Van, hogy egy online reklám eszköz annyira jó, hogy ebből akarunk sokat. Jellemzően ez valamilyen hatékonyság alapú hirdetés szokott lenni, például a Google AdWords kereső hirdetései. Jó lenne növelni a költségvetést, de van egy szint, amikor ezt hiába tesszük: egész egyszerűen nem tudunk többet költeni.
Ennek egyszerű oka van: a Google keresőben véges számú keresés történik a számunkra fontos kifejezésekre. Egy adott napi költésnél elérhetjük azt a szintet, amikor már minden szóba jöhető helyen megjelenünk, ami kézzelfogható konverziót hoz, egész egyszerűen teljesen lefedtük ezt a szegmenst. Ilyenkor aztán tényleg nem lehet ezzel több embert elérni.
De mit csináljunk, ha nekünk ez kevés? Növekedni akarunk, ugye.
Ha már tényleg mindent megtettünk a tökéletes kampányunk csiszolásával, de a volumen még elmarad, akkor bizony engedni kell a határokon, és azt kell mondani, hogy oké, a rosszabb konverziót is elfogadjuk, és váltunk, másik eszközt használunk. Mert bár tök jó lenne továbbra is mondjuk 1500,- Ft-ért kapni egy fizető regisztrálót, de még 2500,- Ft-ért is megéri. És mindig van olyan eszköz, ami bár nem annyira jó, de elég jó ahhoz, hogy megérje. Már persze, ha a kínált árunk rendben van...
És persze van még egy lehetőségünk: ha a cél az eladás és nem a forgalom terelése, akkor próbáljuk meg a hatékonyságot növelni. Érjük el, hogy nagyobb arányban sikerüljön eladni. Figyeljünk oda a weblapunk működésére, a használhatóságra is. Mert lehet, ezzel többre megyünk, mint új eszközök bevonásával.
A volumen probléma persze akkor jelentkezik igazán, ha tényleg átlátjuk, mennyire hatékony a kampányunk. De ez már egy másik történet.
Utolsó kommentek