Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

ROI a közösségi médiában

Címkék: onlinemarketing ajánló előadás facebook

2012.12.05. szerda 15:42 Konrad

ID-10088936.jpg

Néha úgy érzem, a ROI inkább szitokszó a hazai marketingesek számára. Jelentése ugye befektetés megtérülés, vagyis a ROI arról szól, hogy az egységnyi befektetett forrás (pénz) mennyi bevételt (hasznot) termelt. Ennek számolása elvileg triviális kérdés, hiszen ez kell ahhoz, hogy lássuk, mennyire érte meg egy reklámeszközt használni. És sokan mégsem számolnak ROI-t, mert nem egyszerű. Sok olyan előzetes tervezés kell hozzá, amit nem nagyon lépünk meg, és sok esetben nem tudni, mit is kell mérni.

Mert amíg pontosan meg tudjuk monani, mennyibe került egy felhasználó, ha Google AdWordsöt használunk, már nem ennyire egyszerű a kérdés, ha belerakjuk azt, hogy ismertebb márka esetében a gyakoribb keresés és egyéb okok miatt például olcsóbb lesz egy kattintás díja, vagyis a direkt vásárlást esetleg nem hozó image kampány csökkenti az AdWords költségeket...

És még bonyolultabb az ügy, ha bevonjuk a közösségi médiát is: itt aztán módszertant találni, azonosítani a költségeket és a bevételt, nem egyszerű dolog. Éppen ezért örültem meg, amikor a HVG felkért a ROI a közösségi médiában könyv lektorálására - végre egy könyv, amit a hazai gyakorló és tanuló marketingesek kezébe tudok nyomni: ezt tessék elolvasni, ebben benne van egy csomó hasznos infó.

Mert a könyv, ha nem is foglalkozunk a ROI-val, nagyon jól bemutatja, milyen lehetőségek vannak marketingesként a közösségi médiában. Igaz, másfél éve íródott, így napi technikai dolgokban nem friss, de a folyamatok tekintetében szerintem a hazai gyakorlathoz képest évekkel előre mutat.

A HVG a könyv témájához szervezett egy kiskonferenciát, ahol tartottam egy előadást, elsősorban a könyv alapján, mire érdemes odafigyelni. A cél egyfajta metszete volt a könyvnek - nincs benne mindenről szó, ami a könyvben van, csak pár súlyponti dolgokat emeltem ki. Ezeket legalább érdemes elolvasni.

Íme tehát az előadás, és ha kedvet kaptok rá, vegyétek meg a könyvet is!

roi_hvg

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr194949123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2012.12.05. 15:49:43

Kedvet kaptam a könyvre! Meg is rendeltem! Köszi Konrád! A leírtakkal teljes mértékben egyetértek!


süti beállítások módosítása