Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az igazat, csakis

Címkék: onlinemarketing smo

2010.01.07. csütörtök 18:06 Konrad

Ha nagyon meg akarod lepni az ügyfeleidet, versenytársaidat, vagy azokat, akik figyelnek arra, mit mondasz, akkor igazából egyet kell tenned.

Légy őszinte.

Ezt várják ugyanis a legkevésbé. Hozzá vagyunk szokva, hogy becsomagoljuk az igazságot, vagy csak féligazságokat mondjunk. Ha például egy kampány szarul teljesít, akkor nem azt hallod, hogy "ez a kampány rossz lett", hanem valami olyat, hogy "bár a kampány eredménye elmaradt az elvárásoktól, de sok olyan tapasztalatot hozott, amelyet a jövőben fel lehet használni". Ismerős?

A tanácsadói munkámnak van egy nagyon vicces része. Talán ez a kedvencem. Amikor megkérdezi tőlem az ügyfél, hogyan látom én az ő cégüket. És hozzáteszi néha, legyek őszinte. Ilyenkor bizony nem lehet elhallgatni semmit. Sőt, elvárják, hogy sorold az igazságot. Nemcsak a hibákat természetesen, hiszen nem azért fizetnek, hogy szidd őket.

Meglepő dolog egyébként, ha leírod, elmondod azt, amit valóban gondolsz. Pár napja mondta egy ismerősöm, mennyire kemény vagyok a Twitteren. Azt is megkaptam mástól, hogy megint belekötök valakibe. (Hiába, elég tenyérbemászó tudok lenni.) Pedig nem teszek mást, mint leírom a véleményem. Nem (sokat) finomítva. És ez olykor meglepő.

Hozzá kell tennem, hogy a mai világunkban ez a fajta őszinteség könnyen lehet veszélyes is. Például ezzel el lehet bukni ügyfeleket, ráadásul jó sok haragost lehet szerezni. Mondjuk ez utóbbira mondják azt, minél sikeresebb vagy, annál több a haragosod. És ha őszinte vagy, akkor bizony lesz jó sok.

A reklámszakmában megszoktuk, hogy az őszinteség nem igazán éri meg. Ha a termékünket őszintén mutatnánk be, miközben a konkurencia nem így tesz (pl.: Jó mosópor, de ha olyan hülye vagy, hogy szilvalében áztatod a ruhád, akkor azzal nem tud mit kezdeni.), nem lenne elég vevőnk. De a közösségi média világában az ilyen kis stiklik kiderülnek, nagyon hamar. Lehet, az őszinteség lesz a közösségi média optimalizálás új titkosfegyvere?

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr221654697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2010.01.07. 18:29:40

Jagodics Tamástól hallottam erre egy remek mondatot, amit azóta én is használok konzultációkon:

"Megmondjam őszintén, vagy csomagoljam be?"

zerushunter 2010.01.07. 19:28:21

válaszolva a végére: az nagyon jó lenne!

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.07. 20:01:22

Légy őszinte.

de inkább csak a termékkel kapcsolatban, ne a vevőkről ;)

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.07. 20:09:06

"Pár napja mondta egy ismerősöm, mennyire kemény vagyok a Twitteren."

szerintem nem vagy az, sőt, ennél sokkal több keménységet is szívesen látnék :)

de lehet én nem vagyok a nem normális :)

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2010.01.08. 08:10:36

Hááát, sok ügyfél ezt nehezen viseli. Gyakorta van belőle első lépésben masszív sértődés, igaz később a legtöbb esetben ez feloldódik, mert átgondolja, és kénytelen igazat adni az embernek. Én vesztettem így ügyfelet, (aki nem látta be) azóta sem beszélünk, sőt nagyon rossz véleménnyel van rólam a hölgy, azt mondja, bunkó vagyok. Pedig csak megmondtam neki, hogy amit weboldalként használ a ...... nevű ingyenes weboldal gründoló site domainje alatt, az ronda, értelmetlen, használhatatlan és megtalálhatatlan. Mégegy van aki az őszinteség miatt szóba sem áll velem, szintén hölgy az illető. Talán a hölgyek érzékenyebbek a kritikára? Konrád, a Te szavaitól ez a 2 csajszi sírt volna, én nálad sokkal finomabban voltam őszinte,(A twitteres stílusról beszélek, ami mellesleg nekem bejön) Na szóval nagyon jó ez a dolog, de még akkor is megsérthetsz valakit vele, ha előtte megkérdezed úgxy ahogy a WG írta, és az őszinteséget választja.....

Nagy Barna (Emc) · http://www.kreativvonalak.hu/ 2010.01.08. 09:49:26

Magam is ezt vallom, ezért maximálisan egyetértek. Konrád, nagyon tetszenek az új évi bejegyzéseid! :)

@MacTom Az őszinteséggel óhatatlanul megbolygatod azt a képet, ami kialakult valakiben valamiről. Megkérdőjelezed a korábban hozott döntéseit, értékítéletét, akár saját munkáját. Nyilván az empátiádtól is függ, hogy mennyire érzel rá arra, hogy ezt milyen szavakkal érdemes megtenned. De óhatatlanul is fogsz olyannal találkozni, akit megbánt ez az őszinteség, mert nem elég rugalmas a gondolkodása hogy elfogadja, akárhogy is mondod.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.08. 10:27:24

@MacTom: hát, gondolj például arra, hogy a nők máshogyan szocializálódtak, otthon, oviban, általánosban és a további suliknál is

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.09. 17:48:40

Szívből remélem, hogy a kommunikációs forradalom (internet) nemhogy a névtelen rágalmazásokat és kamuzásokat eredményezi a jövőben, hanem amiről te is beszéltél, az őszinteséget. Hiszen vegyük például a megannyi tesztoldalt, kiváltképp számítástechnikai témában. Aki kicsit is ért a gépekhez, az magasról tesz a hivatalos reklámra, hiszen minden gyártó úgyis csak jót mond a termékéről, és inkább fórumokon, tesztportálokon néz körül, és megnézi, milyen véleményt osztanak a legtöbben, vagy milyet azok, akikben megbízik. (Igazából ez elterjedhetne az egyéb tömegtermékeknél is, talán kicsit használhatóbbak és tartósabbak lennének a konyhai eszközök is. :) ) Ilyen körülmények között egy durván ferdítő reklám csak ront az imázson, ablakon kidobott pénz, amit földet érés után a rivális vesz föl...

Ma még viszonylag kevesen néznek utána a dolgoknak, de a net állandó terjedése, és a felhasználók rutinosabbá válása miatt szinte biztos, hogy lassan, de biztosan a vásárlók döntő többsége biztosabb forrásból is tud majd információt szerezni, mint a reklámok és szlogenek.

Jómagam haszonállatokat szoktam eladni tavasszal, és azzal, hogy az egyes példányoknak elmondom részletesen a hibáit és előnyeit is, nem vásárlókat vesztettem, hanem bizalmat szereztem. Az eladó jószágok közül aztán mindig elvitték a legjobbat, és mikor már csak egy maradt, az volt a legjobb eladó.

Engem amúgy az is foglalkoztat, az őszinteség vajon mennyire volna a mai világban kifizetődő egy politikai kampányban? Mert volt már erre is példa (pl. Churchill híres beszéde).

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.10. 14:20:57

@Ódor Richárd: politikánál az embereknek, választóknak, bejön az őszinteség, ezt elég jól lehet tudni

csinálni meg azért nem csinálják, mert a többség megvezetni és kihasználni akarja a választókat, nem pedig szolgálni

egy tolvaj vagy egy csaló nyilván nem fog rendelkezni őszinte, igaz beszédet támogató személyiséggel

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.10. 18:06:06

@Barát Csaba: Természetes, hogy a választók az őszinteséget szeretnék. A dolog azonban nem egyértelmű. Ha én most egy számító, hataloméhes döntéshozó lennék, akkor is inkább a valóságot mondanám, hiszen ha bíznak bennem, az hatalom. De nem tudom, igazából nem szeretnék belelátni a politikusok fejébe, rejtélyesebb, mint egy női elme. :)

Lehet, hogy naiv vagyok, de biztos vagyok benne, hogy a vezetők jelentős része azért megpróbál _jó_ lenni. Ha ez így van, akkor viszont valamiért a háttérben maradnak. És itt kapcsolódik be a témába: mi ennek az oka, talán rossz egyéni kampány, rossz imázs, jelentéktelenség, antikarizmatikusság, pénzhiány, vagy mi?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.10. 20:56:24

@Ódor Richárd: sajnos a választók nagyobb része nem az őszinteséget szereti. Azt szereti hallani, ami úgy gondolja, jó neki. Vagyis egy álmot, egy eszmét, egy ígéretet, és ez alapján szavaz. Persze ez valahol logikus is, hiszen kevesen képesek rövidtávú előnyöket feladni a hosszú távú előnyökért.

Példa: szavazz rám, nőni fog még egy kicsit a munkanélküliség, fel fog pörögni az infláció, de aztán 3-4 év múlva megint lesz sok állás és a pénzednek is lesz megint értéke

vagy

Szavazz rám, és jobban fogsz élni!

Vajon a többség melyiket választja?

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.10. 22:33:47

@Konrad: Tudom jól, paradox helyzet, mert miközben felróják a politikusoknak a hazugságokat - tehát igazat remélnek, erre írtam, hogy szeretnék az őszinteséget -, mégis nehéz népszerűséget szerezni vele. Talán, ha egy igaz politikus érvényesülni akar az elvei megtartása mellett is, akkor egyáltalán nem is politikai pályával kellene kezdenie, hanem egyéb, nagy népszerűséget (pozitív ismertséget) eredményező szakmában. Úgy vélem, ez lehet a legjobb elő-kampány, ha egyszer vezetői színre akar lépni valaki. Csak aztán el ne kártyázza a bizalmat.

Igazán kár, hogy könnyű ámítani a tömegeket. De a legtöbb reklám is erre épül, lásd vitaminos samponok és társaik.

p308 · http://spor.blog.hu 2010.01.12. 08:48:00

Amikor egyszer kiderült, hogy igazat írtam egy hírlevélben, jól megkaptam a magamét a munkatársaimtól: Ezt nem lehet leírni, mert mit gondolnak rólunk akkor az ügyfelek. Történetesen pont a válság okozta bevételcsökkenés miatt költözött a cég kisebb helyre. Csak azt írtam le, ami mindenki számára nyilvánvaló volt. Nem bántam meg.


süti beállítások módosítása