Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Csak egy ötlet...

Címkék: weboldal

2009.08.30. vasárnap 22:54 Konrad

Marketinges vagyok, nem portálszerkesztő, és tudom, most ezen a területen nálam okosabbak területére tévedek. De eszembe jutott egy ötlet, hátha másnak is tetszik.

Van pár olyan oldal, amit naponta többször is megnézek, sőt, néha óránként többször is. Ilyen az Index, az Origó, az FN.hu például. Namost, ezeken az oldalakon nagyon sok hír van, de jellemzően ritkán frissítenek (ritkán, óránként, másfél óránként már ritka...). Nekem az tetszene, ha sűrűbben frissülne, hszen azért szoktam rálesni az oldalakra, történik-e valami újdonság. De ezt megtehetné félig-meddig automatikusan is az oldal, illetve lehetne egy ajánló rész az olyan rendszeresen visszatérőnek, mint én vagyok.

Vagyis amikor látja az oldal, hogy újra itt vagyok, akkor valami más, szintén nem túl régi cikket ajánl nekem. Ha pedig újra megyek, akkor megint kever egyet a lapokon. És persze ezzel együtt azért örülnék, ha ezt a kvázi folyamatos nézést követnék a szerkesztők is.

Vagyis ha azt írja az Index, hogy ma este ilyenolyan koncert lesz, akkor este 10-kor már ne legyen címlapon. Vagy ha ott van, akkor írja azt: Most megy az ilyenolyan koncert. Éjfélkor pedig már legyen múltidő.

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr901349624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nuzz 2009.08.30. 23:20:35

Én ezt a blogot is RSS-en keresztül olvasom. Épp az imént néztem fel az indexre, de meg kellett állapítanom hogy semmi új nincs. Legalábbis nem több, mint ami a jól megszűrt 24 óra feedből nap közben átcsorgott. Ez napi 8-10 tényszerű hírt jelent, a többi bulvár, sportgéza, személyes vélemények (mi menő, mi nem menő), stb. Egy darabig fn is volt a feedlistámban de csak a zaj volt nagyobb.
Igazából az a művészet, hogy a tucatnyi valós hír mellé kapjon a látogató egy kis köretet is, ami hírnek tűnik.
Ha "fussa", persze lehet személyre szabott random keveréssel változtatni a lapot, de akkor meg az nem lenne jó egyeseknek, pl. azoknak, akik vizuális típusok és vissza akarnak térni egy oldalra egy kattogós útvonalat követve, amire még emlékeznek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.08.30. 23:24:25

@nuzz: igen, bár pont a sok hír miatt rss-ben nem követem ezeket. Ellenben olyat lehetne, hogy 15 percenként kavar egyet, vagyis meradna valami állandó időszak is :)

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.08.30. 23:31:34

hát ilyen max akkor lesz, ha kifizeted a gázsit :D

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.08.30. 23:35:20

15 percenként új hírféleség, azért ahhoz, sok új munkatárs is kellene, rengeteg plusz pénz, meg nem hiszem, hogy sok ilyen internetfüggő lenn, aki félóránként nézeget egy oldalt minden nap

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.08.30. 23:37:04

én egy oldal, napi egyszeri megnézését is függőségnek érzem

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.08.31. 00:23:11

@Barát Csaba: nem új hír. Az egy címlap jellemzően nem elég az összes anyag megmutatására. Az Index esetében ez kevésbé igaz, de az FN.hu és főleg az Origó erősen küzd ezzel.

Napi egy az függőség? Uh, akkor én klinikai eset vagyok :)

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.08.31. 03:03:47

az ötlet nagyon is jó!
tapasztalataim szerint mondjuk a koncertes példához semmi nem szükséges, csupán az, hogy az aktuális szerkesztő képben legyen (figyelmes legyen, vagyis egyszerűen csak jó szerk), és úgy időzítse a címlapot (amit kb. minden kicsit is komoly cms-ben lehet), hogy amikor elkezdődik egy esemény, akkor ne jövő időben szerepeljen kint, vagyis az ajánlója egyáltalán ne szerepeljen kint. szerintem az némiképp felesleges, hogy "most megy", m aki innen értesül róla, annak már úgyis mindegy... :)

Mária 2009.08.31. 07:47:20

"Vagyis amikor látja az oldal, hogy újra itt vagyok, akkor valami más, szintén nem túl régi cikket ajánl nekem. Ha pedig újra megyek, akkor megint kever egyet a lapokon."

Ha keverne egyet a lapokon, akkor értelemszerűen olyan anyagokat tenne ki, amik már egyébként is ott vannak, legfeljebb éppen nem a címlapon.

Nem elég baj az, hogy a látogatók többsége ritkán túr mélyebbre annál, mint amit a címlapon talál?

Tovább kellene őket jutalmazni azért, hogy annak ellenére, hogy ott vannak a nyitóoldalon, NE érezzék szükségét, hogy körbe is nézzenek maguk körül és kattintsanak párat?

Szerintem nem lenne jó ötlet az egyoldalas hírportálok koncepciója, márpedig az igény, amit megfogalmaztál, ha megvalósulna, megerősítené a látogatókat abban, hogy ne menjenek tovább az első oldalnál, amit kapnak :)

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2009.08.31. 08:42:19

Nekem tetszik az ötlet, bár Indexet nem szoktam látogatni, a többi portált pedig RSS-en keresztül böngészem.

Viszont a Mária által említett "egyoldalas" hírportálokat kedvelem. Minek kattintsak az információkért, ha egy intelligens script tudná követni, hogy mit olvastam és mit nem. Ha attól félsz, hogy egy egyoldalas portálon a reklámok kevésbé hatékonyak, akkor szerintem nem kellene.

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2009.08.31. 08:56:25

RSS jó dolog, be lehet állítani a frissítési intenzitást. Megoldás nem kll az origo-indexet látogatni, ha hír érdekel hírportálokat RSS-ezt be, Reuters, CNN, MTI, és egyenek, az index-origo is innen veszi, ill., szegmentál csatornákból. Amúgy sem releváns infó -szvsz- nekem egy index-origo, nálam ez bulvár... minden cikket másképp megfogalmazva megkapom máshonnan (ma.hu, FN, MTI, MNO, de a Kossuth Rádió RSS-e a leghitelesebb számomra). Az, hogy frissítgessenek régi tartalmakat szerintem nem kell, így is annyi új cikk van, hogy pont ezért jó az RSS, pár mondat s képben vagy, ha meg érdekel jobban ráklikkelsz s elolvasod. Én speciel 89 RSS csatornát olvasok naponta, kb. 400-450 napi új cikkel, nem foglalkozom régiekkel, mert emellett még jön a 16 e-mailemre kb. napi 120 mail, 4 twitter olvasása/írása, facebook.. s azért dolgozni is kell... Egyáltalán nem hiányzanak a régebbi RSS-hírek, ami jó az megy a tematikus bookmarkba. Ha meg még mindig kevés a hír, keress számodra megfelelő twitter-est aki olyan témát boncolgat amit téged érdekel. SZVSZ.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.08.31. 09:21:46

@ChrisDry: az rss nem elég jó szűrő. Én olyan 230 rss forrást követek, annak bő fele aktív. Ha ide még behúznám a napi politikai, sport és egyéb híreket, végképp elmerülnék. A portál címlapok előnye az, hogy kiemelnek témákat, így ha ránézek, kapok egy képet. A Twitter nagy baja az azonnaliság. Ha nem követem folyamatosan, akkor lazán lemaradok dolgokról. Ezt tapasztalatból mondom.

@Mária: tudod, az a baj, hogy attól, hogy a portál szerkesztője "úgy dönt", hogy belül rak ki híreket, az olvasó még nem megy be. Ami nincs a címlapon, az neki nincs. Jelenleg legalábbis a többség számára. Lehet a megoldás a belülre terelés, de akkor sok olvasót elveszítenél. Az ötletem meg pont a szokások után menne.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.08.31. 10:36:59

saját magammal kapcsolatban arra jutottam, hogy gyakorlatilag időpocsékolás minden nap egyszer vagy kétszer ránézni a kedvenc oldalaimra, ez kb. 30 weboldal, mert voltaképpen a magyar weboldalak többségénél, csak néhány plusz hír van naponta, továbbá nagyon ritka az olyan hír ami kifejezetten érdekesnek találok

arról nem is beszélve, hogy ha néha bele esek abba, hogy egy egy helyen a hozzászólásokat is elkezdtem olvasgatni, esetleg írok is valamit, akkor néha 1-2 óra simán elrepül, és ez az idő voltaképpen a semmire ment el, mivel már netezek annyi ideje, hogy már csak nagyon ritkán látok olyan eseményt, ami szokatlan lenne számomra, vagy kifejezetten érdekelne

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.08.31. 10:41:51

Nem hiszem, pontosabban - programozási tudásomból meríve - tudom, hogy nem lenne ez akkora nagy dolog, nem értem miért nem csinálják meg...

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.08.31. 10:45:44

rss témához hozzászólva, nekem valahogy nem jött be, vagy 30 oldalt állítottam be, és nagyon zavaró volt számomra, hogy minden idióta hír egyfolytában jött, vagy ha csak egyszer néztem rá mondjuk egy nap, akkor meg az volt szavazó, hogy egy végtelen hosszú lista alakult ki, egyszerűen hiányolt azt az érzést, hogy ránézek a weboldalra és a szemem egyből kiszúrja azt a részt, ami olvasni szoktam, és hogy arról mi az ami kell és mi az ami nem

lehet még szoktatni kellett volna magam az rss-hez, de néhány nap után egyszerűen nem bírtam, valahogy zavart, hogy nem érzem azt az átláthatóságot amit szoktam érezni

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.08.31. 11:01:38

kezdetben talán úgy lenne a legjobb tesztelni, hogy a normál főlapon lenne egy gomb, ami azt az oldalt nyitná meg, ahol a rendszer kizárólag az én szokásaim szerint rendezgetné a dolgokat
pl. index2.php

és így lenne egy egész oldalnyi felület erre a dologra

és így nyugodtan lehetne még tovább cifrázni ezt az ötletet, például nézze azt is az oldal rendszerre, hogy mely szerző írásait szoktam nézni, nézze hogy a kategóriákat milyen arányban szoktam nézni és eszerint sorba rendezni, nézze azt is kategóriánként és a teljes szerint is, hogy melyek azok a szavak vagy mondatok az írások címeiben, amely írásokra legtöbbször kattintok

GálKristóf · http://www.klikkmarketing.hu 2009.08.31. 11:06:05

Szerintem iszonyat erőforrásigényes lenne szerveroldalon minden egyes látogatónak más tartalmat generálni. Ha kliensoldalon végeznék el az egészet, akkor meg minden egyes látogató feleslegesen több tartalmat töltene le (hogy pl JS-sel lehessen majd eldönteni, hogy a sok cikkből melyiket tegyük a címoldalra), így megint jelentősen nőne az erőforrásigény...

onlinedij · http://onlinedij.hu 2009.08.31. 21:09:28

Szerintem jó az ötlet, de kicsit nehezen kivitelezhető pl. az azonosítás, adatstruktúra átalakítás szükséges hozzá, ami sokba kerülhet.

Atisp · http://www.netgo.hu 2009.08.31. 22:27:53

Gondolom azért léteznek más szempontok is az Indexnél mint a Konrád egyéni igénye :)
Pl. az adott UU-ra jutó minél több PI is AV szám :)

salsa LA 2009.09.01. 01:13:54

Amin gondolkodtok, azt úgy híjják, hogy ajánlórendszer. Magyar srácok éppen nemrég nyertek egy hasonlóval egy rakat pénzt. (Tudom, nem egészen ugyanaz, de erre is megoldást jelenthet.)
Tovább:
en.wikipedia.org/wiki/Recommendation_system

www.netflixprize.com/

www.gravityrd.com/

bezzegszilvia · http://allas-munka.blog.hu/ 2009.09.01. 10:18:41

@Konrad:
Nem csak Te vagy függő :D
A híreknél én is azt szeretem, ha hamar frissülnek, és nem kell sokáig böngésznek oldalakat, ha érdekel valami ;)

bezzegszilvia · http://allas-munka.blog.hu/ 2009.09.01. 12:34:22

@GálKristóf:
Be kell érnem RSS-sel. Ha tudtok jobbat javasolni....
....vagy megkérdezem Damjanovich Nebojsát a forrószékben ;)

nuzz 2009.09.01. 22:00:51

Rájöttem. A tegnapi híreket kell közölni, így nem kell vacakolni a múlt idővel. Kivéve a holnapi és azutáni híreket...

bezzegszilvia · http://allas-munka.blog.hu/ 2009.09.01. 22:53:52

@nuzz:
Azokat jövő időben kell írni :D
A válság véget fog érni, csökken a munkanélküliség, egyre több állásajánlat lesz. Végül is igaz, csak dátumot kell hozzágondolni ;)


süti beállítások módosítása