Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Miért utálom a Facebookot?

Címkék: hiba facebook

2013.04.30. kedd 22:06 Konrad

Mammoth_Mammut_model_500.jpg

Tegnap kifakadtam a Twitteren, hogy mennyire nem szeretem a Facebookot. Páran számon is kérték rajtam, hogy pont én, akinek ennyi Facebookos munkája van, ügyfeleknek kezelünk oldalt, kampányokat futtatunk, és így tovább, szóval pont én miért nem szeretem? Gondoltam kicsit leírom bővebben...

Az első és legnagyobb problémám technikai. Néha egész egyszerűen nem működik. Ó, persze, a saját falam betöltődik, de ha egy oldalt kell adminisztrálnom, akkor már elég sok problémám van. Kezdve ott, hogy nem képes az oldal gyorsan és teljesen betöltődni, de a látható képernyőn már úgy néz ki, mintha megtörtént volna. Elkezdek gépelni, erre befrissít, és kikapja alólam a beíró mezőt - bosszant, na.

Aztán a képek behúzása. Direkt azért csinálok képeket a bejegyzéseimhez, hogy azok odavonzzák a figyelmet. Erre tegnap is azt látom, hogy nem képes behúzni se a képet, se a szöveg elejét. Csak egy hülye link jelenik meg... és ez a csoda nem felejt, ha egyszer rosszul húzta be, akkor az örökélet meg egy napra úgy marad, csessze meg. Saját oldalnál bosszankodok, de ügyfélnél ez már egy kicsit több ennél.

Aztán vannak kis rejtett geciségek. Az egyik ügyfelem oldalán például hetek óta nem tudunk időben előre posztolni, vagyis nem megy az időzített posztolás. Semmi infó, egyszerűen csak nem megy...

Lehetne még sorolni, de ezek az apró bosszantó dolgok teszik nehézzé és zavaróvá a Facebook használatát elsősorban.

Aztán persze ott van az a csomó gondom, ami nem hiba, hanem direkt úgy van (nem bug, hanem feature, ugye). Ezek közül a legkiemelkedőbb persze az EdgeRank, az az algoritmus, ami eldönti, hányan fogják látni a lájkolók közül azt, amit kirakunk. Az vele a bajom, hogy kiszámíthatatlan, és ennek megfelelően nem lehet vele tervezni.

Az is zavar, hogy mára a lájkgyűjtés elsősorban arra jó, hogy célcsoportot építsünk, és ezek után majd pénzért elérjük őket - ami még talán meg is érné -, de az általam felépített célcsoportot a konkurenciám is használhatja célzásra. Boldoggá tesz a tudat...

Aztán itt van a GraphSearch. Mindenféle érdektelen adatot elmond, de korábbi bejegyzést, amit valamelyik ismerősöm rakott ki, már nem tud megtalálni.

Nem folytatom. Van egy hatalmas mamutunk itt a kertben, ami egy aranyos szőrös állat, de több vele a baj, mint a haszon: letapossa a fűvet, sokat eszik, eltakarja a kilátást, mindenki meg van érte őrülve, közben meg semmi igazi haszna nincs... Állatkertbe kéne adni, nem?

(A kép forrása.)

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr775258663

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A 2014-es választás sem a Facebookon fog eldőlni 2013.05.01. 09:43:34

Először is emlékezzünk meg a húszéves internetről, és kívánjunk boldog születésnapot neki!Közben persze emlékezzünk meg arról is, hogy az internet léte, és különösen a webkettő átlakítja fogyasztási szokásainkat, így a politikát is. Többek szerint a Fa...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2013.04.30. 23:10:14

ezek többségétől én is kivagyok, roppant idegesítő.

Weboldal készítés olcsón · http://olcsoweboldal.hu 2013.04.30. 23:37:43

"ez a csoda nem felejt, ha egyszer rosszul húzta be, akkor az örökélet meg egy napra úgy marad"

Ajánlom ezt, ez megoldja ezt a problémát:
developers.facebook.com/tools/debug

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.05.01. 08:51:14

Ez mind igaz. De a Facebooknál azért a legtöbb magyar internetes szolgáltatás rosszabb. Ha csak azt nézzük, a blog.hu például milyen szar a Facebookhoz képest.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.05.01. 08:53:24

Egyébként ha a FB rosszől húzta be a postod, és tudod miért, és kijavítottad, akkor adjál neki másik www-címet! A FB azt jegyzi meg, hogy a címről már behúzta az adatokat. Azért nem csinálja kétszer, mert valószínűleg nem bírná ki a rendszer.

Gondold meg, hányszor repostolnak valamit, és ha azt mindig újra kéne kivonatolni, az durva lenne.

jabjab · http://www.jabjab.hu 2013.05.01. 09:21:28

És akkor a hirdetési rendszerükről nem is beszéltél...
A zavaros hozzáférési és jogosultsági szintekről (ügyfelek nem értik, de sokszor mi is csak nehezen), a hazudós kördiagramokról (amikor 50%-ot mutat, ránézve lazán becsülnék 80%-ot), havonta minden ügyfélnél 30-40 számláról, a hirdetői account létrehozásáról (10-ből 8 ügyfelünk elbukik rajta, az illusztrált leírásunk ellenére).
Vagy a Bivalyszerkesztőről.
Mintha csak agyhalottakat vennének fel fejlesztőnek.
Plusz az ügyfélszolgálat TELJES hiánya.

borisz 2013.05.01. 10:00:11

@Brendel Mátyás: azért ez egy youtube linknél nem megoldás...

outliner 2013.05.01. 11:21:23

Az egyik új kedvenc bugom, hogy ha a facebook page account-jával jelentkezem be kb háromszor ugyanannyi ideig tart minden művelet (beleértve a teljes betöltődést is) mintha a privátommal és "Use Facebook As..."-zel váltanék át, időzíteni pedig kizárólag így tudok. Viszont a blogon a privát acc a minden adminisztrátor, moderátor stb így ott a "Switch"-es cucc jelenik meg minden facebook doboznál. Ide-oda váltogatás folyamatosan azért, hogy lássa a fan-ek 20%-a. Jó buli.

2013.05.01. 11:43:55

olyan problémák, te...
juzer meg nyomja a lájkot, amit elétesznek, szarik az mindenre. ezé görcsölni:D

málta 2013.05.01. 13:27:47

Rengeteg lájkot "vesztek el", mert aki lájkol, nem látja, hogy igen, megtörtént a dolog, és újra kattint, amivel persze unlájkol. Nem, nem azért mert meggondolta magát, és mégsem tetszik. Párral sikerült beszélnem azóta. Engem nem bosszant, hanem dühít!

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2013.05.01. 14:30:00

Nem muszáj használni, Konrád :)

... zöld levelecske, ... (törölt) 2013.05.01. 21:34:33

Ennyi szenvedés egy ilyen ócskaság miatt. És erre van megrendelő ... na persze, igazatok van, azt kell lehúzni, aki hagyja magát.

Momina 2013.05.01. 21:49:03

@$Norbert$: Megnyugodtam :) Akkor nemcsak nekem jutott az eszembe, hogy ha nem tetszik, akkor nem kell használni :D Emellett, most komolyan, tényleg van olyan "megrendelő", aki mással kezelteti a facebook-oldalát? Jómagam nem a technikai nehézségektől vagyok ki, hanem a lájkvadász oldalaktól...

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2013.05.01. 21:55:36

@Momina: "mással kezeltetni?" - ha nem lenne, akkor nem alakult volna rá egy egész iparág. persze! A lájkvadász oldalak a minőség és kritikán aluli selejtjei az internetnek. Olyan, mint a spam. Ki kell zárni a fókuszból, eltüntetni úgy sem tudjuk.


süti beállítások módosítása