Folyamatosan megy az ötletelés, miből lehet pénzt csinálni az interneten, miből lesz pénze a tartalomszolgáltatóknak a hirdetések mellett.
Az egyik válasz ugye az integráció az online boltokkal. Ennek megfelelően a hazai vezető mamutok mind rendelkeznek valamilyen áruházzal, és szépen, kötelező gyakorlatként ki is rakják az ilyen-olyan hirdetéseiket a cikkek mellé. Nem tudom, mennyi forgalom származik innen, biztos nem kevés, de az is biztos, hogy lehetne több.
Nem kellene más, csak egy kis odafigyelés. Amikor pár hónapja leírtam, hogy bizony a cikket író-felrakó-szerkesztő újságírónak lenne a dolga bekapcsolna a kapcsolt, tartalomhoz illeszkedő hirdetéseket, akkor finoman szólva is sátánt kiáltottak jó sokan. Ez nem az újságíró dolga, nehogymár neki kelljen, van elég más dolga, blablabla.
És valóban, senki nem próbálkozik ezzel. Pedig a több bevétel bizony az újságírónak is jó lenne.
És akkor most itt van előttem egy élő példa. Egy rossz példa. Az egyik volt miniszterrel, jelesül Molnár Lajos volt egészségügyi miniszterrel készült egy interjú, abból az apropóból, hogy megjelent a könyve. A cikk elsősorban a könyvről, az abban leírtakról szól. Sőt, a végén a felütés - a bevétel gyakorlatilag jótékony célra megy - olyan, hogy kedvem lenne azonnal megvenni.
Az írás az Index.hu-n jelent meg, kiemelt, vezető hírként. Az Index.hu és a Bookline.hu tulajdonosa közös, a CEMP. Ennek megfelelően a cikk mellett van is Bookline doboz.
De a cikk végén nincs link. Nincs kirakva egy plusz doboz, hogy itt vedd meg. Oldalt néztem a Bookline dobozt, de abban sincs benne.
És a vicc: a könyv kapható a Booklinnál! 20% kedvezménnyel azonnal rendelhető.
Vajon hányat adott volna el az Index ebből, ha ott lesz a link?
Utolsó kommentek