Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A biteken túl

Címkék: tartalom weboldal üzlet

2013.09.09. hétfő 08:48 Konrad

Hogy mi van a biteken túl? A Lapcom és Weyer Balázs szerint a papír. Írtam már az új válogatás újságról, a Posztról, de pénteken a kezembe is nyomtak egyet, így volt szerencsém végig is lapozni.

poszt.jpg

Ez egy valódi hetilap: A/4-es formátum, színes, szagos, egyszerű papírra nyomtatott lap. Első ránézésre a visszafogottabb bulvár szerkesztés tűnik fel, nem feszes tömbös tördelés, de nincsenek benne a bulvárra jellemző hatalmas címek és képek se. Másrészt visszaköszön a webes tördelés is, például idehaza csak ott szokás a balra igazítás a kizárásos helyett (szerencsére nem minden cikknél, de azért több helyen visszaköszön). De ez valahol érthető is, hiszen a tartalom viszont 100% web.

Apropó, tartalom. Amikor indult a hazai tartalomgyártás, akkor a napi és hetilapoknál az volt a hozzáállás, hogy a web veszélyes, zabálja az olvasókat, közben meg nem fizetnek érte semmit, így oda csak maradékot szabad rakni, nem teljes cikkeket, főleg nem direkt oda írt tartalmakat. Minél nagyobb volt egy újság, annál inkább így gondolta, így vált például teljesen olvashatatlanná a HVG a neten. Aztán teltek az évek, az offline láb nélküli tartalomszolgáltatók elhúztak, gyakorlatilag behozhatatlan előnyre tettek szert - vagyis a fenti taktika jól láthatóan nem jött be. Egyébként a tartalmak nem teljes internetre való felrakásának mai napig igazi harcosa a Lapcom is, két vidéki lapjával.

De ettől még az iránya a tartalomnak az volt, hogy az offline megjelenés kapott valamilyen online felületet is. Nos, ez az, ami ebben a lapban megfordult, és nem mondom, hogy nem furcsa. Furcsa újralátni azokat a cikkeket, amiket már olvastam a képernyőn, és érdekes az a megoldás, ahogy egy-egy témát úgy járnak körbe, hogy a sok különböző helyen való megjelenést tördelik egy lapra. Hiába, a papíron nincsenek linkek.

Másrészt látszik, hogy értő szerkesztők rakták össze a lapot: a témák aktuálisak és érdekesek, sikerült megtalálni az egyensúlyt az időtállóságban is. Ez pedig mindenképpen a lap erénye.

Azt persze továbbra sem tudom, hogy ki is fogja ezt megvenni. A szerkesztettség és az, hogy papíron van, 495,- Ft (előfizetőknek 380,-), ami nem kevés. Ennyiért mobil előfizetést is adnak 1-2 gigaabyte-al, de ennél azért több cikket lehet elolvasni belőle.

Az előző írásom végén feldobtam a kérdést, mennyire életképes az ötlet. Mindössze 8% szavazatot kapott az, hogy évekig megél. 58% szerint 3 hónapig megél, de 35% szerint csak az első szám fog megjelenni. Nos, az már megjelent...

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr765501498

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A biteken túl 2013.09.10. 21:26:01

Látszik, hogy értő szerkesztők rakták össze a POSZTot: a témák aktuálisak és érdekesek, sikerült megtalálni az egyensúlyt az időtállóságban is.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tudathasadásos vasaló · http://nokiadoboz.blog.hu 2013.09.09. 09:04:09

"Azt persze továbbra sem tudom, hogy ki is fogja ezt megvenni. A szerkesztettség és az, hogy papíron van, 495,- Ft (előfizetőknek 380,-), ami nem kevés. Ennyiért mobil előfizetést is adnak 1-2 gigaabyte-al, de ennél azért több cikket lehet elolvasni belőle."

Vodafone: 3000 Ft. feltöltéshez 1GB internet jár. Meglévő elfőzizetéshez 1GB 2490 Ft.

T: Domino Go!NetXL vagy Go!Net XL (feltöltős és előfizetős) 2490 Ft. 1GB

Telenor: Mobile Online 1GB 2599 Ft.

Szóval akkor hol lehet 500 Ft.-ért 1-2 GB mobilinternetet kapni?

voodoux 2013.09.09. 09:04:20

a papírhoz fákat vágunk ki, az áramhoz javarészt foszcilis tartalékainkat égetjük.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.09.09. 10:14:06

@Konrad: 4*380 forint = 1520 Ft, hiszen itt is előfizetsz. Még mindig ott tartunk, hogy ez az olcsóbb. Ha alkalmankénti fizetéssel, napijeggyel hasonlítjuk össze akkor pedig az a drágább. De a 495-ös ár esetében is megúszod a 4 számot 2000 alatt. Sőt az 5 számot is megúszod a legolcsóbb 2490es mobilnet alatt.

Pedig rendszeres olvasáshoz ott már az előfizetés az alap. Akkor bizony 2000 alatt is megúsznád.

Ráadásul van egy másik baj is. Sokan, nem ok nélkül, nem szeretnek a mobiltelefon képernyőjén olvasni. Így pl. az úton való olvasáshoz új eszközt is kellene venni, megfelelő minőségű, szabad téren is jól olvasható kijelzővel és nem árt, ha szeretnek képernyőről olvasni.

Ha éppen a heti értekezlet felé vonatozva, az ICn (a reggeli mellett) elolvasnának pár cikket, postot, stb. ami az előző időszakban elkerülte a figyelmüket.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.09.09. 10:18:29

@TheElf: De ugye azt érzed, hogy ez így erőltetett? Akiket az ilyen jellegű tartalom érdekel, az vagy eleve rendelkezik eszközzel és mobilnettel is, vagy idősebb korosztály. Teszem hozzá: én menet közben is inkább Kindle-t olvasok vagy a mobilomat használom. Tudom, ne magamból induljak ki, de most ebben a projektben elvileg én is célcsoport vagyok.

Papír alapon évek óta nem olvasok újságot. Korábban rengeteget, de amikor azt vettem észre, hogy a HVG-t már ki se veszem a zacskóból (pedig kaptam minden héten), akkor jöttem rá, hogy én teljesen átálltam onlinera. És ennek már legalább 4 éve.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.09.09. 11:07:16

@Konrad: Az, hogy rendelkezik-e megfelelő eszközzel nem automatikus, és az idősebb korosztály is jelentős vásárlóerő, azaz akad bőven egy meglévő réteg.

Ráadásul van ezzel egy komoly baj. Nem csak azt mondom, hogy ne magadból indulj ki, hanem azt, hogy indulj csak ki az ügyvédekből akiknek tájékozódni is kell a világ dolgaival kapcsolatban, de mivel nem használják készségszinten a számítógépet, ezért keveset tájékozódnak online, de ma is vesznek hagyományos újságokat.

Lőn csoda, ez azért egy jelentős vásárlóerővel rendelkező, a hirdetők számára is értékes, a lapot eltartani képes réteg.

És bizony nem csak a jól menő ügyvédre kell gondolkodni, hanem a vállalati jogtanácsosra, akinél a szövegszerkesztő még mindig Micike a titkárnő.

Azaz a "számítógépfóbiás" humán értelmiségi közép- és felső-vezetői réteg, a hozzájuk csatlakozó ügyvédek is részét jelentik a piacnak.

Persze a számítógép fóbiás humán értelmiség ennél egy kicsit lejjebb is terjeszkedik: 40-65 éves irodalomtanár is van aki beszélne az újságírásról, a diákok által ismert napi témák kapcsán, mert ezt is el kell magyarázni a tanítványoknak, de nem nagyon szokott netezni.

------

Beszéljünk pár más apróságról, például az intézményi előfizetőkről. A fodrásznál is van újság, a Sólyom gépein is valószínűleg lesz, a könyvtár is vesz újságot, hogy az akár 50-80 év múlva is olvasható legyen, de a Mc Donalds is rak ki sok helyen újságtartóban a falra pár darabot.

Itt egy olyan újságot kínálsz ami sok szerkesztőség és blog véleményét jeleníti meg, ezért lehet kiegyensúlyozottabb, több ember számára olvasható.

Vajon a fodrásznál, stb. ez ne működne? Vajon a fodrásznál várakozó anyuka mindent olvasott már online, vagy talál magának bőven valamit?

Ez a piaci rés ráadásul stabil előfizetőket, jó számokat tud hozni.

------

De veled szembeni nagyon kemény kritikaként megjegyzem, hogy egy hirdetésekkel, marketinggel foglalkozó embernek azt is tudnia illendő, ki az a réteg akit azzal tudsz vásárlásra motiválni, hogy mondjuk megjelensz a legújabb X-Faktor, vagy Való Világ műsorárban, termékelhelyezéssel.

Biztos vagy benne, hogy a még gombos mobilhoz ragaszkodó vidéki, melós tömeg aki a gyárban jól értesült akar lenni az éppen aktuális beszédtéma kapcsán, ezért "azt nézi amiről beszélni fognak" alapon kapcsol erre a műsorra, az rendelkezik eszközzel?

Mert abban biztos vagyok benne, hogy a melóhelyi jólértesültség kapcsán szívesen olvasna el online eredetű tartalmat.

Főleg azért, mert Marika a fodrásznál már olvasta, és így tudja mit írt Sixx másfél hete a Barátok Köztről, és ezzel ő a jól értesült a kesztyűgyárban.

egeszjo 2013.09.09. 15:05:32

@TheElf: Tökéletesen életszerűtlen az utolsó rész a vidékiekről, bocs.
Az a Marika, aki nem olvasgat az interneten magától, az azt sem tudja, ki az a Sixx. Ő köszöni, de a Blikk/Bors/Story/Hot offline olvasgatásával tökéletesen tájékozottnak érzi magát arról, ami őt és környezetét érdekli.
Az a Marika, aki meg olvasgat a neten, az meg már elolvasta, amit Sixx írt, vagy egyáltalán amit a Poszt megjelentet nyomtatásban.

Én amúgy a fodrászos, mekis, sólymos példát is erőltetettnek tartom. A fodrász köszöni, ugyanúgy kirakja a fent említett hetilapokat, esetleg a Glamourt, Cosmopolitant, stb. A Sólyom gépein akkor lesz Poszt, ha a kiadó személyes kapcsolatait bevetve eléri, hogy legyen, amúgy felesleges. Amúgy én már rég utaztam nem fapadossal, de akkor még napilapok voltak, sőt, volt, hogy az sem csak a saját fedélzeti magazinjuk.

A számítógépfóbiások pedig pont nem érdeklődnek a (csak) számítógépen olvasható tartalmak iránt, nekik elég ugyanazt a témát elolvasni abban a HVG-ben, amit a Konrádhoz hasonló számítógéphez kötöttek már nem olvasnak offline.

Az árat tartom a legkevésbé releváns szempontnak a kérdésben, aki hajlamos lenne megvenni magát a koncepciót, annak tuti nem sok az ár (átlagos közéleti hetilap-árra lőtték be), aki meg nem, az olcsóbban sem venné meg.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.09.09. 20:55:57

@egeszjo: Amit mondasz sok okból nem állja meg a helyét. Egyfelől a vidéki Marika az iránt érdeklődik amit Julika olvasott a fodrásznál. Ezért volt előbb a Fodrász a sorban.

Másfelől pedig a sok témát lefedő kiegyensúlyozott újság kínálatot sok drága újsággal aminek szerkesztősége van is meg lehet valósítani, meg ezek egy részét az új lappal olcsóbban kiváltva. Ezen a piacon az ár szempont.

A számítógép fóbiásokat meg érdekli a csak online tartalom, csak eddig inkább családtagot kérdeznek meg a cikkről, ha elérhető lesz papíron kapnak egy kis önállóságot.

kovacsbalint · http://kovacsbalint.blog.hu/ 2013.09.10. 00:30:07

@TheElf: az a hiba a gondolatmenetedben, hogy a szándékot kihagyod. Márpedig szerintem kétféle ember van: aki szándékozik képben lenni azzal, amit az internet ír, azoknak viszont ma már a legnagyobb része tud is tájékozódni, otthon, amikor a gyerek még nincs a gépnél, mert leckét ír, vagy a munkahelyi gépen, vagy hétvégén a rokonnál. Egészen minimális lehet azoknak a száma, akik élnek-halnak az online információért, olyannyira, hogy van rá heti ötszáz forintjuk, de ebben a nagy akarásban sem sikerül felmenniük a netre.
A másik réteg, aki nem olvassa a netet, aki meg nem is akarja olvasni, mert vagy nem bízik benne, vagy elég neki a Bors meg a Kiskegyed, vagy elég neki, amit Marika elmond ebédszünetben. Ők ezért nem veszik meg.

És akkor arról még nem is beszéltem, hogy én már láttam az újságot, és ha az első csoportból kikerülő vásárló megveszi az első számot, a másodikat garantáltan nem fogja, mert - bár a blog nem ír igazán a tartalomról - messze nem kielégítő. Minden témáról minimális szöveg, cikkekből kiragadott pár mondatok, vagy túl erősen szelektált egész cikkek. Ha valaki tényleg _képben akar lenni_, hogy mi megy a neten, a Poszttal ez nem fog sikerülni.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.09.10. 00:49:56

@kovacsbalint: A két csoportból 2vel kapcsolatban nincs igazad. Én nem egy embert ismerek aki telefonon kérdezi mi van a neten, mert hallott róla.

A második csoport kapcsán azért tévedsz, mert ő azért nézi a TVben is a műsort, mert másnap az lesz a téma és nem akar kimaradni. Ez a fajta "csordaszellem" oda vezet, hogy amint az első ember (kozmetikus, fodrász) pusztán az "így olcsóbban lehet olvasni mindenről" elv alapján megveszi a többi követni fogja. Mert nem akar kimaradni.

Azt nem tudom, hogy a megvalósítás milyen. De tény az, hogy amennyire a nagy portálok fizetőssé tétele kapcsán jeleztem, a jelen és a közelmúlt színvonala nem indokolja ezt, és kétségek a blogketrecbe válogatott írások értékével is vannak, így erősen kérdéses, hogy a rossz tartalom nem lep meg. Sőt, abban van igazság, hogy az életképességét ez azonnal befolyásolja.

Csakhogy Konrád nem a tartalmat, nem ezeket a szerkesztőket támadja, hanem a koncepciót, és közben sok helyen látványosan úgy tesz, mintha ezek a szerkesztők olyan tartalmat prezentálnának következetesen, amiért az átlag olvasó, a netező olvasó is, fizetne. Így viszont az általa megnevezett okokkal, a szerkesztők által online előállított tartalom értékével nem feltétlenül értek egyet...

zila5 2013.09.10. 01:12:10

Hetilapot csinálni, mondjuk így az egyszerűség kedvéért: az indexből elég merész próbálkozás, lévén hogy online már akár félóránként is megéri frissíteni egyet rajta.
Másik bajom ezzel a lappal a partnereink lista. Köszi szépen, nekem is pont ők a partnereim minden este. Ezért aztán sokkal jobban izgatna, hogy mit írnak a nem partnereim ugyanezekben a témákban, mert annyira azért nem vagyok perverz, hogy rendszeresen felváltva olvasgassam ugyanarról az esetről, hogy csoda meg hogy borzalom. Kíváncsi viszont vagyok annyira, hogy ha valaki volna olyan kedves és kikeresgélné a legviccesebb ellenvéleményeket, azokat talán még egy hétre rá 500ért át is futnám.

grgrgr 2013.09.10. 09:43:54

Itt a kulcsszó a szerkesztés, a válogatás lenne. Az interneten minden ömlesztve van, elég sok idő kibányászni belőle az értéket, mert rengeteg a silány, rossz cikk.
Én egyébként még nem láttam ezt a nyomtatott ujságot, megnézem majd.

Vittore. 2013.09.10. 10:43:16

Ott volt a BorosBochkor páros lapja, tízezrek siratták őket a rádió leállásakor, de mégsem élt meg az újság. Magyarországon nem érdemes újságot kiadni, a régi újságok is csak azért húzzák, mert vagy politikai alapon fizetnek elő rá, vagy még a nyugdíjasok olvassák. Lassan ők kihalnak, az újságok eltűnnek. A kivétel a Blikk és társai, de ezek ha folyamatosan emelik az árakat, egyre több olvasót fognak elveszíteni ugyanúgy.

Hegyi Zsolt · http://zen-taxi.blog.hu 2013.09.10. 16:09:13

Mester, írtam róla egy hosszabbat, engedd meg hogy belinkeljem - röviden annyit, hogy magasan felette teljesített, mint amit vártam, sőt, most azt gondolom, hogy ez így nem hogy életképes, de kifejezetten jó ötlet. Az árra: egy Népszabi 230 egy napra. 150 előfizetőnek. Tehát nem kell belőle 3 és megvan a Poszt ára. És már bocs, de a Népszabiból (vagy más napilapból) se olvasok el többet naponta, mint ha lebontom a Poszt 64 oldalát egy hétre.

zen-taxi.tumblr.com/post/60842676196/poszt-print-a-posztprint

ciconia 2013.09.22. 21:40:58

Én megvettem. Mostanában sokat vonatozom, 2-3 órákat. Elég nehéz minőségi olvasnivalót találni az újságárusnál.

Nekem alapvetően egy bajom van ezzel a lappal. Tényleg nem lehet olyan témákat találni a neten, ami nem csöpög amugy a hiradókból és egyéb lapokból? szerintem az lenne az ujdonság, hogy olyan témák legyenek benne, amit pl. az aheti HVG-ben és Mancsban nem olvashatok. Kevés benne az ilyen cikk sajnos.


süti beállítások módosítása