Ha vitatkozol, akkor az a cél, hogy a másikat meggyőzd, vagyis megváltoztasd a véleményét. Amikor eladsz, akkor is valami hasonlót teszel: azt szeretnéd elérni, hogy azt tegye a másik, amit te akarsz. Vegye meg a terméked. De ahhoz, hogy tudd, mivel lehet megváltoztatni, meg kell értened. Akkor lesz jó a reklám, ha valahogy megismered a célcsoportodat.
Ez amúgy triviális, hiszen aki marketinges, annak ezt tudnia kell. A nehézség egyrészt a másik (a célcsoport) megismerése, másrészt annak megértése, mi a másik nézőpontja: a mi a másik szerint az igazság.
Ahány ember, annyi igazság. Elcsépelt coelhoi mondat ez, de nagyon igaz. Hétfőn ennek jó példáját is láttam, amikor egy szülői értekezleten mindenki elmondta egy dologról azt, hogy mi a véleménye, mit lát, mit gondol. És ahány szülő ott volt, annyi féle igazság hangzott el. Sokszor egymással teljesen ellenkező vélemények is. És most gondolj bele: neked ezekhez mind alkalmazkodni kell(ene), amikor az üzenetet megírod egy kampányban.
Persze nem lehet. Nem lehet mindenkinek igazat adni. Így valójában az a jó, ha valami közös pontot találsz a célcsoportod nagyobb részében, és azt használod a meggyőzésre. És nem baj, ha nem szeret mindenki. Az a lényeg, hogy vásároljon.
Utolsó kommentek