Talán a legismertebb internetes hirdetési forma a banner. Lényegében egy kép, aminek a tartalma valamilyen hirdetés. A valóság persze ennél kicsit bonyolultabb: ez a kép lehet mozgó (illetve az szokott lenni), ráadásul nem is szükségszerűen kép formátumú, hiszen lehet Flash (de akár SilverLight vagy html5 is).
De a banner lényege: egy meghatározott helyen, adott méretben megjelenő képes hirdetés.
A banner volt sokáig a meghatározó hirdetési forma, így talán ezt ismerjük a legjobban. Tudjuk, mire érdemes és mire nem érdemes használni, tudjuk, hogyan és hol helyezzük el, egyszóval régi ismerős.
Mára a bannert elsősorban brand építésre javasolják, de ha jól célzunk, illetve megfelelő felületen futtatjuk, akkor értékesítési céllal is használható. A tapasztalatok alapján a nagy olvasottságú portálokon az átkattintási arány szinte mindig csalódást okoz (egy-két nagy mérettől eltekintve), így ott nem javasoljuk csak brand építésre, vagy olyan kampányokra, ahol a cél nem az interneten valósul meg (például azt szeretnénk, hogy valamilyen üzlethálózatot látogassanak meg a vevők).
A bannerek pontos célzással és jó tartalommal lényegében bármit el is tudnak adni. De figyeljünk arra: tényleg nagyon fontos a célzás és az aktivizáló tartalom is, együttesen! A vevők csak egy-egy jó ajánlatot néznek meg, és akkor, ha úgy érzik, nekik szól.
Mai tippünk: ne féljünk bannert használni, de gondosan mérlegeljük, hol mire érdemes!
Utolsó kommentek