Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (434) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Merj vállalkozni!

Címkék: üzlet

2012.04.24. kedd 23:14 Konrad

Nem lesz ez így jó, nagyon nem. Miközben a gazdaságot tovább lassítja a II. Széll Kálmán terv, egész egyszerűen kilátástalanságba csúszik a vállalkozói szegmens is. Márpedig ha valami, akkor a vállalkozások, a hazai vállalkozások rángathatnák ki ezt az országot a gazdasági helyzetéből. De nem, sajnos nem ez történik. És vállalkozóként valamint marketingesként ezt nagyon szomorúnak gondolom, hiszen a marketing, a reklám akkor tud fejlődni, ha fejlődik a gazdaság.

Ez az ország elfelejtett vállalkozni. Az emberek vagy magukban, vagy a környezetükben nem hisznek, de nem vállalkoznak. A Fivosz felméréséből:

hazánkban csupán a fiatalok 3,7%-a vállalkozik, mely európai és világ viszonylatban is nagyon alacsony szám. Az EU átlagban a fiatalok 45%-a, az USA-ban 55%-a gondolkodik vállalkozás alapításán, míg Kínában a fiatalok 71%-a szeretne vállalkozni.

Figyeld a számokat! Kevesebb mint 4%! Kínában meg 71%!

Nagyon nagy bajban vagyunk...

Egyébként eredetileg egy pozitív bejegyzést akartam írni, arról, hogy bár kifejezetten utálom az ilyen-olyan hurráoptimista motivációs szövegeket (úgy is, mint a marketing coelho-it), de most találtam valamit, aminek minden pontjával egyetértek. Vicces módon ez nem más, mint Arnold Schwarzenegger 6 szabálya az életről, de olyan szabályok, amikkel nem tudok vitatkozni. Tudom, ez a beszéd szinte biztosan szövegírók által lett készítve, és azt is tudom, hogy már nem kormányzó a Terminátor, de ettől még nekem igaz és hiteles.

Mi ez a hat szabály? Hát íme:

  1. Bízz magadban!
  2. Hágd át a szabályokat!
  3. Ne félj a bukástól!
  4. Ne hallgass a rosszakarókra!
  5. Dolgozd ki a beled!
  6. Mindig találnod kell időt arra, hogy valamit visszaadj!

Hát így. Én még egy dolgot tennék ehhez: Merj vállalkozni! Merd magad kipróbálni, találd ki magad, valósítsd meg magad, szakadj el a többiektől, légy más, légy jobb valamiben, legyél a magad ura! Hidd el, megéri!

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr504471791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.04.24. 23:34:44

Nem az a kérdés, hogy merünk-e vállalkozni, hanem az, hogy van-e előttünk bármi olyan kép ami meggyőzne arról, hogy megéri.

Nem a bukástól, a vesztességtől fél a magyar, hanem nem látja a nyereségnek még a lehetőségét sem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.04.24. 23:43:14

@TheElf: ezzel nem értek egyet.
Tény, minta nélkül nehéz, és a többségnek nincs közvetlen mintája, így részben mégis igazat adok.
De a vállalkozást nem úgy építed, hogy tuti a siker. Én 20 éve vállalkozom, és az elsőt úgy kezdtem, hogy kölcsönkértem 30 ezer forintot, ügyvédre, bejegyzésre, elő havi irodára. A franc se tudta bejön-e, de elkezdtük. Hittünk abban, hogy bejöhet.
Ez a hit hiányzik. Látni? Most se látok tovább pár hónapnál :)

Csaggasz 2012.04.24. 23:50:03

itt senki nem szereti kidolgozni a belét, ezért nem is akarunk vállalkozni.
aggyonazállam!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.04.24. 23:58:30

@Konrad: 1992ben azért más volt a helyzet. Előtte sokan a "maszekolásból" megéltek, a rendszerváltás után megannyi vállalkozó lett sikeres, láttad ahogy mások is elérték a céljaikat.

Ma 2012 van.

Sokminden változott. Ma több csődbe menő vállalkozást látsz magad körül mint sikert. Nem fogod azt mondani: Én is éppen ilyen sikeres szeretnék lenni.

Látod a korrupciót, látod azt, hogy a pályázatok politikát etetik, hogy az adórendszer miatt versenyképtel sok vállalkozás vagy, nehéz exportra termelni.

Tuti sikert nem kell látnod, de reális lehetőséget igen. Ez az amit 20 év alatt elvesztettünk.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.04.25. 00:01:41

@TheElf: pontosan leírod a kifogásokat, amik tökéletesek arra, hogy megmagyarázzuk a helyzetet. Sajnálom, de ezt nem tudom elfogadni.
Az a motiváció, hogy vállalkozz, belülről kell jöjjön. Persze, ha ez nincs meg, akkor nem fog menni. És sajnos idehaza sokkal kevesebb embernek van meg.
A fenti problémák ellenére is azt mondom, hogy vállalkozni lehet, sőt kell. (Legutóbb egyébként 2005-ben léptem, amit most csinálok, azt akkor kezdtem el, vagyis 2005. szeptembere óta nem valaki adja a fizetésem, hanem nekem kell megtermelni. Igaz, azóta már több embernek is.)

berian 2012.04.25. 00:10:56

Pont ez a különbség a gazdag országok és köztünk: nálunk a többség remekül meg tudja indokolni, hogy miért ne vállalkozzon.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.04.25. 00:12:45

@Konrad: A motiváció alapja éppen úgy a tanulás, mint bármi másé. Az, hogy lásd, hogy a munkával el tudsz érni eredményeket.

Ma azt látod, munkavállalóként, lehetőség szerint az állami szektorban van egy viszonylagos létbiztonság. Vállalkozóként bizonytalanság van, a legtöbb vállalkozó nem él jobban.

Ez hol motiválna vállalkozásra?

Szerintem elsősorban a szabadidőben kereshető "fillérek" vezethetnének rá sokakat a vállalkozásra.

Ha valaki aki 3D grafikával (modellezés része) foglalkozik, el tudja adni a kész modellt a DAZ Store-n, aki írna tud egy kis AdSense bevételt szerezni. Ha a gyöngyfűzés + eBay segít megélhetést találni, stb.

Ha munka, tanulás, stb. mellett el tudsz indulni, és egy idő után a stabil bevétel meggyőz, nem akarsz munkába járni.

csiszi 2012.04.25. 00:54:59

"hazánkban csupán a fiatalok 3,7%-a vállalkozik, mely európai és világ viszonylatban is nagyon alacsony szám. Az EU átlagban a fiatalok 45%-a, az USA-ban 55%-a gondolkodik vállalkozás alapításán, míg Kínában a fiatalok 71%-a szeretne vállalkozni.

Figyeld a számokat! Kevesebb mint 4%! Kínában meg 71%!"

Nem kétlem, hogy itthon sz@r a helyzet, hogy magasak az adók és pilótavizsga kell még ahhoz is, hogy kiszámold, mennyibe kerül a cégnek pontosan egy mobilszámla, de nem almát hasonlítunk körtéhez? 3.7% vállalkoZIK vs 71% _szeretne_ vállalkozni, a megfogalmazás alapján ez nem ugyanaz.

Én már azt se értem, hogyha külföldön bármilyen nyamvadt webes programmal lehet számlát készíteni, akkor itthon minek kell még mindig a papír vagy hitelesített számlákkal szarakodni. Komolyan úgy gondolja valaki, hogy ez bármilyen visszatartó erővel bír, hogy így kevesebb lesz a csalás? Miből áll egy papírszámlát meghamisítani?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.04.25. 00:59:34

@csiszi: itthon se kötelező a papír számla, sőt, van már nagyon olcsón igazi elektronikus számla is.
Igen, ezt én is néztem, hogy mit hasonlít mivel, de Kínát ismerve az arányok pontosak.

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2012.04.25. 07:34:48

Magyarországon soha ne vállalkoznék főállásban. Alacsony átlagjövedelem és fizetési hajlandóság, bizonytalan jogi környezet, körbetartozások, mutyi és mutyi mindenhol (hányinger!!!!), magas adók és ellenséges légkör.

Persze ettől függetlenül csinálom, mert szeretem. Persze ha angolul csinálnám akkor még értelme is lenne... hmmm.... neki is állok az angol verziónak.

Mr Y · http://blog.hu 2012.04.25. 09:26:45

Elég nehéz motivációt találni amikor mondjuk felsőoktatási intézményekben XY gazdasági / vállalkozási órákon az előadók elmondják, hogy manapság azok a vállalkozások amik három-négy év után még a piacon vannak, olyan könyvelési-számlázási kiskapukat kellettek hogy találjanak, amik nem legálisak.

Így aztán végképp nehezen szánja rá az ember magát a kockáztatásra, főiskola mellett/után mégis megtettem, és abban a két évben rájöttem, hogy nekem jobban fekszik az, hogy valamiben olyan szintre vigyem amiben a havi fix is megfelel az igényeimnek.

Alapjában véve optimista voltam a vállakozással kapcsolatban, működött is, de nem volt elég jó. Biztos sok kezdő hibát is elkövettünk.

Szerintem most indítani még nehezebb lehet.

Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2012.04.25. 09:32:12

+1 Arnold Schwarzenegger idézet:

"Stay hungry!" - maradj éhes!

Maradj motivált, kihegyezett, ugrásra kész. Jóllalkott kutya nem harap.

csiszi 2012.04.25. 10:53:17

@Konrad: Az e-számlára értettem a hitelesített számlát. Ez már valóban haladás, de sajnos nem mindenki akarja befogadni (főleg a nagyok, akiket nem én fogok megnevelni...). És igazából az elvet nem értem ebben. Minek kell hitelesítgetni? Semmivel se nehezebb így csalni, de jelentősen megnehezíti az ügymenetet ahhoz képest, hogy mondjuk elküldök egy sima text emailt (!) a megfelelő tartalommal (nevek, összegek, leírás, dátum), oszt jónapot, lehet fizetni. Ahogy minden külföldi webes szolgáltató teszi.
Egy ismerősöm mondta valamikor, hogy ő nem akarna fenntartani egy céget, de néha jó lenne számlázni ezért-azért: erre ma nincs egy pofonegyszerű megoldás, ahol mondjuk az szjaban bevallod az egyéb jövedelmeket, befizeted az adót és kész. Pedig nyilván sok cég nőhetne ki ebből.

Kow 2012.04.25. 10:54:43

@Mr Y: "olyan könyvelési-számlázási kiskapukat kellettek hogy találjanak, amik nem legálisak"
Ha nem legális, akkor nem lehet kiskapunak hívni.

Az, hogy most nehéz indítani valamit hasson továbbra is motiváló tényezőként. Ha nehéz helyzetben vágsz bele, akkor nagyon okos, költségkímélő módon kell kell csinálnod amit csinálsz és ha így is meg tudod csinálni, akkor egy jobb gazdasági környezetben is sikeres leszel, míg a fordítotja nem feltétlenül igaz.

Vállalkozni lehet amúgy főállás mellett is, amit mindenki megengedhet magának aki kicsit is jobban keres az átlagnál. A vállalkozói terheidet a munkaadód fizeti, neked csak akkor van költséged, ha termeltél is bevételt. Ha pedig növekedést tudsz felmutatni, akkor fel kell mondani és váltani.

Atisp · http://www.netgo.hu 2012.04.25. 14:29:25

Mo-n kb. 1 millió (társas+egyéni összesen) vállalkozás van, ami az aktív/munkaképes lakosságra nézve nem mondható alacsonynak.
Lásd:
www.ado.hu/rovatok/cegvilag/sok-a-kockazatos-kisvallalkozas

Lényeg, hogy sok megtapasztalták már, hogy milyen jó is vállalkozónak lenni.

Lehet, hogy ez is az oka az alacsony vállalkozói kedvnek :)

Bor Gergely · https://www.facebook.com/magyar.startup.kozosseg 2012.04.29. 15:36:23

Erős meggyőződésem, hogy a fő okok között vannak az alábbiak:
- hitelt bank induló vállalkozásnak normális feltételekkel nem ad
- a zemberek nem gazdagok, saját és rokoni vonalon nem tömeges az indulótőke megszerzésének lehetősége
- tudat alatti történelmi tanulság: vállalatot, földet stb. sarcolják, elvehetik (ingatlant ritkábban-kevésbé, vö. mobilitás)
- a köztudatban az van hogy tisztán nehéz/lehetetlen vállalkozni, akit ez a világ irritál, nem lesz itthon vállalkozó

Szóval szerintem indulni nehéz.

(X) Startup evangelistaként azt azért hadd tegyem hozzá, hogy az itthoni és külföldi startup világban ennél érezhetően jobb a helyzet :) bővebben www.facebook.com/magyar.startup.kozosseg/posts/284508228301708 és magyar-startup-kozosseg.hu/ .

Crystalheart 2012.05.05. 01:34:49

Mi belevágtunk valami hasonlóba, édesanyám készítette frivolitás (hajócsipke) ékszereket próbálunk neten értékesíteni, bár nem vállalkozás, hanem adószámos keretek közt. Mindenesetre érdekes, hogy hiába van lassan 900 lájkoló a FB oldalon, és hiába érkezik egy-egy termékhez több tucat lájk és dicsérő hozzászólás, hiába mondják sokan, hogy mennyire szeretnének ők is ilyet vagy olyat, eladásunk nemigen van egyelőre. A válság óta egyszerűen drasztikusan lecsökkent a vásárlóerő minden hasonló luxuscikkre, az ilyennel foglalkozó cégek nagyja is lehúzta a rolót, mint pl. a Gobelin Szövetkezet utódja. Tusom, rossza célközönség, de a sznobokat meg opera-látogatókat úgy tűnik, nem a neten lehet elérni, hanem egy belvárosi jó helyen lévő üzlettel... Szóval vállakozni csak jelentős induló tőkével lehet, de még akkor sem tudjuk, mekkora a piac. Az emberek félnek belevágni bármibe, mert mindenüket bukhatják. Mi is százezreket öltünk már az ékszerek anyagárába, a munkaórákat nem is számolva.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2012.05.11. 08:17:30

Az tény, hogy sosem volt még akkora szükség a vállalkozói kreativitásra, mint most.
Csak ez egy kicsit fárasztó tud lenni, mert mehetne ez sokkal könnyebben is, illetve az első évek után, amikor tényleg kidolgoztad a beledet is, most már beindulhatna nagyobb lendülettel. De erre semmi nem utal.
Ehelyett új trükköket kell megtanulni, sőt, feltalálni.
Most pont olyan passzban vagyok, hogy sovány vigasz, hogy úgy szép az élet, ha zajlik :)

strd 2012.05.17. 11:11:51

1. akkor lenne igazán hiteles, ha utána nézett volna, hogy a vállalkozni akarók közül valójában mennyien vállalkoznak valóban.
2. nekem az a véleményem, hogy ahhoz, hogy valaki sikeres vállalkozást indítson, mindenképp szükség van pár év tapasztalatra olyan környezetben, ahol megtanul dolgozni, projektet vezetni.


süti beállítások módosítása