Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Anyátok, azt!

Címkék: onlinemarketing email marketing

2009.08.26. szerda 22:39 Konrad

Már ekéztem a hazai direkt marketing szabályokat, hogy azok túl szigorúak, így egész egyszerűen bizonyos hirdetési formák (legálisan) nem használhatóak kellő hatékonysággal. Az állandó példám az e-mail reklám, ahol bár mostmár elég "csak" nevet kérni az engedély mellé (vagyis cím nem kell), de továbbra is engedélyhez van kötve a küldés.

Persze a törvényhozó csinált egy hatalmas kiskaput: a céges e-maileknék nem kell engedély, oda kvázi szabadon írhatunk bármit, ami reklám. Igaz, a következő pillanatban meg bűncselekményként kezdi kezelni az adatokkal való bizonyos visszaéléseket.

Olyan ez, mintha kurvára nem tudnák, mit is akarnak. Töketlen bagázs szabályozza a hazai reklámot, legalábbis állami szinten. Na mindegy. (Most egy kicsit bennem van még a tunéziai fügelikör, sorry. Ettől még töketlen balfaszok szavazzák meg a törvényeket, és ha vannak is kivételek, azok ügyesen rejtőzködnek.)

Itt van például a bluetooth reklám. Egyszerű ügy: ha belépsz egy helyre, és be van kapcsolva a BT a telefonodon, akkor dob neked egy üzenetet: meg akarod-e kapni a reklámot? Ha igen, akkor letöltöd a telefonodra, és például megtudhatod, mi akciós éppen abban a TESCO-ban, ahol vagy. Nem túl bonyolult, ráadásul megfelelő csillagállás is elvárás: be legyen kapcsolva a BT, meg le is akard tölteni.

Na kérem, ez sem ilyen egyszerű! Konkrétan a BT üzenet is ugyanúgy szabályzódik, mint az e-mail. Legalábbis Kulcsár Zoltán blogján most ezt olvasom:

A bluetooth reklám a Grt. és az Eker. tv. hatálya alá tartozó reklám, amelyhez az érintett előzetes, olyan hozzájáruló nyilatkozata szükséges, amely tartalmazza a címzett nevét is.
Ez csak a szolgáltatókkal való összefogás útján szerezhető meg.
Az ügyben hatáskörrel a Nemzeti Hírközlési Hatóság rendelkezik, az NFH lehet, hogy nem kifogásolná, de az NHH igen.
Az e-mailnél is eldöntheti a felhasználó, hogy kinyitja-e a levelet, így az az érvelés nem helytálló, hogy a mobil tulajdonos eldöntheti, fogadja-e az üzenetet, vagy sem.
 

Most akkor örüljünk. Újabb léket sikerült ütni a kapitalizmus hajóján.

Hurrá.

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr161340846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2009.08.27. 08:42:40

Már elnézést kérek, hogy outsider létemre belekötök a fent olvasható okfejtésbe, de motoszkál bennem egy kicsiny kérdés.
Az okostojás (aki a szolgáltatókkal történő együttműködést emlegeti), nem véletlenül az SMS reklámra gondolt? Ott van ugyanis előfizetői azonosításra alkalmas "telefonszám" az üzenet elküldésekor használ "címzésben".
Bluetooth üzenetet NEM telefonszámra küldünk... A BT azonosító NEM függ a sim-kártyától.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.08.27. 08:54:38

bluetooth reklámot lehet küldeni beleegyezésed nélkül is. mármint technikailag. én az egyik telcsimre telepítettem egy ilyen szoffert -- mondjuk nem reklámküldésre használtam, hanem kollégák megviccelésére.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.08.27. 08:54:47

Rendben, hogy ez egy marketing blog, és magam is foglalkozom ezzel, de magánemberként a halálom a reklám.
Szakadt óriásplakátok sorakoznak végig minden út mellett, a postafiókomban 20 levélból 18 kiirthatatlan spam, telefonon hívogatnak, hogy mit vegyek, sms-t küldenek, a tv-ben filmrészletekkel szakítják meg a reklámfolyamot, és még a telefonom bletooth kapcsolatára is szükség lenne?

Ez a szigorú szabályozás?

A zaklatás minősített esete jobban leírja a helyzetet.

Ha érdekel valamilyen terület, annak a híreit olvasom. Ha valamire szükségem van, akkor utánna járok. Soha nem döntök reklám alapján. Specifikáció, ár/érték arány sokkal többet mond, és a hasonló termékekkel való összehasonlítás.

Drasztikusan csökkenteni kell a reklámok számát, mert lassan ott tartok, hogy ha valamit reklámban látok automatikusan leesik a lehetséges megvásárolandó termékek listájáról.

Mr. Ligthman 2009.08.27. 08:57:17

Teljesen egyetértek a bejegyzéssel. Töketlen, idióta, hozzá nem értő, íróasztalos seggfejek hozzák ezeket a szabályokat. Sajnos mindenhol ilyenek ülnek (pl ORTT), osztják az észt, és felveszik a zsíros pénzeket. Hogy is hívják az ilyen helyeket? Ja, igen: húsosfazék.
Én balek adófizető pedig csak nyelek. Úgy kell nekem...

Serio (törölt) 2009.08.27. 09:07:40

Nem vagyok éppenséggel proletár, de még munkásmozgalmi érzületű sem, és egyenesen rajongok a kapitalizmusért és az amerikai álomért, de...

De a fenébe is, ne tessék már rinyálni, ha az emberkínzást tiltani, büntetni találja a törvény.
Mert mindenki azt gondolhatja, hogy "az én egy szem kis hirdetésem, az nehogy már bárkinek is fájjon". Csak az a baj, hogy ezt kismillióan gondolják. Az elektronikus levélszemét - és ebbe nem csak a válogatás nélkül, hackermódszerekkel és tömegben szórt spam, hanem a legális reklámlevél is beletartozik - lassan eltömi az Internetet.

Azt hiszem ideje jobb megoldásokat keresni. Vannak olyan felületek, ahol ötletesen lehet elérni a fogyasztókat, anélkül, hogy bosszúságot okoznánk. Sőt, még meg is fogják köszönni a reklámot. De az e-mail, SMS és bluetooth hirdetés NEM tartozik ezen csatornák közé. Sőt, a hideghívás SEM.

68nyara 2009.08.27. 09:13:55

Az már eleve kizárja az értelmes párbeszéd lehetőségét, ha valaki tanácsadónak hívja magát....

fotofabrik 2009.08.27. 09:14:14

Évek óta próbálok találni valami értelmes hatékonysági kimutatást az e-mail marketingről. Esetleg tudna valaki segíteni? Komolyan érdekelne, mennyire működik ez a hírlevél-téma.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.08.27. 09:15:30

Sokszor nem is a szabályozással van a gond, mert van benne elfogadható illetve szükséges pontok, de ki tartja be őket?

Szórólapot is csak kézbe lehetne adni, ha elfogadod, akkor beleegyezel, nem? Akkor mit keres minden nap az ablakamon 3 szórólap? Ha valaki ezeket a cégeket hülyérebüntetné kezdene kitisztulni a reklámvilág.

Sőt a szakértőknek, GURUK is elismertebbek lennének, mert ők meg tudnák mit lehet és hogyan ill. hogy érdemes.

Szóval nem mindig csak a törvényekkel van a baj, hanem hogy nincs aki megfelelő szigorusággal, objektivitással betartatná őket.

Samott 2009.08.27. 09:20:02

Hala az egnek, hogy megszabadultunk meg egy teljesen felesleges csatornatol, amin megintcsak felesleges spam-el arasztananak csak el minket. Mar reges-regen nem informaciot kozolnek, hanem csak a zajt novelik. Tenyleg az hianyzik nekunk, hogyha barhova belepunk pruntyogjon a telefonunk, hogy akarunk-e spam-et fogadni?

TheSnakepit 2009.08.27. 09:20:25

És nagyon helyes a szabályozás, ti. a személyes postaládámban nem kívánok mazsolázni, hogy a sok spam között hol vannak a saját e-mailjeim, ráadásul a milliószámra kiküldött -- és egyáltalán nem targetált -- spam hatékonysága megkérdőjelezhető (ja, persze, ha ingyen küld 1mrd mailt, és egy fő megrendelője lesz, akkor az már hatékony?). Nem utolsó sorban érdemes lenne tájékozódni, hogy mennyibe is kerül a szolgáltatóknak ez a rengeteg kéretlen reklám, ami igen komolyan terheli az infrastruktúrájukat.

liksoft 2009.08.27. 09:20:30

@maxt: Tökéletesen egyetértek. Ráadásul kevesebb reklám esetén kisebb lenne a reklámokra költött pénz, így a termék olcsóbb lehetne. Ez érezhető is a nagy áruházak "saját" termékei esetén. Sokszor nem ütik meg a márkásak minőségét, de szinte soha nem annyival rosszabbak mint amennyivel olcsóbbak. És mivel kis hazánkban kis keresetek vannak, a kis árak is jobbak lennének. (Most visszaolvasva nem reklámnak szántam.)

Sőt, az a bizonyos téli topánom már nagyon tele van a TV sarkaiban egyre többször feltűnő mozgó előrejelzésekkel (reklámokkal). Dettó a korhatárjelző, és a bumszli logó. Áááááááá.......

Nem lehetne már végre rendet tenni, és élhetővé tenni környezetünket?

Mr. Ligthman 2009.08.27. 09:31:46

@Serio: A probléma az, hogy akik eddig is törvényt szegtek, azok ezután is azt fognak. Ez a szabályozás pont azokat szívatja, akik tisztességesen használnák az e-mail marketinget. Régóta szabályozzák, mégis a mai napig kapok ezer viagra és kínai termék meg "szerencsés vagy, nyertél" e-mail-eket. Ők pont leszarják azt, hogy mi a magyar törvény. A tisztességes küldöknél pedig eddig is ott volt a leíratkozó link, és eddig is csak akkor kaptál, ha TE megadtad az e-mail címedet. Ez olyan, mint az adózás: azoktól kérnek többet, akik eddig is fizettek...

Serio (törölt) 2009.08.27. 09:31:55

liksoft: Sajnos VALAMILYEN reklám (tágabban véve, marketing) nélkül minden termék halálra van ítélve.
A nagyáruházak is reklámoznak. Lehet, hogy a TESCO párizsit külön nem, de magát a TESCOt... És ha egy kis gyártó mondjuk nem akar reklámra költeni, hanem azt mondja hogy odaadja a termékét a TESCOnak eladni, akkor azt a pénzt, amit reklámra költene, be kell fizesse a TESCOnak, azért cserébe, hogy a terméke polcra kerülhessen.
Olyan árudömping van, hogy KÉPTELENSÉG reklám nélkül bármit is eladni. Szóval amit írtál az nem állja meg a helyét.
A kérdés hogy ez a reklám milyen csatornán utazzon.

Mister47 2009.08.27. 09:35:50

Tökéletesen egyetértek az előttem szólókkal, én egyenesen betiltanám a ma elterjedt reklámozási módszerek túlnyomó többségét, mert piszkosul irritáló, agresszíven betolakodik az ember intim szférájába, egyszóval nem információt közöl, hanem bosszant, zaklat.

Mr. Ligthman 2009.08.27. 09:36:07

@liksoft: Akkor hadd hívjam fel a figyelmedet egy apróságra: a pénzügyi válság időszakában kiknek a hirdetéseit látod a TV-ben leggyakrabban? Megmondom: a bankokét. Azokét, akik miatt történt, és akik a legjobban jönnek ki ebből. Balgaság tehát azt hinni, hogy ha nem lehet reklámozni, akkor olcsóbb lesz valami. Korlátozott a dohányrekám, olcsóbb lett? És az alkohol? Vagy van esetleg valamilyen konkrét példád, hogy olcsóbb lett, mert nem lehet reklámozni?
Amit maxt írt: "postafiókomban 20 levélból 18 kiirthatatlan spam", a spam-eket is olyanok küldték, és küldik ma is, akik tesznek a magyar szabályozásra.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.08.27. 09:41:23

@harangozó feri:
Árnyalom a képet azzal, hogy "további reklámhoz emgedélyt kérő", illetve "feliratkozást megerősítő", illetve "egyszeri" ajánlat érkezik folyamatosan...

Nem a külföldi viagrás reklámok vannak túlsúlyban, hanem a magyarok.

Egy dolgot tehetek, folyamatosan tiltom le a reklámozó cégek domain neveit.

Serio (törölt) 2009.08.27. 09:43:40

@harangozó feri: Hát ez bizony igaz. De a viagra és társai nem ugyanaz a játszótér, több okból sem.
Egyrészt ezeket a legtöbb modern szolgáltató szűri. Gmailen pl. már évek óta nem láttam ilyen levelet, csak ha direkt kinyitom a spam postaládát.
Másrészt meg ez a fajta levélszemét a világ sok országában ugyanolyan köztörvényes bűncselekmény, mint a vírusírás vagy gépek feltörése, és a reklámozott szolgáltatás maga is köztörvényes bűncselekmény (csempészet, feketekereskedelem, csalás), szóval nem is a reklámot és versenyt szabályozó törvények hatálya alá tartozik.

Én viszont azt is zavarónak tartom, hogy feliratkozom egy fórumra, vagy megrendelek egy terméket (pizzát, vitamint, istenharagját), és onnantól heti rendszerességgel bombáznak a "legfrissebb ajánlatokkal". A gmail nekem kiszűri a konkrét, fent említett spamet, de még így is a leveleim legalább fele ilyen reklámlevél, hírlevél, és nem emlékszem rá, hogy bármelyiket konkrétan kértem volna.

Bosszant, zavar, és egyáltalán nem sarkall arra, hogy ezt vagy azt pont attól a cégtől vásároljak (jellemzően el sem olvasom), tehát esetemben nem is hatékony.

Szóval igen, szerintem jogos a szabályozás.

Bruno 2009.08.27. 10:06:06

@A Hannibal Lektűr-attitűd:

Még mindig nem eléggé szabályozott és főleg nem eléggé szankcionált. A postaládám spam szűrőjét naponta kell jusztíroznom, hogy ne öntsön el a szemét. Szerencsére mobilon ritkán zaklatnak, arra van egy egyezerű módszerem: azt mondom, hogy nembaj, és ezzel le is teszem a telefont. Nem szoktak újrahívni.

i23kovacs 2009.08.27. 10:17:57

Tököm tele van azzal, hogy naponta 80 kéretlen email reklámot meg hírlevelet kapok. Adják veszik az email címemet, ha leiratkozok az egyikről, jön a következő.
Minthogy vannak olyan rendszergazdák, akik nem állítják be rendesen a domain regjüket, mindíg akad egy két érdemi levél a spam könyvtáramban, ezért nem tudom automatikusan törölni, át kell nyálazni.
Milliós bírságot baszki a emailes DM levelekre!!
Ezt spam-nek hívják, nem kéne finomítani a direkt marketing cimkével.

2009.08.27. 10:36:20

AZ életminőségem csak javulna, ha soha a büdös életben többé nem kapnék reklámlevelet, spamet, bt-reklámüzenetet, ha nem látnék a tévében reklámot, az utcán óriásplakátot. Nem vásárolok semmit,amit az arcomba nyomnak, ellenszenvet vált ki a valós és virtuális házalás, ha kell valami, utánanézek a részleteknek, áraknak, helyeknek és megveszem. Egyedül a hipermarketek "magazinjait" nézem meg néha, a többire semmi szükségem, ahogy az emberek 99%-nak sincs rá szüksége. A szabályozás még így is túl megengedő.

Unbiased 2009.08.27. 10:59:38

@68nyara: Egyetértek. A "tanácsadó" szóról azonnal a munka nélkül felmarkolt hatalmas összegek jutnak eszembe - és ez még a kéretlen reklámoknál is irritálóbb.

Mr. Ligthman 2009.08.27. 11:19:44

@Serio: A szabályozásban egyetértek, valóban szükséges. Csak bizonyos esetekben nem érzem életszerűnek. Mi a különbség a között, hogy valaki e-mail címe megadásával járul hozzá a reklámlevelekhez, és a között, hogy valaki címét, teljes nevét, telefonszámát, stb. megadva. Mindkét esetben lekövethető, ellenőrizhető. És mindkét esetben lemondható. És ha ennek ellenére küldik a leveleket, mindkét esetben büntethető. Tehát én csak azzal nem értek egyet, hogy úgy szigorítják a szabályokat, hogy az nem ad megoldást az igazi problémákra, viszont sokkal több munkát és megkötést ad a szabályokat betartó, megélni próbáló internetes vállalkozásoknak. Mert ilyenek is vannak.

Mr. Ligthman 2009.08.27. 11:21:47

@maxt: Igen, a pofátlanságot valóban szabályozni kellene. Sajnos a szigorítás - ha jól tudom - ezt sem oldotta, oldja meg.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.08.27. 11:49:33

@Bruno: a szpam szabályozott.
ja, hogy nem lehet szankcionálni...

on

a bluetooth "reklám" a téma
off

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.08.27. 11:52:02

off

micsoda általános reklámgyűlölet tombol itt...

:))


(minek on, úgyis off lesz a következő is)

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.08.27. 12:14:14

Már nem is zavartatom magam a kéretlen levelek miatt. Annyi van belőlük, hogy ihaj.

Samott 2009.08.27. 14:03:10

@A Hannibal Lektűr-attitűd: De hat az is csak spam... keretlenul jelentkezik be a telefonomra, hogy megkerdezze, erdekel-e az o kihagyhatalan ajanalata. Mi ez ha nem spameles?

Loismustdie 2009.08.28. 14:37:59

Soha nem döntök reklám alapján kommenten besírtam. ^^)


süti beállítások módosítása