Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Webol-dallam átirat - KKV sorozat

Címkék: kkvmarketing

2011.08.30. kedd 22:30 Konrad

Tegnap leírtam, milyen az, amikor az ember először szembesül egy "nehéz" ügyféllel. Ismerős? Vagy te ülsz pont a másik oldalon? Biztos vagy benne, hogy nem ilyen vagy? Én magamról tudom, hogy néha ilyen vagyok - persze más területen, nem marketingben. Képes vagyok ugyanilyen láma módon, hozzá nem értőként kérdezgetek. Hogy miért? Mert nem értek az adott szakterülethez.

Egy mikrovállalkozástól, kis- vagy közepes vállalkozástól miért kellene elvárni, hogy értsen ahhoz, hogy milyen egy weboldal? Főleg milyen egy jó weboldal. Éppen ezért a tegnap leírthoz hasonló esetekben mindig, minden alkalommal végig kell mennem egy megfelelően felépített protokollon, hogy a végére elkészülhessen egy valóban jó weboldal.

Tehát lássuk, hogyan lehet átírni egy rosszacska dallamot valami szebbre, jobbra!

1. A CÉL

Az első kérdés minden esetben a cél meghatározása. Akarsz egy weboldalt? Oké. Miért? Mi vele a célod?

Sok féle cél létezik, érdemes olyat meghatározni, ami alapvetően üzleti cél. Mondok példát: azt szeretném elérni az új weboldallal, hogy jobban megismerjék a termékeinket. Vagy. Azt szeretném elérni a weboldallal, hogy növekedjen a boltom forgalma. Vagy. Azt szeretném elérni a weboldallal, hogy olyan embereknek is el tudjak adni, akik a boltomba nem jönnek el, mert nekik az messze van. És így tovább.

Két közös van a fenti célokban: egyik sem túl általános és mind mérhető!

Ha a célt sikerül megfogalmazni, akkor máris léphetek tovább, és ilyenkor szoktam megkérdezni:

2. KI A CÉLCSOPORTOD?

Erre vagy van határozott válasz, vagy közösen kell "kitalálni". Az nem határozott válasz, hogy a "vevőink" vagy az, hogy "mindenki, aki megnézi". A jó célcsoport olyan, hogy egyértelműen definiálja a lehetséges érdeklődőt: kb. tudjuk a korát, az érdeklődési körét, esetleg a nemét, végzettségét stb. Nem kell minden ilyen adat, elég csak néhány, de úgy, hogy az ne legyen túl általános. Pont úgy, ahogy a célnál. Tehát például: 18-40 év közötti, nő, kutyabarát. Vagy 35-55 év közötti férfi, saját autóval.

Ha nem tudunk ilyet, akkor ki kell találni. Kik szoktak nálunk vásárolni? Vagyis ki a meglévő vevőkörünk? Ez nekünk így jó? Ilyen vevőből akarunk többet? Ha nem, akkor milyen lenne az ideális vevő? És így tovább. Nem állítom, hogy egyszerű feladat, de lehet eredményre jutni.

A fenti két pont után már el lehet kezdeni a weboldal tartalmáról, szolgáltatásairól, formájáról beszélni. És ha így közelítjük meg, akkor máris eljutunk oda, hogy nem kell kínosan hülyének érezni magunkat, ha nekünk szegezik a kérdést: mi legyen a weboldalon?

Egyébként is, erre a jó válasz a megrendelő oldaláról valami ilyen: Mit tudom én! Te vagy a szakember, ezért fizetlek!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr983191746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hutchington 2011.08.31. 07:14:59

"Mit tudom én! Te vagy a szakember, ezért fizetlek!"

Ez még a jobbik eset, a rosszabbik ha leinformatikusoznak! :)


süti beállítások módosítása