Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kit érdekel?

Címkék: onlinemarketing

2010.07.28. szerda 22:42 Konrad

Érdekes cikket olvastam a Bitporton arról, hogy a hazai cégeket az IT megoldások közül mi is érdekli. A lényeg talán ez:

amíg a világ fejlettebb felében az elsőszámű prioritás a folyamatok hatékonyságának növelése, azaz a cég egészének jobban működővé tétele, addig nálunk a listát a munkavégzés hatékonyságának növelése vezeti.

Van a cikkben egy érdekes megállapítás is:

Érdekes, hogy a nyugati piacon milyen előkelő helyen szerepel az az igény, hogy az üzletről információkkal, adatokkal, riportokkal rendelkezzünk. És hogy ez nálunk mennyire nem fontos. (...) ezek az adatok nem is állnak elő: nincs mérve az értékesítés, a gyártás, az ügyfélszolgálat, a marketing, a HR és egyáltalán semmi.

Vagyis egy átlagos céget valójában nem érdeklik az egyes részek eredményei, nem áll össze egy egységes képpé az, hogy például mennyire érte meg felvenni az új munkaerőt vagy mennyit is ért ténylegesen egy reklámkampány.

Azért kaptam fel a fejemet a cikkre, mert valahol én is éreztem ezt a fajta érdektelenséget a nagyobb cégek felől. Persze amikor az ember "benne volt" a nagycéges munkákban, akkor ez nem tűnt fel, nem volt ellenpont. De amint elkezdtem foglalkozni a kkv marketinggel, rögtön szembesültem azzal, hogy ott mennyire fontosak az adatok, mennyire jobban nyilván van tartva, mi mennyit ér. Minél kisebb egy cég, annál inkább fontos. Hiszen nincs fölösleges kidobandó pénz.

A felmérés gyakorlatilag visszaigazolta azt, amit a piac is mutat: valójában a szakmai közönségen kívül annyira sok embert nem érdekel az, mennyi volt a konverzió, mennyi volt az eladás, mennyi embert értünk el. Látszódjon a hirdetés, aztán jó lesz az, mindenki boldog. Mérés, visszacsatolás - na az nincs. Egy szint után semmiképpen.

Persze ez változik. De itt is nagyon jól tapinthatóan több éves lemaradásban vagyunk a nálunk fejlettebb piacoktól. 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr282183623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.07.28. 23:18:53

@marketingghost: de ha csökken a bevétel, és főleg, ha csökken a nyereség, akkor jó lenne tudni, mitől?

Egyébként persze sarkítok a bejegyzésben, hiszen sok jó példa is van, tehát nem arról van szó, hogy senki nem mér normálisan.

Kolbert István 2010.07.28. 23:27:31

Úgy fogalmaznék h a menedzsereknek fontosabb a biztos pozíció annál, hogy kiderüljön a számokból h esetleg nem jól végzi a munkáját...

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2010.07.29. 06:00:04

@Kolbert István: deal. Rendszerint a cégvezetőért dolgoznak, és nem a cégért. Hibás döntéseket is hagynak meghozni, ha az a górénak kedves.
Innentől meg minek mérni főleg? :(

2010.07.29. 12:12:22

ha összességében helyesen de nagyon paraszt módon fogalmaz az ember, akkor azt lehet elmondani, hogy mindez azért van így mert EGYSZERŰEN HÜLYÉK BAZDMEG!

másképpen fogalmazva itt még sok minden hiányzik a tulajdonosokból, egy alap ponton túl már nem akarnak szebbek, jobbak, kedvesebbek lenni, nem akarnak teljes erőbedobásból profit maximalizálást, ami magával hozná azt hogy mindenre oda figyelünk

például angol, amerikai cégtulajdonosokhoz képest érzelmileg és akarat szempontjából lustábbak és gyengébbek

MarketingLabor 2010.07.29. 13:26:14

Azt gondolom, hogy itt ebben a cikkben nagyon komoly és mély, az egész magyar gazdaságot veszélyeztető probléma került előtérbe.

Persze ezek csak nagy szavak...:)

Persze nem öröm ezt olvasni, de legalább elindulhat valami, ha már megfogalmazták a cikkírók.

Az, hogy az adatokra nincs igény, több okra vezethető vissza, az egyik ilyen sztem. az, hogy a rendszerváltáskor vállalkozóvá és cégvezetővé privatizálódott réteg, hogy finoman fogalmazzak, híján volt az alapvető gazdasági, közgazdasági, marketing és menedzsment, vállalatszervezési, ellenőrzési, stb... ismereteknek.

A cikket olvasva az elmúlt 20 év zűrzavaros időszakában ez a réteg a pénz számolása és a hatalom élvezete mellett NEM pótolta eme hiányosságát. Sajnos.

Hát, hajrá!

MarketingLabor 2010.07.29. 13:27:21

@B.Cs.: Az egyszerű és gazdaságos megfogalmazással kevés profitra tehetsz szert, viszont a gőzt kiengedheted:)

Mária 2010.07.30. 08:21:28

"De amint elkezdtem foglalkozni a kkv marketinggel, rögtön szembesültem azzal, hogy ott mennyire fontosak az adatok, mennyire jobban nyilván van tartva, mi mennyit ér. Minél kisebb egy cég, annál inkább fontos."

Egy bizonyos cégméret alatt NINCS szó marketingről.

Afölött meg, amennyiben magyar kkv-kről van szó, sokat rontanak a saját esélyeiken azzal, ha úgy állnak hozzá, hogy amit a cégvezető nem ért és nem tud megcsinálni, az alapvetően felesleges dolog.

Enneél már csak az a rosszabb, ha egy húsz éve gazdagodott istenbarmát kifejezetten irritál minden, amit az alatt a húsz év alatt találtak fel az üzleti életben, amióta ő hatalomra jutott a szemétdombján.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.07.30. 09:46:04

@Mária: "Egy bizonyos cégméret alatt NINCS szó marketingről." - ezt így nem merném kijelenteni. Egyéni vállalkozóval is dolgoztam, aki nem keveset költött is marketingre. És dolgoztam már EVA-s cégnek is, ami ugye mutatja, mekkora az éves forgalma. Jobbára tevékenység függő, hogy milyen mértékben foglalkoznak marketinggel. A szolgáltatások egy részénél nagyon.


süti beállítások módosítása