Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @kereso: az a baj, hogy sokan csak a marketinget érintő részekre koncentrálnak. Egy vidéki vasipar... (2018.05.23. 11:35) A Nagy GDPR Hiszti
  • kereso: @Konrad: Igen valószínűleg a kezelt adatok mennyisége alapján kellett volna szabályozni. Most gond... (2018.05.23. 11:27) A Nagy GDPR Hiszti
  • Konrad: @kereso: EU versenyképtelenség: per pillanat egyetértek. Viszont már évtizedes távlatban nem, szer... (2018.05.23. 11:24) A Nagy GDPR Hiszti
  • kereso: Konrád elég nagy különbség ahhoz képest, ami t facebookon írtál :) A legnagyobb gond azzal van, h... (2018.05.23. 11:13) A Nagy GDPR Hiszti
  • Nameste: @hullajelölt88: Nem, egyáltalán nem ez a kiindulópont, de ez elvi kérdés. De fontos része az adatv... (2018.05.22. 16:46) A Nagy GDPR Hiszti
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (138) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (356) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (207) kreatív (109) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1127) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (261) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Ki kattint?

Címkék: statisztika etarget

2010.04.14. szerda 23:58 Konrad

Érdekes kutatást küldött az ETARGET: azt vizsgálták, kik kattintanak az ETARGET hirdetésekre.

Talán magyaráznom sem kell, hogy az ETARGET által megjelentetett hirdetések két lépésben hatnak a fogyasztókra: önmagában a megjelenés hordoz egyfajta reklámértéket (ezért lehet alkalmas ez a megjelenés a brand erősítésre), de valójában az igazi érték a hirdetésre kattintás. A kattintás juttatja el ugyanis a fogyasztókat az igazi hirdetéshez, a landing page-re.

Az első körös elérésről már eddig is voltak adatok, egy korábbi felmérés alapján a hazai netezők bő 80 százaléka láthatja a hirdetéseket. Ez a mostani felmérés viszont tovább megy, és azt írja le, kik is kattintanak valójában a hirdetésre.

A számok a teljes lakosság arányára értendők, íme:

Megközelítőleg minden harmadik – a 15-24 éves korosztályba tartozó – magyar rákattint az Etarget hirdetésekre – derült ki a legújabb Etarget-es látogatottsági adatokból, melyet az Etarget hirdetési hálózat hozott nyilvánosságra. Ezzel az Etarget csatlakozott azon hirdetési hálózatokhoz, amelyek a legtökéletesebben lefedik a magyar hirdetési piacot.
Az Etarget felmérése rámutat arra is, hogy a 15-24 éves korosztályba tartozó férfiak és nők érhetők el a legjobban az ilyen hirdetésekkel, minden 2,6-odik e csoportba tartozó rákattint az Etarget hirdetéseire, a 25-34 éves korosztály férfi és női tagjai esetében pedig minden második klikkel e szöveges reklámokra. A 35-49 év közötti lakosság 16%-a érhető el az Etarget hirdetési hálózattal. Az 50+ korosztályba tartozó nők és férfiak 7%-a kattint az Etarget hirdetéseire.

És hogy teljes legyen az örömünk, igazi szakmai nyelven is megtekinthetjük az adatokat (képre kattintva nagyobb lesz):

* megjegyzés: elérés a MO-i lakossághoz viszonyítva
forrás: KÖZPONTI STATISZTIKAI HIVATAL, NRC Kft., Gemius, Etarget

 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr211922332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2010.04.15. 00:25:33

Ami szamomra jo meroszam pl. hogy mennyi a pages/visit + bounce rate + avg time (es akkor ez meg alig valami, de egyszerusitsuk ennyire). Mert ugye content networkrol (ahol konkretan etarget hirdet) ezek az ertekek elegge rosszak szoktak lenni.

Az oke hogy a 'ki kattint' a cim, de elegge aranyos a cucc, sot ennel aranyosabb dolgot en meg nem lattam :D Olyan dologra koncentral az egesz, aminel vannak dolgok amik sokkal tobbet szamitanak.

Egyszoval amire ki akarok lyukadni, hogy ennek a postnak igy nemlatom ertelmet, mert keves az adat, laikusok elcsabitasara tokeletesen elegendo; brandingre olcsobb, de konkret vasarlas---hat ebben ketelkedek...

Szoval oke oke hogy elerjuk ajuzert, csak eppen ennek a hatekonysaga eleg gyenge.
Tevedek-e?

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2010.04.15. 00:29:46

Korrigalas:
A postnak nyilvan latom ertelmet, es termeszetesen a kutatasnak is van, de ami igazan erdekes az az utana keletkezo adatok, amik nyilvan nem merhetoek, es nem is az Etargettol fuggenek. Na eppen a kivancsisag vezet oda nalam lassan hogy egy probat megerjen...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.04.15. 00:31:28

@zsoltikam: mérhető azért sok dolog, pl. az ETARGET-ben is van konverzió mérés. De az, hogy a site-on mi történik, már csak részben függ az ETARGET-től, hiszen nem tudják befolyásolni a landing page minőségét, tartalmát, célját stb.
A konkrét értékek, amiket kérdezel, egyébként is kampányfüggők, és kampányfüggő az is, hogy mi számít jónak.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2010.04.15. 00:40:52

@Konrad: igy van, ezert volt a korrigalasom, mert ez igy teljes es kerek ahogy irod.

Az etargetes konverzio meres milyen alapokon nyugszik ha megkerdezhetem (ha tippelnem kene hasonlo mint a GA js kovetokodja?)?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.04.15. 01:16:08

@zsoltikam: inkább mint az adwords: a cél oldalba kell egy kódot beilleszteni, vagyis azt méri, a céloldal megjelenik-e. Viszont azt is méri, ha valaki ETARGET-tel belépett az oldalra, majd mondjuk 2-3 nap múlva vásárolt csak.

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2010.04.15. 07:45:36

"Megközelítőleg minden harmadik – a 15-24 éves korosztályba tartozó – magyar rákattint az Etarget hirdetésekre"
Biztosan csak az én félműveltségem az oka, de nem tudom, hogy mennyi idő alatt történik ez a "rákattintás". Minden ilyen hirdetésre? Vagy naponta? Esetleg évente egyre? Vagy a júzer egész életében legalább egyszer?

szekerkaa · https://twitter.com/szekerka 2010.04.15. 18:15:35

Gemius nem megy linuxon és macen. Meg úgy általában...

Rav Antal 2010.04.15. 21:51:29

@dezo: Hát igen, szerintem ez egy olyan nesze semmi - fogd meg jól adat és legalább le se tagadhatják, hogy statisztikus fogalmazta: "minden 2,6-odik e csoportba tartozó rákattint az Etarget hirdetéseire", azaz a Józsi bal fele rákattintott, pedig a jobb az nem.

Rav Antal 2010.04.15. 21:55:38

@Rav Antal: Ja, és helyesen: "minden 2,6-edik" :)

Kételkedem 2010.04.21. 23:38:47

Nem tudom, én azért hiszek az ilyen rendszerekben. Egyre komolyabb kínálati piac van ezen a téren is:Google, Netadclick.com,Etarget, és még sorolhatnám. Ezek közül többen bónuszprogrammal csábítják a hirdetőket. A hatékonyság pedig úgyis konverziók mentén mozog, akinek egy kis esze van, az megnézi, mennyit nő a forgalma.