Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Reklámadó: megéri csalni?

Címkék: hiba onlinemarketing jog

2014.08.27. szerda 10:18 Konrad

ID-100236535.jpg

Sok-sok évvel ezelőtt volt egy olyan projektünk, ami az automatikus kampányfigyelést valósította volna meg a hazai weboldalakon: a bannerek követését, lementését, ebből egyfajta statisztika készítését. Sok olyan problémába botlottunk, ami miatt az automatizálás akkor nem tűnt reálisan megvalósíthatónak (nem érte volna meg). Aztán megjelent az online kampányfigyelés, mint szolgáltatás a piacon (Kantár Média), és így okafogyottá is vált az egész ötlet.

Egy dologra jó volt ez a régi terv: sikerült kicsit belelátni, mennyire sok helyen és sok formában jelennek meg hirdetések a neten. Más csatornákhoz képest lényegében egy átláthatatlan rendszert kapunk: míg a print sajtó, a tévé, a rádió zárt csatornák, monitorozhatóak, addig az összes weblap és más webes megjelenés nem. Hogy mást ne mondjak: egyre több helyen tudunk használni célzott hirdetéseket, és ha nem vagy a célcsoportban, nem is látod a hirdetést.

És akkor itt jön a képbe pár dolog, ami egyértelműen előtérbe fog kerülni. Először is, ez egy ellenőrizhetetlen terep. Most nem az Index.hu-s hirdetésekre gondolok, de pl. egy Facebook célzott hirdetést hogyan fog észrevenni egy adóellenőr? Hogyan fogja beazonosítani, ki is a hirdető? Mert ugye én hirdethetek bárkit, ha olyan kedvem van (talán egyedül a Google kiabál, ha ugyanarra a domain-re más is elkezd hirdetni). Ha nincs a könyvelésben a Facebook-tól számla, akkor vajon honnan a francból derülne ki, hogy hirdettünk a Facebook-on?

Oké, de akkor hogyan számoljuk el a Facebook-ra költött pénzt? Erre is van megoldás, lényegében egy külföldi, legálisan működő cég kell csak, aki ebben tud segíteni. (Ezt most nem fogom tovább magyarázni.) A lényeg persze nem a módszer, hanem a tény: megéri csalni. Ha betartod a törvényt, több adót fizetsz, mint akkor, ha csalsz. Ha törvénytisztelő vagy, akkor piaci hátrányba kerülsz (magyarul drágábban hirdetsz), mint a csaló konkurens. Mert a fentiek miatt nem bizonyítható a csalás, a lebukás veszélye minimális!

És mondok még egy fontos dolgot: a spam sem adóköteles. A "szerzett", "kapott", "lelopott" adatbázisra kiküldött kéretlen reklámlevelek után maximum a küldés költségét kell bevallani (ha el akarjuk számolni), de nem fizetünk más díjat. Szemben azzal, ha legálisan küldünk ki egy eDM kampányt... Megint kinek lett jobb?

Az egész reklámadó törvény szomorú módon tovább erősíti a féllegális, illegális online reklámokat. Tényleg jó ez így?

Végül pár gondolat:

Véleményem szerint a reklámadó törvény elhibázott és fölösleges. A kormányzat szándékával nem foglalkozva is tudható, hogy a gazdaság egésze számára negatív következményeket jelent. Ráadásul a törvényt alkotók jól láthatóan nem értenek az internetes reklámhoz, így a szabályozás egyes pontja nehezen értelmezhetőek, félreérthetőek. (Pl. mit jelent az, hogy "túlnyomórészt magyar tartalom"? A Facebook ebben beletartozik? Szerintem nem.) Így azt gondolom, a hazai reklámszakmának egyetlen célja lehet a törvénnyel kapcsolatban: annak teljes megszüntetése. Ennél kevesebbel azt hiszem nem szabad beérni, nem elég toldozni-foltozni. A fent leírtak is ezt erősítik: olyan törvény, amely a csalóknak segít, értelmetlen és hibás.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr826640271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Raha92 · http://www.jabjab.blog.hu 2014.08.28. 13:54:19

Így van.
blog.jabjab.hu/ugynokseg/reklamado-nyilt-level.html
És sorolhatnám.
1, Az a cég aki kimegy ezért külföldre, nem itthon fizet adót.
2, A törvény célja a nagy médiacégek adóztatása. E helyett a kisvállalkozásokat szopatják.
3, Kidolgozatlan, hozzá nem értő emberek rondítottak bele megint a témába.
4, Értelmezhetetelen, ezernyi ponton olyan, hogy azzal ah akarnak, bárkit megbüntethetnek - vagyis bizonytalanságot hoz magával, és a válalkozási kedvet csökkenti.
5, A piac természetes evolúciójával szemben megy, olyan területeket "erősít meg", amelyek eddig vesztettek, főként a hatékony megoldások hiánya miatt...
6, Év közben újabb adó? Ez az adópolitika? Hogyan lehet így tervezni????
7, Üzenem mindenkinek aki megszavazta, részt vett benne, hogy +//%+"+4'+!FGHg!!!


süti beállítások módosítása