Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A papír illata

Címkék: onlinemarketing oktatás

2012.05.07. hétfő 23:41 Konrad

Amikor a tavaly megjelent Online üzlet és marketinget elkezdte Bányai Edit szerkeszteni, elmondta, mennyien gondolták azt, hogy egy ilyen gyorsan változó piacról szakkönyvet nyomtatott formában megírni mennyire rossz ötlet. Hiszen mire megjelenik, már nem aktuális, és a nyomtatott formát nem lehet átírogatni. 

Én már akkor is azt mondtam, hogy bár ez igaz, de néha meg kell jelennie egy-egy könyvnek is a témában, kell szakirodalom, amire lehet hivatkozni, amiről lehet beszélve, amihez képest vannak a dolgok azóta.

És ez a könyv erre (is) tökéletesen megfelel.

Azóta annyi változott, hogy most úgy érzem, nemcsak igazam volt, de még több szakkönyv kellene a hazai olvasóknak, legalább akkora példányszámban, hogy a hallgatóknak, tanulóknak lehessen mit adni.

Egyrészt kegyetlen csalódás, hogy a ma szakmát tanulók mennyire nem élnek az internet adta lehetőségekkel. Bár a Facebook-ot mindenki ismeri (de még azt sem használja mindenki), addig például a blog olvasás nem kevesek számára kimarad az életből. Vagyis nem jutnak hozzá még hazai másodkézből sem az igazán fontos dolgokhoz. Aztán majd amikor jön a szakdolgozat, derül ki, nincs honnan meríteni (nem másolni, de legalább idézni). Hiszen a szakdolgozat egyik feladata, hogy megmutassa, a hallgató felkészült a szakmából, ismeri azt, tudja, hol kaphat információkat.

Szakkönyvek nélkül ez nehéz. Például keresőmarketing témában az elmúlt tíz évből három magyar nyelvű forrást tudok mondani, ami könyv. Blogot persze sokkal többet, de az ugye külön tétel.

Vagyis kellenek még a könyvek, akkor is, ha a napi tudást nem ezekből szerezzük. De a hallgatóknak kellenek a fogódzók, kellenek azok a források, amikből vizsgára készülhetnek, amikből idézhetnek. Írni kell, azt hiszem.

(Az illusztráció forrása.)

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr184495225

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A papír illata 2012.05.08. 14:30:01

Szakkönyvek nélkül ez nehéz.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Merras · http://miyazakijun.hu 2012.05.07. 23:55:20

Pár év múlva ezen (is) változtathat az e-könyv. Megmaradhat a szakkönyvszerűség, az, hogy egy téma forrásmunkája lehet - ugyanakkor ha frissíteni kell benne egy-egy részletet, akkor az megoldható anélkül, hogy az egész könyvet újra kellene nyomni.

Pl. lehet azt mondani, hogy oké, megvetted ezt az e-könyvet, a köv. 3 évben ingyen járnak hozzá frissítések, ha szükséges. Utána kvázi előfizetés jelleggel lehetne igényelni a következő frissítéseket, persze normális áron.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.05.08. 01:22:52

@Merras: igen, az biztos, hogy ez lesz a jövő. Ahogy most saccolom, olyan 5-8 év...

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2012.05.08. 01:30:57

Cáfolok. Egy jó forrást tudok, amit - a visszajelzésekből biztosan tudom - használnak a magyar hallgatók. Több, mint 40ezer magyar marketing- és média közeli blogbejegyzés (a Tied is - onnan találtam ide :)) címe között lehet keresni. Én is rendszeresen használom, ha cikket írok. Ez pedig a marketinghir.hu

A könyves megjegyzéseddel egyetértek, ma már online marketingről kell, hogy legyen "szagos" könyv is, de a frissítést ezidáig senkinek nem sikerült megoldania.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.05.08. 01:39:18

@$Norbert$: "használnak a magyar hallgatók" pontosítanék: használ a magyar hallgatók egy része.
Rossz a tapasztalatom, sajnos. Másrészt ugye most arról beszélek, amikor nem a napi fejlődés számít, hanem kellenek a konkrét források. Egy blogot nem tudok odaadni valakinek, hogy olvassa ki... márcsak a szerkezete okán sem.

pollner · http://soreo.biz 2012.05.08. 09:13:55

Szerintem nem a gyors elavulás a legnagyobb gond, hanem hogy könyvet írni nagy munka, amivel csak filléreket lehet keresni. Magasak a kiadási és értékesítési költségek, marketingre szinte nem jut, honoráriumra alig. A megoldás lehetne a Kindle Singles (vagy valami hasonló) formátum, de vajon mennyire szűkül így le az egyébként is kicsi piac? Maradnak tehát a megszállottak és az intenzív szponzorkeresés.

csabeeto 2012.05.08. 09:28:10

Nem gondolom, hogy a könyvnek és a blognak ugyanaz lenne a szerepe.
Egy könyvnek szintetizálnia kell egy ismeretanyagot, rendszerbe helyeznie és olyan alapvetéseket tartalmaznia, melyek évekig megállják a helyüket.
Egy pillanatnyi helyzetet sokkal jobban tudnak mutatni a blogok, ugyanakkor rendszerbe helyezni kevésbé. Főleg azért, mert a lektorálás hiánya miatt nehezen lehet rájuk tudományosan támaszkodni.

A könyv adja azt a szerkezetet, amibe a blogokban megjelenő példákat, gondolatokat be lehet illeszteni pl. egy szakdolgozat esetén

P. Bogár 2012.05.08. 12:36:50

@Merras: Véleményem szerint sok könyvkiadó éppen a frissítés igénye miatt ódzkodik a szakmai e-könyvek kiadásától - a tartalom frissítése erőforrásokat von el máshonnan. Előbb-utóbb pedig elvárás lenne a minél gyakoribb frissítés, ami még több erőforrást von el. (A végén pedig már naponta frissülnének néhány téma szakkönyvei, és az már nem is könyv lenne, hanem blog :D )
Ettől eltekintve ez lesz a jövő útja, de a frissítés kényes terület lesz.

Persze sok egyszerzős könyv esetén ez egyszerűbben megoldható, de egy komoly, többszerzős szakmai könyv esetén már nem. Jó példa erre az "Online üzlet és marketing", ami egészen élvezetes volt, több ilyen könyv kellene.

teaparty 2012.05.08. 19:12:46

Print on Demand. Mondjuk ennek is feltétele a már megírt könyv.

Volgyi 2012.11.29. 11:15:07

Én olyan szakmai anyagot keresek, ami gyakorlati útmutatót ad arra, hogy hogyan érjük el azt, hogy egy adott WEB oldal adott keresőszóra elsők között legyen a google találtai listáján.
Véleményed szerint melyik könyveket, és elektronikus anyagokat érdemes megszerezni és elolvasni ehhez?


süti beállítások módosítása