat kivaltasanak ara van, es a kis cegek szamara jobban megfizetheto egy fix, relativ kis pusz koltseg mint egy valamekkora (ki tudja mekkora) valoszinusegu nagy erteku 100%-os bukta.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.08. 23:33:44

@atleta.hu: igen, mi pont csinálunk ilyet. De: mondj három ilyen tanácsadót, aki valóban független, és nem a saját/ismerős fejlesztő céget ajánlja...

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2009.05.08. 23:43:41

Csatlakoznék atleta.hu véleményéhez. Vannak a piacon olyan cégek, akik módszertani minőségbiztosítással foglalkoznak - meg lehet őket keresni, be lehet vonni és háromszereplőssé lehet tenni egy-egy fejlesztési projektet. A tanácsadó ekkor a megrendelő érdekeit képviselve hozza be azt a szakmai tudás a projektbe, amivel az adott kkv nyilván nem rendelkezik, mert nem az IT a fő területe. Lehet, hogy ez 20-30%-kal is megdobja a fejlesztés költségét, de ennél jelentősebb mértékben csökkenti a projekt kockázatot.

Egy fejlesztés kockázata alapvetően három dologtól függ:
1. tudja-e a megrendelő egyáltalán, hogy mit akar (általában legfeljebb csak az üzleti igényeket ismeri - néha még azt sem)
2. a fejlesztők minősége
3. az alkalmazott módszertan alkalmassága az adott feladatra.

Nem véletlenül terjednek az agilis módszertanok, a rövid iterációkban fejlesztés, a manufacturingből átvett "lean" szemléletmód.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.05.08. 23:51:27

Van egy baratom, aki belekezdett, mindjart nem is ajanlott pl. engem az ugyfelenek :), ami szakmailag nyilvan jo (ugy ertem korrekt) dontes volt. En is csinaltam mar hasonlot es latok is benne uzleti lehetoseget. Na jo, ez csak ketto :)

Sajat ceget ajanlani nyilvan nem lehet. Nem azert, mert a sajat ceg rossz, mert mi rossz fejlesztok lennenk, hanem egyszeruen azert, mert az logikailag egy mas rendszer annak ellenere, hogy nyilvan ugyanazt a munkat vegzem el ugyanolyan szinvonalon akar mi csinaljuk a fejlesztest, akar nem. Csak ugye ezt az ugyfel nem tudja, es pont ez a haromszereplos biztositek hianyzik a kepbol. Persze ezt nem is neked mondom, hiszen ha csinalod, akkor te is tudod :).

Az ismeros (es ez alatt nem havert, hanem uzlet partnert ertek) ajanlasa lehet neha elfogadhato, hiszen ha tobb projektet vegigvittel tobb fejlesztoceggel/partnerrel, akkor jo esetben kiismered oket, az erossegeiket, gyengeiket, ki rosszabb, ki jobb, stb. Csupa olyan dolog, ami gyakran csak a vegeredmenybol latszik es mondjuk egy ajanlaton vagy rendszerterven nem (a papir ugye mindent elbir :) ). Ez is egy tudas, egy piacismeret, aminek erteke van. Ennek ellenere hasznos tobb fejlesztot megkeresni es megpalyaztatni.

Abban nem vagyok biztos, hogy van is ra fizetokepes kereslet. Szukseg lenne ra, ezt ketsegtelen - ahogy te is irod - csak az is kell, hogy a vevo ezt felismerje, de legalabbis belassa.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.08. 23:54:59

@cserepj: igen. De a kkv-k ezeket a dolgokat pont nem tudják, tapasztalatból mondom :(

@atleta.hu: igény elvileg van rá, de a gyakorlatban sem idő, sem tudás nincs ahhoz, hogy ezt felismerjék. Érdekes, de úgy látom, nem a pénz jelenti a korlátot.

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2009.05.09. 00:22:05

@Konrad:

Időnként beszabadulok olyan oldalakra, mint a guru.com, elance.com, getafreelancer.com és elképedve bámulom azt a tömérdek - nyilván nem magyar - kkv-t, akik a néhány száz - néhány ezer dollár költségvetésű fejlesztési projektjeiket ezeken az oldalakon versenyeztetik meg a bolygó minden szegletéből jelentkező fejlesztőcégek között.

Itthon ilyen piactér se nagyon van ismereteim szerint. Ráadásul a magyar szolgáltatók is érzésem szerint lényegesen kevesebben vannak jelen ezeken az oldalakon, mint akár az ukrán vagy román cégek.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.05.09. 01:42:57

@Konrad: Egyetertunk, de hat a fizetokepes keresletben csak az egyik szo utal a penzre :). Hiaba tudnak megvenni - pontosabban hiaba erne meg, mondjuk mint egy biztositas - ha nem tudnak rola. Persze el kell adni, nem hiszek a sirankozasban :).

@cserepj: Errol tudnek meselni. Azert nem mukodik az olyan jol, mint gondolnad, de errol nagyreszt a vevok tehetnek, akik nagyon gyakran irrealis elvarasokat parositanak ertelmetlenul kicsi koltsegvetessel, masreszt maguk az oldalak a rossz motivacios rendszerukkel. Persze vannak kulonbsegek az oldalak kozott es ez nagyon megmutatkozik az ott talalhato szolgaltatok (es persze a vevok es a projektek) szinvonalaban is.

Nagyreszt egyebkent tipikusan nem maguk a vevok, hanem kozvetitok irjak ki ezeket, en kozvetlenul vevoknek nem is javasolnam pont az elobb emlegetett problema miatt. Itt megnehezebb megitelni es kontrollalni a szolgaltatot. Hogy magyar szolgaltatok azert nem nagyon vannak, mert eleg nehez versenyezni az indiai es kinai, de meg az ukran konkurenciaval is. Ennek is tobb oka van, az egyik persze a vicces merteku adoterheles, a masik az elet- es arszinvonal a harmadik meg az, hogy ezek az oldalak azert tele vannak komolytalan ajanlattevokkel, akik olyan arakat mondanak, amikkel indiai oraberben sem lehet megcsinalni az adott projektet.

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2009.05.09. 06:34:13

Azért nemzetközi szinten olyan összegek cserélnek gazdát egy-egy weboldalért, hogy az döbbenet. 2 heti munkával éves fizetések tűnnek el.

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2009.05.09. 14:38:44

Dolgoztam egy new york-i cégnek egy social network site projekten úgy, hogy az egyik freelancer-t a guru.com-ról akasztották le - egy amerikai srác volt - felé bizony repkedtek a havi 5-6 ezer dolláros teljesítések. Szóval ennyire általánosan nem lehet kijelenteni szerintem, hogy rosszak a kiírt projektek, nem korrektek a vevők. Nyilván sok a rossz kiírás, de meg lehet találni köztük a komoly ajánlatokat - aminek az én szememben két kritériuma van: van-e pénze az ügyfélnek, és motivált-e arra, hogy sikeres legyen a projekt. Az elance-en amúgy folyamatosan vannak 100 ezer dollár feletti web fejlesztési projekt ajánlatok.

Ami nekem üzletszerzésileg inkább bejött, az az open source framework-ök levelezőlistáin való halászgatás - most éppen másfél hónapja egy ilyen lead-ből generálódott munkán dolgozom (megint egy new york-i) cégnek.

Az ismerős cégek/fejlesztők esetében egyébként erősen látom azt a tendenciát, hogy ha lehet, akkor inkább külföldi, nemzetközi projekteket keresnek, próbálnak stabil outsource-ing partnereket találni, akik devizában fizetnek és korrektek. De ez már egy másik téma:)

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.05.09. 15:56:24

@cserepj: Nem veletlenul mondtam, hogy tudnek rola meselni. :) Nekem is vannak igy szerzett munkaim, sot hat a tobbseg vagy onnan van, vagy ilyen helyen megismert visszatero ugyfeltol. Nekem is inkabb kulfoldi ugyfeleim vannak, bar ennek reszben az is az oka, hogy azon a teruleten, ahol en mozgok itthon egyelore kisebb a kereslet.

> ennyire általánosan nem lehet kijelenteni szerintem,
> hogy rosszak a kiírt projektek, nem korrektek a vevők.

Azt irtam, hogy nagyreszt, tulnyomo tobbsegeben nem jok a projektek. Ez tapasztalat, en rendszeresen nezem. Ez csak azert erdekes, mert azt jelenti, hogy a latszat ellenere nincs sok lehetoseg ezeken a site-okon magyar szolgaltatok szamara. De nagy kulonbseg van az egyes site-ok kozt is.

> Nyilván sok a rossz kiírás, de meg lehet találni
> köztük a komoly ajánlatokat

Lehet, csak keves van es ez az egyik oka szerintem,hogy keves a magyar szolgaltato. Egyebkent a havi $5000 nem olyan eszeveszett nagy osszeg. Itt latszi, hogy mennyire nem vagyunk versenykepesek. Tisztessegesen leadozva, beleszamolva a szabadsagokat az eppen hogy kiadja egy kozepesen senior fejleszto beret. Na most gondold el, ha ott ul NYC-ben egy ceg - es nincs eros munkaerohiany - akkor bevon-e egy tengerentuli fejlesztot annyiert vagy nagyjabol annyiert, amennyiert otthon is megkaphatja?

A magyar arak es adok miatt inkabb abban latom hosszutavon a lehetoseget, hogy kiszervezesre hasznaljuk ezeket a lehetosegeket. A temahoz visszaterve tanacsadokent kozremukodve es a fejlesztes egy reszet kiszervezve.

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2009.05.09. 16:23:22

@atleta.hu:

"A magyar arak es adok miatt inkabb abban latom hosszutavon a lehetoseget, hogy kiszervezesre hasznaljuk ezeket a lehetosegeket. "

Köszönöm, hogy visszakanyarítottad, mert pont emiatt akartam eredetileg felvetni a témát.

A többiben szerintem egyetértünk - annyit pontosítanék, hogy az 5-6e $ a srácnak maximum úgy 25-30% billable time-ot jelentett ezen a projekten - hogy máshol csinált-e még más dolgot, azt nem kérdeztem.

Mária 2009.05.09. 17:01:51

@Salesman:

Az ár NEM fejezi ki a minőséget. Éppen a napokban néztem végig az egyik multis körben ismert és nagyon népszerű itthoni cég referenciáit, akikről tudom, hogy K. drágán dolgoznak, és hát... az ár nem mondhatnám, hogy kéz a kézben jár náluk a minőséggel... :)

Mária 2009.05.09. 17:09:11

@konrad:

Azt hogy érted, hogy "véletlenül" nem jön össze a kapcsolat? Azt, hogy a kapcsolat összejön, vagy nem jön össze, az nem a véletlen műve. Lehet tudni már a tendereztetéstől kezdve... persze az lehet, hogy mindenre van pénz, csak éppen online marketingesre nincsen, vagy jó esetben még arra is van, csak éppen a projektet kézben tartó bármilyen végzettségű emberke mindenkinél mindent mindig jobban tud...

Én úgy látom, hogy a kisebb cégek nézik inkább, hogy konkrétan mire fogják használni a honlapjukat és mikorra térül meg nekik, amit beletettek, míg a nagyobbak sokkal könnyebben átbaxhatók a (népszerű) rafkós fejlesztő cégek részéről, mert úgy vannak vele, hogy ha egy év múlva is csak nulla forint a honlapból származó konkrét, mérhető nyereségük, az sem baj, legfeljebb azt mondják, hogy image építő befektetésként kezelték a projektet :)

Verhás Péter · http://csakatesztemenkeresztul.blog.hu 2009.05.09. 17:54:29

Azért a nagy cégeknél van olyan, hogy megbíznak egy harmadik felet a QA-val, teszteléssel. A tavalyi bevételünk több, mint 50%-a ilyen projekt volt, és idén is több ilyen projektünk volt már.

Persze fejlesztünk is.

tothzoli · http://www.facebook.com/tothzoli 2009.05.11. 12:18:53

Tavaly év közben indultunk el a tanácsadási pályán... független tanácsadó, elsősorban stratégiai kialakításokban. Egyre jobban jelentkezik rá az igény. kb. 4-5éve szedjük össze az infókat, és eleinte csak fejlesztés volt, de most már egyre jobb a független tanácsadás megy, és "szemlélet" frissítésre. De azt látom kevés még az aki komolyan is gondolja!

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.05.11. 16:49:02

láttam előadsz a médiahungárián, gratulálok!

drywash · http://viznelkul.hu/ 2009.05.12. 20:30:26

@uccaszoc: olyan is akad ahol mindkettő pálya:)
van néhány dolog, ami lételem, de most van, azután 1xcsak hoppá! hoppá! akkor lesz igazán közös a gond. lehet lobbizni itt-ott, de baromi nehéz. és akkor már tényleg a pénz nélküli témába sorolható, mert már az sem lendít a probléma megoldásában :)


süti beállítások módosítása