Ha manipulálni szeretnénk a közösségi médiában a beszélgetéseket, akkor megfizethetünk embereket, hogy arról beszéljenek, amit mi kérünk. Az ilyen fizetett valódi felhasználókat aztán úgy irányíthatjuk, ahogy az nekünk a kommunikációhoz szükséges.
A fizetett felhasználók valódi személyek, tehát nincs lebukás veszélye, hacsak ők maguk be nem vallják, hogy pénzért írnak, véleményeznek. Így tehát kisebb a kockázat, mint az álfelhasználók esetében. Ennek a megoldásnak a másik előnye, hogy nincs szükség hosszas előkészítésre, hiszen egy-egy fizetett felhasználó a kommunikációs feladaton túl élheti a megszokott életét a közösségi médiában.
Ugyanakkor ez a megoldás sem túl etikus: a megcélzott fogyasztók ebben az esetben sem tudják, hogy reklámnak lettek az "áldozatai", így kisebb lehetőségük van arra, hogy racionális döntést hozzanak.
Mai tippünk: ne vegyük meg pénzért mások profilját, véleményét, hiszen léteznek erre ennél sokkal elfogadottabb megoldások is!
Utolsó kommentek