A 4. Keresőmarketing napon én legjobban a Kattintáson innen és túl című beszélgetést vártam. Szabó Ákos (exIndex, Adaptive Media) és Nagy Barnabás (UPC) beszélgetett egymással, a moderátor Kozári István (Origó) volt. Ezúton is köszönöm nekik, hogy elfogadták a felkérést!
Az alap koncepció és a cím onnan jön, hogy Szabó Ákos az egyike azoknak, akik többször és több helyen is szót emelt a kattintás alapján történő display vásárlás ellen, míg Nagy Barnabás a UPC online hirdetésekért felelős vezetője, és ők már elsősorban nem kattintás, hanem konverzió (tehát megvalósult vásárlás) alapján vásárolnak. Tehát ők a "két véglet". Kozári István pedig olyan valaki, aki szakmailag felkészült, pontosan tudja, mi a téma és miről szól a történet.
Így aztán a beszélgetés tényleg érdekesen alakult. A témát elég részletesen körbejárták, sok olyan dolog elhangzott, ami elég szélsőségesnek tűnő vélemény - mindkét oldalról.
Néhány érdekes dolog: a UPC nagyon nehezen tud idehaza vásárolni. Az a megoldás, ami nekik kell, nálunk még "nem termék". A konverzió alapú vásárlás olyan mértékű bevállalás, amit sokan nem mernek meglépni. Ezért külföldön vásárol - hazai IP forgalmat. Persze vásárol idehaza is, ha megéri.
Szabó Ákos elmondta, hogy sajnos idehaza nincs kapcsolat a tartalom fejlesztése és az értékesítés között: hiába van hirdetői igény valamilyen tartalomra, a tartalomszolgáltatók nem vagy csak nehézkesen mozdulnak rá. A meglévő felületek viszont sok esetben értéktelenek: nem hozzák az elvárt eredményt.
Egy dologban teljesen egyetértettek: a kattintás alapú árazás a display piacon, mint vásárlási megoldás magában hordozza az összes negatívumot, amit el lehet képzelni. Miközben valójában a kattintás alapú vásárlás nem azért alakult ki, hogy kattintást (vagyis látogatót) vegyünk, hanem mert így olcsóbb a megjelenés...
Vagyis a piac elment valami nagyon rossz irányba, ami nem annyira jó, és ezen változtatni kell. Kellene. A hogyan változtassunk viszont nem derült ki.
Utolsó kommentek