Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A közösségi média a brandépítés helye?

Címkék: onlinemarketing keresőmarketing smo

2009.10.26. hétfő 18:00 Konrad

Érdekes kutatást mutatott be a Terepnapló a hétvégén, amely a PPC (search) hirdetések és a közösségi médiák kapcsolatáról szólt. A legfontosabb megállapítás: van kapcsolat!

Persze eddig is tudtuk, hogy a közösségi média jelenlét fontos lehet cégeknek, de ennyire direkt visszajelzés eddig nem nagyon volt. Mert a kutatás pontosan megmutatja, hogy ha valaki egy céggel vagy egy termékkel találkozott már a közösségi médiában, akkor egyrészt kicsit máshogy keres, másrészt szívesebben is kattint a hirdetésre illetve a normál keresőtalálatra (ami persze meg SEO-val befolyásolható).

A PPC hirdetések iszonyú gyors terjedése és e mellett a Google térnyerése sok céget arra vezetett, hogy eddigi display hirdetéseiket lecseréljék Google (és idehaza részben ETARGET) hirdetésekre. Elsődlegesen az alacsonyabb költségek miatt, hiszen jóval olcsóbban lehet PPC-vel látogatót vinni az oldalra.

Az más kérdés, hogy a hirdetések passzív része már kevésbé jut el a fogyasztóhoz. Gyakorlatilag lemondhatunk a logó felismeréséről, a színvilág megmutatásáról, a fontosabb brand elemek kiemeléséről - hiszen a rövid szövegben ezek nem fognak teret nyerni.

De ha a pénz átcsoportosult, akkor már nem marad arra, hogy mégis valahogy erősítsük a brandet... És erre válasz a fenti kutatás! Ugyanis mostmár van arra bizonyíték, hogy lehet a display-el szemben felmutatni teljes (modernkori bullshit-el szóhasználattal 360 fokos) megoldást: a PPC és a közösségi médiában történő jelenlét együtt jobb és hatékonyabb megoldás, mintha csak valamelyiket használnánk.

Vagyis ha valaki úgy dönt, a display drága, akkor a pénzt ossza meg, és a PPC mellett jusson a közösségi megjelenésekre is. És akkor nemcsak látogatják a weboldalát, de a brand-je sem hever majd parlagon.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr531476854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.10.26. 20:38:00

Nem nagyon értem a lelkesedést.

Ahogy a hivatkozott Terepnapló is írja, mintavételbe esett minden, az alábbi kategóriákba tartozó tartalom:

"blog, fórum, vásárlói értékelés, közösségi oldal, twitter/mikroblog, videómegosztó oldal - Egyúttal olyan oldalak is ide kerültek, amelyek a legnagyobb valószínűséggel tartalmaznak anyagokat a márkával kapcsolatban"

Hát kérem tisztelettel, ez így a web definíciója, mintegy. Nem igazán látom benne az SM-specializációt, nem igazán értem mitől SM-kutatás ez.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.10.26. 21:06:11

@bano: mert az általad felsorolt dolgokat nevezzük közösségi médiának. Ami a web _egy_része_, nem az egész. Ugye sem a keresők, sem a portálok nem esnek bele, például.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.10.26. 22:11:18

A Youtube (mint videómegosztó) közösségi média?

Az árösszehasonlítók véleményrovata (mint vásárlói értékelés) közösségi média?

Attól mert megkommentelhető cuccot tolnak, még nem lesznek közösségi média.

A portálok pediglen beleesnek abba a gumikategóriába, hogy: "olyan oldalak is ide kerültek, amelyek a legnagyobb valószínűséggel tartalmaznak anyagokat a márkával kapcsolatban".

Nem teljesen világos tehát nekem ennek a kutatásnak a háttere és a mikéntje.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.10.26. 22:18:37

@bano: ki csinálja a YouTube tartalmat? Fizetett alkalmazottak? Ki csinálja az árösszehasonlítók vélemény oldalát?

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.10.27. 01:58:11

Igen Zoli, így van szerintem is. kezdetleges, döcögős, de mégiscsak egy kis közösségi média. Valaki csinálja ezeket a tartalmakat, szándékosan, tudatosan.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.10.27. 07:51:19

Azt mondjátok tehát, hogy egy fachban van Youtube és a Facebook, a SlideShare és a Twitter? :)

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.10.27. 13:05:51

@bano: Nem! Csak azt hogy elkezdődött valami , ilyen "közösségi szerű" dolgokkal, és soxor egyik hozza a másikat magával. Rövid odő és ott lesz ezeknél a cégeknél a YouTube és a SlideShare mellett a Twitter, és/vagy a facebook. Szerintem....

Merras · http://miyazakijun.hu 2009.10.27. 14:50:31

@bano én még olyan véleményt is hallottam, hogy a Google is egy nagy közösségi média.

Hiszen a találati listát jelentős mértékben befolyásoló tényező, hogy mennyi linket szerez egy-egy tartalom - az alapelv nyilvánvalóan az, hogy a közösség tagjai - a weblap tulajok, vagy fórumozók, vagy bloggerek, stb. - linkeléssel "szavaznak" a jobb tartalomra.

:)

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2009.10.28. 09:08:22

Ha már ilyen jól elemeztétek, hogy mi "közösségi" és mi nem az a "média" világában, akkor felhívnám a figyelmet arra, hogy ebben a világban a "brand" kialakításának, felismerésének, megtapasztalásának egészen érdekes változásai vannak a "klásszik branding"-hez képest. Sokkal kevesebb a vizuális elemek, a szlogenek, vetített fílingek szerepe, szemben a közösség tagjai által ténylegesen megtapasztalt, ún. "ügyfélélményekkel".
Tapasztalat-demokrácia van! Hurrá! :)


süti beállítások módosítása