Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A fejlődés bűvöletében

Címkék: web2 onlinemarketing

2009.10.01. csütörtök 22:27 Konrad

Aki folyamatosan figyeli az új szolgáltatásokról, új megoldásokról a híreket, az nagyon könnyen el tud szakadni a valóságtól. Ha valaki nyakig benne van az online világban, az már annyira ott van a fókuszban, hogy ki se lát belőle semerre. Az van, amit látunk - ez a mi világunk. Elképzelni se próbáljuk, mi van ezen kívül.

Pedig bőven van élet ezen kívül is, sőt. Márpedig ha valaki a jövőjét tervezi - akár a sajátját, akár az üzleti jövőképet - akkor érdemes két lábbal a földön tenni ezt.

Ma például a Google Wave tesztjének a kibővítése kapcsán néhányan a Nagy Internetes Forradalmat várják ettől a szolgáltatástól. Egy másik blogban arról olvastam, hogy a hírleveleket, az e-mail reklámokat legyilkolják a közösségi oldalak. Egy kedves ismerősöm szerint az iPhone-nal az Apple utat mutatott a jövő platformfüggő, központi kiszolgálós megoldásaival.

Ez már annyi Szép Jövő, hogy szinte fáj. Közben meg ha nézegetem a felhasználói szokásokat, akkor azt látom, hogy a vékony geek-nerd rétegen túl a valóság nagyon más. Természetesen használják az emberek a közösségi oldalakat. A Wave borítékolhatóan gyorsan terjedő vírusként fog megtelepedni a gépeinken úgy 2010-2012 között. Az Apple tovább növeli bevételeit, és jó példát adott újfajta üzleti modellre. De ezek a szolgáltatások szépen beépültek-beépülnek a többi, kevésbé forradalmi, ámde sokak által használt megoldások mellé.

Olyan forradalmak ezek, amik nem az internet egészét rengetik meg (mégha a PR és marketing gépezet ezt is akarja sugallni), hanem egyes területeket nyitnak meg a felhasználók előtt, esetleg alternatívákat kínálnak. Be fognak épülni az életünkbe, szépen-lassan meg is változtatja azt. De nem forradalmi módon. Csak szépen, lassan, fű alatt.

Mert a vékony geek-nerd réteg fölött a felhasználók soha nem azt csinálják, amit várnak tőlük.

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr441421821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rónai Balázs · http://it-tanacsado.hu/ 2009.10.02. 00:01:15

Egy átlag felhasználónak a Word is a végtelen lehetőségek tárháza.

Csak ez k.ra nem érdekli az átlag felhasználót...

prospero 2009.10.02. 01:58:38

és a fórum is a jovo blogja :-))

a csirip meg letunt chat alkalmazás, brrr

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.10.02. 07:46:52

Az átlag felhasználó soha nem is hallott a Wave-ről, nem tudja mi az a Twitter, képtelen még egy gmail címet is regisztrálni magának, amikor meg meglátja, hogy a G accountjában más dolgok is vannak megijed. Alig tudja kezelni még az IWIW-et is, és mior egy tökegyszerű kezelőfelületen kellene a saját céges honlapján 5 mondatot kicserélni, inkább fizet 7.000 Ft-os óradíjat, hogy kicserélje valaki. Ha azt mondod neki közösségi marketing, akkor azt hiszi, hogy valami kereskedelmi érdekvédelmi csoportról beszélsz. És itt nem a Szalacsi Sándor szintű emberekről beszélek. Hanem pl. egy jól menő BP-i könyvelő és adótanácsadó iroda tulajdonosáról, az ország egyik legnagyobb gépkereskedelmi cégének tulajdonosáról, és néhány ügyvédről például. Az a helyzet, hogy ezeket a Web2 (3,4,5,6) csodákat, amiket mi magunk nagyon élvezünk bizgerálni, olyanoknak kellene kiajánlanunk, akik annyit értenek a webhez, mint a ló a hátúszáshoz. És ez jól is van így. A buzzz, általában egy nagyon szűk körű jelenség, csak igyexünk felfújni....

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.10.02. 09:16:59

a chrome is hol van? kemény 1%-on
na ilyen lesz a vév is pár évig

Kereso75 · http://kereses.blog.hu 2009.10.02. 11:28:20

Bizony az átlagfelhasználót soha sem lehet alábecsülni. De ezt most pejoratív él nélkül mondom. Neki az internet egészen más tészta, mint nekünk, akik ebből (és persze belőle :) élünk.

Pl a múltkor valaki kérdezett telefonon a szakdolgozata kapcsán a Bingről és azt magyarázta, hogy neki ha Bingen keres akkor is a Google-ről jönnek a találatok. Aztán nagy nehezen kiderítettük, hogy azért gondolta ezt, mert a böngészőjében ott van a Google toolbar... A másik, hogy fogalmas sem volt, hogy került oda. Nyilván egy másik programmal installálta fel.
Ezért is van az ma már, hogy a keresők közötti verseny messze nem csak a minőségen dől már el.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.10.02. 11:41:01

sajnos nagyon sok felhasználóval nem csak az a gond, hogy nem tud valamit, mert az teljesen rendben lenne

hanem az is, hogy furcsa módon szörnyen sokan gondolkodni se nagyon tudnak, és egy kicsit sem akarják megerőltetni magukat

mai esett, msn feldobja az ablakot a felhasználónak, hogy erősítse meg az msn fiókját kattintson ide bla bla

és arra nem volt képes, hogy rákattintson, beírja a böngészőbe megint a nevét és a jelszavát, ok, megnézze az email fiókját, rákattintson a linkre, majd megint egy ok gomb

minden levan írva magyarul, internetezik is már jó ideje, de ezt magától nem tudja végigcsinálni

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.10.02. 11:49:47

szóval nagyon sok felhasználónál, nem csak a gyakorlat vagy tudás hiányával kell számolni, hanem hihetetlen mértékű lustasággal és gondolkodni nem akarással

dojle · http://blog.webpozitiv.hu 2009.10.02. 13:14:40

Feljesztettünk egy amolyan híroldalt, kibővített funkciókkal: helyajánló, programajánló és egyéb használhatónak mondott funkciókkal.
Azt gondoltuk, hogy legyünk nagyon web2-esek és adjunk lehetőséget a felhasználóknak is rövid híreket beküldeni.
Bekötöttük a twitter csatornát, hogy ezáltal írhassanak, üzenhessenek a főoldalra. Valamiért nem jönnek az üzenetek. A válasz a fenti cikkben van, úgy gondolom... Azthittük, hogy mivel az ismerősi kör de nagyon használja a twittert, ezért majd a hírolvasók is fogják. Azthittük,hogy mivel mi írunk ide-oda-mindenhova, majd egy ilyen portál látogatói is fognak... Nem így történik... Valamiért nem megy. Pedig van benne potenciál: a twitt csatornát több, mint 20-an kezdték el követni nagyon rövid idő alatt...
Érdekes kérdés ez...
Az oldal a kecskemeten.hu egyébként. Kecskemét a maga 110.000 feletti lakosával pedig nem is olyan kicsi... úgy néz ki, viszont nem is olyan nagy...

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2009.10.02. 14:13:49

Úgy tűnik nekem mázlim van. Az oldalunkon nagyon sok fiatal van és szinte alig van problémájuk a használattal, regisztrációval stb. Lehet, hogy azért mert a 10 - 30 éves korosztály már ebben nőtt fel.

Bővíz László - JUEX · http://juex.blog.hu 2009.10.04. 15:22:22

Nincs ezen nagyon mit meglepődni. Az emberi szokások jelentős mértékben csak hosszú idő elteltével változnak. Ezért életképes tudományág a használhatósági kutatás és társai.

Bővíz László - JUEX · http://juex.blog.hu 2009.10.04. 15:29:43

@Barát Csaba: A Chrome az egyik legjobb példa arra, hogy el lehet valamit úgy készíteni, hogy a nem gyakorlott internet használó is megértse. Használhatóság szempontjából a legjobb böngészőnek tartom. Azért sikerült ilyenre, mert nagyon okosan nem a 20 éve internetezőkből indultak ki a tervezése során.

[nev] (törölt) 2009.10.04. 16:41:59

és akkor a chrome részesedése 1% körüli. vajon miért.

[nev] (törölt) 2009.10.04. 16:49:50

megfejtés (szerintem).

nincs benne exkluzív tartalom. nincs legalább egy tucat olyan alkalmazás, amit csak és kizárólag a chrome képes futtatni. ami miatt úgy döntök, hogy eldobom a régi böngészőmet, és letöltöm az újat. azaz a chrome csak kompatibilis a többi böngészővel, de nem felülről kompatibilis azokkal. nincs olyan érzésem, hogy többet tud. hanem olyan érzésem van, hogy ugyanazt tudja csak másképp. az meg nem elég a váltáshoz.

Bővíz László - JUEX · http://juex.blog.hu 2009.10.15. 22:32:38

@[nev]: Nem a váltáshoz készült, hanem azoknak akik most kezdik.


süti beállítások módosítása