Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hazudni jó?

Címkék: üzleti kommunikációs hónap

2009.09.06. vasárnap 20:54 Konrad

Mindennapos kommunikációs megoldás, hogy a kínos dolgokat elhallgatják azok, akiket kérdeznek erről. Legyen szó kormányzati szervről, állami cégről de akár egy multiról, rendre képesek hazudni. Nem igazán ügyesen, és nem is csak akkor, amikor tutibiztosan nem derül ki, hanem reflexből.

Végülis jellemzően az ügyvédek is azt mondják, hogy ha kérdeznek valamiről, akkor nem kell emlékezni rá. Mert hülyének lenni szabad.

Mondjuk hazudni nem annyira szabad, de ha összefüggően és minden érintett ugyanazt hazudja, akkor elég nehéz kideríteni az igazságot.

De vannak esetek, amikor egész egyszerűen csak kommunikációs okokból nem mondanak igazat a céget, szervezetek, hivatalok. Mert egyszerűbb azt mondani valamiről, hogy nem történt meg, de ha mégis megtörtént, akkor nem tudtunk róla, de ha mégis tudtunk róla, akkor sem a mi hibánk, de ha mégis a mi hibánk, akkor is mi köze van ehhez bárkinek is?

Az ilyen "hivatalos" kommunikációban legalább annyira megdöbbentő és eszement ötletnek tűnik az igazmondás, mintha a reklámoktól várnánk el, hogy az igazat, és csakis az igazat mondják. Pedig.

Pedig az igazmondásnak van egy olyan következménye, amit úgy hívunk: hitelesség. Mert nem az a nagyobb baj, ha valamit elcseszünk. Van ilyen, sőt, aki dolgozik, az szinte biztos, hogy valamit el fog cseszni. A nagyobb baj az, ha ezt nem ismerjük el. Ebből ugyanis hír van.

Clintont nem azért akarták lemondatni, mert Monica leszopta. Egy elnök bátran megcsalhatja a feleségét, az nem törvénytelen, az csak erkölcstelen. Azért indult ellene eljárás, mert azt mondta, nem volt "sex". Vagyis hazudott. Jó nagyot zuhant a népszerűsége is.

De hazai példa lehet Gyurcsány esete is. Őt is hazugságon kapták, hiszen zárt körben elmondta az igazat, míg a nyilvánosság előtt erre nem volt képes. Kiderült, és így olyan szintű erkölcsi válságba került, hogy az rányomja a bélyegét a mai napig a belpolitikánkra. (És a szóhasználatunkra is, naná.)

Érdemes volt? Rövid távon biztosan, de hosszú távon nem igazán. De míg egy Clinton vagy egy Gyurcsány azért ezt túléli, egy nagyobb cég számára egy ilyen "akció" nettó veszteség. Az pedig akár a bukását is jelentheti.

Szerintem nem éri meg hazudni, sokkal jobb a nyílt kommunikáció és a transzparens működés. Igaz, profi módon kell csinálni, de hosszú távon sokkal többet ér.

Hogy miért? Mert ez kell a hitelességhez.

Egy hiteles cég pedig: bizalom. A bizalom pedig pénz. Profit.

Hazudni tehát bűn. És egyben veszteség is.

E havi témám az üzleti kommunikáció az interneten.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr911364498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.09.06. 21:01:08

mégis hazudik, meg megvezet a reklám. mossa az agyad szépen. legalja. ezért gyűlülöm. minap néztem valami mobilnetes hirdetést, oda van írva hogy ingyen, végigolvasom, hát mondom még ingyen is határeset, erre alulra oda van írva apróbetűbe, hogy mégis pénzbekerül 1 honap után.

persze bele lehet magyarázni, hogy marketing, de mégse egyenes infoközlés... utálatos.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.09.07. 00:43:08

Akinek nagyon sok a takargatni való rossz dolga, normális kérdésektől, dolgoktól elzárkózik amennyire csak lehet.

Sokan mások pedig egyszerűen csak leutánozzák ezt a stílust, mert ezt látják sok helyen.

Sokan egyszerűen félelemből teszik, mert úgy vannak vele, hogy akármit mondanak, amiatt valaki rosszat mondhat róluk és így inkább nem válaszolnak semmi idegennek.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.09.07. 00:56:07

A másik dolog, hogy az életben minden hol az látszik, hogy aki kínosabb dolgokról kezd beszélni, ahol általában valami gyengeség is felmerül, akkor a tömeg elég jelentős részének, a mondani valók értéke helyet csak annyi jön le, hogy fúj ez gyenge innentől kevésbé fogom szeretni. Vagy fúj, ez nem pont ugyanolyan mint az én véleményem és akkor nem fogom most már szeretni, vagy utálni fogom.

És itt megint a félelemről van szó voltaképpen, inkább nem mondanak semmit vagy hazudnak, hogy minél kevesebb megvetést kapjanak a társadalom hülyébbik részétől.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.09.07. 01:46:51

Azaz hazudni csak profin, folyékonyan, előre gondosan kialakított rendszer szerint, némi igazsággal vegyítve, hihetően szabad.
Azaz kell. Vagy inkább kötelező?
Érdekelne egy példa az igazmondó cégekre is, tudsz ilyet?

Barazsy Ákos · http://www.roadrecord.hu 2009.09.07. 07:15:18

Nagyon jó amit írsz!
Több éve azon dolgozom, hogy transzparensek legyenek a cégeim, azóta kézzel fogható a fellendülés, talán pont azért, amit írsz.

Nem volt nehéz dolgom, csak láthatóvá tettem azt, ami eddig a háttérben volt, hazudni addig sem hazudtunk.

A pénznél volt egy sokkal jobb hozadéka a dolognak: nem tudnak fogást találni rajtunk az Ügyfelek, érdeklődők!

Mert nincs is min...

kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2009.09.07. 10:01:57

@Barazsy Ákos: az olyan cégeknél, ahol nincs is min fogni, valóban nem is érdemes hazudni.
Ott, ahol jönnek a hazugságok, legtöbbször azért vannak, mert valóban van mit takargatni.
Más kérdés, hogy hazugság helyett a megfelelő módon kommunikálva minimalizálható lenne az ezek miatt adódó veszteség/probléma, vagy akár még hasznára is válhatna.
Legalábbis szerintem hajlamosabbak vagyunk elnézni dolgokat, ha elmondják, hogy bocsi, ez most ilyen, mintha azt mondanák, hogy nem is, és mégis. Sőt, utóbbi esetekre sokkal erősebb negatív reakciónk lesz.
mondjuk azért a politikai és üzleti típusú hazudozásokat nem lehet egy kalap alá venni, meg a törvénytelen/szabálytalan dolgokról szóló hazugságokat sem az etikátlan/ciki hazugságokkal. De gondolom, itt most nem is olyan típusúakról lesz szó, ami a törvénytelen/szabálytalan kategória.

Aadaam 2009.09.07. 21:14:26

Egyetlen egy - némileg talán elgondolkoztató, nem feltétlen politikai felhangoktól mentes, rövid kérdésem volna:

Clinton, Gyurcsány - túlélte?


süti beállítások módosítása