Megjelent egy írás pár napja arról, hogy mikor érdemes a közösségi médiában (elsősorban Facebook-on és Twitteren) publikálni, ha azt akarjuk, hogy nagyon hatékonyak legyünk. Aztán ezt most páran jól kétségbe is vonják. Kinek higgyünk akkor?
Itt van az eredeti hír és itt van annak bírálata.
Vagy egyáltalán hinnünk kell bárkinek is?
Ezekkel a felmérésekkel örökké problémáim voltak. Jelesül mindjárt kettő is. Az egyik nagyon egyszerű: a legtöbb ilyen valamilyen nemzeti piacon készül, ami nem a magyar piac. A másik pedig az, amit örökké mondok minden vulgármarketinges wolfgáborszökevény áloktató "infoterméke" kapcsán: nincs két egyforma cég. Hiába vannak akár ugyanazon a piacon és például versenytársai egymásnak, akkor sem szükségszerű, hogy ami az egyiknek működik, az a másiknak is fog. De ezt a nagy cégek tudják is. Ott van például az Adidas és a Puma: testvérek csinálták, egymásnak versenytársaként. Mégis teljesen más stratégiával, teljesen más megoldásokkal igyekeznek piacot szerezni. Nagyon nem elég másolni a másikat. Mert lássuk be, az, ha abból indulunk ki, mi a jó a másik cégnek, az másolás.
Ettől persze vonhatunk le általános következtetéseket, de a saját esetünk igenis eltérő lehet. Így aztán én hasznosnak tartom bár az ilyen adatok közlését, de mindig fenntartásokkal fogadom: ami jó a tehénnek, az nem biztos, hogy jó a bikának.
De akkor mégis mikor publikáljunk Facebook-on? Hétvégén? Vagy este? Esetleg reggel?
Mit tudom én. Az cégtől, a követőktől és a tartalmaktól is függ. Ami például az Onlinemarketing.hu Facebook oldalán működik, az nem működik az Intersport.hu Facebook oldalán. Ezt most tapasztalatból mondom. Vagy ami Twitteren bejön időszak, az nem működik a Facebook-on. Mindent érdemes kipróbálni, és aztán hajrá: állítsunk saját szabályokat.
Végül nem szabad elfelejteni, hogy a közösségi média jelenlét van a cégért, és nem fordítva. Ha mondjuk az Intersport holnap nyit egy új áruházat Érden, akkor az arról szóló hírt most kell kiraknom, és nem szombaton, amikor már rég megnyitott. Nem várhatom meg a sportosan-aktív időszakot, nem?
És most megyek is felrakni a hírt...
Utolsó kommentek