Elkezdtünk egy új Facebook oldalt építeni egy ügyfelünknek. Ilyenkor a kezdeti lépések ugye a formai majd a tartalmi kialakításokat jelentik. Vagyis első lépésben briefeltük a grafikusunkat, aki legyártotta a borító képet és a fotót, plusz az egyéb szükséges elemeket. Ilyenek az ikonok az alkalmazásokhoz vagy pl. egy-egy bejegyzés formai kialakítása.
Mert az tévedés, hogy csak posztokat kell feldobálni. Az sem mindegy, azok hogyan néznek ki, milyen képeket használunk, azon mennyi szöveg van stb. Mert az jó, ha van szöveg a képen, de ha hirdetni akarunk, akkor az nem jó, ha 20 %-nál több van.
A grafika mellett ki kellett alakítani a tartalmat is. A tartalom pedig két részből áll: az egyik rész a kikerülő posztok, a másik rész az állandó tartalmak. Ilyenek például a GYÍK (gyakran ismételt kérdések), a speciális kép galéria stb. Ezeket érdemes alkalmazásban felrakni, így biztosan elől maradnak, ráadásul ikont is kapnak. Azoknak szólnak, akik bővebb információra is kíváncsiak, nemcsak a napi bejegyzésekre.
Az ilyen plusz tartalmak megjelenítésére mi előre gyártott alkalmazást használunk, jelesül stratégiai partnerünk, a Pagerider.com alkalmazásait. Mert bár megváltozott a Facebook szabályzat, és nem kell a játékokhoz mindenáron alkalmazás, de ettől még praktikusak és fontosak! Vagyis itt most egyfajta stratégiai kérdés volt, hogy menüpontonként, ikonokon keresztül lehessen elérni a plusz tartalmakat, erre pedig tökéletes a Pagerider szolgáltatása.
Mert az alkalmazások továbbra is kellenek, színesebbé, érdekesebbé teszik a Facebookos céges jelenlétet. És az egyáltalán nem baj, ha ehhez profi szolgáltatást használunk.
Igen, ez most a Pagerider reklámja is, de a Facebook alkalmazásoké is: ne feledkezzünk meg róluk, hiszen fontos marketing szerepük van továbbra is!
Utolsó kommentek