Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hogyan generálj vitát?

Címkék: tanácsadás hónap

2009.08.12. szerda 11:37 Konrad

Szeretek vitatkozni. A vita jellemzően elő tudja segíteni egy-egy probléma megoldását, tisztázni tudja az álláspontokat, és még valamire képes: információ szerzésre. Ha vitatkozunk, hajlamosak vagyunk az érvelésünket példákkal, tanult ismereteinkkel alátámasztani, így egyre több és több olyan dolgot mondunk, amit egyébként nem jutna eszünkbe elmondani.

Szeretek vitatkozni. Persze azokat a vitákat szeretem, ahol egyenrangú felek vesznek részt, és többé-kevésbé komolyan is veszik a vitát. Vagyis nem igazán szeretem az arctalan csapkodást, a személyeskedő fröcsögést, de főleg azt nem szeretem, ha valaki folyamatosan csak a saját álláspontját mantrázza, a vele szembe felhozott érveket félresöpri, azokkal nem foglalkozik.

Szeretek vitatkozni. Éppen ezért szoktam sokszor beszállni a kommentekbe egy-egy blogon, éppen ezért fórumozok már nagyon-nagyon régóta. Ráadásul nem vagyok egy tipikus konfliktus-kerülő, ha vitára kerül a sor. Igaz, van, aki félreérti ezt a fajta hozzáállásom, és mások erőszakosnak, esetleg elviselhetetlennek tartanak. Van ez így.

Szeretek vitatkozni, éppen ezért kialakult pár módszerem, amivel vitát tudok generálni. Nem vagyok a "tutkó titkok tudora", és nem fogok kiadni egy eBook-ot arról, hogy "hogyan vitázz", inkább összeszedem itt, hogy nálam mi működik. Legyen szó beszélgetésről vagy internetről (blogról, fórumról), nálam az alábbiak váltak be. Nem kell nagy dolgokra gondolni, jórészt triviális módszereket írok le!

Legyen érdekes az, amit állítasz! Ha valami érdektelen dolgot hozol föl, akkor a másik felet lehet, nem is érdekli az egész, inkább rád hagyja.

Legyen egyértelmű az álláspontod! Vagyis a "királynőt megölnötök nem kell félnetek jó lesz" kétértelmű kifejezésekkel nem fogunk vitát kavarni. Ki kell mondani azt, amit gondolunk: tetszik vagy nem tetszik, hülyeség vagy nagy igazság stb.

Válassz valamilyen szélsőséges álláspontot! A középút jellemzően nem generál vitát. Legyen az álláspontod valamerre túlzó. Ilyenkor még az is elkezd vitatkozni veled, akivel egyébként egyetértesz, de meg akar majd győzni arról, hogy a szélsőséges állaspont miért rossz. Igen, ez egy szerep. Nem kell, hogy valóban így gondolod - most a cél a vita generálása!

Igyekezz mindig reagálni a válaszokra! Mert ha nem így teszel, akkor a másik fél bele fog unni, és rádhagyja az egészet. De ha a válaszokra reagálsz, akkor a vita pörög tovább.

Ne engedd, hogy félre menjen a vita! A "IV. Béla nagy király volt, de most beszélnék inkább Mátyás királyról" megoldás olyan irányba viheti a vitát, ami már nem érdekes. Ne feledd, a vita egyik oka az információk megszerzése. Éppen ezért tartsd fenn az alaptémát, néha akár térj is vissza rá!

Ne legyél bonyolult! Főleg, ha más is hallgatja, látja a vitát. Táncolj kicsit a közönségednek is, használj rövid mondatokat, egyértelmű példákat.

Ne akarj mindenáron nyerni! Az görcsössé tesz. A vita célja nem a másik meggyőzése, hanem az egyes álláspontok körbejárása. Akkor is nyertél, ha megtudtál új dolgokat, miközben a végkicsengés nem számodra kedvező. És attól, hogy egy csatát elvesztesz, még a háborút megnyerheted!

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr881304792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mémé (törölt) 2009.08.12. 11:54:50

"Válasz valamilyen szélsőséges álláspontot!"

Az igazság, hogy ez így sz*r, Konrád. Valószínűleg a amygdalád rosszul generálja az infókat, ami miatt összekeverted a szavakat. Emiatt vagy egy tévedő emberi lény vagy, vagy UFO. Más választás NINCS. Ez a vita EGYÉRTELMŰEN a biológiáról szól, de az is lehet, hogy az oktatási rendszer nem jó. Várom az álláspontod róla, beszélgessünk a témáról, érdekel a véleményed, hátha megtudjuk a helyesírási hibád okát.

Ez így jó? :)

Gergő bá' 2009.08.12. 12:26:18

Ezekből talán a szélsőségesség a legfontosabb.Ez akár önmagában is vitát gerjeszthet, míg a többi nem.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.08.12. 13:46:04

Vajon a szélsőségesen gondolkodók mit gondolnak arról, hogy "A vita célja nem a másik meggyőzése, hanem az egyes álláspontok körbejárása."? :)

Mémé (törölt) 2009.08.12. 14:06:50

@SilentSound:

Valószínűleg azt, hogy egy igazság van és mint egyetlen célként is létezik. (Számos filmen az önérzetes ember megkérdezi "különben honnan tudjuk, hogy ki nyer?") Csakhogy olykor persze nincs egy igazság, vagy épp több van, emiatt aztán értékrendbeli különbségek vannak, de ez persze szigorúan csak a vita 2/3-a után derül ki. :)

Az emberi játszmák érdekesebbek, igaz ott a vitatkozás átcsap veszekedésbe, ami meg nemjó dolog.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.08.12. 15:34:29

De Te mindenáron nyerni akar és mindenki aki hozzászól! Épp ez gerjeszti a vitát, illetve egy jól "mozgásteret" hagyó téma...

eaposztrof · http://blog.eaposztrof.com 2009.08.12. 15:36:01

@SilentSound:
ahhoz a szélsőséges gondolkodáshoz mely nem a meggyőzés felé tereli a vitákat, kell egy csipet türelem, egy kevéske sárm, mindezt keverjük el egy halom intelligenciával, majd ízlés szerint fűszerezzük iróniával, közérthető szakszavakkal, statisztikai adatokkal (vagy wikis hivatkozásokkal), és végül egy bögrényi összegzéssel öntsük nyakon.

tálalhatjuk nyílvánosság előtt, vagy szűk baráti körnek, de ez utóbbinak elronthatjuk a gyomrát, míg a tömegekből kiválnak azok akiknek ízlik.

egészségünkre.

http://www.google.hu/search?q=eaposztrof%2Bvélemény

laszloberndt 2009.08.12. 19:18:30

Ne légy gonosz! Ne azért kezdeményez vitát. hogy egy közösséget megossz vagy hogy nyíltan vagy becsméreld a résztvevőket.

Itt erre egy példa:
seo.forum.hu/webfejleszto-sarok-f18/seo-vs-programozas-t5500/

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.08.13. 12:21:18

Feltétlen kérdezd meg, hogy ötperces, vagy félórás vitára fizettek-e be. :o)

Pukker 2009.08.14. 19:04:07

kerülj fel az index cimoldalára valami látványos címmel. ha ügyes vagy arról fogsz vitatkozni amiról szeretnél.


süti beállítások módosítása