Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az Analyticsen túl

Címkék: üzlet támogatott bejegyzés minicrm

2011.05.13. péntek 15:31 Konrad

Mérni kell. A marketingben ezt tudja mindenki, akinek fontos az eredmény. Az interneten ráadásul mérni kötelező. Sőt, nemcsak kötelező, de ki sem szabad hagyni, mert akkor kb. be is csukhatjuk a boltot. De az online marketingben a mérés sokszor nem jut tovább annál, hogy mit teljesített a weblapunk, vagy mit látunk a kampányainkból. Pedig a lényeg valahol itt kezdődik.

Ott, ahol a Google Analytics-nek elfogynak a funkciói.

Ez pedig az ügyfélkezelésünk, minden olyan tevékenységünk, amely a már meglévő ügyfelekkel kapcsolatos. Valamikor az első marketinges féléveim egyikében tanultunk egy fogalmat: a MIR-t. Jót nevettünk a nevén, akkoriban röpködött fölöttünk egy ilyen nevű - szovjet - űrállomás, és egyébként is, békét illetve világot jelent oroszul (így a világbéke "miru mir", ha jól sejtem). De ez a marketinges MIR nem az űrállomás, és nem is orosz. Ez egy rövidítés, mégpedig a Marketing Információs Rendszer rövidítése. Na, és ennek fontos része az ügyfelek mérése, elemzése.

Ehhez pedig nagyon sok jó informatikai rendszer készült, ezeket hívjuk CRM rendszereknek.

"A CRM, azaz Customer Relationship Management (ügyfélkapcsolat-kezelés) fogalma egy cég ügyfelei felé irányuló tevékenységeinek leírására szolgál. A CRM szoftverek ezt támogatják, segítségükkel könnyedén megszervezhetjük és automatizálhatjuk az értékesítést, a marketinget és az ügyfélszolgálatot."

A CRM rendszerek általános jellemzője - a sztereotípiák szerint -, hogy nagyok, drágák és bonyolultak. Ráadásul kell hozzá saját server, meg támogatás, meg minden egyéb izé. Így aztán a kis cégeknél a CRM szoftverek helyett jó esetben Excelt, rosszabb esetben a kockás lapot használják. Pedig néha nagyon jó lenne, ha minden kézre állna, látnánk, hol tartunk, mi is van a cégünkkel.

Már jó ideje piacon van egy olyan megoldás, ami kompromisszumot nyújt azoknak is, akik nem akarnak vagy nem tudnak havi százezreket kiadni CRM rendszerre, mégis kell nekik. Ez a rendszer a MiniCRM. Az elkövetkező hetekben róluk, illetve a rendszerükről is fogok írni. Azt gondolom, hogy érdemes megismerni jobban, hogyan lehet konkrétan a MiniCRM-et használni, illetve általában miért jó az nekünk, marketingeseknek, ha egy CRM rendszer támogatja a munkánkat.

Egyszóval: kalandra fel, rendezzük rendszerbe ügyfeleinket, legyünk sokkal hatékonyabbak!

(x)

67 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr422900995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.05.13. 20:21:37

szép nagy x :D
a mérés jegyében megtudjuk, mennyi átkattintást kap a honlapjuk, és mit kóstál egy ilyen reklámcikk-sorozat megírása? :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.05.13. 20:24:32

@somewhat damaged: hát nem, éppen az az érdekes, ami nem az interneten történik :)

tibsi 2011.05.13. 20:40:25

"Ott, ahol a Google Analytics-nek elfogynak a funkció." - Ez mi?

tb79 · http://www.ukulele.hu 2011.05.13. 20:47:49

@tibsi: Ezt akartam pont beírni én is :).

Horváth Lajos - Micro 2011.05.13. 20:56:57

Csak szerintem gáz egy ilyen poszttal index címoldalra kerülni?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.05.13. 21:09:32

@Horváth Lajos - Promocash: ebben az a vicces, hogy nem rajtam múlik, mi kerül a címlapra. Én sem nem ajánlom a postokat, sem nem döntök róla.

A.Lajos 2011.05.13. 21:22:29

Érdekes lesz, hogy mit tudsz ebből az ügyből kihozni.

CRM rendszerekkel ugye Dunát lehet rekeszteni. Hazai fejlesztésűből is van jó néhány, de aktív a hazai piacon többek között a kvázietalon SugarCRM is.

A MiniCRM-ről hallotam már, dede eddig nem nagyon tudtak semmi igazán érdekeset vagy újszerűt mondani a reklámjaikban.

Pedig szívesen drukkolnék itt is egy hazai sikernek.

lifelike 2011.05.13. 21:36:22

ez is reklám ha jól látom az (x) -et

Vádöfák 2011.05.13. 21:46:44

4x-re elolvastam a post-ot és lassan kezdem érteni mit akartál írni. Szóval ez most arról szól, hogy ugyan az autó elmegy benzinnel, de ha a kerekeire gumit is rakunk, akkor kényelmesebben, távolabbra és gyorsabban mehetünk?

Iszonyatosan félrevezető a cím, és a post maga is zavaros, ha a fentiekről van szó.

Ha nem arról, akkor meg még inkább, és nem is értem.

Blogerovac 2011.05.13. 21:52:14

Ahhoz képest, hogy mini, 120 000 Ft-ba kerül évente.

Itt egy másik, aminek viszon az ára mini :) (9.900 + áfa):
www.kulcs-soft.hu/index.php?p=termekek/crm

ET-nick 2011.05.13. 22:08:41

Mennyit fizetett vajon a MiniCRM, hogy lenyomd őket a torkunkon?

Érdek Lődő 2011.05.13. 22:51:27

Szánalmas a cég buta agresszivitása és az is, ahogy a posztoló nemcsak a cikk megjelentetésében vesz részt, hanem a személyre szóló link elhelyezésében is, amelytől a fantasztikus bevételt várja. Gratulálok!

A termék illetve a szolgáltatás valóban nem különleges. Funkcionalitásában sem átütő. A tulajdonos elkötelezettsége a Wolf-féle okosságok iránt azonban vitathatatlan, de a nyomulásuk már irritáló. (Nem vagyok érintett az üzletben, de már volt szerencsém hozzájuk.)

Mennyiért érdemes a blogot egy ilyen cikkel devalválni?

Itt is megkérdem: megéri?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.05.13. 23:00:55

@Érdek Lődő: döntse el mindenki magának, kéri-e. Ez itt és most reklám, ennyi. Remélem, a későbbi írásokból majd kiderül, tényleg érdemes-e használni. Egyébként nem ők az elsők, akik pénzért jelennek meg nálam, és sok szeretettel várok másokat is.

Symbol Developer · http://www.symboltech.hu 2011.05.13. 23:08:00

@Blogerovac: Nem mondod, hogy CRM-nek neveztek egy "Beszéltem az ügyféllel telefonon" jellegű programOCSKÁT???

120e évente nem sok...

A mi rendszerünk 249e + 75e/év + kommunikációs csatorna használati díja... www.symboltech.hu/features/crmextra/

Ha siker lesz, akkor A.Lajos magyar sikernek örülhet

BarazsyÁkos 2011.05.13. 23:13:27

Kedves A. Lajos!

Köszönöm, hogy felhívtad figyelmemet, hogy Számodra a reklámjaink nem hordoztak eddig semmi újat, részben egyetértek Veled. Ennek a megjelenésnek az egyik küldetése, hogy az olyan visszajelzéseket megkapjuk, amiket eddig nem kaptunk meg, főleg olyanoktól, akiket eddig nem is értünk el.

Ígérem, hamarosan fogsz olyat hallani rólunk, ami újdonság lesz a piaci szereplőkhöz képest is, habár most is van, csak ezek szerint nem domborítottuk ezeket eléggé.

Külön becsülendő, hogy szeretnél magyar terméknek, esetleg sikernek szurkolni.

Azon dolgozunk, hogy a Magyar bevezetés után nemzetközi sikereket is elérjünk, remélem Te is a szurkolóink közt leszel.

Üdv: Barazsy Ákos (MiniCRM, CEO)

Symbol Developer · http://www.symboltech.hu 2011.05.13. 23:14:19

@Érdek Lődő: Megéri? Konrad majd eldönti, de ahhoz kell minimum 3-8 ilyen fizetős post. Ingyen ebéd nincs (pont egy ilyen blogon írom ezt le?), pénzből él az ember...

MiniCRM kapcsán valóban erős a nyomulás. Egy normális cég eszközöket kínál, kirakatba rakja őket. Ha arra mész, esetleg meglátod és éppen kell, akkor megveszed. De, hogy ne tudj elmenni a kirakat előtt (lassan semmi előtt) anélkül, hogy beülj a tegezős (!!!) előadásaikra, az egy kicsit erős.

Nem őríztünk birkát együtt, hogy itt tegeződjünk. BaZZmegelni is lehet, ennyire barik vagyunk???

BarazsyÁkos 2011.05.13. 23:18:34

@ Vádöfák: Én úgy fordítanám le a bejegyzést, hogy a cél az az, hogy már az "ajtóban" megismerd az ideális vevődet, vagy az ideális nem-vevődet, hogy értékesítőként minél előbb tudjad, hogy kire kell koncentrálni és kire nem.

Másik kedvencem, hogy kistatisztikázd, hogy pl. melyik marketingcsatornád hozta a vevőket, és nem az érdeklődőket... de nem lövöm le a későbbi bejegyzések poénjait.

BarazsyÁkos 2011.05.13. 23:23:50

@Symbol Developer: Köszi, köszi (az árért).

Nem csodálom, hogy vannak, akik az árral kapcsolatban így nyilvánulnak meg, nem Ők tehetnek róla, hanem azok, akik a legócskább ügyfélkezelésnek tűnő képződményre ráfogják, hogy CRM, aztán vigye a nép.

Az átlag érdeklődő nem tudja és nem is érti, hogy milyen különbségek lehetnek CRM és CRM közt, többek közt ezért indítottuk Konráddal ezt a sorozatot, hogy legyen más szempontotok is minősíteni egy CRM megoldást.

BarazsyÁkos 2011.05.13. 23:31:14

@Symbol Developer: Azért nyomulunk, mert céljaink vannak, terjeszkedni akarunk. Tudod, erről szól a biznisz. Az dobja ránk az első követ, aki felelős cégvezetőként nem ezt várja. Nekik tényleg nem kell CRM... :)

Úristen, tegezősek az előadásaink? Most mi lesz? Vagy Te akkor nem voltál bent, amikor előadás elején hozzájárulást kérek (és kapok) a résztvevőktől?

apátok faszát! 2011.05.14. 00:18:18

nyomassátok a crm-et...
aztán döntési fa, neurális háló, prediktív modellezés meg logaritmikus regresszió béjszián búsztinggal van-e benne?? nincs.

riportoztok itten, azt asziszitek, deokosak vagytok? :D

GázGéza 2011.05.14. 00:40:54

Mik ezek a gagyi szoftverek?

[megmondoember] 2011.05.14. 05:21:18

A mókás a dologban, hogy pont múlt hónapban jelent ez meg itt: onlinemarketing.blog.hu/2011/04/20/rombold_le_a_bizalmat .

Ez a poszt amúgy minden szempontból ratyi. Már a címével is becsap, mert csak csalogat, hiszen nem tudjuk meg mivel tud többet a rendszer, mint az AdSense. Sőt, semmit sem tudunk meg róla - azon a nyilvánvaló dolgon kívül, hogy nekünk erre mindenképpen szükségünk lenni. Ez így nulla.

És nem, nem fogok átkattintani azért a céloldalra, mert a posztban még ezek az alapvető információk sincsenek benne. Egyszerűen csak letojom az egész terméket, a blogról meg megjegyzem magamnak, hogy legközelebb kétszer is meggondoljam mire rákattintok egy posztjának a címére, hiszen nincs kedvem egy fél percet sem elpazarolnom az életemből még egyszer egy ilyen semmitmondó, haszontalan, és szakmailag is nulla posztr... akarom mondani: hirdetésre.

ÁrvaiPéter · http://wking.hu 2011.05.14. 08:59:12

Az hogy mi késztette a cikk születését, az mindegy. "a fú b@sszus ezt is kéne csinálni" érzést elérte...

Én a másik oldalról nézem a dolgot:

Ha valaki felvállalja a promóját valaminek, és ez a valaki bizonyos tekintetben letett némi értéket az asztalra, akkor az amit propagál, értékesít akkor feltételezhetjük hogy megéri legalább megvizsgálni az adott dolgot. Mert ha eddig nem mondott hülyeséget, hátha most se mond.

Hiszen ha nem volna valamilyen mértékben hiteles a forrás, nem vennénk a fáradságot a blog olvasására... Ha meg még is csak itt vagyunk, akkor viseljük el a promóció terhét... vannak jó dolgok is...

Zzoorroo 2011.05.14. 09:38:11

@BarazsyÁkos:

Én mondjuk nem dolgoztatnék egy olyan céggel, amelynek egyik vezetője a személyes és vonatkozó névmásokat csupa nagybetűvel írja, mint a vihogó tinik a fészbúkon :)

A nép- és nemzetiség-neveket a magyarban továbbra is kisbetűvel írjuk (még a magyart is), de ez már olyan magasság, amit nem is kérek számon, csak megjegyzem.

És hogy ontopik is legyek: irtó gáz ez a poszt (nem az első ezen a blogon), úgyhogy ünnepélyesen tájékoztatom a bloggazdát, hogy a linket ma kivettem a kedvencek közül.

BarazsyÁkos 2011.05.14. 09:43:39

@Zzoorroo: Összegezve, eddig a legnagyobb bűneink:

- marketingelünk
- állítólag nem tudok helyesen írni
- tegezősek az előadásaink

Boldog lennék, ha más magyar cégeknek is csak ennyi hibájuk lenne.

Zzoorroo 2011.05.14. 09:43:49

@Symbol Developer:

Az én tapasztalataim szerint azok a magyar cégek tartanak tegezős előadásokat és prezentációkat, amelyek görcsösen próbálják hangsúlyozni, hogy milyen fiatalosak és könnyedek, ugyanakkor nem érzik, hogy ez nem a svéd vagy amerikai piac, itt nem biztos, hogy ez nyerő

A múltkor egy hasonlón vettem részt (az mondjuk fizetős volt), ahol az egyik (negyven körüli) női résztvevő felállt és azt mondta: ő ötven rongyot fizetett ezért a négy óráért, és az a minimum, hogy ne tegezze le egy huszonéves férfi :)

(Az előadás amúgy egy kalap szart sem ért, de tanulópénznek fogtam fel)

Zzoorroo 2011.05.14. 09:44:53

@BarazsyÁkos:

Úgy látszik, tényleg nem érted, hogy gáz, de mindegy, leszarom.

BarazsyÁkos 2011.05.14. 09:50:52

@Zzoorroo: Ez a hivatalos kommunikációs stílusotok egyébként?

Remélem olvassa ügyfeletek is, és ilyenkor meleg büszkeséggel tölti el, hogy milyen szolgáltatója van...

hattyú 2011.05.14. 09:52:53

Miért kell ilyen megtévesztő címet adni? Semmi köze a témának a Google Analytics funkcióihoz. Jó marketing szakemberként ezzel elérted, hogy az Index nyitólapon rákattintsak a blogodra. Először. És utoljára.

BarazsyÁkos 2011.05.14. 10:01:55

@hattyú: Szerintem azért kellett ilyen címet adni, mert van köze. Aki értelmezi a folyamatokat, az rájön, hogy a CRM valahol ott kezdődik ahol az Analytics véget ér (némi átfedéssel).

Helótageci 2011.05.14. 10:13:24

@BarazsyÁkos 2011.05.14. 09:50:52

Ez volt az a poszt ahol eldöntöttem, hogy ha meghallom a cég/termék nevét azonnal kikapcs/elford/letesz/ellapoz.

Köszönöm, hogy újabb magyar céget ismerhettem meg.

fleboakin 2011.05.14. 11:05:05

Mi már találkoztunk a MiniCRM-mel. Nagy segítség volt, mert megkönnyítette a döntést, hogy a fentebb említett SugarCRM-et használjuk. (Outlook és excel plugin, stb.) Miniéknél most lehet nyerni Ipadet, amiről aztán szintén lehet dolgozni a SugarCRM-be. :)

2011.05.14. 12:37:32

@[megmondoember]: valahogy hasonlóan éreztem. Bár rendszeresen olvasok itt (olvastam a bizalmas posztot is), sajnos:

- nem derül ki semmi a cikkből azon kívül, hogy van ez a rendszer - reklámozónak jó, olvasónak WTF

- nem tudom eldönteni, hogy ezt tekinthetem ajánlásnak (mert a szerzőnek szakemberként tetszik és tényleg érdemesnek tartja bemutatásra) vagy reklámnak (lehet a földkerekség legpocsékabb szoftvere, de fizettek).

Ezek kombinálva elég rossz felütést alkotnak és nem épp keltik fel az érdeklődésemet a további kapcsolódó cikkek, illetve a blog további cikkei iránt.

Persze "vannak, akik úgy gondolják", hogy van egy maroknyi nagyszájú hülye, de mi mászunk tovább arcba és koncentrálunk a többire :P Elvégre úgyse azok közül kerülnek ki a fizető ügyfelek, akik kiütést kapnak az agresszív marketingtől... más meg hol számít? Épp csak elfelejtik ezek a valakik a nyilvánosságot.

A cég képviselőjének ajánlom figyelmébe, hogy minél inkább revolverezve védi a terméket és támad másokat személyükben vagy termékükben (jogosan vagy sem, nem számít), annál rosszabbul jön ki a dologból a cége, még ha "meg is nyer" itt egy csörtét. A stílust az is meg fogja ítélni, akit (még) nem érdekel a szoftver, de később még érdekelhet, vagy befolyásolhat döntést.

Ami itt folyik, az egyébként kőkemény CRM (lenne), és a magyar termék sikere érdekében remélem, hogy a szoftver filozófiája jobb, mint Ákosé itt :D.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.05.14. 16:08:10

@[megmondoember]: @Zzoorroo: @hattyú: @Helótageci: Talán a címválasztás annyiban nem volt szerencsés, hogy nem derül ki belőle egyértelműen: NEM a Google Analyticsről van benne szó. Bár azt gondoltam, hogy a "túl" szócska jelentése tartalmazza azt is, hogy amit követ, azt már valamiért elhagytuk. Így elnézést kérek, ha félreérthető voltam, nem az átverés volt a célom.
A tartalommal kapcsolatban: mivel magam is céget vezetek, pontosan tudom, mennyire fontos látni a folyamatokat cégen belül, és ha van több alkalmazott, többen foglalkoznak az ügyfelekkel, stb., mennyire fontos, hogy azokról szülessenek információk. Ráadásul ha mindez szervezett, egységes formában történik, az külön öröm.
A CRM rendszerek szükségességét gondolom senki nem kérdőjelezi meg. Hogy miért MiniCRM? Mert Ákos megkeresett, hogy írjak róluk, természetesen nem ingyen. Mivel a rendszerüket megnéztük és nem éreztük gagyinak, sőt, ár-érték arányban teljesen jónak gondoljuk, ezért nem tűnt nagy bevállalásnak, hogy írjak róluk.
Ez egy bevezető post, és mint ilyen, az érdeklődést hivatott felkelteni - ez egyébként sikerült is. Lesz folytatás, ahol majd jobban belemegyünk a dolgokba.

Mindettől függetlenül, akinek nem tetszik, nem kell, hogy olvasson. Tényleg nem fogok megsértődni, ha amiatt nem olvas valaki egy reklámokkal foglalkozó blogot, mert reklámoz rajta valamit.

Mindenkinek szép napot!

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2011.05.14. 20:09:19

Süt a kommentekből "a dögöljön meg a szomszéd tehene is" mentalitás egy kevés natúr rosszindulattal keverve. Tökéletes példája annak, hogy a pokolban a magyarok üstje mellé miért nem kell őrt állítani.

BarazsyÁkos 2011.05.14. 20:57:32

@hamlet79: Épp hasonlót akartam megfogalmazni, de Te frappánsan összefoglaltad a lényeget. Köszönöm.

szellőláb 2011.05.15. 14:20:18

Nem látok olyan bejegyzést, hogy használtam a miniCRM-et és nekem nem jött be, mert:.....
Mások véleménye alapján fikázni valamit elég szegényes gondolkodásra vall.
Egyébként roppant egyszerű meggyőződni, hogy mit tud a program: egy gyors regisztrálás, és 1 hónapig ingyen lehet próbálgatni. Ha utána valakinek nem tetszik valamiért, az már egy olyan vélemény, amit érdemes meghallgatni.

cheerke_ 2011.05.15. 21:18:51

Nem tudom, mennyit fizettek ezért a posztért, de többet buktál rajta.

cheerke_ 2011.05.15. 21:32:07

Hazánkban nem nagyon van kultúrája a CRM-eknek, a minicrm-et valószínűleg ezért lehet eladni (ha lehet). Bonyolultabbat amúgy sem tudnának használni azok, akik ekkor hallanak róla először. Ezt a blogot nem ezek az emberek olvassák.
Akinek meg van fogalma a crm-ekről, az rögtön egy fejlettebb rendszert keres.
Írom mindezt azután, hogy próbáltam a piacon lévő megoldások nagy részét (incl. minicrm). Hazánkban jelenleg nincs versenyképes cloud típusú crm rendszer.

BarazsyÁkos 2011.05.16. 07:41:41

@cheerke_: Érdekes amit írsz. Mélyen egyetértek, hogy sokan nem tudnak mit kezdeni egy CRM-mel (pedig ideje volna!), viszont szerintem a nagyok sem használják ki azt ami van Nekik.

Éppen ezért mi úgy fejlesztünk, hogy nem a funkciók számára, hanem a minőségére megyünk rá, és inkább integrálható legyen már kész, kiforrott kiegészítő szolgáltatásokkal.

Egyébként célcsoport is olvassa ezt a blogot - habár az itt savazó kommentelők hangosabbak -, de azért csöndben érdeklődött eddig innen egy tucat értelmes cég is.

Örülnék, ha írnál pár gondolatot, hogy szerinted mit kéne tudnia a MiniCRM-nek, hogy versenyképes legyen számodra.

cheerke_ 2011.05.16. 13:13:15

Így van, nektek abból egyedi a helyzetetek, hogy először a CRM ideáját kell eladnotok, ezért is ezzel kezdődik a honlapotok. Közel 600 felhasználóval, és felhasználónkénti évi 120 ezer Ft-os árral ezt jól is végzitek.
De hogy ez olcsó lenne, és hogy az Analytics-en túl van, ami nem Google, de aztán a szövegben mégis Google lett...

Ami a legjobban irritál a cégetekkel kapcsolatban (bocs) az a Wolf-féle marketing, amitől nekem rögtön hányingerem lesz. Ezt a módszert komoly, szakmájában magas fokon lévő cég nem használja, csak azok, akik ezen értékek hiányában is ilyennek akarnak tűnni. Sajnos a magyar népet vakon vezetik ezek a marketing guruk, akik abból indulnak ki, hogy a hülye magyar mindent elhisz, csak színes nagybetűvel kell kiírni.

Egyszerűen utálom, ha hülyének néznek, és sajnálom azokat, akiket az ilyen cikkek és honlapok megvezetnek, és fizetnek egy mini rendszerért, ami méreg drága a világ vezető CRM rendszereihez képest is.

BarazsyÁkos 2011.05.16. 13:47:13

@cheerke_: Miben nyilvánul meg a Wolf-marketing, mit jelent ez?
Színesek a betűink, vagy mi? Nem tudom ezt értelmezni, segítenél?

Az árról: nem vagyunk olcsók, de drágák sem. Az Általad említett CRM-ek sokkal drágábbak, csak csalinak nem azok az árak vannak kint, mint ami a végszámla. Pont ezt az átverést akartunk elkerülni (ezt hívod Wolf-módszernek?), nálunk annyi van kiírva amennyi. Nem TUD többet fizetni senki.

Tényleg örülnék, ha egy olyan értelmes ember mint Te, megmutatnád nekünk azt az erdőt, amit mi nem látunk a fájától. Mert biztos van ilyen, tagadhatatlan.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.05.16. 13:48:31

1 éve használom a miniCRM-et, előtte kulcs-softos crm-mel volt egy rövid, futó kalandom, komoly kapcsolatba fordulás nélkül, ami meg kell, hogy mondjam, nem rajtam múlott...

Na, most számoltam ki az elmúlt 1 év tükrében, hogy mennyit spórolt nekem a miniCRM, a maga éves ~120ezres díjával: Három alkalmazott/alvállalkozó éves díját/árát.

Nyugodtan ki lehet számolni, melyik éri meg jobban. (testvérek között is milliókról beszélünk!)

A miniCRM szerintem jobb bárminél, mert kicsi, ügyes, gyors, mindig fejlődik, nem csesztetnek állandóan a termékkulcs megújítással, bárhonnan elérem, bármikor, és fél kézzel lehet vele üzemeltetni egy efféle kis céget, mint az enyém.

A miniCRM azért jó, mert jó. (via Üvegtigris)

Ja, és a kontraszt: azok, akik ugyanakkor találkoztak a miniCRM-mel, mint én, de nem neveztek be rá, azóta újabb emberekkel bővítették az állományukat, és folyamatosan azt keresik, hogyan végezhetnék hatékonyabban és olcsóbban a munkát.
Nekem eszembe sem jut ilyesmi.

Ha új projektbe kezdek, nem kell agyalnom, hogyan oldom meg az emberi erőforrás oldalát, mert Ákosés crm-jével mindent megoldok, fél kézzel (csak kattintgatok :))

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.05.16. 13:51:40

Ja, még valami: kulcssoft-os rendszerekkel többször is előfordult adatvesztés. Minden évben "trend", hogy elszáll valamelyik szoftverük, vagy összeomlik az sql, és csak kiszállással tudnak segíteni, jó pénzért.

Egy ilyen webes miniCRM-mel baromira nem kell foglalkoznom adatmentéssel, meg nem kell attól parázni, hogy majd mikor fog összeomlani az egész minden előjel nélkül, mert Ákosék biztosítanak mindent.

(Mielőtt még bárki felvetné, hogy nem értünk a pc-khez, meg az adatok védelméhez, jelzem, számtech cégem és viruskommando.hu/blog-om is van... És így tűntek el ügyfeleink összes adatai többször is, az OLCSÓ rendszerrel. Hát kösz...)

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.05.16. 13:56:34

@cheerke_: hagyjátok már ezt a "wolf féle marketinget" légyszi! Nézzetek szét néhány külföldi honlapon!

Tessék néha a másik szemével is látni a dolgokat, hogy olyan jól informáltaknak hiszitek magatokat: mégis hogy a fenébe juttatnál a csúcsra egy céget, marketing nélkül?

Egyszer komolyan mondom, azt fogom csinálni, hogy odavágok egy marketingfikázónak egy nagyobb összeget, hogy nesze, csinálj céget, keress sok pénzt, de marketing nélkül!

Bocsánat, nem neked szólt személy szerint a kirohanásom, hanem úgy általában a marketingfikázóknak és a wolffikázóknak! :)

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.05.16. 13:59:55

Benneteket amúgy nem idegesítenek a név nélküli, arctalanok?
Még sosem merült fel bennem igény arra, hogy facebookos kommentlehetőség legyen egy blogon, de most eljött az a pillanat.

:(((

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.05.16. 14:07:11

@Vidi Rita: ha mutatnák az arcukat, akkor lehet, nem lennének ennyire kemények és őszinték. Így bár sok az indulat, de látszanak a vélemények. Szerintem rengeteget lehet belőle tanulni.

BarazsyÁkos 2011.05.16. 14:09:25

@Vidi Rita: Köszi Rita az "ár kezeléséért".
Épp akartam is írni: egy eszköz árának a jó megközelítése, hogy "Mit kapunk érte és mivel lesz jobb ettől az életem?"

Minden más annak a szüleménye, hogy a cégeknek (Wolf) marketing hiányában nincs is más érvük az eladásra mint az ár, a vevőknek meg nem lehet más kapaszkodójuk, mint az ár...

BarazsyÁkos 2011.05.16. 14:11:47

@Konrad: Amióta a blogomon fb-s hozzászólás van, azóta eltűnt minden "nagyotmondó".

Nem sajnálom.

Viszont Konrádnak igaza van abban - én meg nyitott vagyok arra -, hogy meghallgassam azoknak a véleményét akik utálnak engem / céget.

A végén csinálok egy konfot, ahová csak azokat hívom meg, akik utálnak... ha sokan jönnek, akkor azért sikeres, ha senki, akkor meg azért... :)

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.05.16. 14:12:59

@Konrad: Csak arccal lehet vállalni igazán őszinte véleményt.

Tanulni csak azt lehet ebből a jelenségből, hogy ultragáz, ami egyesek fejében van.
Sajnálom, ez az arccal és névvel vállalt őszinte véleményem.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.05.16. 14:13:40

@BarazsyÁkos: Ákos, ahogy ismerlek, te meg is teszed :DDDD

BarazsyÁkos 2011.05.16. 14:15:45

@Vidi Rita: Simán. szerintem ez jó felület a meghívó kiküldésére :)

Akkor kezdjük: ki szeretne jönni? Jelentkezéseket várom itt!

cheerke_ 2011.05.16. 14:18:01

@BarazsyÁkos:

Sugar Professional $360/user/év
SF Group (5 főig) $300/user/év
SF Professional: $780/user/év

Tanusíthatom, hogy a végszámlán nincs ennél nagyobb összeg.

cheerke_ 2011.05.16. 14:20:38

@Vidi Rita:

Üdv, örülünk, hogy te is 'idevetődtél'.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.05.16. 14:24:05

@cheerke_: én rendszeresen járok ide, bocsika :))))

BarazsyÁkos 2011.05.16. 14:24:51

@cheerke_: Gondolhatod, néhányan már jöttek át tőlünk más rendszerekből, pl. a Sugarból, akiknek az elmondása szerint nálunk fele annyiba kerül összevetve minden, mint ott. Ez hogy lehet?

BarazsyÁkos 2011.05.16. 14:26:40

@cheerke_: Rita, akkor a ma megbeszélt összeget az itteni kommentedért utalom ma, jó? :)

cheerke_ 2011.05.16. 14:28:47

@BarazsyÁkos:

Nem utállak sem téged, sem a cégedet. Simán elmegyek az "értelmes", nagyot mondó jelzők mellett. A termékedről - mely ennek a posztnak a lényege - szintén nem írtam mást, mint hogy szerintem nem versenyképes a 'mini'-sége és a magas ára, illetve a kettő együttes megléte miatt.
A Wolf-téma nem az árra vonatkozik.

BarazsyÁkos 2011.05.16. 14:31:29

@cheerke_: Na, akkor ezekre a nagyotmondó jelzőkre lennék kíváncsi. Tudod, a konkrétumok beszélnek...

egyébként mivel nem tudom, hogy ki vagy, azt sem tudom egyelőre megítélni, hogy akkor az Általad említett dolgok helyénvalóak-e.

Ha Te célcsoport vagy, akkor nem elég jó a marketingünk.

Ha viszont nem vagy célcsoport, akkor kifejezetten jó az, hogy utálat nélkül továbbsétálsz.

BarazsyÁkos 2011.05.16. 14:35:22

@cheerke_: Egy gondolat a mini-magas árra: szerinted miért van az, hogy sok olyan ügyfelünk van, aki nem használja ki a MiniCRM lehetőségeit, ennek ellenére még így is elégedett és örömmel fizeti ki a "teljes" árat?

Szerintem itt is az eredménynek kell középpontban lenni... ha nem lenne jó az ár / érték arányunk, nem lennénk életképesek, nem adnánk havonta átlagosan egy új munkatársnak munkát...

cheerke_ 2011.05.16. 14:39:33

@Vidi Rita:

Aki tényleg kíváncsi arra, hogy ki vagyok, csak rákeres a nickemre, nem?

cheerke_ 2011.05.16. 14:41:54

@BarazsyÁkos:

Én nem azt mondtam, hogy nem éri meg miniCRM-et használni. Még dupla áron is megérné talán. Én azt mondtam, nem ezt éri meg a legjobban használni.

BarazsyÁkos 2011.05.16. 14:48:21

@cheerke_: Ha ár alapján döntesz, akkor mindig találsz olcsóbbat mindenből.

A marketing ott kezdődik, amikor van más érv is.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.05.16. 15:02:38

@cheerke_: nem, nem keres rá. Rákattint a weboldalad linkjére, vagy ha a neveddel vagy, megnéz facebookon.

Nicknév alapján mit keressek? Hogy mi a véleményed más dolgokról? (más blogokon, fórumokon tett hozzászólások alapján?)

Nicknevekre nem keresünk.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.05.16. 15:48:37

@cheerke_: Szerintem neked nagyon korrekt a véleményed és a hangnemed is, sokkal jobb lenne, ha a nevedet építenéd, nem az álcádat :))
A netes szereplés ma már a társadalmi tőke fontos része. Aki álnéven szerepel, az átadja a társadalmi tőkéjét másoknak.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.05.16. 15:52:44

@BarazsyÁkos: :DDDDDDDDDDDDDDDDD

Egyébként nagyon jól keresnék bérkommentelőként :D csinálok egy ilyen bizniszt :D


süti beállítások módosítása