Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Tessék szépen beszélni!

Címkék: szövegírás jog

2012.09.10. hétfő 23:39 Konrad

ID-10021789.jpg

Mindenképpen megérne egy misét, miért van az, hogy kishazánkban a magukat jobboldalinak nevezett pártok - amik ugye elvileg piacbarátok, hiszen ez a jobboldaliság egyik fontos ismérve más vidékeken - miért nem piacpártiak, és ebből következően miért nem szeretik a reklámokat se. Azt mondják, ez egyfajta fejlődési rendellenesség, hogy nálunk a baloldal a piacbarát és nem fordítva. De a tény így is tény marad: a jelenlegi kormányzat úgy általában nem igazán barátja a reklámoknak, főleg, ha azok nem nekik tejelnek.

Éppen ezért nem túl meglepő, ha a kormány illetve a jobboldali kurzus ökle lesz minden olyan szervezet, amely anyagilag vagy egyéb módon függ tőlük. Meg sem lepődök tehát azon, hogy ha egy törvényben valami nem pontosan van megfogalmazva, akkor mostanában valahogy mindig a szigorúbb értelmezés lesz a nyerő.

Én egyébként a reklám szempontjából (is) elég liberális nézeteket vallok. Azt gondolom, hogy amit árusítani lehet, azt engedni kell reklámozni is, és azt gondolom, a reklámnak igenis van szerepe a szocializációban és a fogyasztásban. Hiszek a kapitalizmusban, a szabad piacban, és abban, hogy az emberek döntési helyzetben képesek jól dönteni, a saját érdekeiknek megfelelően. De azt is tudom, hogy ez egy ideális rendszerben működik csak, és annyi torzító hatás van, hogy a fentiek teljes tisztaságukban nem megvalósíthatóak. Tehát kellenek a törvények, a szabályok, azokat be kell tartatni, és vannak olyanok, akiket védeni kell.

Ilyen védeni való csoport a kiskorúak csoportja. Egyrészt teljesen érthető, hogy a nem számukra forgalmazott termékeket nekik ne reklámozzuk. Másrészt az is elfogadható, hogy próbáljunk meg számukra kisebb reklámzajt teremteni. És még azt is el tudom fogadni, hogy figyeljünk oda, mennyire erőszakosan tukmáló egy reklám.

De ha egy irányelvet nagyon szigorúan veszünk, akkor az már könnyen lesz a ló másik oldala, és mint ilyen, okozhat kellemetlenséget nekünk, reklámipari segédmunkásoknak is.

A GVH határozata alapján "1-1 millió forintos bírsággal sújtott két céget kiskorúaknak szóló nyereményjátékaival kapcsolatos reklámok miatt." Miért is?

Az M-Ágnes Játéknagykereskedő és Készítő Bt. és az Egmont Hungary Könyv- és Lapkiadó Kft. esetében a versenyhivatal tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot állapított meg. Az előbbi cég az általuk forgalmazott Nappy nevű játékkutyákat és Filly fantázianevű királyi családot reklámfilmekkel, plakátokkal és bannerekkel népszerűsítette. A reklámokban olyan üzenetek jelentek meg, mint például a „Gyűjtsd össze mindegyiket!”, amellyel a játékok megvásárlására szólították fel a kiskorúakat. 

(forrás)

A Kreatív cikkében szépen kivesézik, miért hülyeség ez a döntés, miért túlreagálása a helyzetnek, és mi lehet ennek az oka. Azt hiszem, ezen majd még elnyamnyognak sokan, de tény, a kormányzatot - a fenti levezetés alapján - nem fogja zavarni, ha ez a szigorúság megmarad.

De miért hoztam én ezt most föl?

Azon egyszerű oknál fogva, hogy az interneten nem kevés reklámszöveget kell írnunk. A kampányok szövegét a Google-re, Facebookra, ETARGET-re mi magunk írjuk, bannereket tervezünk, és sok más olyan kommunikációt valósítunk meg, ahol a szöveg tőlünk származik. És ha egy tőlünk származó szöveg célcsoportja a gyerekek, és nem tudunk erről a szabályról, akkor bizony nagyon szép büntetést kaphat az ügyfelünk.

Nem lenne ez jó senkinek. Sajnos a törvény megváltoztatása nem elsősorban rajtunk múlik, így alkalmazkodnunk kell. Figyeljünk oda tehát, hogy mit írunk, figyeljünk oda, hogy a két-három éve még teljesen jó reklámszövegek idén már büntetést jelenthetnek.

Ennyit szerettem volna elmondani.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr874767622

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tessék szépen beszélni! 2012.09.11. 09:30:01

Ha egy irányelvet nagyon szigorúan veszünk, akkor az már könnyen lesz a ló másik oldala, és mint ilyen, okozhat kellemetlenséget nekünk, reklámipari segédmunkásoknak is.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Merras · http://miyazakijun.hu 2012.09.10. 23:45:54

Valahogy anno a Lutra albumokba való matricák gyűjtése nem volt káros a fejlődésemre (asszem...), pedig ott is a "gyűjtsd össze mind!" elve érvényesült. Sőt, amikor felső tagozatos voltam, akkor jöttek befelé a mindenféle kosaras kártyák, és ott is a gyűjtés volt a lényeg, meg az osztálytársakkal való cserebere.

Nyilván ha akkor a Fidesz van hatalmon, akkor jól megrendszabályozta volna a kereskedőket, és akkor nem akartam volna összegyűjteni az összes matricát / kosaraskártyát. :) Hiszen akkor is már erős akaratú individuum voltam, akit egyáltalán nem kaptak el az osztálytársak hülyeségei. :D

blash 2012.09.11. 08:52:16

inkabb az oriasplakatokbol lenne kevesebb, mindenhol csak azokat latni

alsoban vettem takarekbelyegeket neha, de vagy mar akkor sem ment nekem a gyujtogetes, takarekoskodas, vagy nem reklamoztak elegge a sulinkban

jobban belegondolva a kepregenygyujtes sem jott ossze, mert sohasem tudtam, hogy mikor jelenik meg, igy legtobbszor lemaradtam az adott honaprol. Csakugy mint a kolyokidorol, szamomra azt is rejtelyes idopontokban adtak. Persze akkor eltek fenykorukat a musorujsagok, de inkabb a tartalom igazodjon hozzam, vagyis mint most, hogy amit szeretnek megnezni azt inkabb letoltom, s ha kedvem, idom van ra, akkor nezem meg

Ketszeri 2012.09.11. 09:54:47

A konkrét példától elvonatkoztatva az elvárható, hogy ha valaki hivatásszerűen űz egy szakmát, a szabályozó jogi környezettel legalább nagy vonalakban tisztában legyen.

Az esetre vonatkoztatva ez körülbelül annyi, hogy a kiskorúaknak szóló reklámokra speciális szabályok vonatkoznak. Ha ennyi megy, akkor már csak egy kis kutatómunka és nem okozhat gondot a megfelelő információk megkeresése.

Plusz idő és munka? Természetesen. Viszont (többek között) ez a hozzáadott érték különbözteti meg a műkedvelőt a profitól.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.09.11. 10:30:27

@Ketszeri: ...és a cikk aktualitását az adja, hogy a nemrég változott jogi környezetnek most van először ez alapján büntetés.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2012.09.17. 19:56:08

Ehhez az egész témához annyit, hogy a múltkor a gyerek (lassan 4 éves) megkérdezte, mi az a prosztata megnagyobbodás. Akár akarjuk, akár nem, akármi a törvény, a gyerek a reklámot megtanulja. (Nagykorában az ilyenből lesz marketinges. Én csak a reklámokra kapcsoltam be a fekete-fehér tévét. Akkor még benne volt a műsorújságban, hogy hány órakor van.)
Meglátásom szerint a gyereket nem a reklámoktól kell védeni, hanem a guvvadt szemű japán rajzfilmektől és az örökké ordító Culkin-tól a Reszkessetek, betörőkben.


süti beállítások módosítása