A mai konferencia-nap egyik érdekes előadása volt számomra délután a MediaQ kutatásának a bemutatása, Kuti Gézától. Sok olyan számot is tudott mutatni, ami nincs fent a SocialTimes.hu-n (amin amúgy több adat van, mint a SocialBakers-en...).
Az egyik szám az a Facebookozással töltött idő. Az a helyzet, hogy az az idő, amit a Facebook előtt eltöltünk (igen, mi magyarok) összemérhető a tévézéssel. Vagyis:
átlagosan 166 percet vagyunk a Facebookon naponta!
Főleg 35 év alatt vagyunk ott rengeteget. 26-35 év között 192 percet, 19-25 között 231 percet, 15-18 éves kor között 258! percet, vagyis több, mint 4 órát! Azért ez nem kevés, azt hiszem. Az persze jól látszik, hogy kik is érnek rá jobban...
Még volt sok érdekes adat, közülük egy: a Facebookozók 13,3 százaléka saját bevallásuk szerint már vásárolt terméket olyan hirdetés alapján, amit ott látott. Ez az arány egy éve még 11,9% volt. Vagyis kimutatható a Facebook kereskedelmi hatása, bár azért a nagy többség nem annyira aktív. Viszont aki aktív, az információt keres. Arra a kérdésre, hogy miért kattint valaki hirdetésre, a legtöbben azt válaszolták: a link felkeltette az érdeklődését, a hirdetés szövege értékes információkat tartalmazott vagy több információt akart megtudni.
Végül, a jövővel kapcsolatban még egy érdekes megállapítást tett Kuti Géza: úgy látják, hogy kb. 3-4 év alatt gyökeresen meg tud változni minden iparág, így a közösségi média is. Vagyis nem ülhet a Facebook a babérjain, mert bár most ő visz mindent, de ez egyáltalán nem szól az öröklétről.
A változás folyamatos.
Utolsó kommentek