Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Facebooktalanok

Címkék: onlinemarketing közösség facebook

2011.03.29. kedd 22:47 Konrad

Vagyis milyen cégeknek nem való a Facebook? Mert vannak ilyenek. Egész egyszerűen a Facebook is csak egy eszköz, és mint a legtöbb eszköz esetében, itt is azt tapasztaljuk, hogy nem való minden cégnek.

Nézzük, kiknek nem jó!

Az első és legtriviálisabb csoport azok, akiknek az ügyfelei nincsenek a Facebook-on. Egyszerű a logika: akik nincsenek ott, azokat ott nem lehet elérni. Nézzük, kik ezek!

Először is, a nagyon fiatalok. A Facebook nem engedi a 13 évnél fiatalabbaknak a regisztrációt. És bár vannak ott 13 évnél fiatalabbak is, de őket nem lenne egyszerű elérni, célozni. Tehát a kicsik.

Aztán idehaza hasonló kör az idősek. A 65 év fölöttiek csak egy százalékkal képviseltetik magukat a facebook-ozók körében, vagyis a 2,8 millió 1%-a ilyen korú.

És persze lehetnek településméretből, végzettségből és pl. IQ-ból adódó hiányosságok is, olyanok, akiket nem tudunk elérni.

Nos, ha a célcsoportunk ide esik, akkor a Facebook felejtős. Tehát például nem itt kell a Minimaxnak promózni az újabb sorozatokat és nem itt kell meggyőzni a szépkorúakat, hogy a mi pártunkra szavazzanak.

Aztán a második csoport azon cégek köre, akik nem tudnak mit mondani a Facebook-on. Ilyenből két fajta van, attól függően, miért nem tudnak mit mondani.

Az első csoport - és ebből van a kevesebb - azok köre, akik olyan iszonyúan unalmas céget visznek, amelyik tényleg nem tud mit mondani. Nincs ilyen? Hogyne volna, zsákszámmal vannak. Ezek elsősorban B2B piacra dolgozó cégek, pl. olyan termelő cégek, amik egy-egy termékre összpontosítanak. Pl. autóalkatrész gyártók. Vagy bérgyártók. Jó nagy forgalmú cégek, de a Facebook jelenlét nekik szinte csak pénzkidobás. Még munakerő keresésre sem kell nekik a Facebook, vannak egyszerűbb és olcsóbb csatornák.

A másik csoport - és ebből van sokkal több - azok köre, akiknek bár ott van a célcsoportjuk, és érdekes is a cég, de nem tudnak kommunikálni. Iszonytatóan sok olyan hazai cég van - cégmérettől függetlenül -, amelyik fél kommunikálni. Persze, van valami marketing, meg van valami PR is, de ez tervezett, könyvszagú és kötelező kör. Az, hogy valaki ebbe az elefántcsonttoronyba beleszóljon... olyan nincs. Az ilyen cégeknek egyáltalán nem való a Facebook, de úgy általában a közösségi média sem. Úgyis elcsesznék.

Ennek a csoportnak egy kis szegmense a minicégek, kisvállalkozások azon része, ahol nem ért a tulaj vagy közvetlen munkatársa a marketinghez. Ha lenne is arra pénz, hogy valakit megfizessenek, közvetlen hozzáértés nélkül nagyon nyögvenyelősen menne a dolog. Persze, itt a hozzáértés nem azt jelenti, hogy végzett marketinges legyen, de legalább a hajlam, az érzékenység meglegyen. Aki lenézi a marketinget - sok olyan van - az nem fogja magát jól érezni a Facebook-on se.

Végül, de nem utolsó sorban, a türelmetleneknek sem való a Facebook. Néhány kivételtől eltekintve a Facebook nem való sem direkt értékesítésre, se azonnal konverziók kikövetelésre. Aki például óránkét felrakja az üzenőfalára, hogy fél disznó olcsón eladó, az nagyon hamar sok felhasználónál lapátra kerül. A Facebook nem az erőszakos nyomulás helye.

Mindenki más jöhet. Nekik meg fogja érni, és ha jól csinálják, nem fognak csalódni.

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr572783600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.03.29. 23:42:13

Én még egy csoportot tennék hozzá. Aki éppen akkorákat hibázik sorozatban, hogy az az érdeke, hogy "láthatatlanná" válljon, ne beszéljenek róla, amíg nem tudja helyrehozni a hibát.

Ugyanis a legjobb facebook kampány is ennek az ellentétét éri el: Még láthatóbbá tesz.

szkeptikus_ · http://twitter.com/szkeptikus_ 2011.03.29. 23:51:23

Jó a poszt, bár nekem kicsit felemás.
Az első rész tök jó, felsorolsz néhány kemény kritériumot, ami miatt nem kéne fácsén is pörgetni a bizniszt. De a második harmadában csak arról írsz, hogy a hozzáállásbeli, vagy személyzeti problémák miért akadályozhatják a facebook jelenlétet. Viszont nekik lényegében való a fész, mert ezeken lehet segíteni. Vagy rosszul látom?

Az utolsó részben a disznóeladáson kívül még talán az MLM ami nem adná facebookon, ha továbbviszem a gondolatmenetet. Ugyan nem találkoztam még ilyennel, belőlem visszatetszést is keltene, azonban erre szerintem kifejezetten alkalmas lehet. Már csak azért is, mert network marketingnek is nevezzük.

Nekem a lényeg: B2B nem, fogyasztók igen. Viszont fejvadász cégeket pl. el tudok képzelni, bár lehet, hogy hülyeség.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.03.29. 23:57:14

@TheElf: igen, nekik sem ajánlott alapvetően.

@szkeptikus_: az a tapasztalatom, hogy a kemény kritériumok mellett a számodra lágynak nevezett problémák azok, amik a nagyobb gondot okozzák. Ugyanis azt felismerik, hogy kellene használni, csak nem tudják jól használni. Persze, meg lehet próbálni megerőszakolni egy céget, de az nem mindig sikeres, sőt. És külső közösségi média tanácsadó nem fogja tudni a belső folyamatokat átalakítani, sajnos.
MLM: lehet azt jól is csinálni FB-on, szerintem. Nem írnám le őket kategórikusan. Csak ne legyen tenyérbemászóan erőszakos.

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2011.03.30. 00:25:56

Egy-két csoport van még, akinek nehéz érdemben jelen lenni, például azoknak, akiknek a célcsoportjuk olyan, hogy nem adják szívesen a nevüket hozzá nagy nyilvánosság előtt.
Ilyen például a pornó ipar.
Nekik sem könnyű megjelenni a Facebookon, bár vannak érdekes próbálkozások.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.03.30. 00:26:53

@Konrad: Sokszor azért a facebookos jelenlét kapcsán van a "van oldal", "nincs oldal" mellett egy harmadik útra is példa ami érdekes kérdés, hogy jó-e.

Ha nem egy hivatalos FB oldallal vagy jelen, hanem más módon.

Akár rajongók által létrehozott oldal.
Akár az alkalmazottaid, rajongóid, stb. írnak a facebookon a termékedről ahol az on topic.

M.C.Escher · http://nyekk.blog.hu/ 2011.03.30. 01:04:53

A facebook pont egy olyan csatorna ahol meg lehet dolgozni az evangélikus és a harcos fogyasztókért ("rajongó") - igazi "törődéssel" :) Az a legnagyobb baj, hogy sok cég csak a szimbolikus üzenet miatt van fenn a facebookon "fiatalos és új vaze" - és sablonos és nem eléggé közvetlen tartalmakat osztanak meg! szerintem... Annyi kérdésem lenne, hogy téves-e az elképzelésem, hogy az elérhető és AKTÍV célcsoport majdnem teljes egészét a tizen és huszonévesek teszik ki?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.03.30. 10:04:27

@TheElf: igen, de erről majd külön akarok írni, ez elég összetett kérdés.

@M.C.Escher: szerintem az AKTÍV közönség inkább a huszas-harmincas korosztály, persze nagyon erősen tartalom függő (mint minden más dolog is, egyébként).

mig8 (törölt) 2011.03.30. 13:05:08

Konrád, szerintem még van 1-2 cégcsoport, akiknek nem való az FB.

Pl a közszolgáltatók: mit keressen ott a vízművek, vagy a csatornázási művek? Persze a BKV-nak megérhetné.

Vagy minek egy szállítmányozó cégnek? Persze nekik kell a honlap, de FB? Vagy számos kereskedő cégnek, azoknak, akik közvetlen ügyfélkapcsolatot tartanak fenn, pl zöldségesek, autókereskedők. Persze egy Coranak, vagy Tesconak már megérné.

De pl a magánnyomozó irodának, vagy ügyvédi irodának kell-e? Szerintem nem. Még a rendőrségnek is erősen korlátozott mértékben.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.03.30. 13:51:37

@mig8: Engedelmeddel messzebbről közelítem meg a kérdést. Kell-e facebook oldal egy vasúti járműveket gyártó cégnek?

Azt mondhatnád, hogy B2B, jó eséllyel nincs rá szükség, mert na majd persze, ez alapján szerez be valamit is a MÁV.

Nos, a MÁV nem ez alapján fog motorvonatot venni, ebben első látásra is biztos lehetsz.

Ellenben, ha a Siemens eléri, hogy a Siemens Velaro-nak legyen legalább 2 féle rajongótábora...

Az egyik aki szívesen utazik immár vonattal, meggyőzte a Velaro kényelme. A nyaralását sokszor szervezi a vasút mellé, és figyeli hova jut el a Velaro.

Ő nem a Siemens ügyfele, hanem a vasúttársaságé, a szállodáé, az étteremé...

Akik azt fogják látni, ha ilyen motorvonattal el lehet jutni valahonnan a városba, akkor sokkal többet keresnek. Na ez az elérhető többlet bevétel mi melett szóló érv lesz?

A Siemens Velaro mellett.

Akit még meggyőzhetsz, részben a kényelemmel, modern megoldásokkal, mobilitással, részben pedig azzal, hogy mennyi plusz pénzt kereshet az idegenforgalom. Na az a választó. A politikusnak majd ő fogja megüzenni ezen is múlik a következő 2/3ad.

Mindjárt könnyebb eladni a motorvonati szerelvényt is. Jobb esetben egy partnered megy pályát építeni is.

Fontos tanulság, hogy azzal is sikert tudsz elérni, ha nem csak a közvetlen ügyfeleidet célzod meg.

Egy csatornázási művek kétféleképpen tud ügyfelet szerezni. Ha te költözöl a szolgáltatási területére... Ha ő szolgáltathat a te lakhelyeden. Ha az a célja, hogy az utóbbihoz nyomást helyezzen a politikusra, meggyőzze a választópolgárokat, no akkor az FB is érdekes lehetőség.

Egy zöldséges nem fog a facebookon azzal elérni semmit, hogy van paradicsom olcsón eladó. De ha felépít egy brandet, meggyőzve az embereket, hogy keressék az adott típusú zöldségest, mert jobb mint a hypermarket...

Nő a forgalma, meg tudja nyitni a 2. üzletét, lesz franchise, fejlődik, stb. akkor hasznos az FB. Csak erre törekednie kell. Készségeken, célon, elhivatottságon múlik.

A közvetlen ügyfélkapcsolat meg nem érné el a potenciális ügyfeleket, nem alapozná meg a növekedés. A facebookon viszont el tudja érni a helyi lakosokat is, fel tudja kelteni az érdeklődést.

Recepteket oszt meg, előre megrendelheted ami kell a recepthez, stb. fel tud építeni egy jó brandet.

Egy olyan ügyfél aki elsősorban a fogyasztókat szereti képviselni, könnyen nyit fogyasztóvédelmi oldalt. Sokan örülnek az ingyen tanácsnak, ha pedig pereskedni kell pl. az elromlott autó kapcsán a forgalmazóval, akkor már tudják is kihez forduljanak. Ismerik a specilistát akiben bíznak.

mig8 (törölt) 2011.03.30. 16:48:52

@TheElf: Bocsáss meg, de amiről írsz az nettó butaság - de legalábbis egyoldalú szemlélet.

Én is szeretem a kényelmes vasúti kocsit, ha épp azzal megyek nyaralni. De én inkább tervezek szabadon és hozzá választom a közlekedési eszközt, legyen az busz, repülő, vagy vonat. Ellenben nem szokta az uticéljaimat lekorlátozni az, hogy van-e vonat. Ugyanígy, ha egy vonat kényelmes, akkor az jó, de mindegy nekem, hogy ki gyártja. És gyanítom, hogy ezzel még sokan így vannak. Értsünk szót: ha pl a legújabb Ikarus busz sokkal kényelmesebb és gyorsabb, akkor én az Ikarushoz fogok ragaszkodni? Dehogy, csak max akkor, ha én vezetem.

A csatornázási művek. Hát, ha költözéskor azt nézném, hogy ki szolgáltat... Az árakat megnézem, de nem ez a fő szempont sose - gondolom, másnál se.

A zöldségesek. Látom, te nem nagyon jársz piacra, vagy a sarki zöldségeshez. Itt nincs brand - értelmezhetetlen, ez nem ruha, autó, vagy más tartós cikk. Ez zöldség, itt három fokmérő van: mennyire friss és hibátlan az áru, valamint mennyi az ára. hogy ki adja el és milyen név alatt, az édesmindegy. Ja, és ez nem Meki, erre nem lehet franchise-t építeni. megjegyzem, a hipernél sem azért jó, mert kiderül, hogy konkrétan X cikk olcsóbb. Hanem a nagyobb akciók miatt, ami miatt szokott az ember reklámújságot is nézegetni. vagy esetleg a nagylétszámú munkaerőfelvétel miatt.

A legutolsó példád viszont jó. Egy fogyasztóvédő szervezetnek viszont érdemes lehet megjelenni az FB-n. Hisz mindenkit érdekel, ha X kereskedő átveri az ügyfeleit.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.03.30. 17:08:45

@mig8: Érdekes módon a Siemens viszont mégis hirdeti a termékeit, mégis az egyszeri fogyasztóknak.

És uram bocsáss, veled ellentétben én pontosan tudom, ha azt mondják az 1 hét szabadságból 1 helyre elmehetsz:

Repülő + 3 átszállás vonattal, lassan haladsz, több mint 1 napot utazol, vonaton nincs légkondi... (3 nap bukik a szabiból)

Vagy Repülő + 1 vonat, gyorsvasút, 3 órát utazol, kényelmes az út, pihenten érkezel meg... (3/4 nap megyel a szabiból, de azt is élvezed))

Akkor nagyobb eséllyel választod az utóbbit, ergo az utazási mód igenis számít.

És rendszeresen találkozok online és offline reklámokkal.

Ezen felül: Európában magánvasutak is jelen vannak a nagysebességű személyszállítási piacon, ezen pedig az utazási kényelem döntő fontosságú. Ez pedig a jármű típusától függ.

Ha a Velaro meggyőz, az befolyásolja hogy adott vonalon melyik cég járatát veszed igénybe.

--

Úgy gondolod, ha a településed szerződést kötne csatornázásra, annak üzelemtetésére, akkor senki nem nézné meg onnan melyik cég a "zöld", melyiknek milyen a társadalmi megítélése?

Ha zöld vagy és zöld házba, zöld településre akarsz költözni, több is szóba kerül, akkor a szennyvíz és hulladékkezelés lényegtelen, csak a fal legyen zöld?

--

Zöldségesek: Igen, a helyi pékségek is azt mondták, hogy ott nincs brandés megöli őket a multi... Addig amíg egy helyi kis magyar pékség franchise hálózatot nem épített, és be nem mutatta, hogy igenis *van* szerepe a brandnek.

Nyugodj meg, zöldségesnél, hentesnél, fodrásznál (igen van itt is franchise hálózat hazánkban is, világban is) ugyanígy működik a brand építés.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.03.30. 18:44:44

@mig8: @TheElf: kategórikusan nem zárnám ki egyik csoportot sem. Meg kell nézni a konkrét cégek, közszolgáltatók terveit, céljait, hogy el lehessen dönteni, kell-e nekik a közösségi média. Több olyan esetet tudok, amikor indokolt annak a használata.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.03.30. 19:09:30

@Konrad: Persze, és sokszor egy nem túl megbecsült szakmát érdekesebbé téve lehet munkaerőt toborozni...

A legtöbb közszolgáltatónak nem véletlenül van saját "múzeuma", olyan rendezvényei ahol bepillantasz a kulisszák mögé.

Hülyeség lenne, ha csak azért mert közszolgáltatók erről elfeledkeznének :)

De pl. Budapesten is van olyan terület ahol nincs csatornázás. Meggyőzni a lakókat, hogy vállalják a többletköltséget...

Annak nem való a facebook aki túl hülye ahhoz, hogy használja, megértse mire is tudja használni.

stikasz_1 2011.03.30. 20:28:40

Persze, rajta lehet a csatornázási művektől a sarki pékig mindenki. Csak ha már 500 ilyen "ismerősöm" lenne, én nem akarnék rajta lenni.:) Szerintem egy cégnek nem csak magából kellene kiindulnia, azon is el kellene gondolkodnia, hogy nem pont ő lenne-e az az ikszedik FB-on jelenlevő vállalkozás, akinél már elszakad a cérna, tehát a potenciális érdeklődők direkt ellentétesen viszonyulnának hozzá. Aki Mac-rajongó az nyilván szívesen vállalja fel ennek tényét, de egy, a többség számára semleges, közepesen érdekes cég simán közutálat tárgyává válhat. Persze ez csak az én megérzésem, viszont ilyen után a tanácsadó cég magyarázkodhat rendesen.

parlamentarista 2011.03.30. 20:29:06

a facebook alapvetően a közintézményeknek való, és nem a cégeknek. social közegben mondjuk a csr-t éri meg promótálni, illetve mindenféle non profit működést. erre való a facebook. a közalapítványi működés bemutatására.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.03.30. 21:31:06

Látom, a FB megint előkerült, így újra felteszem a múltkori, "Facebookiáda" posztba beírt kérdésemet, hiszen az ehhez a poszthoz kapcsolódik igazából és akkor nem kaptam rá választ:

Szóval, a kérdésem a tisztelt blogolóhoz (és a többiekhez is, persze): egy kis magániskolának miért kell(ene) a FB-on lennie és miért nem?

Arra gondolok, hogy mennyire ér(het)i meg a FB-kal való munka (ötletelés, azok megvalósítása, kapcsolattartás, folyamatos figyelemmel kísérés, stb.) a belé fektetett energiát? Az ok, hogy hosszabb távban kell gondolkodni, de mi van, ha például visszaüt a dolog és valamelyik elégedetlen ügyfél elindít egy negatív "kampányt" (akár elég csak pár bejegyzés, elejtett mondat), amit aztán sok időbe és energiába kerül helyretenni (itt most rossz szándékú, tehát alaptalan állításokra gondolok)? Egy nagy cégnek nyilván erre van kapacitása, de egy kis vállalkozásnak ez egyáltalán nem biztos, hogy megéri egy ilyen végeláthatatlan folyamatba belekerülni. Szóval szerintem a FB amennyire jó lehet, annyira rossz is lehet, főleg a kkv-knek.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.03.30. 21:32:34

"Az ok...": Az rendben van...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.03.30. 22:18:48

@bestpixel: ha van félnivalód (vannak problémák, van ellenséged, aki erre képes stb.), akkor körültekintőbben kell jelen lenni. De amennyiben van kapacitás FB oldalt kezelni, akkor érdemes jelen lenni.
Az ok elsősorban az, hogy pont az oktatásnál nagyon nehéz objektív információkat szerezni. Egy működő FB oldal önmagában jobb referencia, mint bármilyen színes-szagos kiadvány.
Egyébként nem annyira egyszerű direkt hamis állításokat mondani. A kommentek nem teljesen anonymak, hiszen pontosan látszik, ki írta be. Így hamar kiderül az is, ha az a valaki a konkurencia embere.
Én tehát olyan FB oldalt ajánlanék - így, a háttér ismerete nélkül -, ahol a jelenlegi és korábbi nálatok tanulók számára is hasznos ésvagy érdekes infók kerülhetnek kell.
Első körben őket mozdítanám meg (azt a legkönnyebb), és ha kommenteznek, like-olnak, akkor az már önmagában (szóbeszéd) reklám értékű.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.03.30. 23:06:54

@Konrad: Köszönöm!
Igazából nincs félnivalóm, csak mint hátrányt hoztam fel az ilyenfajta lehetőséget (mármint ha valaki be akar tenni szándékosan, mellesleg mindig lehet fals néven "támadást" indítani bárki ellen még a FB-on is, mégha rövid távon is. Ráadásul még a nevén nevezett akárki is mondhat bármit, hiszen nagyon nehéz ellenőrizni a valóságot – mellesleg pont az oktatás, és hasonló témák esetén.).
A kérdésem is inkább a hasonló kisebb vállalkozásokról szól. Engem most az érdekel, hogy egy kisvállalatnak mikor és hogyan éri meg a jelenlét, hol van az a határ, amit már átlépve érdemes FB-ozni. Nyilvánvaló, hogy ez a (marketing)taktikától is erősen függ, és attól is, hogy mivel foglalkozik a cég (meg egyéb lehetőségektől). Nem hiszem, hogy pl. egy temetkezési vállalkozót sokan "teccikelnének" (azaz lájkolnának, csak utálom ezt a szót).
Mindenesetre hasonlókat gondolunk: először a már meglévő ügyfeleket érdemes még inkább magunkhoz kötni.

lolperec 2011.03.30. 23:08:44

@Konrad: egyszer összehasonlíthatnád a három(ésfél) hazai mobilszolgáltató facebook jelenlétét szakmai szempotok alapján, lehetőleg minél objektívebben. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.03.30. 23:18:25

@lolperec: elfogult vagyok a témában :) De jó ötlet.

Dr.perrycox 2011.03.31. 06:52:11

"pl. IQ-ból adódó hiányosságok is, olyanok, akiket nem tudunk elérni."??????
Ez meg mi???? Olyanról hallottatok már,hogy valaki nem akar az 500millió birka közé belépni????? és nem IQ hiányosság miatt,hanem saját akaratból? fészbukkta..

RaSHaWeRaKH 2011.03.31. 08:29:33

"...de nem tudnak kommunikálni. Iszonytatóan sok olyan hazai cég van - cégmérettől függetlenül -, amelyik fél kommunikálni. Persze, van valami marketing, meg van valami PR is, de ez tervezett, könyvszagú és kötelező kör. Az, hogy valaki ebbe az elefántcsonttoronyba beleszóljon... olyan nincs. Az ilyen cégeknek egyáltalán nem való a Facebook, de úgy általában a közösségi média sem. Úgyis elcsesznék."

Ugyan már... Minek menne ki egy olyan cég a facebookra, aki olyan gyártók termékeit forgalmazza, amelyek az árfekvésük szerint legfeljebb 5.000 magyar család számára elérhetőek? Főleg, ha ezeknek a családoknak is maximum fele bír olyan igénnyel és ízléssel, hogy keresletet támasszon ilyen termékek iránt?

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2011.03.31. 08:36:58

Amikor idekattintottam, a cím alapján azt hittem, azokról a divathullámokra nem adó, környezettudatos polgárokról lesz szó, akik nincsenek fenn ezen a szánalmas iwiw-bootlegen. Azt kellett megállapítanom azonban, hogy a posztoló kizárólag az emberarc nélküli cégekre fókuszált, ráadásul megszemélyesítve írt róluk, azt sugallva ezzel, hogy ők a multimilliárdos kémportál elsődleges áldozatai, pedig épp ellenkezőleg: ők a kiélvezői (ld. az adatkiszivárogtatós botrány, amit a WSJ írt meg először asszem). Ennek elhallgatásával a posztoló azt kell hogy mondjam levizsgázott emberségből. Nem ötösre, nem négyesre, nem hármasra és nem is kettesre.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2011.03.31. 08:38:47

Érdekes írás. Egyszer nekifuthatnál az "ellenoldalnak" (megélhetési lájkolók) is, tanulságos volna! Azokra a fejekre gondolok, akiknek a fb-on 8755 ismerôse és 4912 kedvenc oldala van, mindenre nyomják a lájkot, és cserébe másik lájkért könyörögnek. A fb-os jelenlét egy cég számára miattuk is lehet értéktelen(ebb), mert ôk nem célcsoport, hanem hülyék gyülekezete.

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2011.03.31. 09:28:19

@magpet: "hülyék gyülekezete." fogalmazzunk inkább úgy, hogy fogyasztást mérsékelten űző, de ingyenes hirdetési felületnek kiválóan alkalmas felhasználók. A multik nagyon jól tudják, hogy nemcsak fogyasztók kellenek, hanem elbutított (nem civiljogi, hanem gazdasági értelemben) liberálprolik, akik nyálcsorgatással, a meg nem vehető áru bálványozásával fényezik az áru imázsát - nem véletlenül megy a tudatos népbutítás ezernyi csatornán.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.03.31. 09:34:20

@Bokortalan Lajtalan:
Szia!
1.) Ez egy marketingről szóló blog, ami elsősorban cégeknek, cégeknél dolgozó marketingeseknek, reklámosoknak szól.
2.) Írtam én többször is az emberekről, de azt hiszem, nem leszel boldog tőle :)
Például:
onlinemarketing.blog.hu/2009/02/18/a_felhasznalo_hulye
És:
onlinemarketing.blog.hu/2011/01/18/az_eg_kek_a_fu_zold_a_felhasznalok_hulyek

Persze, van más is. Végső soron bő 5 éve írom ezt a blogot, értelemszerűen volt már szó erről is, arról is. Sőt, amarról is :D

Egyébként meg nyugi, itt a tavasz, ne facebookozz sokat és légy boldog!

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2011.03.31. 09:36:35

Bokortan lajtan: preciz megfogalmazas... :)

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2011.03.31. 09:48:28

@Konrad: kösz, korrekt válasz. Már csak az érdekelne, miért van kint baloldalt, hogy "stop torture in tibet"? A világban ezernyi helyen van kínzás és népirtás. Miért pont a tibetiek élveznek ilyen kitüntetett figyelmet?

mig8 (törölt) 2011.03.31. 11:58:12

@TheElf:

Szerintem kevered a dolgokat. Az egy dolog, hogy a Siemens hirdeti a dolgait az egyszeri fogyasztóknak (Megteheti FB-n és máshol is.). Az meg egy másik, hogy az egyszeri fogyasztó veszi-e a fáradtságot, hogy indulás előtt megnézze, hogy az adott vonalon milyen vasúti kocsik járnak.

A példát felhozol, az pedig konkrétan szervezés kérdése, nem vasúti kocsié. Nyilván az a cél, hogy minél kevesebb átszállásból minél gyorsabban eljuss a célba. Amúgy szerinted a lakosság hány százaléka fog mást választani, ha nincs választási lehetőség kényelmesebb vasúti kocsira? @Konrád?

Ja, hát reklámok vannak. Kérdés, hogy ma idehaza mit lehet velük elérni vasúti kocsik tekintetében.

Válasszuk ketté a problémát: van a magyar piac és vannak az EU más piacai. Én eddig a magyar piacról próbáltam véleményt mondani.

"Ha a Velaro meggyőz, az befolyásolja hogy adott vonalon melyik cég járatát veszed igénybe." - Hát nem tudom, szerintem max egy szempont lesz, de nem a legsúlyosabb.

---

De, nyilván megnézné vki a csatornázási művet, hogy mennyire zöld. Képviselők, civil szervezetek, akinek hivatalból kötelessége, stb (és ezek se valószínű, hogy elsősorban az FB-n keresztül tájékozódnának). De az átlagember nem. Sőt, ha költözik vki, akkor valszeg ő sem nézi meg a céltelepülés csatornázási művének FB oldalát.

Ha zöld vagyok - annak tartom magam -, akkor se az a szempont, hogy épp mi van a célnál "zöld" szempontból, mert nem ez a legfontosabb kiválasztási szempont. Az viszont igen, hogy tiszta-e a levegő, mennyire lelakott a ház, milyen az ivóvíz minősége, milyen messze van a munkahelyemtől, stb. A személyeskedést meg kérlek, hogy hanyagold. Vannak érvek ezen kívül is.

---

Én zöldségesről beszéltem, nem pékségről. Utóbbi esetében lehet brandet kialakítani. Bár sokszor ez is erősen kérdéses. Pl nálunk franchise-ban megjelent egy pék, de a minőséghez képest túl drága volt, mások olcsóbban hozták az ennél jobb minőséget is. Be is zárt. (Fodrásznál is ki lehet alakítani brandet, de ez már megint nem zöldséges.)

Szumma, ha egy piacon az árérzékenység a legmeghatározóbb, akkor ott nem igazán lehet brandet építeni.

@Konrád: Természetesen igazad van abban, hogy semmit se lehet kategórikusan kizárni. Az én példáim arról szólnak, hogy vannak piacok ahol (még nem) érdemes FB-zni. Ilyenek a monopol, vagy ahhoz közeli piacok, az a szektor, ahol nincs verseny, vagy a nagyon árérzékeny piacok (illetve itt lehet, de csak nagy tételek esetében).

Amúgy kíváncsi volnék a fentebbi kérdésre adott válaszodra.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.03.31. 13:41:15

@mig8: Nem, a te példád arról szól, hogy nem számolsz, nem gondolkodsz.

Miből feltételezed, hogy a zöldségesek piacán nem lehet Brandet építeni? Abból, hogy mint más piacon 2 éve, ebből most nincs Brand.

Ellenben ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne. Ugyanis a kereskedő szolgáltatása sem egyforma mindig.

Lényeges lehetőségek: Előrendelés lehetősége (félreteszi az árut), garanciák, áruval kapcsolatos információk (melyik narancs mag nélküli, stb).

Adhat ezek mellett törzsvásárlói árkedvezményt, az árukészlete alkalmazkodhat a helyi igényekhez, stb.

Ergo a zöldséges szolgáltatása is lehet megkülönböztethető a szomszéd zöldségeséhez. És azzal, hogy te vállogatott, jó árut kapsz (garanciák), előrendelhetsz, van helyi kedvezményed, máris sok szempont köt az adott zöldségeshez. Ha ennek neve van azt brandnek hívják.

--

Ha csak magyar példát akarsz: A motorvonatot azért éri meg hirdetni, mert aki megismeri a kényelmét, és elege van a dugóból, az felszáll a vonatra.

Ha a motorvonatok beszerzése mérhetően javuló utasszámot eredményez, akkor ez kellően dokumentálva pl. minden más vasúttársaság számára bizonyítja, az adott jármű beszerzése hamarabb megtérül.

Lehet, hogy szerinted sok reklám maximum pár % hasznot hoz, valójában: A nyereséges személyszllítást nyújtó vasutak kapcsán ez a "pár % utas" akár lényeges különbség lehet a profitban.

Ugyanis nem mindegy, hogy 1%kal kevesebb utasod van mint ami a profithoz kellene, vagy 1%kal több.

--

Települések között: Mindenki eldöntheti, zöld e az akinek nem fontos a döntésében a környezet védelme mint szempont. Szerintem nem.

Ellenben van pár % zöld, aki e szerint választ.

És pont annyi lesz a kettő között a különbség, hogy az egyik településre költözik orvos (ott is helyben van a munkahely), eladható a frissen épített ház (ingatlanfejlesztés), az egy fejlődő település lesz.

A másikba meg nem. Lehet, hogy az orvos zöld gondolkodásmódja csak 1 szempont volt, a következőnek már csak az lesz a szempont, hogy helyben van az orvos, a harmadiknak, hogy e két család okán van elég gyerek a helyi iskolába... A nagyediknek.

A nagyvárosok vonzáskörzetében számos település verseng azért, hova költözzenek ki a tehetősek. Az elején csak 1 apró szempontnyi előny, később hatalmas különbséget jelent majd.

mig8 (törölt) 2011.03.31. 15:42:13

@TheElf:

Mondtam már, hogy hagyjuk a személyeskedést. Nem szeretném többször kérni.

Zöldségesek. Abból, hogy ezt tapasztalom. Előrerendelés: ezt megteszi bármelyik kereskedő neked most is, csak általában nem kérik, mert jobb' szereti mindenki maga kiválogatni az árut. Garanciák? Milyenek? Ha én válogatom, akkor enyém a felelősség. Ha ezt esetleg megtoldja azzal, hogy ennek ellenére is kifizeti, ha otthon kiderül, hogy a közepe rohadt... Ha ilyen gondom volt, eddig is megtették. Milyen áruval kapcsolatos infóra gondolsz? A magnélküliség nem egy óriási probléma. Az árukészlet most is alkalmazkodik a vásárlói igényekhez, különben nem tudná eladni és a nyakán rohad. Törzsvásárlói kedvezmény. Jól hangzik, sokan csinálják, de viszonylag kevés eredménnyel.

Motorvonat. Kishazánkban egy szolgáltató van vonatból, a MÁV. Ha az eddigi beszerzéseit nézed, bármit is vett, azzal az utasok jól jártak. Viszont az utasoknak a legkevésbé volt hatásuk arra, hogy hová tegyék az aktuális beszerzettet. Idehaza a legnagyobb gond a vasút háza táján a forgalomszervezés. Per pill senkit nem érdekel, hogy milyen kocsik járnak, ha nem tudja használni. Lehet akármilyen kényelmes, ha rossz időpontban jön. No persze ha kínálati piac lenne a vasúti szolgáltatások terén, és az lenne a legnagyobb baj, hogy van-e légkondi a kocsikon, akkor mindjárt más. De még nem tartunk itt.

Zöld település. A környezet védelme akkor, amikor sokunknak az a legnagyobb problémája, hogy nincs lakása/háza, vagy túl kicsi, szóval ekkor nem épp a legfontosabb szempont. Az orvosok településválasztásában én három fontos szempontot látok: 1. Hová valósi az orvos? 2. Mennyi fizetést fog kapni? 3. Hol van szabad praxis? Ezek egyike sem a környezetvédelem. Egyébként látszik, hogy nem éltél még vidéken. Én még nem láttam olyan embert, akinek az első 10 szempont közözz szerepelt volna az ,hogy van-e a közelben orvos. A helyi iskola már jobb érv, de esete válogatja. Egy autós családnak nem feltétlenül. a nagyvárosok vonzáskörzete is jó érv lehet, bár ahogy én látom - csak Budapestet tekintve -, van két szempont, ami nagyobb súllyal esett eddig latba: 1. Legyen saját ház és telek megfizethető áron. 2. Minél közelebb legyen a "természethez". És nem utolsó sorban pont a tehetősek között van6volt egyfajta "divat", hogy hová költözzenek. Nem tudom látszik-e, hogy egy csatornázási művek FB-oldali megjelenése mennyire huszadrangú szempont?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.03.31. 17:56:00

@mig8: Aki szerint minden hülyeség amit nem ért, de nem gondolkodik, az ne csodálkozzon azon, ha megmondják neki. Tudom, nem ettől kezd el gondolkodnid, ez is "csak egy szempont". Értsd arra, akire akarod.

Akit bánt, ha megmondják, hogy nem gondolt valamit végig, az gondolja végig, mert a panaszkodással nem ér el semmit.

Állítod, hogy a hazai vasúti piac egyszereplős. Valójában nem az. A közössgi közlekedés meg pláne nem az.

Mivel közlekedsz Győrből Budapestre?

Autóval: Drága a parkolás, autópálya matrica, ez alatt is fáradsz, a vezetés meló.

Busszal?

GYSEV vonatával?

MÁV személyvonat / gyorsvonat (más mnetidő, más kényelem).

IC / EC?

Railjet? Kifizeted a Premium Class felárat?

Ezek közül melyik felel meg a kényelmi elvárásaidnak, stb. Ez a verseny bizony *ott van* és minden egyes utasért meg kell küzdeni. Ha a Railjet elhoz 1 utast naponta a busztól, az éves szinten milliós nagyságrend. Abból kijön böven a railjet fan page.

Az, hogy kommunikálják merre jár az első MÁVos TRAXX és a vastbarátot utazásra buzdítják ugyanis *bevétel* és megtérül a kommunikációba fektett pénz.

Ha lájkolnád is, és a haverokkal szerveznéd kirándulást az egyik út kapcsán az még több pénz lenne.

--

A zöldséges ha nem akar versenyezni, nem fog. Ha életben akar maradni, akkor igyekszik a versenyben jobbnak lenni. *bármit* fejleszt a szolgáltatásán, az akkor ér valamit, ha tudsz róla. És ha felismered azt, hogy ő az akiről a jót hallottál. Ez utóbbi kapcsán jelenik meg a brand.

Akiben megvan a készség, hogy ezt felismerje, versenyezzen, jobb legyen, és ezt komunikálja, annak könnyen lehet jó eszköz a facebook.

És akad zöldséges aki brandet épít :)

--

Az a település ami *fejleszt*, versenyez, próbálja a betelepülőket vonzani, brandet épít (akár ő, akár az ingatlan fejlesztő) az használja a facebookot.

Amit te mondasz az nem azért nem használja mert "nem szempont", hanem azért mert meg sem próbál a versenyben előre kerülni.

A lehet hogy éhenhalok de majd sírok segélyért alapon gondolkodó közösségek valóban nem használják a facebookot, de ez nem a facebook hibája.

Ha két település versenyben van, és felismeri, hogy egyetlen megnyert család, egyetlen megnyert orvos / gyerek / kertészmérnök is fontos, mert később abból is előny lesz, akkor harcol azért a családért.

És igenis minden előnyt kommunikál. Mert az "ez csak pár embernek előny és annak is csak egy a sok közül" c. módon lemaradna. Mindig csak "pár előnnyel" veszíten el családokat, csak egyre nagyobb lenne a hátránya.

És igen: Versenyez közlekedésben, elérhető szolgáltatásokban, marketingben. Mert az is fontos, hogy legyen helyi idegenforgalom (+ megélhetés), brandet épít.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.03.31. 18:12:30

Megjegyzem: Aki települések kapcsán "divatot" említ, de nem érti, hogy bizony a település neve innen brand...

Ezt a nevet fel kellett építeni (ez marketing), és minden olyan apróság ami segített kialakítani ezt a nevet, arculatot az fontos segítség...

És egy névre, divatra törekvő település ha szolgáltatók között választ akkor erre a segítségre is odafigyel.

És azzal érvel, hogy ő látja, hogyan csinálják akiknek rosszul megy, és nem azt kell csinálni amit azok csinálnak akiknek jól megy... Na azoknak tényleg nem való a facebook.


süti beállítások módosítása