Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Domainfetisizmus

Címkék: keresőoptimalizálás

2009.11.05. csütörtök 22:32 Konrad

Ha egyszer egy vállalkozó vagy egy cégvezető rákap az internetre, akkor nagyon hirtelen elkezd mindenféle domain neveket beregisztrálni, mondván, de jó lesz az keresőoptimalizálásra. Hiszen ez biztosan jó lesz a Google-nek, és majd ezekre a szavakra (ami benne van a domain-ben) milyen jó találati helyeken fog jönni az oldalunk!

Ezért biztos, ami biztos, azt kéri, hogy ez az új domain is a weblapjára mutasson. Így aztán kialakul egy olyan helyzet, hogy ugyanaz a weboldalon több címen - akár 3-4-5 különböző címen - is elérhető.

Ugyanez történik akkor is, ha a cég nevet vált, és megtartja a régi domaint is, vagy használ egy mikrosite-ot egy kampányra, aztán amikor azt leszedi, akkor a domaint "rádobja" a céges weboldalra.

Nos, ha ez az átirányítás rossz, akkor azzal rontjuk a helyzetünket! Előbb nézzük, mit értek az alatt, hogy rossz az átirányítás.

Az a rossz, ha ugyanaz a tartalom több különböző címen érhető el. Nézzünk egy példát:

A két címen ugyanaz az oldal jön be! Ha a domainen belül navigálunk, akkor az URL mezőben vagy az egyik vagy a másik domain marad meg.

Miért rossz ez? Mert ilyenkor a Google azt látja, hogy ugyanaz a tartalom sok helyen elérhető, és ezért azt feltételezi, hogy át akarjuk verni, vagyis spam-eljük.

Ezért ezt a fajta domain átirányítást el kell kerülni. Szerencsére van jó megoldás is, ez pedig a 301-es átirányítás.

Ezt írja róla a Google:

Ha szeretné megváltoztatni azt, ahogy egy adott oldal URL-címe a keresőmotor eredményei között megjelenik, használjon szerveroldali 301-es átirányítást. Így biztosítható legegyszerűbben, hogy felhasználókat és a keresőmotorokat a rendszer a megfelelő oldal felé irányítsa. A 301-es állapotkód arra utal, hogy a kért oldal véglegesen egy új helyre került.

És így néz ki a gyakorlatban: ez a blog az omb.hu címre is bejön. Ha valaki ezt begépeli, akkor az URL mezőben nem az omb.hu cím jön fel, hanem a megszokott blog.hu-s cím. Vagyis átdobta az átirányítás a felhasználót.

Persze ebből jól látszik, hogy keresőoptimalizálás szempontjából egy domaint megvenni, majd azt átirányítani a már meglevőre, semmit nem ér. Fölösleges.

Persze másra jó egy ilyen domain, például arra, hogy ne a konkurencia jegyezze be... 

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr651503748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Longhand · http://longhand.hu 2009.11.05. 23:38:31

Pont most fejeztem be egy iránymutatást egy elég világcég lokál verziójára vonatkozóan, ahol szintén elkövetik a hibát. :)

1-2 nagyobb világcég van, ahol nem követik el a hibát és következetesen lokál domaineken megy a megfelelő tartalom.
Ilyen pl. a Sony.
Sony.com -ra mész ott is okosan felajánlja már a nyitóoldalon a megfelelő országot.
www.sony.com/

BaluKapitany · http://profihonlapkeszites.hu 2009.11.06. 00:00:02

link rel="canonical" domainek között még nem működik?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.06. 00:08:10

@BaluKapitany: elvileg már működik, de ezekben az esetekben jellemzően nem ilyen átgondolt, tervezett megoldásról van szó.

Longhand · http://longhand.hu 2009.11.06. 00:10:45

@BaluKapitany: @Konrad: Nem működik még, január-februárra tervezik, hogy bevezetik. Kíváncsian várjuk.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.06. 00:11:57

@Longhand: ezt benéztem. Valahol olvastam róla, de akkor rosszul emlékeztem. Azt tudom, hogy téma volt egy ideig.

Longhand · http://longhand.hu 2009.11.06. 00:15:15

@Konrad: ígérték, hogy bevezetik, de csak jövőre.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.11.06. 07:34:38

És ezt folyamatosan kérik az ügyfelek..... és veszik a sok domaint tényleg.... Órákig tart elmagyarázni miért ne. És a végén mit mondott a legutolsó alkalommal? "Értem, de azért csináld így légyszives" .... most erre mit mondjak?

dojle · http://blog.webpozitiv.hu 2009.11.06. 10:29:08

Valóban gyakori hiba, a Google Webmester Súgócsoportban is gyakorta kérdés ez, illetve a probléma forrása.
Egyébként, akkor is lehet értelme a több domainnek, ha mindegyiken külön, értelmes tartalom van (pl. egy-egy termék bemutatása), aztán végül persze a fő domainre linkel ki az egész dolog.
Az átirányításos témában egy szakmai(bb) javaslatcsokor, ha vki a fentiekben gondolkodik: blog.webpozitiv.hu/honlap-athelyezese-teljes-tartalommal-uj-helyre/

OnlineVideoBlogger · http://onlinevideomarketing.blog.hu/ 2009.11.08. 11:19:00

Volt már, hogy úgy tapasztaltam ugyanaz a tartalom, mégse büntetett a Google.

Sőt, egymással versenyzett a két domain. :-)

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2009.11.11. 10:02:56

@Longhand: ha valamitol ebben a kurva eletben igazan hulyet tudok kapni, az az, hogy ha elmegyek egy ceg oldalara, akkor orszagot kell valasztanom. Nem arra vagyok ugyanis kivancsi, h a ceg csodalatos marketingosztalya melyik ket evvel ezelotti termeket akarja most eppen magyarorszagon elsozni.

Koleszár Péter 2009.11.12. 08:57:52

"Persze másra jó egy ilyen domain, például arra, hogy ne a konkurencia jegyezze be... "

Ehhez a mondathoz azért van némi érdekes adalékom, méghozzá a napokban nyilvánosságra hozott konyvtar.hu ügye.

A vitarendező döntnök részben azért "vette el" a domain nevet a használójától, mert nem volt önálló tartalom rajta.

www.domainabc.hu/hazai-domainvitak/domainvita-panasz-jogvita-vitarendezes-adr/1428/

Kérdés, hogy a 301-es átirányitást önálló használatnak minősíti-e vagy sem egy döntnök, amennyiben "csak" 301-essel van átirányitva egy másik oldalra.

Koleszár Péter 2009.11.12. 08:58:52

"Persze másra jó egy ilyen domain, például arra, hogy ne a konkurencia jegyezze be... "

Ehhez a mondathoz azért van némi érdekes adalékom, méghozzá a napokban nyilvánosságra hozott konyvtar.hu ügye.

A vitarendező döntnök gyakorlatilag azért vette el a domain nevet a használójától, mert nem volt önálló tartalom rajta.

www.domainabc.hu/hazai-domainvitak/domainvita-panasz-jogvita-vitarendezes-adr/1428/

Kérdés, hogy a 301-es átirányitást önálló használatnak minősíti-e vagy sem egy döntnök, amennyiben "csak" 301-essel van átirányitva egy másik oldalra.

Globe 2009.12.02. 11:23:56

Van sok jó ok a több domain-re. Azt megértem, hogy egy PPC szakértő szeretné erről lebeszélni az ügyfeleit, hiszen úgy esetleg maguk a vevők is rátalálnak a termékre, és kevesebb PPC hirdetés kell :) De egy fejlesztő nem mondhat ilyet... A sok jó ok közül az egyik, hogy a Google nagyon nagyra értékeli a domain névben található kulcsszót. Emiatt SEO kapcsán szükség lehet néhány szatellit domain névre. Ha jól belegondolsz, akkor 1 domain név = 2000 forint/év = 100 PPC kattintás/év. Ennyi, ezzel kell számolni, nem pedig elvekből kiindulni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.12.02. 12:39:04

@Globe: önmagában egy domain név nem ér semmit SEO kapcsán, csak ha használod. Ha a domain mindössze rá van irányítva egy másik tartalomra, és rosszul, akkor még kárt is okoz. De ha a domainre önálló tartalmat raksz, az jó lehet. Erről szól ez a bejegyzés, és nem mindenféle PPC-s összeesküvésről.


süti beállítások módosítása