Minden kampánynak van tanulsága. A sikereseknek is, de a sikerteleneknek is. Sőt, a sikertelen kampányok tanulsága sokszor hosszabb távon többet érhet. Ezt azért kell elmondanom, mert természetesen nemcsak sikeres kampányaink vannak, hanem olyanok is, amik így vagy úgy, de nem jönnek össze. Vagy csak elmarad az eredmény az elvárttól, vagy egész egyszerűen nem sikerül megvalósítani az eredeti elvárást. És olyankor azért nem egyszerű.
Ha az ember ésszel kezeli a kampányokat, akkor már elég hamar láthatja, ha valami nem túl sikeres. Ilyenkor igyekszik javítani, igyekszik elérni, hogy működjön a kampány, reméljük ugyanis, hogy menthető. De nem mindig. Néha a koncepció a rossz, néha a kivitelezés akad el, és olyan is van, hogy egész egyszerűen tévedtünk. És mi következik ebből? A rossz kampányokkal több a feladat, többet dolgozunk rajta - és mégis elégedetlen lesz az ügyfél, hiszen a célt nem értük el.
Ezért az ember többet is megpróbál kihozni a végén az elemzésekből: mi működött, mi nem. És persze kaparjuk elő azokat a számokat, amivel fedezhetjük is magunkat...
A tanulságok sokszor olyanok, mint eső után a köpönyeg: hiába vannak meg, ettől már nem szerzem vissza az ügyfelet. De szerencsére arra is kapunk lehetőséget, hogy tovább dolgozzunk, és egy következő kampányban már jól dolgozhassunk.
De azért nem szeretjük a sikertelen kampányokat. Így inkább jól dolgozunk, és ha rajtunk múlik, sikeresek vagyunk.
És azért 95%-ban rajtunk múlik.
Utolsó kommentek