Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Tudásbiznisz

Címkék: onlinemarketing oktatás kampány üzlet

2012.02.23. csütörtök 22:28 Konrad

Az ügyfél adja a pénzt. Abból élek. Az ügyfélnek olyan jogai vannak, amelyek ebből következően nehezen megkérdőjelezhetők - persze érdemes nagyon okosan meghatározni a kereteket, mennyit engedünk, meddig engedünk.

Az ügyfél joggal várhat el dolgokat, persze ahhoz tudnia kell, mit is kérdezhet pontosan. Hiszen sokszor egyszerűbb azt mondani, hogy valamit így vagy úgy nem lehet, mintha tényleg megcsinálná az ember.

A napokban kaptam egy kérdést, ami azzal kezdődött, hogy az AdWords-ös partner nem ad hozzáférést a megrendelőnek. Vagyis a megrendelő fizeti a média díjat, a kezelési díjat, és csak annyit tud, amennyi a kampány kezelője a saját jelentésekben elmond. Pedig ha van rá igény, bátran meg lehet osztani a fiókot az ügyféllel, hiszen az alapvetően az övé, az ő pénzéből épül. De ehhez tudni kell, mit kell kérni.

Sok ennél meredekebb dologgal is találkoztam már az évek alatt: vannak, akik szerint egyszerűbb az ügyfelet tudatlanságban tartani, abból nem lesz baj... de ez így a partnerség teljes hiánya! Nagyon közel áll az átveréshez, még akkor is, ha esetleg jószándékból történik. Márpedig előbb-utóbb ez bukta lesz. Az interneten ugyanis minden infó elérhető, és ha egyszer az ügyfél elkezd tanulni...

Meggyőződésem, hogy a hazai online ügynökségi piac egyik nagy veszélye az, hogy volt ügynökségi arcok a megrendelőknél helyezkedtek/helyezkednek el. Miért? Mert ezek az emberek pontosan ismerik a piacot, ismerik a kedvezmények, bónuszok és visszatérítések rendszerét, és ennek tudatában ülnek le tárgyalni. És kisajtolják az utolsó fillér kedvezményt is, így az ügynökségnek kevesebb marad. És ez a cégnek - a megrendelőnek - rövid távon jó is. Más kérdés, hogy a piac még jobban belerokkan, és ügynökségek kerülnek rossz helyzetbe. Márpedig még egy olyan csőd, mint az Arcusé volt... brrrr. Jobb bele se gondolni.

Az információ, a tudás hatalom. Ma 17 embert államvizsgáztattunk az Edutuson, mind az internetes üzlettel kapcsolatos tudással rendelkeznek. És ügyesek.

Itt vannak az új emberek, tudással, és lendülettel. Nekünk is tanulni kell. Akkor maradunk talpon, ha nem avul el a tudásunk, és akkor leszünk életben, ha ezt mások is elhiszik rólunk.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr134188579

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tudásbiznisz 2012.02.25. 08:26:01

Meggyőződésem, hogy a hazai online ügynökségi piac egyik nagy veszélye az, hogy volt ügynökségi arcok a megrendelőknél helyezkedtek/helyezkednek el.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jabjab · http://www.jabjab.hu 2012.02.24. 12:11:37

Egyetértek. Az is gáz ha az ügynökség nem ad hozzáférést az ügyfélnek, de az is ha egy tudásalapú piacon commodity termékként kezeli a szolgáltatást. Vagyis megpróbálja teszkóolcsós áron megvenni azt, ami nem ugyanaz a termék itt és ott.

A legbutább hozzáállás az ügyfél részéről ha az olcsó ügynökséget keresi. Amit egy felkészült csapat adni és hozzátenni tud az ő marketingjéhez, az nem mérhető azal, hogy akkor havi 10e Ft-tal kevesebbet fizet az egyik helyen, de még minősítésre sem futotta a cégnél...

Részemről abban hiszek, hogy az oktatás sokkal megtérülőbb berektetés az ügyfélnél mint azt sokan gondolnák. Nem sötétben kel hagyni a megbízót, hanem minél szélesebb körű, értékes információval kell ellátni, hogy lássa, tudjon instruálni, kérdezni, és értékelni.

GálKristóf · http://www.klikkmarketing.hu 2012.02.24. 14:47:14

Konrád, a Google már meg is követeli, hogy a minősített ügynökségek adjanak hozzáférést az ügyfeleknek, illetve hogy minimum havi szinten jelentést is készítsenek az eredményekről.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.02.24. 22:04:03

@GálKristóf: persze, de az ügyfelek azt se tudják, mi az, hogy minősített ügynökség. Iszonyú nagy a tudatlanság :/

Atisp · http://www.netgo.hu 2012.02.27. 11:38:31

@Konrad: Adwords témában nem vagyok én benne ebbe az ügynökség vs ügyfél témában, de azért kíváncsi vagyok hogyan lehet egy olyan mikro cégnek minősített szolgáltatást biztosítani, aki mondjuk havi 40-50e Ft. összeget költ? Vajon abba a havi 5-10 000 Ft. összegbe mi fér bele? Belefér, hogy az ügyfél kérdésekre valaki válaszoljon? (Aki meg havi 1 milliót költ erre az meg sztm. azért már jobban képbe van ügynökség választás kérdésben)?

GálKristóf · http://www.klikkmarketing.hu 2012.02.27. 14:34:07

@Atisp: Havi 5-10e Ft-ért nem lehet mást, csak alibi szolgáltatást nyújtani, ami azoknak "elég", akik nem tudják, hogy nem muszáj Adwords "szakértőkkel" hirdetni.

A tapasztalatunk alapján a legtöbb olyan cég, aki ilyen (= havi 5e Ft-os) szolgáltatást rendel meg azt hiszi, hogy ez a módja az Adwords hirdetésnek.

Szerintünk éppen az említett havi 50e Ft körüli költés a minimuma annak, ahol már megéri normális céget megfizetni normális szolgáltatásért cserébe.

Atisp · http://www.netgo.hu 2012.02.29. 15:45:35

@GálKristóf: én arra gondoltam, hogy a cég ugyan havi 40-50e Ft+Áfa összeget, de ebből az ügynökségnek havi 5-10e Ft-től több nem igen jut. Na és vajon mit lehet elvárni egy ügynökségtől havi 5000 Ft-ért?


süti beállítások módosítása