Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Szóljatok Ödönnek...

Címkék: hiba facebook

2013.03.09. szombat 21:51 Konrad

odon.jpgAz Erste Bank Facebook! oldalán olvasható a következő:

Kedves felhasználók! Felhívjuk a figyelmet arra, hogy az oldal célja, hogy azon keresztül az Erste Bank Hungary Zrt. vállalati, banki, gazdasági és egyéb információkat osszon meg a felhasználókkal. A kommenteket az Erste Bank Hungary Zrt. folyamatosan ellenőrzi és fenntartja magának a jogot, hogy az oda nem illő, sértő, vagy bántó tartalmú, illetve spamnek, vagy reklámnak minősülő üzeneteket eltávolítsa, többszöri előfordulás esetén pedig a felhasználót az oldalról letiltsa!

(kiemelés tőlem)

Az üzenet második részével nincs bajom, ami spam, vagy bántó, vagy oda nem illő, azt törölni kell. De az elejével kapcsolatban azt hiszem idemásolnám az IAB Hungary közösségi média munkacsoportjában készült definíciót:

A közösségi média marketing (social media marketing) arról szól, hogy a hirdető közösségi média platformokon, illetve kommunikációs csatornákon

  • kapcsolatba lépjen és párbeszédet folytasson a felhasználókkal (fogyasztóival);
  • párbeszédet, témát generáljon a fogyasztók között annak érdekében, hogy az előre meghatározott marketing céljait elérje;
  • valamint az itt zajló fogyasztói párbeszéd alapján formálja marketingkommunikációs stratégiáját, taktikáját.

Azt hiszem, érdemes lenne még faragni ezen az Erstés üzeneten, sőt, talán a hozzálláson is, nem? Ha valóban az egyoldalú megosztás a cél, akkor ne használjanak Facebookot. Ha meg a cél a párbeszéd, akkor nem kéne ilyen hülyeségeket leírni, azt hiszem. 

Egyébként kommentben fokozzák is:

Konkrét panaszos ügyekben az online ügyfélszolgálattal való kapcsolatfelvételt javasoljuk minden esetben, mivel az a felület éppen azt a célt szolgálja, hogy megoldást találjanak kollégáink a problémákra.

Azt hiszem, itt is lenne mit tanulni: a közösségi média eszközök ügyfélszolgáltai funkciót is el tudnak látni, és igen, a személyes problémák helye valóban a hivatalos ügyfélszolgálat, de ez nem azt jelenti, hogy az ilyen kérdéseket ne kellene itt is megválaszolni.

Egyébként én értem, hogy nehéz egy banknak, főleg, ha nem love brand, és vannak olyan szabályok, amik messze állnak a közösségi média elvárásaitól, de akkor talán végig kéne gondolni: tényleg kell az Erstének Facebook oldal?

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr425125257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Caracalla 2013.03.09. 22:33:02

Egy gondolati kanyart talán az is megért volna, hogy egy bank ügyfélszolgálati szempontból kicsit más, mint a glóbus májkrém. Engem kimondottan zavarna, ha a facebookon ügyfélszolgálnának.

Viszont az egyoldalú kinyilatkoztatásnak valóban sajátságos terepet sikerült találni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.03.09. 22:35:45

@Caracalla: Elég sokféle ügyfélszolgálati panasz van, nemcsak a számlával kapcsolatos. Nyitvatartás, feltételek meghirdetése stb. Az ilyen jellegű témáknak lenne helyen a Facebookon. Tény, a személyes adatok nem adhatók ki, és ki kell tötölni, ha valaki botor módon a sajátját megadja, de mint írtam, nemcsak ilyenek lehetnek az ügyfélszolgálati kérdések. Ezt a témát így félredobni, és egy külön alkalmazásba száműzni pont szembemegy azzal, ami a működő modell.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2013.03.09. 23:49:14

Szerintem ez tévedéből került fel. Ebből tudtam meg, hogy valaha like-oltam az oldalt, ami azóta megváltozott :)

Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2013.03.10. 09:16:50

A Facebookra egymást kényszerítik fel a cégek, ha a másik ott van, neki is menni kell. A definícióval - általában azzal, hogy a szükségesnél szűkebb kereteket állítunk fel és abba megpróbálunk elsősorban másokat belekényszeríteni - nem értek egyet. Nincs olyan, hogy mit kell a Facebookon csinálni. Mindenki arra használja, amire jónak látja (a felhasználási feltételeket betartva). Adott esetben pedig az ajánlásoktól, közmegegyezéstől való eltérés lehet az ésszerű, célszerű. Nem állítom, hogy az Ersténél erről van szó, de az ellenkezőjéről sem vagyok meggyőz(őd)ve. Az mennyivel volt jobb, amikor egy másik bank egy turbános figurára építve kezdett igen erőltetett és verejtékszagú - úgymond - párbeszédbe a fogyasztókkal? Azt meg milliónyi kutatás igazolja, hogy az emberek a FB-on nem a márkákkal akarnak beszélgetni, hanem az ismerőseikkel. Ezt komolyan véve nem biztos, hogy az erőltetett párbeszéd a legjobb céges stratégia, bármilyen szervezet definíciója is mondja ezt.

bennfentes9 2013.03.10. 09:50:27

Látszik, hogy a blogíró soha nem dolgozott még banki közösségi média oldallal. Van egy olyan foglom, hogy banktitok. Tehát a közösségi médiában is csak 3-5 éves szabadságvesztés terhe mellett lehetne konkrét panaszügyeket taglalni. Ezért van külön applikációban. Arról nem is beszélve, hogy vajon ki akarja napi szinten szakmányban a banki panaszügyeket olvasni az üzenőfalán. Szóval tankönyvszerűen jó duma a "párbeszéd a fogyasztókkal", de az élet és napi gyakorlat kicsit más. Aki nézte az Erste oldalát, láthatta, hogy a bejegyzést megelőző pár órában 2 user telespammelte egy panaszüggyel az összes bejegyzést. Banolás miatt volt szükség az alábbi felszólításra, csak aki nem nézte az oldalt, csak ezt az utolsó bejegyzést látta.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.03.10. 12:10:10

@bennfentes9: ezzel tisztában vagyok, és sokszor le is írtam: a törléssel egyetértek. Az öndefiníció az, ami meglepett, és ami miatt született a bejegyzés.
Másrészt az előbbi kommentben leírtam a véleményem a banki ügyintézéssel kapcsolatos ügyfélszolgálattal: igen, annak sem helye az üzenőfal. De van más kérdés, aminek igen, lehet helye. És mindössze arra próbáltam rávilágítani, hogy ha egy bank nem akar beszélgetni, akkor ne válasszon magának beszélgetős platformot. Ennyi.

bennfentes9 2013.03.10. 17:48:22

A bank láthatóan akar értelmes párbeszédet folytatni. A zsidózást, anyázást, értelmetlen spammelést viszont nem tekinti annak, ami rendben is van.

2013.03.10. 18:11:17

a cégek 99.9999%a spammel a fb-n.

Vittore. 2013.03.10. 23:27:12

MINDEN, mondom MINDEN cégnek kell egy olyan űrlap, app, vagy bármi a Facebook oldalára, ami Ügyfélszolgálat, vagy Panaszbeküldés, esetleg Kérdezni akarok néven fut. Én is egy csomószor látom, hogy az ügyfelek kérdeznek a Facebook oldalon teljesen egyedi dolgot és ott megválaszolják nekik a cégtől. Ilyenkor ha már kérdezik, annyit kell csak mondani, hogy a lap tetején lévő gombra küldje el a kérdést, vagy írjon az xy címre. A 10. ilyen után már mindenki látni fogja, hova kell küldeni a panaszt, észrevételt.

ancsika 2013.03.11. 09:11:48

Vittore.
Dehogy tudják. Gyönyörű példa erre a digi fb oldala, ahol
- 8123 alkalommal megkérdezték miért nincs xy vagy z csatorna
- 8238 alkalommal hogy mikor lesz ezen vagy azon a településen elérhető a szolgáltatás
- 82388213 alkalommal a nyitvatartást és/vagy hol van ügyfélszolgálat és mi a száma...
- és még lehetne folytatni, tiszta gy.í.k. az egész, átláthatatlan maszlag


süti beállítások módosítása