A bannert mérete után a formátuma is jellemzi: milyen módon fogja megjeleníteni a hirdetést? A banner első közelítésben egy kép. Olyan kép, ami lehet statikus, de lehet mozgó is.
Ha statikus képet használunk, akkor a jpg formátum az elterjedt. Használhatnk mára png-t is, de pár éve még a png képek nem jelentek meg minden böngészőben és minden platformon. Ha a képet mozgásra akarjuk bírni, akkor a legegyszerűbb megoldás, ha a gif formátumot, annak is a mozgó változatát használjuk. A mai napig használunk ilyen hirdetést, például azért, mert a másfajta mozgó megoldások nem használhatóak minden platformon. Meg azért is, mert így lehet a legolcsóbban mozgó hirdetést készíteni...
De ha komolyabb bannert akarunk készíteni, akkor olyan formátumra lesz szükségünk, ami a rendelkezésre álló korlátozott méretben (ami ugye 160 kByte) látványos mozgásokat tud létrehozni. Ebből a legismertebb a flash megoldás, ami egy olyan szoftver, amellyel komoly multimédia megoldásokat készíthetünk, többek közt hirdetéseket is. Előnye, hogy a mozgásokat maga az elkészült file futtatja, így sokkal kisebb méretben lehet látványos dolgokat elkészíteni. Hátránya, hogy mindezt a számítógépünk erőforrásainak a felhasználásával teszi, így belassíthatja annak a működését (főleg, ha egyszerre sok hirdetés jelenik meg). A másik hátránya, hogy - részben az előző tulajdonsága miatt - a mobil platformokon nem jelenik meg (vagyis sem az Phone-on, sem az Androidos telefonokon nem használható).
Ha komoly, látványos bannert akarunk készíteni, ami nem flash, akkor elsősorban a html5 az a formátum, ami szóba jöhet. Hátránya, hogy csak a legújabb böngészők tudják megjeleníteni (és jóval kevesebben tudnak ilyet készíteni, mint flash bannert). (És persze használhatunk még SilverLight-ot is banner készítésére, de azzal még több lesz a kompatibilitási probléma.)
Mai tippünk: olyan banner formátumot használjunk, ami elfogadott, és a célcsoportunk és az elérésre használta platformok szempontjából is kompatibilis.
Utolsó kommentek