Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Szavazz, szavazz, szavazz, kell a lájkod!

Címkék: facebook

2014.03.08. szombat 11:35 Konrad

teklaosztaly2.jpg

Lányomék osztálya benevezett egy versenyre, ahol úgy lehet rájuk szavazni, ha az adott oldalt lájkolom. Erről van szó, ezt kell lájkolni. A versenyben a kiíró cég minden hónapban az adott havi győztesnek ad 50 ezer Forintot, ami egy osztály életében nem kevés pénz, ebből sok jó dolgot lehet venni a terembe, vagy el lehet költeni értelmes dolgokra. Így aztán pár napja megy a mozgósítás: szavazz, szavazz, szavazz!

Közben a versenytársak sem tétlenek, és persze felmerülnek az ilyenkor szokásos kérdések (lehet-e legálisan 1600 lájk egy éjszaka alatt?). Ismerős képlet, évek óta mennek az ilyen játékok. De mi értelme van az egésznek? Természetesen marketing szempontból.

Az osztály szempontját értem: kéne ez a pénz nagyon, van hova fordítani. De a kiíró cég ezzel mit ér el? Cikket lájkoltat, így a saját oldala nem növekszik. A látogatók jellemzően csak azt az egy osztályt nézik meg, ahova a "mozgósítás" viszi őket, legfeljebb megnéznek egy-két versenytársat - de az oldalra, a cégre már ki emlékszik? A Facebook megosztások is elsősorban az osztályról szólnak, nem a cégről.

A vírushatás persze működik, pörög az oldal számlálója, de hogy ebből hogyan lesz hosszabb távon bevétel, az nem teljesen világos. Félek, ez a játék öncélú: elsősorban a játékról szól, és nem a cég promóciójáról, vagy a brand ismertségének a növeléséről, és főleg nem közösség építésről.

Be kellene végre látni: a lájkolásra épített játék önmagában csak egy eszköz. Nem lehet cél maga a játék, a beérkező forgalommal kell(ene) valamit kezdeni. Mert bármennyire is jó ez az ötlet, bármennyire is úgy néz ki a statisztikákból, hogy sikeres a játék, ennek a marketing értéke, hát nem túl sok.

Felmerül a kérdés, mit kellene tenni, mi lehetne az a plusz, ami ezt a játékot hatékonyabb eszközzé teszi? Megmondom őszintén, fogalmam sincs. Legalábbis addig nincs, amíg valaki el nem mondja nekem: mi a cél ezzel a játékkal? Mit szeretne elérni a cég? Brandet erősíteni? Adatbázist építeni? Eladni? Ha ez kiderül, akkor már volnának ötleteim...

De azért kérlek szavazz a lányom osztályára. A mi szempontunkból van értelme az egésznek!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr375849881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.03.08. 23:53:20

Mondjuk ez talán pont rossz példa, mert az általam látott esetek nagy részében magát a facebook oldalt kell lájkolni először, rosszabb esetben valami alkalmazásba kell belépni. Annak azért már van értelme.

Egyébként én azt látom, hogy az így szerzett lájkoknak semmi értelme nincs. Aki nem a tartalom miatt, kvázi "muszájból" kedvel egy oldalt, az a lehető legritkább esetben fog megragadni ott és a tartalmat fogyasztani.
Csak így még ráadásul az oldal üzemeltetője egy hamis képet is kap arról, hogy mekkora a közössége.

Ha valami ilyen játékot kellene csinálnom, én biztosan megosztásokkal tenném, egyrészt sokkal több emberhez jutok el, másrészt így csak azok csatlakoznának, akiket tényleg érdekel is az oldalam.


süti beállítások módosítása