Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A tökönrúgott modern marketing

Címkék: polblog

2010.04.07. szerda 21:51 Konrad

Azt mondják, és én is azt írtam, hogy az Obama kampány sikere nem elsősorban az internetben, hanem a mikrotargetingben kereshető. Abban, hogy pontosan tudták azonosítani a potenciális szavazókat, és nekik személyre szóló üzeneteket tudtak küldeni.

Hozzátartozik, hogy az USA választási rendszere nem ismeri a kampánycsend fogalmát, így konkrétan a szavazás napján is lehet agitálni, és például felhívni szavazókat, hogy ugyan, menjenek már el szavazni, és ugyan szavazzanak már Obamára. Ehhez viszont pontosan kell tudni, kit szabad felhívni - és kit nem. Mert ha egy Bushban csalódott republikánust hív fel egy demokrata, akkor lehet, csakazértis elmegy szavazni - de persze nem Obamára.

A mikrotargeting annyira látványos sikert ért el, hogy nem szabad nem adaptálni. Használni kell. Akkor is, ha ez törvénytelen, mert sokkal hatékonyabb, mint bármi más. Csak a hülye törvényeink miatt ne használjunk egy ilyen eszközt? Ezzel még a kampánycsend is seggbe rúgható: ha majd vasárnap bekopog a haver, hogy na, voltál már szavazni, akkor feltehetjük magunkban a kérdést, ezt most magától tette, vagy ott lapul a lista a zsebében, kihez kell még fél 7-ig bekopogni.

Ugye, mennyire kecsegtető? Persze lehetett tudni, hogy aki teheti, ezt csinálja, de sok bizonyíték nem volt rá. Hát most lett. És fel is merül a kérdés: ez most tényleg tragédia? Tényleg baj az, ha egy párt listát vezet, vagy csak mi vagyunk paranoid orwell-fóbiásak? Hát ez ennyire nem Amerika?

Hát, ez ennyire nem Amerika. Itt mások a törvények, és igen, ez a fajta szike pontosságú célzás már adott esetben törvénytelen. És igen, várjuk el a kormányzásra, sőt, alkotmányozásra készülő párttól, hogy tartsa be a meglévő törvényeket.

De azért nem kell ezt túllihegni. Ez egy olyan hiba, amit inkább a túl jó stáb, a túl nagy elvárások hívtak elő. És a választási rendszerünk, az adatkezelési rendszerünk logikátlanságai. Hiba, de ezért ne írjunk le egy pártot. A többi is ezt csinálja. Vagy ha nem, akkor elég hülyék.

Különben is, holnapra megtudjuk, mindez törvényes és szabályos, vagy nem azért és nem úgy mondta, különben sem történt semmi. Na. Nincs itt semmi látnivaló. Tessenek oszolni!

42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr71902853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2010.04.07. 22:08:55

Én is ezt csinálnám bármelyik párt helyében, mondjuk azzal a különbséggel, hogy nem reklámoznám semekkora közönség előtt sem, hiszen a zsebdiktafonok kora rég eljött immár ( re.blog.hu/2008/01/21/voice_recorder_age ).

Nem is tudom, mi lenne nagyobb gáz, ha kiderülne, hogy az MSZP-nek is van ilyen, vagy hogy nincs.

Mindenesetre lehet verni a habot, az első fordulóig már elleszünk ezzel.

mbenedek 2010.04.07. 22:27:44

Az MSZP-nek tuti van... igaz ott pártsejt szinten gyűjtik az embereket
A 2006-os valamint az időközi választások (igen, nem csak a 2010-es) kopogtatóbotrányai miatt biztos, hogy a kis pártok is törekedtek rá!

syck · https://twitter.com/sycko 2010.04.07. 22:29:53

+1

szerintem hangsuly nem pozitiv lista letezesen, hanem egy velt vagy valos negativ listan, ahol a mas partra szavazok adatait gyujtik. illetve termeszetesen varhato, h karomkodos, fikazos reszletek kerulnek meg elo szombat estig (mintha twitteren vmelyik rssbot tolt volna olyan infot, h holnap tovabbi reszleteket hoznak nyilvanossagra. kurucon biztos nem lesz kampanycsend).

bonebear · http://cinca.blog.hu 2010.04.07. 22:43:11

A pártszimpátia személyes adat. Ha ezt nyilvántartják _hozzájárulás nélkül_, az BTK. kategória. Már 1 db ilyen adat is!

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.04.07. 22:49:53

hát az, hogy Kubatov nem bírta befogni a száját, elég gáz. amit és ahogyan mondott, az inkább akolmeleg illúziója által előhívott lelkesítő túlzások halmaza.

h492019 2010.04.07. 22:51:50

ha bennelennél a readeremben akkor ez a poszt tuti kapna egy like-star-share hármast

sanya18 2010.04.07. 22:53:40

amelyik pártnak nincs ilyen az nem érdemel kormányzást, mert felkészületlen, amatőr, tehetségtelen banda :)

Trollover 2010.04.07. 22:56:38

Sajnos a mi kultúránkban a listáknak rossz a hangzása. Itt készültek listák zsidókról, készültek listák a nyugat besúgóiról és megbízható elvtársakról.
Legyen már egy olyan időszak, amikor nem készülnek listák rólunk átlagpolgárokról.
Ne akarják a telefonszámunkat és a nevünket összekötni a pártpreferenciánkkal, a szexuális szokásainkkal és a bankszámlánk pillanatnyi állásával.

A közösségi oldalakon célzottan úgyis levadászhatnak a megfelelő szervek - ha akarnak.

will 2010.04.07. 23:13:30

A moder marketing az olyan, amit Móder Rezső, Dunaújváros fémszobrásza csinál?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.04.07. 23:14:26

@will: az olyan, mint a sajtóliba. El van gépelődve :) Köszi, javítom.

Nymus 2010.04.07. 23:18:10

Vajon ez a lista akkor is meglesz, amikor allami munkara keresnek majd embereket, vagy a palyazaton gyoztest kell hirdetni? A fidesznel voltak dolgok 1998 2002 kozott, csak arra mar sokan nem emlekeznek (Simicska mond valamit?) APEH kiket fog meglatogatni? Vajon fognak-e kopogni, hogy en mert nem rajuk? Ismeros a szitu, a fidesz az aktivistaival kiepitett mindent, nalunk is a szomszed tudja, hogy ki szavaz rajuk, ki ellenuk, mert tudja kitol kapott szelvenyt, kitol nem. En az egesz szelvenyesdit beszuntetnem a picsaba! Ennyit a jomadarakrol. Na joeccakat

Nymus 2010.04.07. 23:20:04

Ja es kerem, ne azzal tisztogassuk a fideszt, hogy bezzeg a tobbiek is... Mondj megegy partot, ahol ilyen kokemenyen kikepzett aktivistatabor van, akiknek eleg futtyenteni, es mint a bohocok ugranak! Gusztustalan az egesz

Nymus 2010.04.07. 23:21:29

ja es ha ma meg nem torvenyes, holnap mar az lesz. sok lokott megadja nekik a ketharmadot, aztan johet 1984

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.04.07. 23:28:48

@Nymus: távol álljon tőlem védeni a Fideszt. Én egy alapvetően jó és hatékony marketing eszközt védek. Ha pedig azt gondolod, hogy van olyan párt, amelyik nem lista alapján dönt az általad felsorolt dolgokban pl., akkor azt kell mondjam, naív vagy.

ryo 2010.04.07. 23:32:33

@Nymus: mi a gusztustalan abban ha ÖNKÉNTESEK ezt akarják csinálni? Vagy te majd meghatározod hogy mi gusztustalan és mi nem?

A kopogtatócédulák alapján szinte az összes párt többé-kevésbé ismeri a szavazókat. Azt meg igencsak támogatom hogy az APEH a következő 4 évben jól masszírozza meg az előző 8 év nagy embereit...

is 2010.04.07. 23:57:46

@Konrad: ami a pártnak hatékony, az a polgárnak nem. ilyen alapon a céges direktmarketing is milyen klafa dolog, ugyan már miért tiltjuk szegény cégeket, hogy spameljenek minket szóróanyaggal, telefonhívással, akármivel?

pont erről szól az állam és a törvény, hogy nem hagyunk mindent, ami elméletileg jónak tűnik valakinek, hanem kiegyensúlyozzuk az erőviszonyokat. itt arról beszélünk, hogy valakinek, aki a kezébe kapja az APEH-et, a rendőrséget, és ugye a tapasztalatok alapján az ügyészséget, meg kissé a bíróságot, tehát aki ennyire erőfölényben van velem szemben, annak az orrára kell-e kötni, hogy szimpatizálok-e vele, vagy sem. állatkerti hasonlattal: általában nem esznek a tigrisek embert, mégis jobb, hogy ott a rács, önmagában kevés a bizalom.

is 2010.04.07. 23:58:27

@ryo: "Azt meg igencsak támogatom hogy az APEH a következő 4 évben jól masszírozza meg az előző 8 év nagy embereit... "

sajnos nem fogja, illetve csak igen szelektíven, mert akik a kormányon lesznek, azokat nem fogja.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.04.08. 00:02:54

@is: hát, én a direkt marketinggel kapcsolatban is leírtam, hogy a jelenlegi spam szabályozást rossznak, értelmetlennek tartom... És itt nem az a kérdés, hogy használja-e vagy sem. Mert használja. Az a kérdés, vagyunk-e annyira bevállalósak, hogy ezt elfogadjuk, vagy továbbra is úgy teszünk, mintha ez csúnya dolog lenne, miközben használjuk. Olyan ez, mint a drogok: hiába tiltod...

ebedli 2010.04.08. 00:07:31

Véletlenül nem a 'komcsik' tartották nyilván az ellenzéket/ellenséget? Mennyivel különb ez a társaság náluk?
A fideszesek tényleg nem látják, hogy mennyire hasonlítanak azokra, akik a XX. századot tönkretették?

Egypártrendszer, listázás, vezér?

Szegény Magyarország, szegény magyarok. :(

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.04.08. 00:10:16

@ebedli: attól tartok te egy egyszerű marketing eszközből olyan összefüggéseket akarsz levonni, ami finoman szólva is hatalmas bakugrás, de leginkább csúsztatás.

GaZe 2010.04.08. 00:14:31

@Konrad: ja, az emberek úgyis rágyújtanak a cigire, kár szenvedni vele, hogy nem lehet reklámozni; az emberek úgyis cigiznek...
értem én, hogy a marketing szintén az egyik legősibb szakma (onnan datálható, amikor az egyik kofa kifényesítette az almát a piacon, míg a másik nem...) de egy teszkó még nem jön rám APEH-el, ÁNTSZ-el, Közterületfelügyelettel, Csendőrséggel, síppal-dobbal-nádihegedűvel, ha a szemétbe dobom a leafletjét. Amíg egy kétévenkénti költségvetésezős, háromhetes ülésezős, 2/3-al alkotmányozós politikai kormányzópárt...

Nem véletlen volt régen a szlogen ugye: új jelképeink a fagyi és a galamb. Aki nem nyal, az repül.

Gest anyó férje 2010.04.08. 00:22:03

@ebedli: minden jelentős hazai párt építi az adatbázist, már csak a kérdések száma, a precízitás stb fokozódik, nem pedig a nemzetközi helyzet. Huszadik századi felfogással persze sok minden új lehet, de hát az a kőkorszak volt

Gest anyó férje 2010.04.08. 00:24:53

Egyébként jobb volna direkt politikai marketing nélkül élni, de ez már rég csak illúzió

Trollover 2010.04.08. 00:31:33

@ryo: Na ezért nem adtam senkinek sem oda a a kopogtatócédulámat.

upcszarjonsunt 2010.04.08. 00:51:54

remelem a sok egyeterto ember nem fog haragudni ha a neve email es lakas cime egy spamrobotbna fog landolni.. elvegre az is marketing. (es ugyanugy TORVENYTELEN mint a fidesz adatbazisa)

feketehun 2010.04.08. 01:06:14

Azért azon elgondolkodhatna a jónép, hogy ilyen lista egyszerűen nem létezhet. Csúnya dolog ilyen részletes adatbázist kreálni, de képtelenség, hogy az pontos legyen.
A szavazóhelyiség magányába senki sem kíséri el az embert, mert a szavazás titkos. Senki sem néz át a vállam fölött. A Persze sokan aláírtak mindenféle fideszes kezdeményezést névval telefonszámmal, e-mailcímmel és nemi szervük méretével ellátva, de ez nem jelenti azt, hogy egy ilyen lista "reprezentatív" lenne. Nem vagyok nagyon öreg, de ennek ellenére aláírtam már mindenféle ilyen baromságot, Orbán Viktor nevéről postán (!) jönnek a buzdító levelek, de ugyanúgy ráírtam már a nevem jobbikos ívre is, ha szimpatikus volt a téma. És közben az LMP-re fogok szavazni :-) Szóval ha tényleg minden választópolgárról tudja a fidesz, hogy hova szavaz és milyen gyakran fektet kábelt, akkor rólam joggal hihetnék, hogy az ő támogatójuk vagyok (ezt egyébként nem is bánom :) ). De ez nem változtat azon a tényen, hogy az információjuk hibás, így szvsz ha el is követtek valamilyen bűncselekményt, annak legfeljebb a kísérletéről beszélhetünk, mert még egyszer mondom ezt a listát eleve lehetetlen megcsinálni.

Patreides · patreides.blog.hu 2010.04.08. 01:29:02

Nyilván nem az a gond, hogy valaki tudni akarja, kit milyen propaganda anyaggal kell felkeresni a kampányban.
A gond ott kezdődik, amikor a későbbiekben a nyilvántartott "nem ránk szavazó" ennek következményeképpen mondjuk repül a tanári állásából.
Tehát az ilyen adatbázisok gyártása a visszaélések miatt problémás. Mert amivel vissza lehet élni, azzal - az ember ugyanis egy ilyen állatfajta - általában előbb-utóbb vissza is él valaki.

guszti 2010.04.08. 02:57:39

Az egész indexblog ezzel van tele, pedig csóringer botrány ez... emlékszik még valaki Tóbiás J. kampánystáb-lelkesítő kiszivárgott beszédére? Meg arra hogy mennyi hatása volt? Lesz olyan választó aki emiatt meggondolja magát? Manapság amikor naponta (néha többször is) csesztetik az embert kedélyes, mosott agyú telemarketingesek?
Egyébként meg ez itt nem Amerika, és ez nem az, amit az Obama-stáb csinált. Ott frankón használták a közösségi médiát, nem központi adatbázisból mikrotargetáltak, hanem organikusan növesztettek egy hype-ot aminek részeként a választók maguk agitáltak saját elhatározásból, azt, akit ők jónak gondoltak, ez lenne a frankó mikrotargeting. Vagy tévednék? Egész más az, ha valóban egy haver jön át vasárnap délután, és azért nyaggat hogy menjek szavazni vele mert meggyőződéses rajongó, és egész más itt, amikor felhív egy tök ismeretlen gyógyegér, rosszabb esetben géphang, és változatos stílusban küldöd melegebb éghajlatra amiért zaklat. Mert ez az, konkrét zaklatás, jogtalan, kontraproduktív, korszerűtlen vaktában lövöldözés egy kézbe kapott lista elemeire. Félreértett, illetve felszínesen megértett trendek buta követése, amilyet azért nem most látunk először. Kicsit sárga, kicsit savanyú.

borzzz 2010.04.08. 04:27:26

Vazze, tényleg az volna a korszerű mikromarketing, hogy vannak "a Páva szavazók" meg vannak "a komcsik"? Oszt jó napot, minek ezt túlcizellálni.
Az nyilván természetes és nem ördögtől való, ha egy pártnak adatbázisa van a híveiről, tudja, kihez fordulhat támogatásért, de azt ne tudja már név, lakcím, mobilszám, rendszám, e-mail szerint, hogy kik nem szavaztak a Zsoltira.

eloszto · http://eloszto.hu 2010.04.08. 07:08:26

"Hát ez ennyire nem Amerika?"
Igen, ez rothadtul nem Amerika. Náluk nem öltek emberek listák alapján soha. Náluk nem volt diktatúra sohasem. Főleg nem egymás után több. nem tudják mi az a csengőfrász.
Nem, nem, nem és nem.

moophlander 2010.04.08. 07:58:32

@Nymus: az MSZP-SZDSZ koaliciónak volt már kétharmados többsége egyszer! Akkor hol maradt a kommunista nyálfröcsögés a demokrácia sérelméről? Csak az titkolja, hogy kire szavaz, vagy kivel szimpatizál, akinek sunnyogni valója van! Még egyszer mondanám: Volt már az MSZP-SZDSZ koalíciónak kétharmada és mégsem ment a szájtépés a demokrácia sérelméről!

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.08. 08:04:29

Végre egy normális írás a témában...

A Kuruc is gyűjt személyes adatokat, ráadásul ő durván ki is teszi őket a netre, ha valaki nem tetszik nekik. Inkább legyen rólam száz bejegyzés Kubatov adatbázisában, mint egy a kurucon.

BKV reszelő 2010.04.08. 08:04:43

@Nymus: Akkor mondok. MSZ(M)P ! Sokkal keményebben képzett, tűzben edzett aktivistáik és pénzgyűjtőik vannak ! Egyesek már börtönben....mások még szabadlábon védekezve.

www.i-pont.hu/~i-pont/MDFMOD1.jpg

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.08. 08:08:21

@is: "ugyan már miért tiltjuk szegény cégeket, hogy spameljenek minket szóróanyaggal, telefonhívással, akármivel?"

Miért, tiltjuk? Én hetente kapok a Teszkótól és egyéb hulladéktól marketinganyagot, míg pártoktól négyévente kapok néhányat.

Robinzon Kurzor 2010.04.08. 08:47:00

Ha egy kkv néha feszegeti a direkt marketing jelen formájában kissé értelmetlen szabályait, az egy dolog.

Az is teljesen nyilvánvaló, hogy a leadott kopogtatókról az adatok minden pártnál bekerülnek egy nyilvántartásba, mielőtt megsemmisítenék a cédulákat. Ezért is kellett a 2 millió kopogtató a Fidesznek, hogy frissítsék az adatbázist.
De ez is törvénytelen.

De ha egy párt elkezd listát vezetni arról, hogy "kik a komcsik, akik nem a Fideszre szavaztak", az már nem csak egyszerűen megszeg valami "ostoba" szabályt, az már nagyon gáz.

Az a baj ezzel az országgal -- és akkor most nagyot ugrunk --, hogy itt mindenki azt hiszi, hogy ha tud egy elég jónak hangzó indokot valamilyen szabállyal szemben, akkor már nem is kell azt a szabályt betartani.
Ez egy közmegegyezés, aminek a tetején pont az Alkotmánybíróság ül: a törvény szerint az AB székhelye Esztergomban van, de a tekintetes uraknak ehhez nincs kedve (soha nem is volt), hát leszarják.
És akkor csodálkozunk, hogy mindenki csak azt a szabályt tartja be, ami számára hasznos, a többi meg le van szarva.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.04.08. 08:52:32

Hát igen. Az a párt és az a pártigazgató, amely parolázik a kereszténységgel és főként annak legdurvább szektájával a katolicizumussal rájuk ragad a vallásra jellemző kizárólagos és egyedülálló hatalmi és befolyási vágy. Tehát megtéríteni, kinyírni és lehetetlenné tenni mindenkit, AKI MÁS. Azt sem árt tudni, hogy ez a vallás hogyan keletkezett:

A bibliai Isten, akármilyen megdöbbentő és sokkoló, sajnos csak néhány ókori skizofrén, paranoiás vagy súlyosan lelki beteg ember víziójából, halucionációjából alakult ki. Akkor még nem ismerték ezeket a betegségeket és másnak tartották, mint manapság. Thomas Szász magyar származású amerikai pszichiáter írta: Ha te szólsz Istenhez, imádkozol; ha Isten szól hozzád; skizofrén vagy. Freud a modernkori pszichológia és pszichiátria atyja meg kollektív neurózisnak tartotta a vallást. A mai agykutatás már meglelte az agy vallási, vagy Isten központját, amelyet ha egy ateista embernél ingerelnek, akkor elmosódik a tér és idő érzéke és eufórikus boldogság tölti el.

Tehát ez egy elmekórtani probléma és kiszűrhető lenne, ha elmebetegeket nem engednének a hatalomba, hatalomra. Megjegyzem Hitler, Sztálin elmebeteg volt és hát mindkettő jó keresztény. Sztálin papnak tanult 21 éves koráig. Hitler meg többször kijelentette nyilvánosan, hogy mindig is katolikus marad.

Nos most már csak egy találó nevet kellene adni az FMPSZ ezen feldolgozó adat hivatalának. Amelynek gondolom lesz majd más funkciója is nemsokára.

Gondolatrendőrség, Inkvizíció,ÁVH, KGB, STASI, SS, SA a dicső elődök.

wwolf 2010.04.08. 08:57:08

Lehet probalni elkenni a dolgot, de nem fog menni. Itt nem a torvenysertes es a sajat szavazok listaja a botrany! A botrany ez:

A Fidesz listat vezet a VELE EGYET NEM ERTO SZAVAZOKROL! Teccik erteni? Regen kellett a sarga csillag, mert nem volt szamitogep meg adatbazis. Ma nem kell. Ma megvan a Fidesz orszagos listaja. Arrol hogy kit kell majd kirugni, kit nem fognak alkalmazni, kit kell ellehetetleniteni. TECCIK ERTENI?

Ki nem szarja le, hogy ha a Fidesznek listaja van a szimpatizansairol? Torvenyes vagy se, annak eseten majdnem mindegy. Nem az a lista a botrany!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.08. 09:27:12

@Mészáros Laci: "amit és ahogyan mondott, az inkább akolmeleg illúziója által előhívott lelkesítő túlzások halmaza"

Ezt el lehetne mondani az öszödi beszédről is, de valahogy mégse ez az értelmezés maradt fenn :-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.04.08. 09:37:22

@eloszto: méghogy nem csináltak listákat? Jaj, ne már. Csak egy nevet mondok: Joseph Raymond McCarthy Mi jut erről az eszedbe?

watts 2010.04.08. 10:55:15

A probléma ott kezdődik, hogy ők hozták ezeket az "értelmetlen" törvényeket. Most komolyan, miről beszélünk? ;-(

h492019 2010.04.08. 11:08:30

@Nymus: "Mondj megegy partot, ahol ilyen kokemenyen kikepzett aktivistatabor van, akiknek eleg futtyenteni, es mint a bohocok ugranak!"

Jobbik? LMP? MszP? vagy bármelyik párt?

Atisp · http://www.netgo.hu 2010.04.09. 00:24:09

Politikába nem mennék bele egy marketing blogon semmiképp. választási törvényekhez meg nem értek. Szerintem sokan nem. Tehát kizárólag marketing szempontból a véleményem ehhez a kérdéshez:

Ha ismerjük a teljes sokaságot, akár név szerint (DM célra vásárolt név és lakcímadatok) és azt, hogy azokból ki lehet a borfogyasztó, mert megkértük a borajongókat, hogy töltsenek ki egy kérdőívet, akkor akár név szerint megkaphatjuk, hogy ki az aki nem borfogyasztó (A-B=C). Így a borfogyasztóknak küldhetün olyan üzenetet, hogy vigyék el a szomszédaikat is bort venni, míg a nem borfogyasztóknak olyat, hogy a bor akár egészséges is lehet, ha valaki mértékkel issza. Persze ezek az adatok név szerint lebontva bizonytalanok (tehát konkrétan xy-ra nem lehet ráfogni, hogy nem iszik-bort), de marketing célzás szempontjából nagyon hatékony, mert pl. 100-ből 80 esetében jól gondoljuk, hogy xy B vagy C csoportba tartozik. Aminek az eredménye az, hogy több bort adnak el, mintha mindenkinek ugyan azt a kommunikációt nyomatnám. Szerintem Konrád csak ilyen marketing szempontból akarta megvílágítani ezt a kérdést és az adatbázisok fontosságát Bár lehet, hogy tévedek :)


süti beállítások módosítása