Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Carrot2013: Live videókkal a hírfolyam elejére kerülni lehet jó stratégia? A Facebook elölre priorizálja a new... (2018.01.17. 17:15) A Facebook-on sincs ingyen ebéd
  • Karikirály: Ahogy nézem, nem indult túl jól ez az év a közösségi média munkásoknak :) Konrád idei címei: Gyűlö... (2018.01.12. 13:04) Beszélgessünk!
  • Lady Scarlett: Egyetértek. Ha azonnal és kezdettől fogva alkalmazzuk a zéró tolerancia elvet, azzal gátat lehet s... (2018.01.10. 14:26) Gyűlölj!
  • Mdavid89: A Facebook is lecseng lassan. Csak nehogy valami annál is agresszívabb szemét platform legyen a kö... (2018.01.09. 22:00) A Facebook-on sincs ingyen ebéd
  • Konrad: @Lady Scarlett: A gond akkor van, amikor nem lehet törölni. A saját felületeken meg lehet oldani a... (2018.01.04. 16:49) Ömlik a szemét
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (136) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (353) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (207) kreatív (108) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1123) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (260) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Nem értem...

Címkék: statisztika onlinemarketing weboldal

2011.02.17. csütörtök 23:28 Konrad

   

Ziegler Gábor: (...) Annak is komoly jelentősége lehet, hogy más médiatípusokkal összehasonlítható mutatókat tudjunk mutatni nekik. Ezért indult el például az egységes mérési koncepció az Ipsos-Gemius konzorciummal. Valószínűleg iparági szinten többet kellene az kutatásokra is költeni, hogy pontosan be tudjuk mutatni ezeknek a hirdetőknek az online piacot. 

forrás

A kiemelt rész a gyakorlatban azt jelenti, hogy a meghatározó hazai tartalomszolgáltatók és ügynökségek az Ipsos-Gemius konzorcium mérési eszközeit használják a látogatottság, olvasottság mérésére, és ezen adatokat auditált adatokként elfogadja a piac.

Új website-ja mellett új szolgáltatást mutatott be konferenciáján a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (Matesz). A Digital-Audit keretében a nyomtatott sajtótermékek digitális másainak (replikák) terjesztési adatait auditálja a szervezet.

Jelenleg három kiadó auditáltatja ilyen módon a digitális replikáit: az Inform Média, a Metropol és a Népszava. A kiadóknak ez azért lehet érdekes, mert így nagyobb össz példányszámot tudnak kommunikálni, ami a hirdetési bevételre is hatással lehet idővel.
 

forrás

Ez a gyakorlatban azt jelenti... mit is jelent? A felsorolt kiadók egy olyan szervezet segítségével, akinek a feladata a pontos tisztánlátás elérése lenne a példányszámok tekintetében, megkavarják a szart, és olyan adatokkal jönnek elő, amik "nagyobb össz példányszámot tudnak" mutatni. Miközben van a piacon elfogadott, jól működő mérés és audit, a szakmai szabályok és technológiai sajátosságok figyelembevételével.

Érti ezt valaki?

Főleg így:

Mint Liviu Burlacu a zárszavában elmondta: az látszik, hogy már most elavult a rendszer, amin annyit dolgoztak. 

Gratulálni tudok, tényleg.

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr182669400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2011.02.18. 08:59:35

És ekkor megszólalt a csengõ, amely a látogatási idõ végét jelezte. Elköszöntünk a kedves ápolóktól.

Matesz Audit · http://www.matesz.hu 2011.02.18. 15:05:10

Kedves Konrad!

Érdeklődéssel olvastam a bejegyzését, amelyet a Matesz Digital-Audit szolgáltatása kapcsán írt, és amelyre – engedelmével – reagálnék.

1.

A Digital-Audit a nyomtatott kiadványok digitálisan előállított és terjesztett példányait hivatott hitelesíteni, azaz nincs köze a web-forgalom méréséhez.

Az audit példányszámadatokat ad eredményül, melyről természetesen olvashat a Matesz weboldalán. Ennek tükrében párhuzamba állítani a Ziegler úr által mondottakat az általam elmondottakkal – értelmetlen.

2.

Az ön által említett auditálás (idézem önt: “…van a piacon elfogadott, jól működő mérés és audit…”) újdonság nekem. Az Ipsos-Gemius mérése lenne egyben az audit is (a focista fújja a sípot is egyben?!)? Tudomásom szerint, Magyarországon ilyen nincs: a mérés, az mérés (gép a gépet “méri”); az audit a mérési rendszerek fölött álló szabvány protokoll-rendszer, amit arra alkalmaznak, hogy a mérés(ek) korrektségét, szakmaiságát stb. hitelesítse – azaz, szakemberekből álló gárdák folyamatosan ellenőrzik, hogy a felállított mérőeszközök úgy működnek, ahogy ezt elvárják tőlük.

Emberek auditálnak, nem pedig gépek!

Az auditált online-mérés egyik példája a brit piac, ahol az ABCe (a Matesz brit megfelelőjének digitális – értsd itt: webforgalom, e-mail kiszolgálás, digitális kiadványok példányszám-ellenőrzése stb. – részlege), tényleges auditálást folytat.

A brit on-line piac saját jól felfogott érdekében (a hirdetők az online-ra költendő pénzüket féltve, azaz nem bízva csak a mérésekben), úgy döntött, hogy a számtalan solution-provider cég által kínált mérőeszközöket veteti górcső alá, azaz auditáltatja az ABCe-vel. A hitelesítéssel rendelkező mérőcégek között olyan, valószínűleg az ön számára ismerős nevekkel találkozhat, mint az Adobe, a comScore, a Gemius és a Nielsen.

Az ABCe egy tanúsítási program révén auditálja a kölönböző mérőeszközöket, így ezek hitelesen tudnak fellépni a klienseikért folytatott harcban.

Magyarországon ilyen harc igaziból nincs és ezért nincs auditálás. Persze ez nem jelenti, hogy az auditálásra egyébként nem lenne szükség.

3.

A digitális példányokat előállító lapkiadók azt akarják, hogy az általuk terített termékek darabszáma növekedjen. Jelenleg sok ilyen kiadó van, és mi sem természetesebb, hogy ennek a növekedett terítésnek a hiteles tükrét mutassák a klienseik felé.

Nos, ez gyakorlatban azt jelenti, hogy a nyomtatott lapok digitális másának (replikájának), zárt rendszerben történő terjesztési teljesítményét auditáljuk.

Ajánlom, hogy nézze meg az alábbi oldalakat:

www.testman.hu
www.digitalstand.hu
www.dimag.hu

és győzödjön meg róla, hogy itt mennyire kavarják a … (sajnos, nem sikerült idéznem az ön által használt szót).

A konferencián előadást tartott két külföldi partnerünk: Richard Foan, az ABCe ügyvezető igazgatója, és Glenn Hansen, a BPAWW elnök-vezérigazgatója. A két szervezet évek óta foglalkozik ezzel a témával is.

Amennyiben igényli, szívesen elküldöm a két prezentációt. Azt is felajánlom önnek, hogy személyesen bemutatom azt, amit mi csinálunk. A felajánlásom célja egyszerű: beszéljünk tényszerűen a dolgokról.

Ha ezekkel nem kíván élni, akkor is állunk rendelkezésére bármikor, ha kérdése van, vagy ha állásfoglalásra van szüksége a Matesz tevékenységével kapcsolatban.

Bízom benne, hogy együttműködéssel a jövőben elkerülhetjük a hasonló, szakmailag nem korrekt és ezáltal minden ön által idézett fél számára káros bejegyzéseket.

Liviu Burlacu, főtitkár
Matesz