Bánki Tamás blogján láttam ma, hogy a LinkedIn elérte a 200 millió felhasználót. Ez, tudván, hogy a LinkedIn nem általános közösségi média oldal (mint amilyen a Facebook, a Twitter vagy a Google+) nagyon értékes hír. Értékes, mert a LinkedIn a pénzről szól, még akkor is, ha azt úgy fordítjuk le, üzleti kapcsolatok hálózata.
Hiszen az üzleti kapcsolatok jelentik az igazi pénzeket. Ha tudjuk, kivel akarunk kapcsolatba kerülni, akkor a LinkedIn segíthet megtalálni az illetőt, akár közvetlenül akár ajánlás útján. És minél több ott az ember, annál nagyobb az esélye annak, hogy meg is találjuk.
Persze a LinkedIn is változik folyamatosan, fejlődik, és a növekedés mellett az aktivitás is fontos. Így nem meglepő, hogy olyan (spamgyanús) megoldást is bevezettek, mint az ajánlása (illetve Endorsement) funkció. Ez nekem kicsit ahhoz hasonlít, mint amikor wiw-ből iwiw lett, és elkezdtünk kapni leveleket is az iwiw-től, hogy ki jelölt be vagy ki küldött üzenetet. Mert eddig a LinkedIn nem volt annyira bőbeszédű, de ezzel a funkcióval azért sokkal több lett az utóbbi hetekben az interakció. Ez lett egy kicsit a Facebookból megismert Like funkció, csak máshogy megfogalmazva. Kérdés, kilépnek-e ezzel cikkek irányába is.
Egyébként Tamás berakott egy infografikát is (ezt most nem mellékelek, tessék nála megnézni), amiből talán a legmeglepőbb adat a leggyorsabban növekvő országok, és azon belül is az első helyen álló Törökország. Sokfelől hallom, hogy Törökország egy iszonyúan gyorsan fejlődő piac, és most ez is azt igazolja: érdemes rájuk figyelni. És egyáltalán nincsenek messze! Főleg a LinkedIn-en keresztül.
Mi, magyarok, egyelőre max. 300 ezren használjuk. Ez bizony nem sok. Talán érdemes lenne elgondolkozni azon: nem kellene ezt kicsit saját célból is erősíteni? Hiszen minél nagyobb a hazai közösség, annál nagyobb az esélye, hogy az üzleti folyamatokban is haszna lesz a LinkedIn-nek.
Szóval, 200 millió. Azért ez nem rossz szám!
Utolsó kommentek