Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hogyé' a banner

Címkék: onlinemarketing kampány

2009.09.01. kedd 21:35 Konrad

Bevallom, átlépett fölöttem a világ egy része. Még akár tavaly ilyenkor is bátran belevágtam egy online kampány tervezésébe, de mára a legtöbb kontaktom "felnőtt": máshol dolgozik, főnök lett, már nem ad ajánlatot. Ez persze az alap feladatom, a tanácsadás szempontjából kifejezetten jó, de tervezéskor nem annyira előnyös.

Azért persze próbálkoztam, naná, hiszen van pár éves gyakorlatom, eszközeim, tudásom, ilyesmi. Csak a kapcsolataim koptak el, ami nem hittem volna, hogy baj.

Hát, baj. Itt a válság, meg minden, de kedvezményt, azt nem akarnak adni. Adnak, persze, de nevetségesen keveset. A válaszok gyorsasága is furcsa volt. A megkeresettek egy része azonnal reagált, mások még belátható 24 órán belül, de van olyan vezető portál is, ahonnan azóta se jött semmi. Pedig eltelt már pár nap...

Válság lenne? Ez ebből nem látszik! Nem beszélve arról, hogy a szerintem értelmes kérdésre elég furcsa válaszokat kaptam. Ugyanis nem azt írtam meg, konkrétan mit akarok (vagyis rovatnév, bannerméret, mennyiség stb.), hanem célcsoportot, költségkeretet és időzítést. Nem azért, hogy ne én dolgozzak, hanem azért, hogy adjak kreatív keretet a sales kollégának.

Legközelebb nem adok. Még ma is az a legjobb, ha kilóra veszem a bannereket. Úgy van miről beszélni, és nem kell értetlenkednem sem.

Vagyis, kedves kollégák: hogyé' a banner kilója?
 

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr81354004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nuzz 2009.09.01. 21:59:29

Én a google reklámjain nem igazodok el, mi mennyibe kerül...

bezzegszilvia · http://allas-munka.blog.hu/ 2009.09.01. 22:51:50

A banner árakban sajnos nem vagyok járatos.

Elszomorító, hogy - válság ide, vagy oda - néhány cég válaszra se méltat.

Adam Brody 2009.09.01. 23:12:12

@bezzegszilvia:
járatos egy barlang lehet, jártas pedig te, csak nem a magyar nyelvben...

Éjszakai őrség · http://eo.blog.hu 2009.09.01. 23:15:52

A Google teljesen tönkreteszi a banner piacot. Nagy és értelmes tartalomszolgáltató - azaz ahol van adsales - eleve kitiltja az Adsense megjelenéseket, még ha csurranna-cseppenne is az el nem adott megjelenésekből. Merthogy itt besurrannak a nagyok hirdetései is, töredék áron.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.09.01. 23:24:13

mivel úgyis munkanélküli vagyok most szívesen csinálok nagyon, de nagyon szép bannereket, túlságosan is kedvező áron, mert valszeg egyáltalán nem adja vissza az ára a benne lévő szépséget kreativitást és ötleteket

ötletem van millió, keres meg ha érdekel, a linkemen megtalálod a referencia oldalamat is, ha nem vagy egybites user

a nagyon bonyolult action scriptes kódolást igénylő bannert (pl. komplet játék van a bannerben) kivéve bármilyet megtudok csinálni

Lomposfarkas 2009.09.01. 23:24:23

Soroljam kik nem méltatnak válaszra napok óta?
Amúgy ez az oldal a Chrome-al miért nem működik rendesen? Nem látszott rajta a hozzászólás lehetősége.

(Azoknak írom, akik adtak ajánlatot és jót adtak, hogy őket szeretem, illetvemég nem alkudtunk, de őket majd akár szerethetem is)

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2009.09.01. 23:49:31

Az a baj, hogy a nagy hírdetőknek bejáratott emberei vannak, így ők megkapják a maguk kedvezményeit. A nagyobb problémának inkább azt látom, hogy mindenki csak a nagyoknál akar most hírdetni, szinte mindegy, hogy milyen áron, mert úgy gondolják csak ott tud célba jutni a hírdetésük. A kicsik így a válság végét már nem érik meg, és a nagyok akkor már olyan monopol helyzetben lesznek, hogy annyit kérnek majd a hírdetésekért, amennyit csak akarnak.

antaldaniel 2009.09.02. 00:17:51

A banner már kifutó termék, lehet, hogy azért nem árulják

Éjszakai őrség · http://eo.blog.hu 2009.09.02. 00:22:51

@antaldaniel: És mi volna helyette? Email vagy SMS reklám? Vagy a szánalmas AdTwit? (Ezt csak sejtem, hogy lesz.)

ergerberger 2009.09.02. 00:23:18

@Adam Brody: rosszul tudod, mert mindkét írásmód helyes. Te buzi.

Santer 2009.09.02. 00:24:40

Nincs válság, milyen válságról beszéltek.

Ezt az egész válság baromságot azok találták ki, akik mindenáron árcsökkentéseket (meg bérleszorításokat) akarnak kiügyeskedni.

Na az ilyeneket én se szoktam visszahívni, csak úgy mondom. És csak azokat szoktam visszahívni, akik egészen konkrét dolgot kérdeznek, amire nulla másodperc alatt tudok egy egyszavas választ mondani. Pl. "igen" "nem" "kétmillió" "viszonhallás"

Barát Csaba: te meg ne itt ajánlj a kollégáid alá, hanem ha a ruppótlan, csóró, igénytelen, lehúzós magyar megrendelőből nem bírsz megélni, akkor irány a digitális emigráció (odesk, elance, getafreelancer, etc) Pénzben is sokkal jobb, presztízsben meg pláne.

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.09.02. 00:26:36

- Kérnék egy 468x60-as bannert.
- 468x120 maradhat?

:)

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.09.02. 01:11:29

"Ugyanis nem azt írtam meg, konkrétan mit akarok (vagyis rovatnév, bannerméret, mennyiség stb.), hanem célcsoportot, költségkeretet és időzítést."
Ezzel szúrtad el. Ugyanis azok, akiktől azt a szerencsétlen bannert megvásárolnád, bannert adnak el és nem megoldást a célcsoportra, mifenére.
Annak kitalálása speciel a te dolgod lenne, majd amikor átvergődted magad mindezen (milyen célcsoportnak, hol, mit?), akkor odabaktatsz szépen a kis listáddal, és úgy kérsz árajánlatot.

Speciel azt lászik ebből a posztból, hogy vagy nem volt kedved dolgozni, vagy nem akartál, esetleg elképzelésed se volt arról, mi a fenét kellett volna csinálnod, majd ezt most megpróbálod ráverni másra.

Mintha a cipőboltba nem cipőért, hanem az aktuális lábbelitrendeknek megfelelően színre lebontott cipőméretekért mentél volna.

Sajna, simán hülyének néztek (némi joggal), majd precízen továbbították az általuk spamnek értelmezhető kérdéseidet a megfelelő helyre.

Egyben megjegyzem csendben, szeretnének eladni. Ha a rendesen kidolgozott kis listáddal jelentél volna meg bármelyiknél (itt eddig ilyet, annyiszor, ott amannyit akkorában amannyiszor, mennyi is lenne listaáron? És mennyiért is adják?) mindjárt lett volna sikerélményed, jelentős árengedményed, és még hülyét se kellett volna csinálnod magadból az index címlapján.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.09.02. 01:17:31

@Vérnűsző Barom: ugyan. Semmi mást nem csináltam, mint amit mondjuk korábban, pár éve. Csak az emberek változtak. Volt konkrét elképzelésem is, de a saját portálját elvileg mindenki jobban ismeri.
És a kedvezmény mértéke nem a tervtől függ, amikor tudja, mert leírtam, mennyit szándékozok ott elkölteni.
Egyébként meg pont a portálok szoktak sírni, hogy a tervezők csak ugyanazt tudják kérni. Én meg pont nem azt akartam.
De mindegy, túlléptünk rajta. Csak meglepett ez a fajta hozzáállás.

Egyébként tegyük fel, az van, amit te most feltételezel, és tök hülye vagyok hozzá. Akkor méginkább azt kellett volna kapnom a sales-től, ami nekem a legjobb, hogy megvegyem, nem?

Egyébként dolgoztam egy jó ideig a másik oldalon, key account-ként is, és egész komplett kampányokat is leterveztem ennél kevesebb infóból, amit aztán megvettek.

zeneigéniusz 2009.09.02. 02:18:58

Konrád: a válság miatt pont azokat az embereket építették le, akiknek agyuk volt.

Ez a banner biznisz is inkább 1 kiló kenyér vagy az előbb említett cipőbolthoz hasonlít. Nincs már idő ilyen tervekre, hát még ilyen bonyolultabb kampány tervekre.

Egyszerűbb árajánlatok készítését is alig-alig vállalják (mert az a cég számára kidobott pénz, hiszen abszolut nem biztos, hogy megrendelés lesz belőle.)

Tehát: elkészíted a banner alapokat (fekvő, álló, négyzetes, stb), megadod, hogy hol mikor hányszor kerüljön adásba - és várod mennyibe kerül és a pontos méreteket, majd erre küldheted a megrendelést és a postai csekket, hogy befizetted a pénzt :)

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.09.02. 03:06:44

Bannerrel még el lehet adni bármit is?

Én pl. évente egy-két alkalommal kattintok bannerre (már ha egyáltalán kirakja a böngészőm...). Egy jól megcsinált PR-cikk (vagy akár egy gerillakampány) sokkal hatékonyabb bír lenni. Szerintem.

különvélemény 2009.09.02. 07:44:14

Magyarországon kedvezmény?
Nálunk inkább rárohad a zöldség/gyümölcs a ződségesre', minthogy lejjebb vigye az árat.

bezzegszilvia · http://allas-munka.blog.hu/ 2009.09.02. 08:37:04

@dark future:
Ha igazán jó bannerről van szó, akkor igen. Valami, ami felkelti a figyelmem.

kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2009.09.02. 09:22:11

@Vérnűsző Barom: ha tényleg szeretnének eladni, akkor szerintem nem csak akkor kellene képesnek lenniük valamilyen ajánlatot adni, ha megvan az általad említett kis listád, hanem kevesebből is, vagy legalábbis kedvesen visszaírni, hogy figy, erre így nem tudunk mit mondani, írd meg ezt meg ezt...
ha állítólag nehezebb most eladni, vagy tényleg nagyobb szükségük van rá, akkor nemhogy megnehezíteni kellene a vásárlást, hanem megkönnyíteni.

egyébként mondjuk a banner mindig is kilóra ment, nem? :)

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.09.02. 09:52:07

Ebben nem vagyok járatos sajnos.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2009.09.02. 10:41:48

Én ezt másképp látom több ponton.

1) Jelen helyzetben vállalás nélkül (!) is igen magas kedvezményeket adnak a médiatulajdonosok. Egyetlen olyan online médiatulajdonosról tudok, aki a válság ellenére sem tolja le (teljesen) a nadrágot (respekt btw).

2) Aki nem válaszolt, tudott róla, hogy már másnak fog válaszolni :) (persze ettől még egy egysoros email beleférhetett volna)

3) A kampányt szerintem a tervezőnek kell megterveznie, többek között azért fizetik, ezen felül érdemes olyan szabadságot adni a médiumnak, hogy kihasználjuk, hogy ő ismeri legjobban a saját felületeit, s tud olyat ajánlani, ami nekünk esetleg nem jutott eszünkbe.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.09.02. 10:47:28

@Rabbit:

Az 1)-es pont nem látszott, mégcsak jel sem volt rá. Mind1.

2) Nos, igen.

3) Máshogy látjuk kicsit, de nem baj, nem kell egyetértenünk mindenben :)

Cassano 2009.09.02. 11:38:54

Ha kicsi budgettel megy oda az ember, nem nagyon törődnek vele. Akinek nagy budgetje van, az meg már médiaügynökséget használ, azért egy ügynökség már képes szebb engedmények kiharcolására.
Mondjuk a médiatulajdonosok hozzáállása a kisebb vevők szempontjából biztosan nem túl szerencsés, nem túl vevőorientált. Talán egyszer a "sűrű fillért" is megbecsülik, de ez egyelőre Magyarországon nem gyakorlat.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.09.02. 18:37:36

Lehet... Amennyire én látom, a válság hatására valahogy nem lett kevesebb hirdi az általam látogatott oldalakon, azaz érződhet náluk is vastagon a dolog, csak valahogy annyira nem látszik.

Annyiban talán igen, hogy olcsóbb munkaerőt alkalmaznak a banner kilójának értékesítésére. Akinek megmondták, mikor mit válaszoljon, kinek, mikor mennyi kedvezményt adhat, és milyen esetben zaklassa a főnökét.
Mivel ő tulképp egy kutyaközönséges eladó, a számára nem értelmezhető kéréseket egyszerűen ignorálja. Esetleg továbbadja egy döntési körrel feljebb, de a harmadik rámordulás után letesz róla.

Valóban lehetnének rugalmasabbak, kiépíthetnének profikból egy csapatot, amivel átvehetik Konrád munkáját, de nem ezt vállalták, nem ez a tevékenységi körük, hanem a bannerárulás kilóra. Azt tudták régebben is, és mostanság is megy nekik.

Lehet puffogni azon, hogy valamikor régen megcsinálták helyettem a munkám, azzal sincs baj, ha ezt megtettem én, amikor azon az oldalon voltam, de ez inkább szívességnek, személyes szimpátiának és nem munkaköri feladatnak tekinthető. Olyan kivételnek, amire akkor esetleg volt idő. Most meg nincs, példűul a válság miatt se.

Ha Konrád, vagy bárki más odabaktat a profin összeállítoot, célcsoportra, megjelenésre, mifenére lebontott, egyértelmű és részletes hirdetési anyagával, akkor nagy valószínűség szerint megpróbálnak a lehető legjobb ajánlattal a rendelkezésére állni.

De a válságra való hivatkozással se nézzük már hülyének, gonosznak, rosszindulatúnak vagy épp beleszarósnak azt, aki a saját munkája helyett nem végzi el a mienket, még ha azt mi épp szívességből, esetleg puszira vállaltuk is el.

Azért meg talán végképp ne hibáztassuk őket, ha mindezért cserébe nem hajtanak el a fenébe valami, a világ boldogabbik felén megszokott sablonüzenettel, hanem nyelnek el nagyot, és megpróbálnak jó pofát vágva csinálni a dolgukat tovább.

De úgy egyébként tényleg, rájöhettek volna már rég, hogy felhívják Konrádot, adjanak egy rakat pénzt neki ezirányú tanácsokért. Szóljunk nekik, és mindjárt meg is tudhatják, hogy a válságra való tekintettel csak négy-öt munkatárssal állítsanak fel egy új osztályt (mindannyian), egymással és Konráddal konkurálva arra területre, amelyiken amúgy is van már pár erre szakosodott társulat és akkor mindjárt lehet egy-több elégedett közvetítőjók, aki lusta megcsinálni a házi feladatát.


süti beállítások módosítása