Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Fogd be! Ne zenélj!

Címkék: weboldal

2009.07.10. péntek 19:51 Konrad

Egy közszolgáltató cég weboldalának a célja az, hogy informáljon. Gyorsan, könnyen szabatosan. Nem az a dolga, hogy zenéljen. Nem szórakozni járok oda, hanem információért!

Ráadásul előfordul, hogy rövid időn belül többször is vissza kell oda térnem. Ilyenkor piszok zavaró, ha mindig belefutok valami nehezítő, lassító, idegesítő megoldásba.

Ezek általánosan igaz dolgok. De azért az ritka, hogy egy weboldal elkövessen egyszerre több olyan hibát is, ami direkt zavar. Márpedig a Magyar Állam Vasutak weboldala megtette ezt a "szivességet". Mondjuk abból a szempontból nem baj, hogy elmondhatom, hogy nem jó ez, nem szabad ilyet csinálni!

De kezdjünk az elején, és lépjünk be a MÁV oldalára! Először is elhangzik a MÁV rövid zenei azonosítója. Ez önmagában még talán vicces is lenne, bár már ez is egyfajta pofátlanság, hiszen éjjel 11-kor ha ránéznék valamire, ne kezdje el nekem felverni a családomat. De ezt követi egy videó. Nem kértem, nem kell, de bejön egy nő, bemutatkozik, majd a rosszul beidegződött modorossággal elkezd valamit mondani. Ilyenkor már sikítva keresem a kikapcsoló gombot, amit nagy nehezen megtalálok. Kezdek megnyugodni, de kiderül, hogy a zene nem állt le, az megy tovább. Ki se tudom kapcsolni.

De nem kell zene! Nem kell szövegelés! Nem kell a nő! Felejtsenek el, csak zavar, semmi haszna!

A beépített Kattancs nevű szolgáltatás egyébként is a bögyömben van. Olyan helyeken jelenik meg, ahol semmi szükség nincs rá... Mert az egyáltalán nem hülyeség, hogy legyen egy rövid videó, valami jó kis szöveges magyarázat arról, hogyan működik egy weboldal. De ez egyrészt gyors legyen, másrészt akkor jöjjön, amikor kérem! Esetleg amikor első alkalommal arra járok, akkor jöjjön fel valami plusz értesítés, de az se pop up ablakban. Én meg majd eldöntöm, kezdek-e vele valamit.

A MÁV oldalán ez a nő minden alkalommal feljön. De miért? Kinek kell ez? Fogja már be! Menjen vissza a digitális picsába, ha kérhetem!

Nahát.

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr841239275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

llyes Edit (törölt) 2009.07.10. 20:58:01

"legyen egy rövid videó, valami jó kis szöveges magyarázat arról, hogyan működik egy weboldal"

De teljesen nyilvánvaló dolgokat nem kell magyarázni. Itt a nő elmondja, hogy a menetrendet a Menetrend menüpont alatt, a MÁV Csoportról szóló információkat pedig a MÁV Csoport menüpont alatt találjuk. (Továbbá rossz helyre mutogat, a látogatót pedig "böngésző"-nek nevezi, de ez a legkevesebb.)

Mielőtt elkezdjük szidni az állami cégeket: nemrég az Otthon Centrum ingatlanügynökség honlapján jelent meg Kühne Kata ügyvezető asszony hasonló módon. Miután továbbkattintottam, egy újabb overlay következett, ahol az OC egy férfi munkatársa beszélt hosszasan arról, hogy "életünk egyik meghatározó döntése az ingatlanvásárlás". Hasznos információt természetesen egyik film sem tartalmazott... Mostanában naponta nézek ingatlanos honlapokat, ezt kb. 2 hétig bírtam cérnával, aztán küldtem egy keresetlen hangú levelet, nagyjából ugyanazokkal az érvekkel, mint a fenti blogbejegyzés - nem tudom, hogy ennek hatása volt-e, de pár órán belül leszedték az Igazgató Asszonyt is, meg a férfi munkatársat is. Good riddance!

A honlaptulajdonosok jó része sajnos nárcisztikus hajlamait éli ki a céges webhelyen (is), és lényegében saját magának állított emlékművet akar. A MÁV annyiból esik szigorúbb megítélés alá, hogy ezt itt most az adófizetők finanszírozták.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2009.07.10. 21:00:42

haha. a legnagyobb vicc, hogy egyre tobb helyen latom hogy azt gondoljak, hogy egy beszelo ember a weboldalon ami pofatlan modon elindul es mondja a magaet az jo es erdekes megoldas lehet. NEM AZ. KURVARA NEM. sokadjara latom, sokadjara veri ki a biztositikot. kontrollt akarok a gepem es a webdolal, de foleg a gepembol kijovo hangok felett. ez annyira de annyira alap dolog egy hasznalhatosagra torekvo weboldalnal, hogy el nem tudom kepzelni mibol es ki gondolta (ENGEDTE) hogy ez egy MAV honlapon mehet ki. vicc a kobon.

bboki · http://wowdesign.blog.hu 2009.07.10. 21:34:13

Az is vicces benne, hogy hiába kapcsolom ki a videót, az amögötti részre (Máv Zrt, szervezet, pályázatok, karrier, stb) továbbra se lehet kattintani a flash miatt...

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.07.10. 22:52:57

Sajnos az ilyen video nem más, mint egy marha drága popup ablak, csak idegesítőbb, mert pofázik is. És még sajnosabb, hogy terjesztői és gyártói más marketingesekkel összefogva (bocs, összekeresztmarketingelve...) hírdetik fennhangon, hogy EZ a web video marketing. Kéremszépen, NEM ez. Ez akkor is csak egy szar popup, ha 120 ezerbe került és Nóci mondja a szöveget. Néhány példánya köszönő viszonyban sincs semilyenátgondolt marketig stratégiával, csak eladták a lap tulajdonosának, mert elhitte hogy ettől akkora lesz a konverziója, hogy nem fér el a számsor a gugli analitika rubrikájában. De nem, nem lesz akkora. Sőt, egy idő után olyan rohadt idegesítő az egész, hogy több ismerősöm (és én is) azonnal továbbáll a kérdéses oldalról, mikor előmászik a kattancsember, vagy webvizióember vagy bármelyik cégé. Biztosan van egy célcsoport, aki élvezettel és ámulattal figyeli a ZS kategóriás színészt, amint elmondja a fél évvel korábban még felugró ablakba irt sales szöveget, de egyre többen inkább útálják. Főként azok, akik sok időt töltenek a neten.

Lyoness vásárlás · http://www.vasarlaskartyaregisztracio.hu/ 2009.07.11. 01:03:39

Megnézném, hogy melyik cég csinálta és mennyiért. Elvileg közbeszerzés, nem?

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2009.07.11. 09:37:01

Olyan szinten idegesítő minden ilyen képernyőre bemászó alak, hogy azonnal bezárom az összes ilyet alkalmazó weboldalt és soha többé vissza nem nézek.

Ok. Ha valaki életében először netezik, akkor lehet neki ez kell, de szerintem ez a megoldás tipikus példája annak, hogyan kel megszólítani 1%-ot a maradék 99% elüldözésével.

Raha92 · http://www.jabjab.blog.hu 2009.07.11. 11:26:07

Teljesen egyetértek Konrád!
Idegesítő, pofátlan, és figyelmen kívül hagyja hogy mi, felhasználók mit is szeretnénk.

Ebben az egészben a legszomorúbb az, hogy most ők azt hiszik hogy "menő" lett a weboldal, és ez innentől jó.
Ennyivel vannak lemaradva... 5 év - legalább.

umcaumca 2009.07.11. 12:52:58

Az örök kedvecem Kattancs témában a Csodasövény :) www.csodasoveny.hu

Szerintem egy kultúrált alkalmazása a Kattancsnak, pl: www.aegondirekt.hu/biztositas/utasbiztositas/utasbiztositas-dijszamitas.php

Kolbert István 2009.07.11. 14:37:31

Az a baj h amellett h idegesítő, ezek a megoldások amugy igényesek lennének. Abban látom a hibát h ugyanazok a "magyar sablon sélsz" szövegek vannak az összes ilyen kis emberkének, és a színészek annyira túlgesztikulálják magukat, mint a tv2 jóban rosszban "mi aztán nagyot jtszunk a tvben" színészei. Ez nem színház, nem kell beharsogni a teret. Azt próbálom elmagyarázni az ügyfeleimnek akik a kkvmarketingesek kezei közül jönnek(akik ugyanazt a sablont adják) h előbb gondolják át kinek akarnak szólni és azt is h vajon nekik milyen hangnemre van szükségük. Ez sztem ezeknél a beszélő bácsiknál-néniknél is igaz.
Szuper az Aegon ebből a szempontból h a látogató választhatja a videót nem pedig erőszakosan "jön az arcba" az az internet lényeg h a tv-vel ellentétben szabad a választás. Ez talán a legnagyobb előnye, nem szabad ezt elvenni...

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.07.11. 15:56:27

A MÁV weboldalának a legnagyobb hibája az ostoba nő mellett az is, hogy a legtöbbeket érintő személyszállítási dolgok egy másik oldalon vannak. Mivel a MÁV-START leányvállalat a személyszállításért felel, az ő oldalukra kell átmenni.
A mav-start.hu egyébként sokkal jobb oldal a mav.hu-nál.

halaloszto 2009.07.13. 01:55:55

@Kolbert István: Egyaltalan nem ez a baj vele. Egyszeruen felreertelmezik a webszajt celjat.

Pl. Ki ne szeretne, ha rendszeresen visszatero latogatoi lennenek, akik innen ertesulnek az uj ajanlatokrol?

Vagy hogy az ember ne hivja fel oket csak azert, hogy megkerdezze mikor nyitnak holnap.

Mert ezeket a latogatokat minden tereles baromira zavarja. Aki ilyen faszsagot tesz a weblapjara, az azt hiszi, hogy unalombol, szorakozasbol nezegetik emberek a weblapjat. Vannak ilyenek is, de az unatkozo gimnazistakbol nem lesz uzlet.

Lehet hogy most meglepetest okozok: az atlag latogato valamilyen cellal keres fel egy weblapot. Es ha azt a celt nem tudja igen rovid ido (masodpercek!) alatt elerni, akkor mar megy is!

vajk

ps: masik pelda: a praktiker.hu-n van egy tokjo termekkereso. de amikor feljon az oldal, egy lehajlo ful faszsag ami az aktualis katalogust reklamozza, pont eltakarja es nehezen hasznalhatova teszi a search boxot.

Mária 2009.07.13. 09:25:42

Hiába mondod, hiába írod... valami hülye elkezdte eladni ezt a vacakot, a sok rosszízlésű döntéshozó meg megörült neki, de nagyon :)

Egyébként van még ember ebben az országban, aki vonattal utazik valahová?

Mária 2009.07.13. 09:40:29

@MacTom:

"És még sajnosabb, hogy terjesztői és gyártói más marketingesekkel összefogva (bocs, összekeresztmarketingelve...) hírdetik fennhangon, hogy EZ a web video marketing.

Saját megalapozott és nagyon konkrét tapasztalatom ezzel kapcsolatban, hogy azok az emberek, akik ezt és az ehhez hasonló gagyiságokat árulják, egy jól körülhatárolható üzleti érdekkörhöz tartoznak, a potenciális ügyfeleikkel együtt.

Akit egyszer ez a kör beszippantott, nehezen szabadul. Muszáj sorban szépen megvásárolni egymástól az összes vacakot, mert egyrészt, ha nem vásárol, akkor repül, másrészt pedig okos lélektani trükkökkel dolgozzák meg a tagokat, hogy eszükbe se jusson távozni.

Egyik ismerősöm a múlt héten kapott valami marketinges jogi túlélőcsomagot, impozáns áron, egyébként kalap sz** az egész. Előtte valami Analytics okosságos infoterméket vett, az előtt pedig Websablonkönyvet.

Mindebből persze a napi üzleti gyakorlatában semmi nem köszön vissza, hiszen konkrét, használható, cégre szabott gyakorlati tanácsot nem kap, és ezt ő maga is tudja. De rákapott erre a pénzköltési gyakorlatra, függő lett és nem hinném, hogy mostanában le tud jönni róla :)))

Kolbert István 2009.07.13. 11:07:15

@Mária: Igen főként a főiskolások, egyetemisták, ahol a busz sokkal lassúb(ergo nincs feléjük autópálya még) valamint gyakran a városoktól 20-30 kmre levő falvak lakói, akik dolgozni v középiskolába járnak be a városba. De a dízel autómmal pl. ugyanannyiba kerül egy út, mint a teljesárú vonatjegy. Így nehéz versenyképesnek lennie a mávnak a felnőtteknél...

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.07.13. 23:35:06

óóó, végre, köszönöm! Mennyire vágytam már egy ilyen bejegyzésre, és örülök annak, hogy az itteni szakmabeli társaság is ugyanazt mondja, mint én! Useless!

Egyik ismerősöm erősködött és mondta, hogy ez mekkora hatalmas nagy ötlet és látod Ernő, neked is ilyet kellett volna csinálni... (????) szóval én nem értek a bizniszhez.

Be is vásárolta a giga csomagot a webáruházára... kikúrt az ablakon fél millát a hatalmas ötletére, nem fogadta el, hogy NE! NE! No, meg nem akartam én lenni megint a negatív. A visszafordulások aránya picit megugrott (30-ról 35%-ra), amúgy a webáruházon semmi extra nem volt tapasztalható. A regisztrációk száma maradt azon a szinten, de legalább több anyázó levél jött, hogy ez egy webáruház, ők használni szeretnék az oldalt és nem vidózni...

Aztán egyszercsak szólt, hogy most egy hétre le kellene vennie ezt az egészet... és az a hét már 3 hónapja tart...

A web nem azért váltja meg a világot, mert csili-vili, hanem azért megy egyszerű és azonnali! És minden dolog, amit az egyszerűség útjába állítunk a csili-vili oltárán az ránk fog visszacsapni.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.07.14. 08:52:36

@Mária: tök igazad van, sejtem mely körökről beszélsz, de nem akarom összeszemetelni Konrad blogját :-)

@Ernő: igazad van, de én most is azt állítom, hgy a videónak van létjogosultsága egy weboldalon, csak nem ilyen formában, ilyen arcba ugróan. Ha az a video, amely egy konkrét terméket, termékkört vagy akciót reklámoz ( nem pedig elmondja a weboldal célját) és egy keretben ácsorog egy figyelemfelkeltő álló kezdőképpel, és kínálja magát megnézésre, nos az teljesen rendben van. Olyan helyeken, ahol a filmes vagy videós munka a fő profil, talán elmegy az automatikus indítás, van erre jó példa, magyar csapat a Soroksári úton, akik Holywoodnak dolgoznak.
www.filmefex.com/#/showreels/SHOWREEL-2007
Itt is elindul, de izléses, megállítható, és csak zene van, nem pofáznak. De asszem, ha a web video marketing ős-oldalán, és mértékadó oldalán sem szalad be senki dumálni, az nem véletlen. Maga a szakma sem tartja helyesnek ezt a kényszerbeszélős-webspot megoldást.
www.webvideomarketing.org/


süti beállítások módosítása