Ahogy kedves barátom szokta mondani: annyi itt a marketinges manapság, ha eldobsz egy követ, biztos egyet eltalálsz. Hiszen ha körbenézünk, mindenhol marketingesbe botlunk, akinek nagyon jó tippjei, letölthető eBookjai és számtalan más fantasztikus megoldása van. Megoldások. Kész dolgok, hogy mit kell csinálnod, hogy sikeres legyél.
Például ott vannak az e-mail marketing hívei, akik vagy készítettek egy szuper hírlevélküldőt, vagy árusítanak egy mások által készített megoldást, de erre csak majd jóval később jössz rá. Ők például a megoldást az e-mail adatbázisban látják: cipőt javítasz? Írj egy eBookot arról, hogyan kell a cipőt tisztán tartani, és építs ezzel adatbázist! Hagymát termelsz? Írj egy eBookot a hagyma élettani hatásairól, és építs ezzel adatbázist! Marketinges vagy? Írj egy eBookot, milyen jó az e-mail marketing, és építs ezzel adatbázist!
Vagy ott vannak a csudajó sitebuilderek, akik szerint az a jó oldal, amelyik egy pop up ablakkal kezdődik, és aztán 25 km hosszan, mindent háromszor megismételve, leírod a fél életed, a kedvenc ügyfeleid véleményét és azokat a független kutatásokat, amiket sikerült kigugliznod.
Lehetne sorolni, mondom, elég eldobni egy követ, és akit fejbevág, megkérdezni, te is marketinges vagy, ugye? Na mondj egy tippet!
Én mondok. 2010-ben nem kevesen lesznek, akik felfedezik magukban, igen, a marketinghez értenek! Megvesznek minden létező eBookot (az okosabbak angolt is), eljárnak ezerféle képzésre, és majd hirtelen megjelennek egy csudaweboldallal, és nem fognak senkinek nyugtot hagyni. Mindezt egy olyan piacon, ahol már most is jóóóó sok marketinges-féle ember van.
A tippem ennyi: menekülj. Menekülj azoktól, akik nem rád kíváncsiak, hanem azt bizonygatják, hogy az ő tudásuk kell neked. Menekülj azoktól, akik nem kérdeznek, hanem azonnal javasolnak. Menekülj azoktól, akik sablont adnak. Menekülj azoktól, akik megmondják, mit kell csinálni, és nem gondolkozni segítenek.
2010 nehéz év lesz, de aki ezt túléli, az várhatóan már megmarad. Éppen ezért okosan és gondolkodva kell mindent csinálni. A marketinget is. De nem szabad abban a hitben ringatni magunkat, hogy a megoldás kívülről jön. A megoldás mindig cégen belül létezik, a külső segítség ahhoz kell, hogy ezt elő lehessen hívni, és meg lehessen támogatni megfelelő eszközökkel. Az ötlet, a gondolat attól származik, aki a legtöbbet tudja a cégünkről. Tőlünk.
Vagy egy olyan marketingestől, aki beledolgozza magát a cégünkbe. Kérdez, tanul, figyel, elemez. És majd csak ezt követően javasol, olyat, amit meg is lehet csinálni.
Utolsó kommentek