Amikor tanítom a bannereket, mindig megkérdezem a hallgatókat: használnak-e hirdetés blokkolót? Ezek az eszközök olyan kiegészítései a böngészőknek, amiknek a segítségével nem jelennek meg a hirdetések. A hirdetésblokkolók (adblockerek) már bő tíz éve velünk vannak, még sincs pánik a piacon. Vajon miért?
A hallgatók visszajelzése alapján azt látom, hogy egy vékony, tudatos réteg az, akik használnak adblockert. Még a hallgatók körében sem használ a többség (eddig egy kivétel volt, a Corvinuson egy csoport), és jobbára olyanok használnak ilyen eszközt, akikre a bannerek egyébként is kevésbé hatnának.
Az adblockerek elterjedése elég egyszerűen mérhető: a megjelent hirdetések számát is tudjuk, és más eszközzel mérve az oldalletöltések számát is. A kettő különbsége pedig megmutatja, hány alkalommal nem jelent meg hirdetés. És ez a szám nem veszélyes. Jóval az elviselhetőség határán belül van a blokkolt hirdetések aránya, vagyis a többségnek megjelennek a bannerek.
Az a kisebbség, akik adblockert használnak, egyébként sem érhető el bannerrel hatásosan. Őket máshol és máshogyan befolyásoljuk. Mert nem szabad naívnak lenni: mindenkit utolérünk!
Mai tippünk: nem kell félni a hirdetésblokkolóktól. Egyelőre olyan kicsi az arányuk, hogy lényegében nem befolyásolják a kampányok hatékonyságát.
Utolsó kommentek