A Totalcaron jelent megy egy érdekes cikk arról, hogy autóvásárlási céllal megkerestek több kereskedést. A cikknek egyik tanulsága, hogy hányan és hogyan reagáltak - ez is érdekes önmagában -, de másik érdekes tanulság az a megkérdezés módja. Mert nem személyesen mentek a szalonokba, nem telefont használtak, hanem emailt.
És mindezt úgy, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb módja. Mert ugye az is - ma már az email a legtriviálisabb kommunikációs eszköz akkor is, ha vásárolni akarunk. Ez pedig azt jelenti, hogy igenis oda kell figyelni az emailekre, azokkal ugyanúgy kell bánni, mint a személyes ajánlatkérésekkel.
Mondjuk, alapban nem árt, ha a cég eleve ügyfélbarát. A cikk alapján már ebben is el-elbuknak a cégek. De ez valahogy össze is függ: ha fontos az ügyfél, akkor megbecsüljük annyival, hogy válaszolunk neki, nem? És attól, hogy emailt küld, még lehet az ajánlat kérése véresen komoly!
Hogy ez triviális lenne? Eddig én is ezt hittem. De a cikk alapján nem az: volt három olyan cég, amelyik egyáltalán nem válaszolt! Az mondjuk érdekelne, vajon mi lehetett ennek az oka... Talán megette a spam filter az emailt? Vagy egy nem olvasott email fiókba került? Vagy konkrétan le se szarják a netes érdeklődést? Nem vették komolyan az ajánlatkérést?
Utolsó kommentek