Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • énisfélek: @énisfélek: Még egy fontos dolog, amit sokan nem is vesznek észre: a reklámok által igényelt letöl... (2017.09.19. 10:36) Önmérséklet?
  • énisfélek: A reklámok megjelenítésében van egy jól meghúzható határ: hagy-e engem élni, vagy nem hagy élni? t... (2017.09.19. 10:22) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: @Kopasz Szuzukis: Így van, ezt úgy hívják: tudatos vásárló. És ez a halmaz a leginkább üldözendő ... (2017.09.19. 10:15) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: OK, állapítsuk meg, hogy korunk legkárosabb szakmája a marketing! Ugyanis már nem egy vállalkozás ... (2017.09.19. 10:10) Önmérséklet?
  • Before: Nagyon jó és aktuális az írás. Én is találkoztam azzal, amit Zoli írt, baromi irritáló. A google k... (2017.09.19. 09:46) Önmérséklet?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (225) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (20) email marketing (39) érdekes (203) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (130) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (107) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (352) kérdés (7) kereső (60) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (202) kreatív (108) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1115) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (48) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (28) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (17) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (251) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Befolyással élni

Címkék: onlinemarketing wom

2012.09.25. kedd 23:33 Konrad

ID-10082686.jpg

Lektorálok (szakmailag) egy könyvet, amely a közösségi médiáról szól. Ennek kapcsán jutottam el oda, hogy lassan de biztosan át fogom gondolni az általam használt terminológiát, amikor a közösségi média marketinges alapjait tanítom.

Az egyik központi figurám ugyanis a véleményvezér (angolul ugye opinion leader), miközben ez a könyv folyamatosan a befolyásolóról (influencer) beszél. És igaza van. Nem szükségszerű, hogy a közösségi médiában minden áron vezérek legyünk, hiszen ez azt feltételezi, vezetjük az embereket. De nem teszünk ilyet, nem akarjuk őket erre vagy arra elvinni. Mást teszünk. Befolyásoljuk a preferenciáit, megváltoztatjuk (vagy nem) a hozzáállását dolgokhoz. De ettől nem leszünk egy centivel sem fölötte, nem vezetjük.

Persze a véleményvezér mégsem vész el, így azt hiszem, törölnöm nem kell semmit. Mindössze hozzá kell tennem mostmár diában is, nemcsak szóban az ilyen személyeket, akik benne ülnek a közösségben és befolyásolnak. Hiszen rajtuk keresztül tud egy márka minél több embert elérni. Pontosabban rajtuk keresztül is.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr134803247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2012.09.25. 23:42:48

A véleményvezér befolyásol. Akiket követünk, akikre hallgatunk, azok számunkra véleményvezérek és ők befolyásolnak minket. Én a két fogalom között nem látok különbséget.

egeszjo 2012.09.26. 01:20:18

szabad tudni a könyv (eredeti) címét, és hogy mikor jelenik meg magyarul?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.09.26. 01:23:17

@egeszjo: nem tudom megírhatom-e, amint publikus, közzéteszem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.09.26. 01:45:24

@$Norbert$: igen, a véleményvezér befolyásol, de a befolyásoló nem szükségszerűen véleményvezér. Adott esetben véleménye sincs - egyszerűen pl. azzal befolyásol, amit tesz.

Jurganov 2012.09.26. 09:59:21

@Konrad: jó könyvnek ígérkezik, nem lehetetlen, hogy elolvasom ha megjelenik. ugyanakkor (csak a móka kedvéért) én úgy nézem, hogy az általad említett helyzetben a véleményvezér simán csak egy eszköz, a vezér valójában az aki irányítja (terelgeti).

Polló László · http://termelekenyseg.blog.hu 2012.10.01. 18:13:43

Azt hiszem, hogy a befolyásoló és véleményvezér viszonylatban kezdetben van a befolyásoló. Aki beleásta magát egy témába és a többiek elkezdenek rá figyelni. Még tagja a csoportnak, ahogy írtad: nincs alá-fölé rendeltség. Véleményvezérré viszont már külső segítség szokott avatni: a Google keresője, egy on-line újság főszerkesztője vagy egy nagyvállalat, aki felfedezte benned a lelkes támogatót és elkezd segíteni. Ilyenkor kezd számítani, hogy milyen diplomáid és okleveleid vannak. S ilyenkor már fokozottan számít, hogy mennyire segíted a téged támogatók céljait. Mivel az effektus törvénye szerint amit megjutalmaznak, azt meg szoktuk ismételni, ezért a befolyásoló fokozatosan elveszíti a szellemi függetlenségét - miközben egyre magasabbra emelkedik a véleményvezér létrán. Valamennyit persze a függetlenség látszatából legalább meg kell tartania, különben a hitele is teljesen elveszik. Meg ha tényleg jó szakembere az adott területnek, akkor évekig, évtizedekig finoman tud lavírozni az érdekcsoportok érdekei és a szükséges változások hirdetése között.