Ha egy blogot vagy fórumot vezetünk, üzemeltetünk, mutatnunk kell, hogy az működik. Azt már láttuk, hogy álfelhasználókkal, fizetett felhasználókkal ez lehetséges, de ezek a megoldások egyrészt időigényesek, másrészt költségesek, nem beszélve arról, mennyire etikusak.
A jó megoldás az, ha létrehozunk egy kis rajongói kört, akik folyamatosan követik a témákat, és reagálnak, amikor érdemes. Saját nevükön vannak jelen, fizetni nem fizetünk nekik, maximum adunk nekik olyan plusz információkat, amiktől bennfentesnek érezhetik magukat. Egy ilyen kemény mag kialakítása is időigényes, de sokkal hatékonyabb lesz az így létrejövő aktivitás, mintha más megoldáshoz fordulnánk.
Ha nagyobb cégként kommunikálsz, az is jó megoldás, ha a kollégáknak feladatuk jelen lenni, kommentezni, fórumot használni. Ilyenkor érdemes egy szabályzatot is készíteni, mik az elvárások, mik a megengedett dolgok és a kommunikációnak mi a célja.
Mai tippünk: toborozz rajongókat, és őket vedd rá, hogy aktívak legyenek a fontos felületeiden!
Utolsó kommentek