Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mikor publikáljunk Facebook-on?

Címkék: facebook

2011.04.14. csütörtök 22:01 Konrad

Megjelent egy írás pár napja arról, hogy mikor érdemes a közösségi médiában (elsősorban Facebook-on és Twitteren) publikálni, ha azt akarjuk, hogy nagyon hatékonyak legyünk. Aztán ezt most páran jól kétségbe is vonják. Kinek higgyünk akkor?

Itt van az eredeti hír és itt van annak bírálata.

Vagy egyáltalán hinnünk kell bárkinek is?

Ezekkel a felmérésekkel örökké problémáim voltak. Jelesül mindjárt kettő is. Az egyik nagyon egyszerű: a legtöbb ilyen valamilyen nemzeti piacon készül, ami nem a magyar piac. A másik pedig az, amit örökké mondok minden vulgármarketinges wolfgáborszökevény áloktató "infoterméke" kapcsán: nincs két egyforma cég. Hiába vannak akár ugyanazon a piacon és például versenytársai egymásnak, akkor sem szükségszerű, hogy ami az egyiknek működik, az a másiknak is fog. De ezt a nagy cégek tudják is. Ott van például az Adidas és a Puma: testvérek csinálták, egymásnak versenytársaként. Mégis teljesen más stratégiával, teljesen más megoldásokkal igyekeznek piacot szerezni. Nagyon nem elég másolni a másikat. Mert lássuk be, az, ha abból indulunk ki, mi a jó a másik cégnek, az másolás.

Ettől persze vonhatunk le általános következtetéseket, de a saját esetünk igenis eltérő lehet. Így aztán én hasznosnak tartom bár az ilyen adatok közlését, de mindig fenntartásokkal fogadom: ami jó a tehénnek, az nem biztos, hogy jó a bikának.

De akkor mégis mikor publikáljunk Facebook-on? Hétvégén? Vagy este? Esetleg reggel?

Mit tudom én. Az cégtől, a követőktől és a tartalmaktól is függ. Ami például az Onlinemarketing.hu Facebook oldalán működik, az nem működik az Intersport.hu Facebook oldalán. Ezt most tapasztalatból mondom. Vagy ami Twitteren bejön időszak, az nem működik a Facebook-on. Mindent érdemes kipróbálni, és aztán hajrá: állítsunk saját szabályokat.

Végül nem szabad elfelejteni, hogy a közösségi média jelenlét van a cégért, és nem fordítva. Ha mondjuk az Intersport holnap nyit egy új áruházat Érden, akkor az arról szóló hírt most kell kiraknom, és nem szombaton, amikor már rég megnyitott. Nem várhatom meg a sportosan-aktív időszakot, nem?

És most megyek is felrakni a hírt...

45 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr882826986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Merras · http://miyazakijun.hu 2011.04.14. 23:03:04

Egen, ez egy olyan dolog, amire nincs általános recept - erre valók a mérések, tesztelések, hogy egyedileg lehessen megállapítani, hogy az adott cég/márka és annak célközönségének viszonyában mi, mikor, hogyan működik.

Nekem inkább az a fura, hogy ezt magyarázni kell, de amíg ilyen sommás publikációk születnek, addig tényleg kell...

socialite · http://thinkdigital.blog.hu/ 2011.04.14. 23:28:22

Egy hete bosszankodok ezen. És talán nem is az a baj, hogy vannak ilyen cikkek, hírek, hanem, hogy úgy veszik át a magyar oldalak, hogy ekkor és ekkor posztolj, ha jót akarsz, és sehol, senki nem írná oda, hogy ez itthon kicsit másképp működik. Egyszerűen nem hiszem, hogy minden olyan újságíró/szakértő, aki átveszi ezeket a cikkeket ennyire felelőtlen, hogy nem írja oda a végére, hogy természetesen ezt országa/terméke/ célcsoportja válogatja. Vagy csak lustaság, hogy egyszerűbb lefordítani a mashable cikkeit, mint gondolkozni egy kicsit? Ez teljesen ugyanaz, mint a közösségi marketing haláláról születő publikációk, televannak erős csúsztatásokkal és kizárólagosan nemzetközi példával. Pedig mi még nagyon nem ott tartunk, így tényleg ne akarjunk egy átlag amerikait egy átlag magyarral összehasonlítani.Olvasni és informálódni a nemzetközi trendekről kell, és szinte kötelező, de ezekre alapozva tanácsot adni itthon, az balgaság.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2011.04.15. 00:50:30

Egyetértek, más és más, de a "mit tudom én" -nél azért többről van szó.

Gondolom láttál már ügynökségi content management ajánlatot. Ők is mindig beleírják a prezijükbe, hogy szerintük mi a jó Content Management stratégia és mi nem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.04.15. 01:03:31

@$Norbert$: épp ez a lényeg: tök fölösleges kamuzni. Mert írhatok én akármit, ha az adott cégnél speciális okok miatt az nem lesz igaz, akkor úgyis el kell térni attól. Ráadásul aki csinált már mérést, pontosan tudja, hogy egy dolog az átlag, de sokszor az igazság a "szórásban van", vagyis az átlagos eredmény nem úgy jön ki, hogy mindenkinek jó, hanem a legtöbbnek jó - vagy éppen egyiknek sem jó, csak ez jött ki átlagosan.

Reterro 2011.04.15. 07:08:37

Szerintem is érdemesebb szórásban gondolkodni, s végül is úgy sem az lesz, amit a statisztikából kiolvasunk, hanem amit egy korlátol vagy kevésbé sérült vezető megálmod a cégnek!

aha, persze 2011.04.15. 08:37:13

Mégis, ennek a posztnak mi értelme van? Megírtad a nagy semmit, és még azt se jártad körbe alaposan :)

"Mikor érdemes lufit hámozni?

Bla-bla-bla... nem tudom."

Ez a cikk ennyi.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.04.15. 08:41:09

@aha, persze: ha már itt tartunk, ennek a kommentednek mégis, mi az értelme? ;)

aha, persze 2011.04.15. 08:43:53

@Konrad: Talán a figyelemfelhívás? (A kommentem több mondanivalót tartalmazott, mint a teljes "cikked".)

aha, persze 2011.04.15. 08:45:25

Tudnék információkkal szolgálni az eredeti kérdésfeltevésre, de úgy látom, a hülyén okoskodás és a mellébeszélés nem érdemel meg semmifajta segítséget.

alx 2011.04.15. 09:05:08

@aha, persze: ebből él egy ideje :-)

aha, persze 2011.04.15. 09:06:59

@alx: Abból, hogy úgy csinál, mintha mondana valamit? Ezért fizetnek is? :D

_karmapolice_ 2011.04.15. 09:11:11

@alx: én is ilyen munkát akarok :)
írok a nagy semmiről nagy semmit, és utána én leszek felháborodva, ha valaki észreveszi, hogy igazából semmit sem csináltam...

Never ending dead 2011.04.15. 09:22:33

Nem tudom illendő-e a kérdésfeltevés éppen itt, de ugyan minek kell a faszbukkon bármikor is bármit publikálni?

Madalina Rita 2011.04.15. 09:23:10

Megjelentek a trollok. :) Jó olvasni ezt a véleményt, mert a napokban egy másik kutatás kapcsán ugyanezen dohogtam. Ha megnézzük a statisztikákat, teljesen eltérő brandtől függően, hogy mikor működnek jobban a posztok.

fingerbangs 2011.04.15. 09:32:03

azért a wolfgáboros rész vicces, főleg hogy egy kategória vagytok :)
epic

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.04.15. 10:16:35

Ez tök jó. Szép hosszú cikk született a nagy semmiről. Mikor publikáljunk? Hát, izé, nincs válasz.

Matyas_Siska · http://csirip.blog.hu 2011.04.15. 10:16:57

Wehehe... Ha megmondod, hogy minden üf egyedi, tehát találd ki, hogy neki mi a legjobb, akkor egy szemét vagy, mert csak okoskodsz, de nem adsz használható tudást. Ha valami átlagot számolsz az adatsoraidból, akkor meg rád fogják, hogy szakmaiatlan és ostoba vagy, amiért nem veszed figyelembe az egyediségeket... A lényeg, hogy úgyis te leszel a hülye...

J u l e s 2011.04.15. 10:32:53

A facebook esetében figyelembe kell venni azt is, hogy az emberek általában "top news" feed-et nézik, mert akinek sok ismerőse van, az elvész a folyamatosan áramló és jobbára értelmetlen bejegyzés között.

Ezért aztán az időpontnak gyakorlatilag nincs jelentősége, inkább az a cél, hogy minél több embernél a "top news" kategóriába essen. Ez alapvetően nem más mint SEO.

musi 2011.04.15. 10:33:46

Na igen... nem okoskodni kell, hogy mi működik, mi nem... Csak mert olvasott egy cikket valahol, vagy a győzike sóban két fingás között valaki azt mondta... Tesztelni kell... Ha teszteltem, akkor tudom, hogy működik-e valami, vagy nem. Addig csak okoskodok, mert fingom nincs.

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2011.04.15. 11:23:00

Szerintem meg teljesen érthető a poszt. Arról szól, hogy amikor valaki kiad a kezéből egy "mindenre és mindenkire érvényes" fél oldalas okosságot, azt kétkedéssel kell fogadni, mert jó eséllyel nem igaz, bármennyire is professzionálisnak hangzik. Szóval tanácsadó, ügynökség, szakértő mind jó dolog, de azért ugyan használjuk a saját fejünket is... Néha kifejezetten hasznos. (Legalábbis úgy mondják.)

Weöres Dániel · http://www.vatican.va/ 2011.04.15. 11:43:26

És mikor publikáljunk a facebookon, hogy a lehető leghamarabb bekerüljünk a magyarnemzetbe?

aha, persze 2011.04.15. 11:55:54

@MadalinaRita:

Poszttal egyetértő: okos, intelligens, művelt és tájékozott.
Poszttal egyet nem értő: troll.

Troll. Ez olyan egyszerű mondani arra, aki nem a te véleményeden van. Mintha zsidóznál, rasszistáznál, libsiznél vagy fasisztáznál bele a vakvilágba. De ez mit sem változtat azon, hogy kinek van igaza.

digitalis_szakadek 2011.04.15. 12:29:37

@aha, persze:

Ellenvélemény nem tilos. Sőt! A vita lényege, hogy legyen. A vitában pedig pallérozódik az elme.
Ott van azonban az a fránya stílus. Az már tehet egy ellenvéleményt trollá.

aha, persze 2011.04.15. 12:36:31

@MadalinaRita: 5-ösöm lenne így a lottón :D

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2011.04.15. 12:38:19

Ez a cikk tényleg elég lófasz. Vicces, hogy nem szól semmiről és mégis sokan olvassák.

Ezt nevezik marketingnek :)

szellőláb 2011.04.15. 12:39:47

A Facebookon a cégemmel nem vagyok fent, ezért nem tudom, hogy igaz-e Konrád állítása? Az viszont tény, hogy a hírlevelek küldését a korábbi statisztikák alapján nagyon pontosan be lehet lőni. A számok nem hazudnak :-)

aha, persze 2011.04.15. 12:41:52

@digitalis_szakadek :
A stílusbeli "kívánalmak", főként írásban, amikor a hangsúlyt az olvasó maga képzeli el... hagyjuk.

Elkanyarodtunk az eredeti megállapításomtól: ez a poszt semmitmondó - sőt, még vitaindítónak is kevés.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2011.04.15. 12:49:21

Aki tud olvasni az megtalálta a választ. Figyelni kell, mérni kell mindenkinek egyénileg.

szellőláb 2011.04.15. 13:07:24

@Dexter68: Világos. Eztet izéllem én is :-)
Ez persze csak akkor működik ha van mit, ugye. Csak ahhoz meg elég sokat kell próbálkozni, hogy értékelhető eredményt kapjunk) Egy szerűbb itt osztani az eszet :-)

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2011.04.15. 13:15:38

@szellőláb: Van, aki komolyan úgy állt neki ezt elolvasni, hogy talán kiderül a cikk végére, hogy „kedden háromnegyed tizenegy és negyed tizenkettő között jó a Facebookon posztolni, míg Twittelni csütörtök délután háromkor kell”?

szellőláb 2011.04.15. 13:29:02

@Dexter68: Sanszos, hogy igen. Viszont nem lennék meglepve, ha jó pénzért ilyen szolgáltatást is kínálna valaki. (pl.WG klón önjelölt guruk. Persze ők sem mérésekből, hanem erre van egy saját tuti módszerük: mondjuk abból, hogy az adott napon mennyire ereszkedik meg a herezacskójuk?
Hehe

nemzetikonyvtar · http://nemzetikonyvtar.blog.hu 2011.04.15. 13:31:43

Interaktív felületeinkre (képmegosztó, videócsatorna, blog, twitter) a legnagyobb számban a facebookról jönnek a user-ek.
Az Országos Széchényi Könyvtár eddigi legtöbb hozzászólását, like-ját az esti órákban kapta, egy éjszaka készült, könyvtárat ábrázoló kép posztolásával. Sokan kattintanak a délelőtt 10 óráig kitett blogposztokra, digitális táraink ajánlataira. Ettől kezdve azonban már csökken a konverzió.
Úgy tapasztaltuk, hogy délután 3 órától estig nincs sok értelme publikálni. Bekötöttük blogunkat a facebookra, hogy automatikusan megjelenjen a poszt, de a rendszer néha rakoncátlankodik, mert jó pár órával később kerül ki, ha kikerül egyáltalán. :(
Jó-e a sok like, ha kevesen kattintanak be digitális tárainkba (elektronikus folyóirattár, ekönyvek, képtár)?
Jó-e, ha üzenőfalunkat használják más oldalak saját üzeneteik elhelyezésére?
Még sorolhatnám a kérdéseket. Figyeljük felhasználóink viselkedését, amiből értékes adatokat kapunk és rögzítjük a szabályokat.
Tóth Péter OSZK

szellőláb 2011.04.15. 13:39:00

@nemzetikonyvtar: Üdv brada! Ez egy érdemi hozzászólás: próbálkoztatok, mértétek, és kaptatok egy markáns eredményt. Nektek ez fontos, és ehhez kell igazodnotok. Nem olyan nehéz ezt megérteni (csak ugye munkás egy kicsit)

Sok hasznos info egy helyen! · http://www.zseni.info 2011.04.15. 14:28:28

Olyan hat óra körül a legjobb a facebookon publikálni rengetegen vannak akkor fent , diákok, férfiak, asszonyok! Sok sok ember

Merras · http://miyazakijun.hu 2011.04.16. 01:20:18

Úgy látom, kapott egy index címlapot a poszt.

Mérhető Marketing · http://www.merhetomarketing.info 2011.04.16. 09:46:29

Érdekes, hogy a legtöbben a tanácsadótól, trénertől "A" választ szeretnék hallani. "A" nagy igazságot, és a "A" nagy ötletet.
Amikor pedig kiderül a nap végére, hogy Nekik van dolguk vele, és meg tudják ők is csinálni, örülnek.
Nézd meg a Kungfu Pandát, és megtudod, mi is az a titkos összetevő, amitől más, különleges leszel.
Néha -sajnos- szoktam én is kinyilatkoztatni naaagy igazságokat. De ettől még nem leszel sikeresebb. Három dolog kell hozzá: Meglátni, dönteni és cselekedni. És ez igaz lehet akár a facebook hozzászólásokra is.
(persze, csak, ha a mérések igazolják :) )

TyToo 2011.04.18. 15:06:39

Sziasztok!

Lehet egy kérdésem? Írtátok többen (pl. a cikkben), hogy Wolf Gábor nem a leghitelesebb szakértő a témában. Én most kezdtem el online marketinggel foglalkozni és próbálom szűrni az értékes infokat. Ő valóban egy "szakbarbár" és ha igen miért? Megtisztelő válaszotokat előre is köszönöm!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.04.18. 16:40:17

@fanatikus analitikus: Wolf Gábor hiteles és okos, jó szakértő, marketingben. Az online dolgokhoz már annyira nem ért, de azt nem is tanítja. Van egy olyan módszere, ami elsősorban a mikrocégeknek és a kkv-knak hasznos. Elsősorban megoldásokat mutat, kvázi sablonokat ad, hogy hogyan kell a marketing tevékenységet megtervezni, végrehajtani. A tanácsai jelentős részben hasznosak.
A cikk azokra tesz megjegyzést, akik az ő módszerét másolják, részben a nála megtanultak alapján (pl. gazdag Tanácsadó tananyag), miközben nekik már nincs meg az a mély szakmai tudás és tapasztalat, ami Gábornál szerencsére megvan.


süti beállítások módosítása