Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Pályáztunk

Címkék: onlinemarketing kampány

2013.07.15. hétfő 15:31 Konrad

ID-100125040.jpgBeadtunk ma egy pályázatot Facebook és Google AdWords kampányok végrehajtására. Nem volt túl bonyolult a dolog, és tényleg egyszerű, alig egy órányi feladat volt elkészíteni, vagyis nem jelentett olyan fölösleges időtöltést, amit ne érte volna meg belefektetni. De a pályázatban, amiket kértek, az mélyen elgondolkoztatott.

Mert alapvetően jó dolgokat kértek: mekkora forgalmunk volt a két területen, adjunk meg korábbi ügyfelekből egyet-egyet elérhetőséggel, és persze mennyiért vállaljuk a kampányokat. Ennyi.

De ebből a vállalási összeg van benne ötszörös súllyal, a többihez képest. Vagyis nagyon alacsony árral vélhetőleg el lehet vinni a kampányokat. Nem szeretjük az árversenyt, ezért reális árat adtunk be, nagyon kíváncsi leszek, mire lesz ez elég, de már most megmondom: a fenti feltételek alapján történő kiválasztás eredménye inkább lutri, mint megfontolt döntés lesz. Ugyanis a fentiekből egész egyszerűen nem derül ki, mennyire sikeres kampánykezelő egy cég. Hiszen ebből nem lehet tudni, milyen konverziókat ért el; nem lehet tudni, dolgozott-e korábban ezen a piacon (ez nem volt kérdés!); nem lehet tudni, mennyire sikeresek a kampányai.

Bármennyire is egyszerű matematikának tűnik, az ilyen kattintás alapú kampányok kezelése nem mérnöki munka. Ez marketing, kellő kreativitással és a tapasztalatból eredő tudással. Ehhez ugyanúgy érdemes partnert választani, mint bármely más kreatív feladathoz, és még egy fontos dolog: rá kéne bízni a cégre, melyik eszköznek milyen súlyt ad, és esetleg bevon-e más eszközöket.

Mert itt adott volt, mennyi pénz és mikor megy majd Google-re, Facebook-ra. És például nem volt benne ETARGET, ami az adott téma ismeretében szintén hatékony lehetne. Vagyis a kreativitás egy részét eleve kiölték. Marad a szövegírás és a kulcsszavazás, és igen, az is fontos - és persze a kampánystratégia, hogy mire figyelünk, mik lesznek a célszámok.

Szóval, pályáztunk. Aztán majd meglátjuk, mi lesz belőle.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr555405776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hudinika 2013.07.15. 15:44:48

lehet azért nem volt benne, mert azt sem tudják mi fán terem...

jabjab · http://www.jabjab.hu 2013.07.15. 20:08:51

nem kellett volna pályáznotok. Ugyan az, hogy megmondja hogy mi alapján fognak dönteni, az már pozitív, de ha megmondják előre a súlyokat is, és 5x-ös súly az ár, akkor úgyis egy olcsó cég fogja megnyerni.

Mi nem is olyan régen pályáztunk (nem pályázat volt, hanem meghívtak, ott derlt ki hogy 5-en vagyunk a pályán), a végén hónapokkal a határidő után (korrekten!) írtak hogy ennyi volt, nem mi nyertünk.

Rákérdeztem a nyerőre, és a szempontokra, kiderült, hogy végül az nyert, aki már dolgozik egy másik feladaton nekik. Vagyis megdolgoztattak minket, majd UTÁNA rájöttek hogy a választás nehéz, és maradtak az ismert cég mellett. Berágtam, mert ezt mondhatták volna előre is, megspórolunk 5-6 óra munkát és egy pesti kanyart.

Ketszeri 2013.07.16. 07:16:18

Szia Konrád!

Szerinted milyen egy jó pályázati kiírás ebben a témában?
Mert a másik véglet (van egy 1000euro-s termékem és 5000euros budgetet, ki mekkora konverziót vállal be?) még meredekebbnek tűnik.


süti beállítások módosítása